Kesäkuun höpinät :)

Hei mikä sen kirjan nimi oli mihin pystyi kirjaamaan raskauden kulkua, minkä useampi täälläkin oli tilannut?
 
Mäki nyt tilasin ton kirjan :) jää ihana muisto siitäkin! Vauvakirjaa esikoiselle oon täyttäny urakalla ja tämmönen raskausajan kirja olis ollu jo sillon ihan mahtava!
 
Onko kellään käytössä Unbornheart-kotidoppleria, jota myydään Verkkokaupassa, ja jossa sykkeen saa näkyviin kännykkäsovelluksessa?

Menin tyhmä ny ostaa dopplerin vaik aattelin etten sitä tekis :shifty: ja en saa siitä mitään järkevää kuulumaan. Kerran pari 15min aikana vilahti lukemia 160 tms hetken. Ja sit jotain 90-100 pari kertaa (oma syke tai istukka?!)

Mulla on 16+0 joten eiks sykkeen pitäs jo kuulua? :confused:

Mulla hajos edellinen doppler toissapäivänä ja eilen ostin torin kautta ton ja kävin hakemassa. Pakko oli testata sit illalla kun olin saanu pojan nukkumaan ni mulla ainakin toimii tosi hyvin ja sain nauhotettua sykettä 50 sekunttia ennen ku juos alta pois :) Harmi jos ei sulla toimi, ite käytän geelinä aloe pohjaista kosteusgeeliä.
 
Ellikki85, kiitos vinkistä! Käyköhän perus kosteusvoide myös? Tai baby oil? Aattelin ehkä koklaa nyt aamulla. Herätys ois ollut kasilta mutta tokihan sitä heräsi jo 6.30 :sour:
 
Mullakin on toi sama doppler ja hyvin on toiminut :) ihana ku se piirtää sitä käyrää noista sykkeistä sinne muistiin, ni pystyy seuraamaan koko raskauden ajan keskisykkeitä :)

Mul on iha sitä doppler geeliä mut ilmeisesti myös kosteusvoide käy! Kannattaa koittaa :)
 
Mä oon käyttäny baby oilii ja hyvin toimii
 
Vesipohjaset liukkarit käy kanssa, mut saa olla sellasta paksumpaa :D
 
Täällä huomenna tiedossa heti aamusta sokerirasitustesti :yuck:
Nyt jo hirvittää, ku joutuu ensin 12h olla syömättä ja juomatta ja sitte juoa sitä litkua useampaan kertaan, tulee varmuudella huono olo:sad001
 
Tänä aamuna sain Unbornheartilla "kuulumaan"! Mitään syketyyppistä ääntä en siis varsinaisesti kuullut mutta sykelukemat näkyi näytöllä pitkäänkin, yli minuutin. Tosi vaihtelevaa, pomppii 170-160-150 väliä ihan randomilla ja väliin ei mitään lukemia.

Kiitos tosta aamuvinkistä Snifu ja Enska88 :)
 
Täälläki aamulla rasitus. Huonoo oloa vieläki tällee iltasin niin on ihan helppo homma olla syömättä.
 
Millä viikolla teil rasitus? Ja pitääks se ite varata? Mullaki pitäs olla mut ei sanottu varaamisesta mitään ?? Nyt 17+6
 
Mulla on nyt rv 24+ rasitus. Aiemmassa oli rv 9+ ja toinen 24+.
Esikoisesta mulla olikin insuliinihoitoinen radi.
 
Ite varasin ajan kun th kertoi mihin aikoihin se rasitus pitäisi olla. Tänään 13+0 ja ite istun juuri sokerirasituksessa. Luultavasti toinen sitten joskus puolivälin tienoille, vähän jälkeen jos nyt ei löydy mitään. Niin ainakin viime kerralla.
 
Mulla viikot nyt 14+2, oon tässä ensinmäisessä ryhmässä jonka täytyy käydä testissä ennen rv 16. Itse kun kuulun riskiryhmään sen johdosta, että mulla on todettu pcos..Itse piti tilata aika.
 
Mulle ei oo sanallakaan neuvolasta mainittu mitään sokerirasitusta. :rolleyes: Oon 29v ja normaalipainoinen.
 
"Tavallisesti sokerit otetaan raskausviikoilla 24–28. Jos äiti on vaikeasti ylipainoinen, hänellä on erityisen paljon diabeetikkoja suvussa tai jos hänellä on ollut aikaisemmin raskausdiabetes, koe otetaan jo raskausviikoilla 12–16."
 
"Tavallisesti sokerit otetaan raskausviikoilla 24–28. Jos äiti on vaikeasti ylipainoinen, hänellä on erityisen paljon diabeetikkoja suvussa tai jos hänellä on ollut aikaisemmin raskausdiabetes, koe otetaan jo raskausviikoilla 12–16."

Mulla ei ollu viimeraskaudessa ongelmia sokereissa ja synnytyksestä vajaa vuosi sain itse valita meenkö kahdesti vai kerran :)
 
"Sokerirasituskoe tehdään melkein kaikille odottaville äideille. Poikkeuksena on alle 25-vuotiaat normaalipainoiset ensisynnyttäjät, joiden lähisukulaisilla ei ole tyypin kaksi diabetesta."

Esikoisen sain alle 25, ja nyt toinen ja ikää kohta 25. Ei olla puhuttu sokerirasituksesta, mutta enpä kuulu mihinkään riskiryhmään.
 
Itse olen ollut aina sokeritasituksissa vaikka niissä ei ole koskaan ollut mitään. Isälläni on diabetes joten sen vuoksi niissä sitten käyn.
 
Takaisin
Top