Kesäkuun höpinät :)

Mulla tänää rv13+6. Kaikki mahollisrt riskitekijät löytyy ni huomista neuvola soittoo ootellessa...
 
Missä on miun työmotivaatio tällä hetkellä??
Kesäloma alkais torstaina ja enää ei nappaa yhtään...
 
Mulle ei oo soitettu sokerirasituksen tuloksista vaikka yli viikko mennyt?:eek: Olikoha ne sit ookoo.. just loppu neuvolan soittoaika ni en voi soitella ite.

Missä on miun työmotivaatio tällä hetkellä??
Kesäloma alkais torstaina ja enää ei nappaa yhtään...

Mul on viel 4vk kesälomaan ja oon jo ihan rikki; henkisesti ainaki. Tosi väsy ja saamaton olo vaikka tänää on vapaapäivä. Yhyy. Jos selviin ilman yhtää saikkua lomaan asti oon aika ylpee itestäni!
 
Hihii tänää joutu työhousuje nappii jatkaa hiuslenkillä :D kiristi jo nii että mahaa alko sattuu :/ vielä salailua töissä.
 
*hip hurraa* Selvisin sokerirasitustestistä ilman pahaa oloa!!:joyful: Kehittyny se litku mitä juodaan, mulle on joskus nuorena, tyyliin 15 vuotta sitte tehty tuo testi, sillon se oli aivan kamalaa,vähä hapokasta ruskeaa litkua..

Tänään saatiin moottoripyörä huollosta ja miehen kanssa päätettiin lähteä ajamaan. Noh.. Mun hieno talvella ostama ajonahkatakkihan ei tietenkään mahtunu enää mahan kohalta kun nipinnapin kiinni.. Siispä nahkatakki jäi naulakkoon odottamaan mahatonta kautta. Reissulle coretexit niskaan itselle, joskin niistäkin joutui housuista napin jättämään auki. Josko miehen ajokamppeilla ajelis loppukesän:joyful::joyful::joyful: Ei taija prätkävaatteista löytyä mammamalleja:hilarious:

 
Yöööh,mä istun sokerirasituksessa :meh:
Yö meni valvoessa ku himpskatin sääsket oli vallannut makkarin ja sit ku ei ees aamukahvia saanu juoda, nii vähänkö meinaa väsyttää ja pää räjähtää :sad001
Toivottavasti tulee hyvät arvot tästä testistä, ettei tartte taas insuliinia ottaa käyttöön, niinkuin viime raskaudessa ja vuonna 2005,
2 raskautta siinä välissä oli ilman radia :)
 
"Sokerirasituskoe tehdään melkein kaikille odottaville äideille. Poikkeuksena on alle 25-vuotiaat normaalipainoiset ensisynnyttäjät, joiden lähisukulaisilla ei ole tyypin kaksi diabetesta."

Esikoisen sain alle 25, ja nyt toinen ja ikää kohta 25. Ei olla puhuttu sokerirasituksesta, mutta enpä kuulu mihinkään riskiryhmään.

Mun kotikunnassa tehdään kaiken ikäisille sokerirasitus. Esikoista odottaessa olin 20v ja nyt olen 22-23v ja kummassakin raskaudessa joudun sinne myöhempään rasitukseen. Ja tosiaan lähin sokeritauti on isotädillä eli äidini tädillä.
 
Mäki jouduin esikkoa odottaessa sokerirasitukseen vaik olin silloin 22 ja bmi hiukan alle 25. Tuntuu et täällä päin pitää olla ihan älyttömän hoikka alle 25-v odottaja, jotta välttyis sokerirasitukselta.
 
*hip hurraa* Selvisin sokerirasitustestistä ilman pahaa oloa!!:joyful: Kehittyny se litku mitä juodaan, mulle on joskus nuorena, tyyliin 15 vuotta sitte tehty tuo testi, sillon se oli aivan kamalaa,vähä hapokasta ruskeaa litkua..

Tänään saatiin moottoripyörä huollosta ja miehen kanssa päätettiin lähteä ajamaan. Noh.. Mun hieno talvella ostama ajonahkatakkihan ei tietenkään mahtunu enää mahan kohalta kun nipinnapin kiinni.. Siispä nahkatakki jäi naulakkoon odottamaan mahatonta kautta. Reissulle coretexit niskaan itselle, joskin niistäkin joutui housuista napin jättämään auki. Josko miehen ajokamppeilla ajelis loppukesän:joyful::joyful::joyful: Ei taija prätkävaatteista löytyä mammamalleja:hilarious:


Sama ton kalastuksen suhteen. Naisten mallisto on melko nihkeä noin ylipäätään, mutta että raskaana olevien naisten...:) huoh.

Tulipa tässä toinenkin asia mieleen. Onko kukaan tehnyt testamenttia? Onko kuinka helppoa? Sitä tässä yksi päivä mietiskeltiin tuon ukkelin kanssa, et jospa tekis, ku tuskin tässä naimisiinkaan mennään ihan anytime soon:) siis ei siks, et eikö nyt periaatteessa vois mennä, maistraatissa sitä joka tapauksessa mentäis, mut kunnon juhlat olis silti kiva järjestää, et parempaa rahatilannetta odotellessa:)
 
Nipanderi, hieman ohi vasemmalta tuosta testamentistä....

Olin esikoisen saadessani 22 ja opiskelija, omaisuutta ei siis oikein ollut mitä testamentata. Mutta omassa vakuutuksessa edunsaajana kuolemantapauksessa oli avopuoliso. Vakuutusmyyjä vielä sanoi, että ei sitä tarvitse laittaa kun lapsi sitten perii minut. Mutta huomautin myyjälle, että jos käy niin, että lapsi ja minä kuolen ja vieläpä niin, että lapsi kuolee ennen minua, avopuolisoni ei kuulu perintälistalle! Tottakai jos minä kuolen ekana, sitten lapsi, niin minun omaisuus menee ekana perintönä vaikka vain minuutiksi lapselle ja sitten lapselta miehelle.

Ja minkätakia haluaisin vanhempieni minua perivän? Tai saavan korvauksia kuolemastani? Yhteistä eloa kuitenkin takana tuolloin oli 3 vuotta. Vielä emme ole naimisissa, mutta helmikuulle 2018 on hääpaikka varattu!
 
Olipa aamu... Piti lähteä katsoon pappaa joka oli huonona jotta näkis lapset kun niitä odotti, mutta näin myöhästyttiin vuorokaudella :sad001Kaikesta huolimatta oikein ihanaa ja rauhaisaa juhannusta kaikille mammoille :Heartred
 
Olipa aamu... Piti lähteä katsoon pappaa joka oli huonona jotta näkis lapset kun niitä odotti, mutta näin myöhästyttiin vuorokaudella :sad001Kaikesta huolimatta oikein ihanaa ja rauhaisaa juhannusta kaikille mammoille :Heartred

Osanotot Mörrimöykky teiän perheelle :Heartred
 
Neuvolasta soitettiin tänään, sokerirasituksen arvot olivat olleet koholla. Huomenna neuvolaan opettelemaan itsensä mittaamista yms.

Tieto oli vaan aikamoinen shokki ja järkytys. :sad010 Nyt vasta huomasi, miten sitä on kuvitellut olevansa "nuori ja kuolematon". Samalla hirvee syyllisyys iski siitä, että näin on päässyt käymään. Onneksi se pieni järjen ääni yrittää lohduttaa sillä, että sama tulos olisi voinut ihan hyvin tulla vaikka elämäntavat ja painoindeksit olis kohillaan. Toivottavasti arvot sais kohdilleen niillä elämäntapa muutoksilla, jottei tarvitsisi lääkitystä. Ja toivottavasti motivaatiota sais kerättyä sen pienen ihmisalun vuoksi. Kamala kun tuntee ittensä nyt ihan paskaksi ihmiseksi... :sad001

Onneks se järki jaksaa odottaa omaa aikaansa, että nää tunnepurkaukset pääsevät tulemaan ja menemään...
 
Hyle-Emo, älä koe huonoa omaatuntoa suotta! Mulla myös radi, ja oon normaslipainoinen ja suht urheilullinen, eli ei sille aina voi mitään jos on tullakseen. Ite oon ajatellut sen niin, että hyvä kun huomattiin näin ajoissa, että ruokavaliolla pystyy pitämään kurissa. Ja se tavallaan pakottaa syömään järkevästi ja liikkumaan, joten mahdollisesti ylimääräisiä kiloja ei kerry niin paljoa. Mun lyhyellä kokemuksella aika nopeesti oppii mitkä asiat nostaa liioiksi sokereita ja mitkä sopii itselle. Mulla esim isohko lettuannos ei nosta liioiksi, mutta riisi tuntuu olevan paha. Tsemppiä, kyllä tän kans varmasti pärjäilee!
 
Mulla oli kans puhjennu radi. Paastoarvo oli just siinä rajalla.
Tapaaminen hoitajan kanssa tosin vasta 5.7. Sillon sit selviää, miten oikeesti lähdetään liikkeelle.
 
Jejpjep jep, mullaki selvis että radi :sad001 *ituttaa iha hirveesti! Stressaan jo nyt niit ruokintaohjeita :sad001 ja en tiiä miten selviin siit sormenpää pistämisestä ku pelkään sitä napsahtamista sil laitteel :'( mulla oli paastoarvo 5.4 ku pitäs olla alle 5.3. Tänää klo 14 meen hakee ohjeet ja mittarin kotiin.

Mulla bmi on 19 että ei johdu painosta. Ainoo oli se et äidin äidillä o 2 tyypin diabetes minkä seki sai kuuskymppisenä :sad001 ilmeisesti mun huonot ruokailut sit aiheuttanu tätä ja oon "laihaläski" ku en oo liikkunu tarpeeks :sad001

Mitä tää radi voi aiheuttaa vauvalle? Muutaku et voi tulla iso. :/
 
Jejpjep jep, mullaki selvis että radi :sad001 *ituttaa iha hirveesti! Stressaan jo nyt niit ruokintaohjeita :sad001 ja en tiiä miten selviin siit sormenpää pistämisestä ku pelkään sitä napsahtamista sil laitteel :'( mulla oli paastoarvo 5.4 ku pitäs olla alle 5.3. Tänää klo 14 meen hakee ohjeet ja mittarin kotiin.

Mulla bmi on 19 että ei johdu painosta. Ainoo oli se et äidin äidillä o 2 tyypin diabetes minkä seki sai kuuskymppisenä :sad001 ilmeisesti mun huonot ruokailut sit aiheuttanu tätä ja oon "laihaläski" ku en oo liikkunu tarpeeks :sad001

Mitä tää radi voi aiheuttaa vauvalle? Muutaku et voi tulla iso. :/

Ainoa heitti paastossa? Onneksi se on helppo "hoitaa" ruokavaliolla. Aikaistaa iltapalaa,turhat hiilarit pois jne. Että ehtii sulaa ennen aamua. Säännöllinen ateria rytmi jne.

Radista voi seurata iso vauva. Vauvalla synnytyksen jälkeen matalat sokrut. Noin pienellä heitolla ei suurta riskiä pääse syntymään ja selviät pelkällä neuvola seurannalla :)
Ei välttämättä tarvi edes polille eikä ravitsemus terapeutille

Isommilla heitoilla ym. Vauvalle saattaa aiheutua enemmän vaurioita ja raskaus on lääkärin seurannan alla.
 
Ainoa heitti paastossa? Onneksi se on helppo "hoitaa" ruokavaliolla. Aikaistaa iltapalaa,turhat hiilarit pois jne. Että ehtii sulaa ennen aamua. Säännöllinen ateria rytmi jne.

Radista voi seurata iso vauva. Vauvalla synnytyksen jälkeen matalat sokrut. Noin pienellä heitolla ei suurta riskiä pääse syntymään ja selviät pelkällä neuvola seurannalla :)
Ei välttämättä tarvi edes polille eikä ravitsemus terapeutille

Isommilla heitoilla ym. Vauvalle saattaa aiheutua enemmän vaurioita ja raskaus on lääkärin seurannan alla.

Myös liian pitkä iltapala-aamupala väli voi ruveta nostamaan sokeria. Tai ainakin mulla oli viimeks noin.
 
Takaisin
Top