Kesäkuun kaksoset

Meidän autoon ainakin nuo emmaljungan tuplat mahtuu tosi hyvin kun mittailtiin sillon että miten mahtuu. :)

Meillä miekkonen lähtee tiistaina hakemaan ne vaunut etelä suomesta samalla kun käy sukulaisiaan moikkaamassa. :) meille siis tulee emmaljungan double vikingit. :)

Mä halusin ehottomasti että ovat vauvat vierekkäin ja peräkkäin oleviin ei ole mahdollista laittaakkaan seisomalautaa esikolle.

Joo totta peräkkäisillä seisomalautoja ei saa. Ainakaan tietääkseni. Mulla on laskettuaika, niin että ovat 3v11kk ja 2v8kk. Luulen, että alku menee siinä arjen touhussa. En usko, että alkuun menisin kovin paljon kaikkien lasten kans minnekkään. Hässäkkää! Mut sit rytmin tultua ja toiv.mukaan arjen tasaannuttua on kuopuskin sen verran, että voi kävellä ihan hyvin. Yli 3v silloin on.
Nereidi mikä vointi? Huomenna olis meikäläisellä 18+0. Siis tässä raskaudessa aika kyl matelee.

Meillä esikko näiden syntyessä olis noin 2v11kk niin haluan hänelle sen seisomalaudan että voidaan helpommin liikkua pitkiä matkoja. Kun tykkään liikkua paljon vaunujen kanssa ulkona ja jos esikko ei jaksakkaan kävellä koko matkaa niin voi osan matkasta seisoo laudalla. :)

Jetsoni kävin kattoo nuita sinun valkkaamia vaunuja. Very nice! ;) vielä kun löytäisin itse semmoset/sen tyyliset halvalla.
Itse taas en liiku paljon vaunuilla, muuta kuin puistoihin ja kauppaan korkeintaan. Esikoisen kans tuli liikuttua paljon vaunuilla. Kun kuopus synty niin alettiin enemmän auton kans liikkua. Ja jatkossa ku isommat menee hoitoon niin luulen, et jos koko pooppo mennään yhdessä jonnekin esim.vkonloput niin autolla taikka sit niillä phil and tedseillä. Entisessä kämpässä oli ihanaa, ku meil oli avoin päiväkoti tyyliin 200m päässä. Me käytänössä asuttiin siellä :D. Esikoinen käveli ja kuopus oli rintarepussa. Nyt se on 12km päässä.

Mies lähti nyt ajelee kohti etelä suomee hakemaan vaunut ja itelleen uuden auton. Katotaan lähteekö muuta ku vaunut mukaan. :D Varmaan menee sit niitä vaunuja hipostellessa huominen päivä. Eilen sorruin ostamaan kaverilta vauvan vaatteita, neutraaleja ja vain hyvä kuntosia otin. :)

Täällä ollut hiljaista! Mitä kaikille kuuluu? Täällä oltu migreenin uhrina. Nyt jo voiton puolella, mut olin 2,5vrk toimintakyvytön. :(

Mitäs tänne. Maha kasvaa ja liikkeitä tuntuu päivä päivältä enemmän ja voimakkaamin. :) Supistelu alkaa olla päivittäinen riesa mutta en oo huolestunut kun ei satu ja menee levossa ohi.

Mies kävi tänään ostamassa ne vaunut ja on ne ihanat (mies siis eka sano että hän ei niitä ota mukaan kun kuitenkin ihan paskat) <3 Huomenna vapaa päivä niin otan ja ihan ajan kanssa rupeen niitä hipostelemaan. :)

Nyt alkaa päästä nauttimaan tästä raskaudesta kun ei oo tarvinnu pahasta olosta kärsiä ja voi mahaakin jo esitellä. :) Pään säryt on täälläkin pahentunut ja nyt väsymystäkin enemmän havaittavissa. :(

Onko muillakin kaksoisodottajilla päänrkyä? Mulla ei ollu kyl ed.raskauksissa. Ja nyt niidenkin edestä.
Täällä selkäkipee useimmiten. Oli levossa tai ei. Supituksia on. Erityisesti kohtu painaa alas. Mä oon sellanen, et selkä kipeytyy tosi harvoin. Outoa nyt kun se on "hellänä" koko ajan. Päätä myös särkee päivittäin. Vauvojen liikkeitä tunnen useimmiten vain toisen. En tiedä onko yksi ja sama sikiö. Rakenneultraan on 10päivää. Pitäis nyt saada joku vahtimaan poikia. Niin pääsisi mies mukaan. Seuraava neuvola on helmikuun alussa.

Täällä on pään särkyä lähes päivittäin. Ja huomannu että jos pään särky menee tosi pahaksi niin sit illalla tai seuraavana päivä supistelee vähän enemmän.

Mulla tuo vasemmanpuoleinen kaveri liikkuu aktiivisemmin ja hänen liikkeet tuntee jo voimakkaampina. Ja oikean puoleinen kutittelee ja muljuilee vain. Yks päivä jo huolestuin kun ei liikkeitä tuntunut niin piti kaivella dobleri ja kuunnella että löytyyhän sykkeet, siellä ne sit jumputteli. :)

Ei meillä mikään kyselyikä ainakaan ole.. :)

Onnea tosiaan ultratasta! En tajunnut edes onnitella. :)

Meillä meni tunti. Oltiin varauduttu että kauemminkin. Lääkäri oli tosi tehokas ja pätevän oloinen. :) Synnytys tuli sen verran puheeksi, että kertoi vaimolle, jotta ketään ei pakotetan synnyttään alakautta jos ei tahdo (ei tahdo). Hänelle tuli siitä kovin helpottunut olo. :) Aika pelkopolille yksilökäynnille on helmikuun alussa.

Seuraava ultra on kuukauden päästä. :) Sen jälkeen hieman tiheemmin.

Istukat oli kummallakin takaseinämässä mikä on nähtävästi hyvä asia. :)

Kyllä on nyt niin helpottunut ja onnellinen olo! <3

Kiva, kun joutuu kysymään nettipalstalta kaikki asiat, kun neuvolassa ei suostuta niitä kertomaan. Onneksi on monta muutakin samassa veneessä niin voi vähän edes tiedustella etukäteen muiden kokemuksia. :)

Hirmuinen meno päällä mahassa. Etenkin, jos herää yöllä, alkaa möyrintä ja on vähän hankala nukahtaa. En tiedä, onko sitä niin mukava tunnustella vai häiritseekö se minua jo nyt. Mitenköhän sitä selviää sitten, kun alkaa kunnon potkut..?

Pitäisi varmaan töissä uskaltaa puhua raskaudesta, kun alkaa noita ultria olla. Niihin saa todennäköisesti huonosti toivoa sopivaa aikaa. Pomo tykkää..

Elaffy onko se pomo nihkeä? Vai miks et oo kertonut? Onko kukaan vielä arvannut mitään? Itsekin taisin "pimittää" tooooodella myöhään esikoisessa. Kerroinkohan öööö...hitto ku ei muista tarkkaa aikaa. Oliko noin 26-28 vkoilla. Odotin et oma pomo jäis opintovapaalle. Sit kerroin sijaiselle, joka oli paljon kivempi. ;)

Pomo on vähän jäyhä. Pieni firma ja heillä on ollut ongelmia löytää pysyvää työntekijää. Minun kohdallani voi laskea raskauden alkaneen melkein siitä päivästä, kun työni siellä aloitin. Eli varmasti tulee sellainen olo, että en ole raskaudesta vain hakiessa kertonut, vaikka todellisuudessa enhän minä siitä ole vielä silloin edes tiennyt. Meillä kuitenkin lapsettomuutta taustalla..

Pomon vaimo on työkaverini ja hänelle uskaltaisin varmasti kertoa (äiti itsekin), mutta minusta minun pitää kertoa suoraan pomolle itselleen. Pelottaa vain hänen reaktio. Minulla on sellainen olo ollut koko tuolla olo ajan, että hän ei minusta oikein pidä. En ole kertaakaan saanut mitään hyvää sanottavaa mistään. Lähinnä en ole pomon mielestä mitään osannut tehdä oikein tai ainakin hänen täytyy omasta mielestään neuvoa minua kaikessa. Välillä työpäivät ovat vähän sellaista luovimista. Pieni pelko on, että inhoaa minua ihan lopullisesti raskauden myötä. Ainakaan ei voi potkuja antaa..

Työasu on sellainen, että maha ei siinä vielä näy, mutta kyllä se pian alkaa näkyä. Vaatteita vaihdan yleensä yksin, kun kaikki tullaan ja mennään vähän eri aikaan. Sillä haluaisinkin pian kertoa itse, ennen kuin joku hoksaa asian. Ja ehtivät löytää tilalleni jonkun muun..

Elaffy i feel u 100%. Itsehän olin hienosti raskaana, kun sopimuksen allekirjoitin. Tein sen puhtaasti itsekkyydestä. Mä olin just valmistunut ja oli pakko saada hyvät äitiys/vanhempain rahat. Niin tein sit niskalimassa 6kk töitä myös oman työn lisäksi. Ja mun duunikaverithan ihan rupes mua "syrjii" ku näkivät jossain vaiheessa, et olin raskaana. Mul oli kuitenkin vain 6kk sopimus, joten sinänsä sopimus toi turvaa lähinnä eikä edes mitenkään ylimääräisiä rahoja. Mut kyllä vit----i se, et 90% naisista olivat äitejä ja mulkoilivat mua kuin ruttoa aika usein. Onneks oon tälläinen tasapainoinen ja sanavalmis niin kukaan harvoin suoraan mitään sanoi.
Sul on Elaffy kaikki oikeus olla töissä ja olla raskaana!!! Ei niitä lapsia haikara tuo sillon, ku huvittaa. Ja jokainen esimies tietää sen, että ottaa mahd.raskauden samalla, kun ottaa hedelmällisessä iässä olevan naisen töihin!

Takaisin