Kesäkuun kaksoset

Mulla on jo pesänrakentaminen vauhdissa :D Mekin haetaan vaunut sitten myöhemmin ja kaukalot. Osa ostetaan käytettynä, sänkyjä oon katellu käytettynä jos nyt löytys hyväkuntoset suht samannäköset :) Jotain vaatetta oon jo ostanu, kun nyt on alennuksia niin hyödynnän niitä. Pitää vaan pitää järki tässä shoppailussa ettei ihan tolkuttomasti osta vaatteita, ja kun ei tosiaan vielä tiedä kumpia on :)

Murmeli, me olemme noita bumblerideja katselleet ja jos niihin päädytään, otetaan varmaan Oran pehmeät kassit, kun ovat todella paljon halvemmat. :)

Huomenna mennään katsomaan vaunuja. Olen ihan täpinöissäni jo.

Täällä myös pesänrakennus kovassa vauhdissa. :) Vaatteita on tullu ostettua jo aika paljon, petivaatteita, kantokassit (tai pussit, mitkä ne ny on mihin voi vauvan laittaa tohon syliin ja kantaa) ja jotain pieniä leluja muutamia. :) Suurin osa on ostettu käytettynä, hyväkuntoisena/uudenveroisena. Viime viikolla alesta löyty ihan pienet (44-48cm) bodyt, housut ja potkupuvut. ❤️ Oli pakko ostaa, eihän sitä tiedä jos vaikka niin pieninä tulisivatkin.

Meille on tulossa nuo Bumbleride Indie Twin vaunut. Käytiin ne koeajaan liikkeessä ja todettiin että ostetaan sinne ne pehmeät kantokassit. On ne kuitenkin kätevämmät (ja huomattavasti halvemmat). :)

Eilen tunsin ensimäisen kerran pikkuisten liikkeet vaimon mahan päältä. :) ❤️ Soitetaan niille joka ilta ennen nukkumaan menoa yhtä samaa biisiä (ideana siis se että sitten heidän synnyttyä soitetaan se ennen nukkumaan menoa ja rauhottuvat siihen tuttuun säveleen) taitavat olla jo tottuneet siihen, kova meno alko heti ku alkoi soida ja rauhottuivat kun loppui. :)

Noi kaukalot mitkä käy noihin bumblerideihin on recaron, katoin jostain autoliiton sivuilta muistaakseni et ovat parhaimmiksi/turvallisimmiksi valittu testeissä, on tyyriit mut turvallisuudesta en halua tinkiä. Vantaan lastenturvasta haetaan nuo, sieltä sai ainakin tuon 10 % monikko alennusta :) Mietin noita sittereitä et oiskohan sellanen tärinä/soiva sitteri hyvä? Sitten oli joku sellanen mihin sai syöttötuoliin kiinni et ois samalla tasolla pöydässä, en muista merkkiä mutta kallis tais olla.

Tärisevässä sitterissä on se huono et jos sitä paljon käyttää nin vauva ei sit muuhun enää rauhotukkaan. Sama homma syliin nukuttamisen ym kanssa.

Me ollaan ostettu jonkun verran vaatteita ja tosiaan ne Mountain Buggy Duetin vaunukopat. Rattaat on siis vielä ostamatta ja kaukalot, ostetaan Maxi Cosit niin saa rattaisiin kiinni.
Alkuun ostetaan vaan yksi sänky ja sitten myöhemmin toinen.
Haluan Tulan kantorepun ja ostetaan varmaan yks sitteri valmiiksi - katsoo sitten ostetaanko toinenkin. Varmaan toinen kantoreppu pitää hankkia, mutta mies saa katella mikä sen silmää miellyttää :)

Minä löysin tänään käytännössä käyttämättömän kantoliinan kirpputorilta halvalla. Kokeiltiin kissan kanssa jo, miten toimii ja ainakin kissa oli tyytyväinen. :) oli kyllä hyvä löytö!

Murmeli: ainakin tripp trapp syöttötuoliin saa vauvan kaukalon kiinni. Ostettiin se kaukalo toiselle lapselle kun muuten hänelle ei esikoisen jälkeen paljon mitään tarvinnut hankkia. Pystyttiin ostamaan sen vuoksi juttuja, jotka muuten ehkä olisivat jääneet kauppaan. Oltiin tosi tyytyväisiä siihen, vauva sai siihen saakka pötkötellä kaukalossaan meidän vieressä ruokapöydässä kunnes siirtyi istumaan syöttötuoliin. Myös ekat maistelut suoritettiin kaukalossa :) Ja itse tripp trapp tuoleihin olen itse ollut tosi tyytyväinen, vaikka ovat hintavat, menevät vuosikaudet lasten käytössä muuttuvien osiensa takia. Mä olen vielä saanut suurimman osan ostettua liikkeestä -40 prossan alennuksella, kun eräästä liikkeestä joka näitä myy, tulee aina tasasin välein ale-kuponkeja. Se tasoittaa huomattavasti hintaakin!

Ite en oo hankkinu vielä muuta ku kaks bodyä. Paljon olen kaikkea katellu mutta vielä en oo ostellu. Onneksi. :D toivotaan nyt että ens kuussa jaksas vielä istua autossa pitkiä matkoja niin kävis oulussa tai kuopiossa kahtelemassa vauva tavaroita. :)

Turvakaukalot ostettiin tänään. Niistä oli järjettömän hyvä tarjous, joten emme voineet jättää ottamatta.

Vaunut käydään hakemassa, kun monikkoperheiden jäsenkortti saapuu. Niistäkin saa sitten alennusta. :)

Me käytiin taas ajelemassa ja testailemassa niitä ihania vaunuja. :) Sit suunniteltiin että käydään kaukalot hakemassa tammikuun loppuun mennessä ennen kun niiden tarjous menee umpeen. :) jotain edistystä taas vauvojen tavaroihin. ;)

Lienettekö samaiset kaukalot elaffy hankkineet? Maxi cosin tarjous lastentarvikkeesta?

Ei ole Jetsoni sama. :) Meille lähti mukaan Cybexin aton 3s kaukalot isofix-jalustalla. Tarjous oli koko setti alle 300€/kpl! Ei oltaisi niitä vielä ostettu, mutta tuli vähän hoppu, kun liikkeessä oli enää viisi kappaletta tarjouskaukaloita jäljellä. Baby stylessa käytiin, kun on tuossa kohtuullisen lähellä ja heillä on noita Bumblerideja myynnissä. Kaukalo valikoitui myös vähän sen mukaan, että sen saa noihin vaunuihin adapterilla kiinni. En alkuun ollut ajatellut, että tarvitsemme sellaista mahdollisuutta edes, mutta kun kokeilin kanniskella kaukaloita kaupassa ja kuvittelin niihin vielä sen viisi, kuusi, kymmenen kiloa per kaukalo lisäpainoa, halusin kyllä ehdottomasti option kaukaloiden kiinnittämiseksi vaunurunkoon. Jää myös kädet vapaaksi kauppareissulla, vaikka tuskin isompaan kauppaan tuleekaan yksin kahden lapsen kanssa lähdettyä. Lähikauppaan ei tarvitse mennä autolla.

Bumbleriden indie twinit käymme hakemassa, kun monikkoperhejäsenyys tulee voimaan. Jäsenkortilla tulee säästöä kuitenkin yli 60€ koko paketista, joten kannattaa se odottaa. Siihen on siis laskettu mukaan jo kaikki sadesuojista lähtien, mitä nyt vauvojen kanssa tarvitsemme. Vaunukoppien tilalle otamme Oran kantokassit. Niitä suositteli myyjä. Rattaiden istuinosanhan noissa saa käännettyä siten, että vauvan saa kasvot äitiin päin ilman mitään kassiakaan, mutta helpottaa ehkä hieman kulkemista hissittömässä kerrostalossa. Sitten, kun alkavat liikkua, jätetään kassi pois ja vauva vöillä kiinni istuinosaan. Istuma-asentoon täytyy sitten lapsi kääntää kasvot menosuuntaan päin, mutta se nyt on ehkä ainoa miinus noissa.

Mä löysin meidän unelma vaunut käytettynä mutta vähän liian halvat keski tasoon verrattuna. Katotaan kun pyysin lisä kuvia että saanko ja miten vastailee viesteihin. :) olis kyllä ihanaa jos sais ne noin edullisesti ja vieläpä just sen värisenä mitä halunnut. :)

Vitsi pitäisköhän täs ryhdistäytyä??? Mä en oo edes katsellut vaunuja. Eikä mul oo mitään hajuu kaksosvaunujen hinnoista/merkeistä/ jne. Te ootte jo kaikki valveutuneet hienosti. Taidan liikaa luottaa "meil on jo kaikkea" mantraan :D

Harmony, tuplat maksavat uutena paljon. Itse laskin, että tonnilla pärjätään ja nippa nappa se nyt kyllä näyttäisi riittävään. Yhdet bumbleridet olivat myynnissä käytettynä, mutta hintaa niissä oli kyllä käytännössä uusien verran. Kukaan muu ei niistä ole halunnut luopua.. :D

Merkkejä ei näyttäisi olevan kovin montaa. Ainakaan järkeviä malleja. Ja aina niissä on jokin puute, joten täytyy vain löytää itselle parhaat mahdolliset. Osassa merkeistä oli aika pitkät toimitusajat, joten ajoissa kannattaa lähteä liikkeelle. :)

Kiitos elaffy! Itse haluan käytetynnä tuplat tyyliin vain ulkoiluun/lenkkeilyyn. Tarkoitus olis sitten siirtyä meidän phil and tedseihin, kun selkä kestää osittaisen istuttamisen. Eli noin 6kk lähtien. Tulen todenköisesti liikkumaan paljon enemmän autolla. Joten toiv löytyy hyvät halvalla. 2pehmeää kantokoppaakin on meillä. Vitsi ja pitäis alkaa myydää varastossa pölyttyvää kamaa.

Meillä on Brion tuplat. Maksoivat uutena 550€, ja on olleet loistavat lenkkeilyvaunut :) lisäksi meillä on tuplamatkarattaat, saa tosi pieneen tilaan kasattua :)

Se on todella hyvä, jos onnistuu löytämään sopivat käytetyt. Meillä kun tuo koira pitää lenkittää, eikä ole tarkoitus mennä vain asfaltilla, rajaa se jo useat mallit pois. Itse haluan lapset myös ehdottomasti vierekkäin.

Mä taas haluun lapset vierekkäin ja sen massiivisen vaunun niin vähän kuin mahdollista. Olis ihanaa saada pitää lapset vierekkäin. Mut täällä kaupungilla kuitenkin hankalaa liikkua enemmän noilla vierekkäisillä. Joihinkin hisseihin ei mahdu. Busseissa voi jäädä useampi välistä, jos sielä on esim.edes yhdet vaunut jo mukana. Lisäksi minulle tärkeä kriteeri on, että kun menen sitten koko armeijan kanssa, kaikki neljä, niin olis mahd.pienet ettei olla kuin pieni kävelevä kaupunki. Ja ehdottomasti mahduttava auton takakonttiin. Miten hyvin mahtavat nuo tuplikset mahtua? Varmaan riippuu mallista.

Takaisin