Kesäkuun kaksoset

Minulla on vielä tasan kolme viikkoa rakenneultraan. Teillä tietysti la on myös aiemmin, mutta tuntuu silti pitkältä ajalta.

Kauankohan siellä menee kaksosten kanssa?

Meillä meni noin tunti. Mut kannattaa varata se 1,5 tuntia aikaa, riippuu niin paljon pienten asennosta että miten helposti kaikki saadaan katsottua :)

Oho, onpa ollut nopea Saga_Maria. Meillä meni 1,5h np ultrassa, vaikka pienet olivat hyvin yhteistyöhaluisia. Sillä ajattelin, että rakenneultrassa menisi vielä pidempään. :)

Vapaapäivän ajattelin kuitenkin sitä varten pyytää, kun meillä on aika keskellä työpäivää ja työmatkaa kuitenkin melko reilusti. Tai ainakaan ei huvittaisi ajaa neljää kertaa sitä väliä. Täytyy pomon kanssa jutella asiasta. Hän kun ei vielä edes tiedä raskaudesta..

Mun on pakko ottaa rakenne ultra päivä vapaaksi kun niin tyhmään aikaan se ettei pääse ilta tai aamu vuoroo tekemään. Ja mulle sanovat että varaa 2h aikaa. :) käytännöt vaihtelee. Meillä vielä 26pv ultraan. Kauheen pitkästi.

Mulla varattu rakenneultraan 1.5 tuntia aikaa, kolme viikkoa vielä joutuu odotteleen sitäkin :/ Mulla on tänään neuvolalääkärille aika radin takia. Mulla niin matalat sokerit, ja tuntuu etten meinaa saada pidettyy yli 4 paastoa, laskee aina melkein alle 4. Syön 7 kertaa vrk, jopa yöllä :/

Meillä meni niskapoimussa pitempään kuin rakenteessa :D en kyllä tajua että miksi :D

Mulla olisi 14.1 eka kontrolliultra. Seuraava sitten 2-4 viikon päästä. Kevät tulee äkkiä kun vaan oottelee ultria :D

Olen miettinyt, voisiko minun pahoinvointi liittyä myös sokereihin. Aamuisin on huono olo, joka helpottaa todella nopeasti makealla. Nyt lähetin miehen hakemaan sokeripalaa, että pääsen ylös sängystä. Auttoi kyllä heti.

Olin illalla niin väsynyt, että nukuin pari tuntia jo sohvalla ja sen jälkeen heräsin siihen, että vähän ennen ysiä soi puhelin. Vakuutusyhtiö soitteli eilen tekemästäni vahinkoilmoituksesta, kun meillä levisi pakastin. Olin varmaan niin väsyneen kuuloinen, että lupasi soittaa vähän myöhemmin uudestaan. Ensimmäinen ajatus oli, että soittaja luuli ihan varmasti minun olevan työtön tai alkoholisti, kun vielä tähän aikaan nukun. :D Vaikka todellisuudessa olen vain väsynyt odottajat.. elämän pienet suuret murheet.

Meillä sanottiin et varataan vaan "normiaika" rakenneuä. Mikä lie se normiaika.
Mulla on Elaffy hunajapurkki vieressä. Ja yöllä kun herään "nälkään" niin otan pienen pienen määrän suuhun ja helpottaa. Aamulla ei oo pahaaoloa paljoa sit.

Eli ongelmani on ehkä ratkaistu. Enkä kärsinyt siitä kuin reilut kaksi kuukautta turhaan.. :D jos tämä oksentelu nyt alkaisi loppua jo.

Mulla oli esikoista oottaessa yöpöydällä aina mehua ja keksejä tms, jotka söin aamulla ennen kuin nousin ees istumaan. Se helpotti PALJON. Sit vasta nousin ylös kun sokerit lähti nousemaan. Jos se paha olo pääs niskan päälle niin sitten sitä oksennettiin kans.

Mä kävin neuvola lääkärillä ja laittoi lähetteen äippäpolin kautta vielä ravintoterapeutilla kun mulla on ruoka -aine allergioita ja gluteenille oon herkistyny. Törkeesti tekis mieli täysjyvä ruisleipää ja se just pitäs tasasempana verensokeria. Mulla on tullu hypoja aamusin, pääkipee, huono olo, kädet tärisee ja on tosi unelias. Tänään oli jopa 4.1 aamulla sokeri. Alimmillaan 3.2 ollu, siihen sitte nopeesti pitäny vetää tuoremehua et saa nopsaan nousee. Kyllä toi paha olo tulee herkästi jos ei syö tasaseen. Oliks tääl joku joka oli aiemmassa raskaudessa kärsiny matalista sokereista/ sokerien heittelystä?

Murmeli yöllä saatko välillä tankattu just mehuu, jogurttii? Meinaa inhottavia nuo hypot. Ja vaarallisia. Mulla ei kokemusta kliinisestä sokereiden heittelystä. Kliinisella tarkoitan tässä tapauksessa et olisin testaillut ja se näyttänyt jotain. Olo on kyllä useimmiten semmonen krapulainen ja nälkänen. Tulee hyvä olo kun syö, mutta jo tunnin päästä on nälkä. Eli tuntuu et ne sokerit heittelee, mut uskon et todellisuudessa ne ei heittele vaan tää raskaus tekee tälläistä nyt.
Niin ja päivän hyvä uutinen on se et painoa on tullut lisää 17vkon aikana 1,5kg. Hyvä näin. Kesällä tulee varmaan turvotusta senkin edestä. Paino oli aamulla 66,3-66,5 ja lähtöpaino oli 65kg.

Lyhyt kestoset hiilarit kiellettiin, jugurtit, tuoremehut ym. Pitäs saada vaan paljon kuitua ja protskua niin pitää sokerit paremmin.

Heippa kaksosmamit pitkästä aikaa :) mulla on vähän tää foorumilla pyöriminen jäänyt, oon keskittynyt enemmän tonne FB:n puolelle ja joulu oltiin Pariisissa :)
Meille kuuluu kuitenkin hyvää, masu vaan kasvaa ja möyrintää tuntuu päivä päivältä enemmän <3
Oon alkanu ostelee vauvanvaatteita ja vaunukopat ostettiin myös kun edullisesti saatiin just niihin rattaisiin mitä ollaan katottu.

Närästys on ihan törkeää, pitää soittaa huomenna neuvolaan jos jotain apua siihen sais.

Ainiin ja mentiin tuon miekkosen kanssa kihloihin siellä Pariisissa <3

Kuinka paljon olette jo ostanut vauvannvaatteita ja tavaraa? Ostatteko te käytettynä mitään? Me käytiin kattoon vaunut jo valmiiks, 2 vaihtoehtoa ois Oran vaunut ja sitten bumbleride indie twin. Bumblerideen katottiin myös turvakaukalot jotka saa kiinnitettyä vaunuihin kätevästi ettei tartte vauvoja autosta erikseen nostella vaan näpsäkästi lukittuu vaunuihin kaukalo. Te kellä joilla on jo lapsia niin mitä mieltä olette noista vaunu kopista kummat kannattas hankkia, kovakoppa vai semmonen pehmokassi mallinen. Katoin et tulee vaan niin kalliiks nuo kovemmat kopat 200 e halvemmalla saa melkein nuo kassimalliset.

Murmeli mä oon hankkinut 0 tavaraa :D. Itse koen että pehmeä kantokassi on parempi ja käytännöllisempi. Vauvat kun ovat yleensä niissä sen 6kk. Pehmeäpi muokautuu paremmin ja on helpompi liikutella.
Meillä on jo ennestään paljon kamaa joten pyrin hankkimaan niin paljon kuin mahdollista käytettynä. Ennen oon ostanut vain uutta tai saanut lainaksi niin nyt josko olis aika opetella kierrätystä minunkin. Todennäköisesti vaatteita ostan jos tarvis uutena. Niitä on jo varastossa ennestään vino pino ja sukulaisilta tulee lahjoiksi kyllä. Riippuu myös mikä on kaksosten sukupuoli. 2poikas ennestään niin vaatteet ovat suurimmaksi osaksi poikamaisia niin jos prinsessoja tulossa niin ehkö jotain vaatteita vois miettiä tyttöjen väreissä.
Mulla iski kun näin siskon tytön, joka on nyt 4vko vanha niin kauhee pesänrakentamisvietti, mut oon ajatellu et vasta rakenneultran jälkeen katsella kamaa!

Takaisin