Kesäkuun höpinät :)

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2017' aloitti Rita29, 1 kesä 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. iskallt Tuttu foorumilla Joulukuun mammat 2017

Voi että, kyllä se mieli kohta kirkastuu! :Heartred Shokki se oli minullekin esikoista odottaessa ja itkin vaan siellä radihoitajankin vastaanotolla. Onneksi ne ruokavalion muutokset on helppo tehdä ja nopeasti oppii mitä kannattaa syödä ja mitä ei.

Todellakin näin :) Herkutellakin kuitenkin voi jos on herkkujen perään. Aluksi itsestäni tuntui ihan kuolemantuomiolta, mutta olin kuitenkin kiitollinen ettei tullut sitten mässäiltyä ja lihottua niin paljon, kuin ilman radia.
  2. Hippunen2 Ihastunut foorumiin Joulukuun mammat 2017 Kesämammat 2016

Mä sain silloin aamupaastoa kuriin iltapalalla tumma leipä,kasviksia. Jogurteissa on paljo sokrua ja banaani on petollinen. Kannattaa ihan tutustua ruokavalio kaavoihin ja koittaa tutkia miten omaa olis hyvä hoitaa.

Esikoisesta olin insuliinilla ,tytöstä ei ollu radia ollenkaan ja tästä selviääkin sitten rv 24+ miten käy
  3. Kardulla Tuttu foorumilla Joulukuun mammat 2017

Joo se paasto oli poikkeava arvo. 1h litkun juomisesta oli 9.9 ja 2h siitä oli 8.2. Et aika lähel noiki oli niit raja arvoja jos 1h pääst pitää olla alle 10.0 ja 2h pääst alle 8.6 Netistä ku luin noista. Toivon et pystyis suht helposti pitää kurissa! onneks kohta pääsee neuvolaa ja ne kertoo lisää :)
  4. Rita29 Tuttu foorumilla Joulukuun mammat 2017

Tota oon miettinyt..mikä on suunnilleen liian pitkä väli iltapalasta aamupalaan? Vai vaihteleeko se yksilöittäin? :)
  5. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Sekin on joo yksilöllistä. Toisille se voi tarkottaa ihan normaalia syömisväliä ja toisille 6h voi olla liikaa sekin jo. Noissa pitää jokasen ite kokeilla mikä toimii, mikä ei ja kuinka pitkää voi olla syömättä tai mikä on liian tiuha tahti. Alkuun kannattaa olla tosi aktiivinen oman sokerin seurannassa niin pääsee nopeemmin jyvälle siitä mitä voi syödä ja milloin.
    • Tykkää Tykkää x 1
  6. Kardulla Tuttu foorumilla Joulukuun mammat 2017

Noni nyt on laite ja ohjeet millä testailla :) sain jopa valita otanko uuden bluetooth mallin johon saa känykkäsovelluksen vai perinteisen vanhan. Minä joka vanhanaikainen ja vihaan tekniikka vempaleita otin perinteisen ni ainaki toimii hyvin :D

Pitää 4viikkoo testaa aamulla enne aamupalaa ja sit pari super päivää jolloin testataan aina enne ruokailua ja ruokailun jälkeen. Jos viikossa tai superpäivässä on kaksi tai yli poikkeevaa arvoo ni sit pitää ottaa yhteyttä neuvolaan. Eiköhä tää tästä alkujärkytyksen jälkeen helpotu :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  7. Saniais Tuttu foorumilla Joulukuun mammat 2017

Oho, oot aika erilaiset ohjeet saanut! Mä testailin aluksi pari päivää paasto+kaikkien aterioiden jälkeen, sitten ohjeena kokeilla vähän eri ruokia ja herkkujakin. Nyt testailen kaks päivää joka toinen viikko ja oman mielen mukaan, jos esim syön jotain erikoisempaa.

Mulla on paastot olleet jatkuvasti hyvät, ei näytä hirveesti vaikuttavan kuinka pitkä ruokailuväli siinä on. Riisi ja pasta nostaa selkeesti eniten, mutta annoskoolla oon saanu pidettyä hyvänä. Jäätelö toimii herkkuna, ei mulla ainakaan nosta mitenkään pahasti. Ja letut oli kans yllättäen ihan jees. Oon oikeastaan vaan nyt lisännyt tuoreiden kasvisten määrää ja vähentänyt lisäkkeitä sekä vaihtanut kaiken mahdollisen täysjyvään ja ainakin vielä näyttäs riittävän. Plus liikuntaa oon yrittänyt (selänkin vuoksi) harrastaa melkein joka päivä about tunnin. Ihan siis maastossa kävelyä, pyöräilyä ym. kevyttä. Toivon tosi kovasti, että tällä selvittäis ja insuliinia ei tarviis.
    • Tykkää Tykkää x 2

Jaa tämä sivu