Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Missä on miun työmotivaatio tällä hetkellä??
Kesäloma alkais torstaina ja enää ei nappaa yhtään...
"Sokerirasituskoe tehdään melkein kaikille odottaville äideille. Poikkeuksena on alle 25-vuotiaat normaalipainoiset ensisynnyttäjät, joiden lähisukulaisilla ei ole tyypin kaksi diabetesta."
Esikoisen sain alle 25, ja nyt toinen ja ikää kohta 25. Ei olla puhuttu sokerirasituksesta, mutta enpä kuulu mihinkään riskiryhmään.
*hip hurraa* Selvisin sokerirasitustestistä ilman pahaa oloa!! Kehittyny se litku mitä juodaan, mulle on joskus nuorena, tyyliin 15 vuotta sitte tehty tuo testi, sillon se oli aivan kamalaa,vähä hapokasta ruskeaa litkua..
Tänään saatiin moottoripyörä huollosta ja miehen kanssa päätettiin lähteä ajamaan. Noh.. Mun hieno talvella ostama ajonahkatakkihan ei tietenkään mahtunu enää mahan kohalta kun nipinnapin kiinni.. Siispä nahkatakki jäi naulakkoon odottamaan mahatonta kautta. Reissulle coretexit niskaan itselle, joskin niistäkin joutui housuista napin jättämään auki. Josko miehen ajokamppeilla ajelis loppukesän Ei taija prätkävaatteista löytyä mammamalleja

Olipa aamu... Piti lähteä katsoon pappaa joka oli huonona jotta näkis lapset kun niitä odotti, mutta näin myöhästyttiin vuorokaudella Kaikesta huolimatta oikein ihanaa ja rauhaisaa juhannusta kaikille mammoille
Jejpjep jep, mullaki selvis että radi *ituttaa iha hirveesti! Stressaan jo nyt niit ruokintaohjeita ja en tiiä miten selviin siit sormenpää pistämisestä ku pelkään sitä napsahtamista sil laitteel :'( mulla oli paastoarvo 5.4 ku pitäs olla alle 5.3. Tänää klo 14 meen hakee ohjeet ja mittarin kotiin.
Mulla bmi on 19 että ei johdu painosta. Ainoo oli se et äidin äidillä o 2 tyypin diabetes minkä seki sai kuuskymppisenä ilmeisesti mun huonot ruokailut sit aiheuttanu tätä ja oon "laihaläski" ku en oo liikkunu tarpeeks
Mitä tää radi voi aiheuttaa vauvalle? Muutaku et voi tulla iso. :/
Ainoa heitti paastossa? Onneksi se on helppo "hoitaa" ruokavaliolla. Aikaistaa iltapalaa,turhat hiilarit pois jne. Että ehtii sulaa ennen aamua. Säännöllinen ateria rytmi jne.
Radista voi seurata iso vauva. Vauvalla synnytyksen jälkeen matalat sokrut. Noin pienellä heitolla ei suurta riskiä pääse syntymään ja selviät pelkällä neuvola seurannalla :)
Ei välttämättä tarvi edes polille eikä ravitsemus terapeutille
Isommilla heitoilla ym. Vauvalle saattaa aiheutua enemmän vaurioita ja raskaus on lääkärin seurannan alla.