Kesäkuun kaksoset

Hey mul on vasta klo 13 :D. Oli klo 10 mut siirsin, jotta mies olis päässyt mukaan. Nyt ei pääse lapsenvahti ja mies tod.hoitaa lapset. Mietin kuumeisesti muita mm.siskoa, jolla on 6vko vanha tyttö. Mut sit muistin et sillon on poikien päikkäriaika. :( Huoh

Mulla olis tasan viikko ja aika on 13.45 jotta mies ei joudu olemaan koulusta niin paljoo pois. :) kyllä alkaa jo jännittämään että mitä siellä sanoovat. Ensin toki jännitän tämän aamun verikoe tulokset kohan sinne asti pääsen. :D

Ihana että tolle ukollekki alkaa tulla jotain rytmiä arkeen edes vähäksi aikaa kun hän lähtee tänään opiskelemaan 6viikoksi lisää hitsaus lupia. :)

Mulla tullu ihmeellinen aamuyö kukkuminen kaveriksi. Muutamana aamuna oon heränny viimestään viideltä eikä unesta enää tietookaan.

Mä en nyt oikein tajua näitä neuvolapalveluita..viimeks kun kävin niin puhuttiin sitten perhe/synnytys valmennuksesta niin terveydenhoitaja mainitsi että helmikuussa on ryhmä ja sitten toukokuun toisella viikolla . Mutta oli sitä mieltä että menisin toukokuun ryhmään että helmikuu aivan liian aikaisin. Enhän mä välttämättä pääse edes tuohon toukokuun ryhmään jos vauvat syntyy aikasemmin. Sitten se totes että puhutaan neuvola kerroilla synnytyksestä ymja sitten siihen perään että äippäpoliläynnit kun tiivistyy loppuraskaudesssa niin neuvolakäynnit vähenee. Onkohan tääkin joku kunnan säädtö yritys ?

Minulle myös sanottiin, että neuvolan oma valmennus olisi muistaakseni rv34 tietämillä, eli tosi myöhään muutenkin kuin vain minun kannaltani.

Samaten aina sanotaan, että ei ole mitään hätää, kun olen niin hyvässä seurannassa. Noh, tähän mennessä olen käynyt vain normaalit neuvolat ja ultrat, jotka kuuluvat kaikille.

Murmeli olen ymmärtänyt, että neuvolakäynnit ovat ihan normaalit. Mutta lääkärinkäynnit minulta on poistettu koska niistähän on pulaa ja olen kuitenkin äppäpolilla seurannassa. Mutta mulla ei kyl tuu vähenee noi käynnit. Nehän on jo muutenkin vähennetty ne käynnit. Riippuu varmaan vähän terkastakin. Näin siis Espoossa :). Nyt näin alkuun mullakin ollut 2 terkka käyntiä ja 1lääkäri. Sekä np ultra. Eli yht 4käyntiä kaiken kaikkiaan.
Murmeli eihän se oo yhtään paha se helmikuun ryhmä. Mikset sinne vois mennä. Erityisesti esim.synnärillä käyntihän on minusta tärkeä.

Terveydenhoitajan mielestä olis liian aikasin tuo käynti valmennuksessa, 25-26 vkoilla. Täytyy huomenna soitella sinne ja vaatia siihen helmikuun ryhmään pääsyä kuitenkin. Mulla on ollut 2 neuvolaa, 4 lääkäriä äippäpolilla joista 2 päivystysaikana kipujen takia, 1 neuvola lääkäri radin takia. Että onhan noita käyntejä tullut jo viikoihin nähden paljon.

Mulla ollu moooonta käyntiä kun tuo sappi aiheutti kolme ylimäärästä käyntiä ja ennen joulua supistukset. Mut muuten ollu nuo samat mitä kaikilla muillakin odottajilla. :) neuvolat varmaan vähenee lopussa jos seuraavat tarkastikkin äitipolilla. Kaikki selviää aikanaan. :)

Nämä vauvat on alkanu pitää ihan älyttömiä potku sessioita. Vielä en erota että liikkuuko kumpi vai kummatkin. :) viikon päästä olis ultra niin saa taas nähä pikkukaverit. :) tai iitan ja eetun niinkuin äitini sanoo vaikka sukupuolista ei mitään tietoa vielä. :D

Maksa arvot oli onneksi lähteny laskuun niin niistä voi olla ainakin nyt hetkellisesti huoleti. :)

Me käytiin eilen rakenneultrassa ja siellä kaikki oli hyvin. Vauvat liikuskeli tosi hyvin, vähän liikaakin kun toisesta ei meinannu saada mittoja. Suloisinta oli kun a vauva imi peukaloa ja b vauva taas peitteli kasvojaan käsillä <3 A vauvan painoarvio 383 g ja b.n 408. Mä olin ihan varma että poikia molemmat mutta tyttöjä ilmeisesti ovat. Saa nähdä onko identtisiä :)

Minulle lääkäri sanoi, että jos vauvoilla on kaikki omaa ja ovat samaa sukupuolta, on todennäköisyys identtisyyteen vain noin 10% luokkaa.

Minulla olisi pitänyt olla äitiyspolilla seuranta jo rv 10, mutta minulle asti ei siitä tietoa ole koskaan tullut. Lääkäri sitä kovin ihmetteli, mutta sanoi sitten, että kun kaikki on ollut np ultrassa hyvin, olisi se käynti ollut todennäköisesti ihan tarpeeton. Kiva juttu, että tällaisia virheitä kuitenkin käy.

Mulle lääkäri sanoi että 30 % luokkaa ois tuo identtisyys , ketä lääkäriä sitten uskoa :D Mainitsi vaan että samannäkösiä ovat yleensä tosi paljon kun samaa sukupuolta ja voi sitten testata syntymän jälkeen. Todennäköisyys kuitenkin erimunaisiin suuri kun prosentit korkeet. Vetelin omiakin johtopäätöksiä identtisyydestä kun ihmettelen miten tää mun kroppa toimii niin että 3 munasolua irtoo itestään kun se on todella harvinaista, siks ajattelin et voi olla identtisiä.

Joo kyllä se taitaa olla 30%. Monesta eri lähteestä oon lukenut ton. Viimeksi siel seminaarissa oli lääkärillä power pointissa toi 30%

No niin minäkin olen tuon 30 lukenut joka paikasta, mutta jotenkin lääkäri perusteli 10% todennäköisyyden. En enää vain muista, mihin väitteen pohjasi. :)

Mullekkin ovat puhuneet tuosta 30%:sta. :)

Mulla alkanu tulla uniin kaikkee pahaa mitä vois ru:ssa tapahtua mutta päivisin oon onneksi voinu olla luottavaisin mielin kun viimeksi 18+1 ultrattu ja sillon oli kaikki kunnossa. Toki sisä elimissähän voi olla vielä jotain kun niitä ei ole ikinä katottu.

Vaatteita sorruin taas lisää tilaamaan. :D pitäs varmaan rueta kohta kahtomaan että mitä on ja minkä verran. :D

Ainakin tyttö olo kun samallaisia oloja kuin esikosta mutta toisaalta välillä ihan erimaata olot niin sillä sit poika. Maanantaina toivottavasti selviää että kumpia tulee. Kovasti miehen kanssa salaa toivotaan että olis tyttö ja poika. ;)

Mä en ole oikein vieläkään kunnolla sisäistänyt meidän tyttö uutisia, oli niin poika olo :D Uskaltaiskohan sitä jotain pinkkiä ostaa jos arvaus menikin väärin :D
Meillä on vauvojen huone remontti menossa, ostettiin uudet tapetit, tosin aika neutraalit mutta pöllökuviolla, ne oli jotenkin niin söpöt ja vauvoillakin on kateltavaa :D :D

Minä en uskalla luottaa sukupuoliveikkaukseen, vaikka lääkäri oli sen myös potilaskertomukseen kirjoittanut. Eli aika varmana tietona ilmeisesti pitää. Ei ole ihan kerta tai kaksi, kun veikkaus on mennyt pieleen. Onneksi noita ultria on vielä monta tulossa, että ehtii sukupuoli korjaantua, jos lääkäri on arvioinut väärin. :)

Mulla oli edellisissä raskauksissa NIIIIIN varmoja kätilöt molemilla kerroilla, että ovat poikia. Jopa itsekin ihmettelin sitä heidän itsevarmuutta. Eihän se ole 100% ennen ku saa nyytin syliin. Kuopuksesta kätilö sanoi "tulkaa näyttää jos ei ole poika" :D. Ihana kätilö oli. Nyt sit kaksosten ru:ssa lääkäri ei edes yrittänyt olla vakuuttava vaan oli "tää on poika" sit kysyin myöh.onko toinenkin niin oli vaa "on". :D itsekin näin toisen kivekset, mutta enmä omiin havaintoihin luota.Niin onneksi niitä ultria tulee lisää. :D

Takaisin