Kesäkuun kaksoset

Saatiin tänään kaverilta lainaan dopleri. :) Ihan mieletön meno oli kummallakin! Hetken aikaa pysy syke paikallaan ja sit jo mentiin vauhdilla toiselle puolelle. :) Ja mitään tuntemuksia ei vielä ole, viikkoja 17. Uskomatonta että sellasta menoa ei tunne! :)

Mulla tuntuu liikkeet jo kunnolla. Mies vaan toivoo että alkas mahan läpi tuntemaan. :)
Mulla molempien istukat taka seinällä niin se vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen ja sydänäänien löytymiseen. :)

Hurja miten nopeesti nyt kasvaa masu. Mulla ajoittain maha nahkat ihan tiukilla. :/ Supistuksilta oon välttyny kun en oo mitään raskasta tehny mutta eilen kun jouduin miehen kaveriksi pukkaamaan autoo että saatiin se ojasta ylös, meillä oli kuitenkin mönkiä repimässä toisesta päästä. Sen jälkeen alko supistella ihan kiitettävästi. Ja loppuivat levossa nopeasti. :)

Eipä tänne ihmeempiä. :) Huomenna ois vaimolla lääkäri ja katotaan jatkuuko sairasloma. Supistuksia ollu nyt harvemmin, kun on levännyt. Tosin eilen kun rohkaistui mun kanssa kauppaan niin tuli kivuliaita supistuksia, kun käveli enemmän. :( Että eipä tuo taida olla työkuntoinen, töissä kun ei voi olla liikkumatta.

Itellä ois tässä vielä pari yövuoroa edessä ja sit pitkät vapaat. :) Joulu ollaan ihan kahdestaan kotona, ihanaa! ❤️

Ite oon töissä ollunna ja pidemmän kävely lenkin jos käy niin heti ollaan kauheiden suoistusten vallassa. :( joulusiivouksen tein viikolloppuna ja tiesi siivonneensa. Onneksi kaikki valmista jouluun kun valmiille pöydälle mennään isovanhempien luo. :)

Neuvolassa kävin loppuviikosta ja molempien sydän äänet saatiin kuulumaan. Terkkari tuumas että kohtu noussu jo tosi ylös. Mitehä iso maha mahtaa ollakkaan sit loppu ajasta. :)

Edit: Tsemppiä murunen ja jospa jatkasivat saikkua että kaikki menis jatkossakin hyvin. :)

Tänään tunsin ehkä ensimmäistä kertaa jotain sellaista, joka saattoi olla vauvoista lähtöisin. Kuplintaa, kuin elohiiri, mutta ei kuitenkaan. Kesti hetkisen ja sitten se vain katosi. Voi olla hyvin vain vilkas mielikuvitus ja halu tuntea liikkeitä, mutta erilainen tunne se kuitenkin oli. Ehkä ne sieltä alkavat tulla jossain vaiheessa..

Olipa ihanaa tänään kuulla ENSIMMÄISTÄ kertaa molempien sydänäänet. <3 terkka etsi ja etsi. Kunnes löytyivät ihan häpyluun läheltä. 150-155 näyttivät olevan! Nyt voi taas odottaa neuvolalääkäriä joka on 02.01. Mut se rakenneultra on edelleen aivan liiiiiiiaaaaaan kaukana. 20.1

Ihan hyvää tänne kuuluu muuten paitsi tämä sokerien mittailu alkaa jo nyppii. Yön paasto on tosi matala ollut , muuten olen saanut päivällä pidettyä normi lukemissa. Jouluvalmistelut tehty ja lahjat paketoitu. Joulua vietetään miehen kanssa ihan kahdestaan, onkin meidän ensimmäinen yhteinen joulu <3 Liikkeitä tuntuu päivittäin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Onneks on tuo dopleri niin voi sillä kuunnella sydän äänet :) Nukkuminen on pätkittäistä kun joutuu ramppaa vessassa, välillä tulee nukuttua päiväunia päivisin. Onks teillä hemoglobiinit pysyny hyvänä ?Mulla oli viime neuvolassa laskenu jo 119, joten lisärautaa
Otan mutta siltikin väsyttää vaan.

Minulla ei ole hemppaa mitattu kuin kerran ja sitten tietenkin aina verikokeissa sen saa. Käyn nyt koko raskauden ajan parin kk välein kokeissa. Vielä ovat olleet lähempänä 130. Ihan hetkeen tosin ei ole mitattu.

Mulle sano Th neuvolassa et viikon 20 tietämillä hemppa on matalimmillaan mullakin oli sillon viikko sitten 130 eikä sitä mitata ennen kun saa ne kelan paperit sit helmikuussa...

Sairasloma jatkuu ens viikon torstaihin asti. Tiistaina meillä on neuvolalääkäri ja hän saa sitten päättää jatkosta. Hyvä näin.

Tänään oon hakenu viimeset jouluruuat meille, alkaa oleen kaikki valmista joulua varten. :) Luntakin tuli ihan kiitettävästi viimeyönä, lumityöt saanu tehdä tänään ja auto kaivaa lumen ja jään alta. :) Mun piti mennä vielä ens yöksi töihin, mutta ei olekaan nyt tarvetta, joten loppuviikko vapaata, jee!!! :)

Vaimo tunsi pari päivää sitten ensimäiset liikkeet. Hauskaa! Mä vaan odotan koska ne tuntuu mahan päältä. :)

Ihanaa joulua kaikille!

Joulun viettoa täälläkin.:) Eilen toisessa mummolassa ja tänään toisessa. Ensi jouluna ei varmaan niin vain jaksakaan lähteä neljän alle kouluikäisen kanssa muualle joulun viettoon Saas nähdä. Kivaa kyllä kun lapset saavat serkkujen kanssa touhuta ja pääsevät jakamaan suosikkipakettien avaamisen.:) Meillä on melko samanikäisiä serkkuja pojilla sekä mieheni, etää minun puolelta. Seuraava neuvola vasta 15.1 ja se onkin lääkärineuvola. Tuntuu pitkältä nyt nää neuvoläkäyntien välit. Sit helmikuussa rakenneultra... Sitä odotellessa...:)

Elaffy miks sä käyt verikokeissa parin kk välein? Jos saan olla utelias. Itselläni hemppa mitattu ekalla nvola käynnillä rv10 ja seur.krt on vkoilla 22. Hurjalta tuntuu tuo väli. Aikaisemmissa rask.mitattu kyllä vkohin 22mennessä 3-4krt. Ja ne kuitenkin yksisikiöisiä :0

Harmony, reumalääkitys voi aiheuttaa muutoksia verenkuvassa ja maksa-arvoissa, joten niitä pitää seurata ilman raskauttakin vähintään neljä kertaa vuodessa. Nyt lääkäri määräsi parin kk välein nuo seurannat. :)

Vajaa kuukausi enää rakenneultraan. Sehän on ihan kohta! Jotenkin tuntuu edelleen ihan epätodelliselta tämä raskaus ja etenkin kaksosraskaus. Jotenkin pelottavaa, jotenkin niin ihanaa. Maha alkaa pian näkyä, ehkä se tekee tästä todellista.

Onpa nätti maha!:) Musta tuntuu, että oma taitaa olla isompi vaikka on viikkoja vasta 14+ jotain... Kaksi aikaisempaa raskautta ja notkoselkänen ruumiinrakenne varmaan saa mahan näkymään nopeasti. On kyllä jotenki tosi outo olo, ku raskausoireet on hävinneet ja ainoa mikä muistuttaa asiasta on maha ja hennot liikkeet silloin tällöin.:)

Takaisin