Kesäkuun höpinät :)

Minä kyllä koitan välttää nostelua, väkisinkin sitä välillä tulee, mutta raskaat tavarat jätän kyllä suosiolla nostamatta. Töissäkin työkaverit on kyllä ollu ihanasti hyvin tarkkoja jos jotain käyn nostamaan, että tulee auttamaan ja kieltää minua nostamasta:grin.
Nyt kun tässä juuri muutto myös käynnissä niin kyllä se mies on minua kieltänyt kantamasta, joten minä pakkaan ja hän kantaa. Eikös se painavien nostelu voi venyttää kohdunkannattimia ja varmaan mitä pidemmällä on sen huonompi. Itse olen toki muutenkin tämmönen hysteerikko:hilarious:. Mutta jos voin olla nostamatta/kantamatta niin miksen olisi. Toiveena olisi kuitenkin myös se, että selkä pysyisi kunnossa ja vois töissä olla niin pitkään kun mahdollista.
 
Mä kyllä kannan kauppakassit yms yms. Esikoinen 17kg, sitä ei onneks tartte kannella, mut tuntuu pahalta sanoo ettei äiti pysty kantamaan, jos toinen syliin haluaa:sad001
Töissä paljon 13kg laatikoita ja nostelua muutenkin. En oo vielä rajoittanut, mut on alkanu tuntuu vähä ikävältä välillä ni voinnin mukaa kattelen kantamisia.

Neuvolasta sanottiin ettei tarvitse vältellä kantamista/nostamista. Oman voinnin mukaan vaan.
 
Tavallisia arkipäiväisiä asioita voi kyllä ihan hoitaa loppuun asti ja nostella. Oman kunnon mukaan. Ainoa mikä mulla rajoittaa on selkä ollut raskausaikana ja töissä vältän sitten pidemmällä nostelemasta yläsuunnasta/ylös maitokoreja/lihalastikoita.
 
Viime raskaudessa hoidin lähestulkoon yksin muuttolaatikoiden kantamisen päiväsaikaan kun mies oli töissä (muutin siis miehen luo). Patistin miestä kantamaan vain oikein raskaat joita en saanut kannettua vatsan sivupuolella. Ei tullut mieleenikään ettei saisi kanniskella mitään raskaampaa. Ihan omien tuntemuksieni mukaan tein asioita. :)
Ja nyt kanniskelen muutenkin pitkin päivää meidän puolivuotiasta joka vähän reilu 11kg. Pitkä itku tulisi jos ei äidin syliin pääsisi välillä. :Heartred
 
Mullaki esikoinen 2v painaa 14kg. Pakkohan sen peppua on pestä (täysin vaipoissa siis vielä..) ja muutenkin sylitellä. Onneks ny muuta rehkimistä ei kovin tarvi tehdä ku kotiäitinä oon..
 
Onko kellään käytössä Unbornheart-kotidoppleria, jota myydään Verkkokaupassa, ja jossa sykkeen saa näkyviin kännykkäsovelluksessa?

Menin tyhmä ny ostaa dopplerin vaik aattelin etten sitä tekis :shifty: ja en saa siitä mitään järkevää kuulumaan. Kerran pari 15min aikana vilahti lukemia 160 tms hetken. Ja sit jotain 90-100 pari kertaa (oma syke tai istukka?!)

Mulla on 16+0 joten eiks sykkeen pitäs jo kuulua? :confused:
 
Jos vaan vauva menee karkuun, kun on vielä sen verran pieni?
 
Mulla on tuo unbornheart doppler. Ekan kerran piiitkän etsinnän jälkeen sain äänet kuulumaan oisko ollut 11+4, mutta esim. Siitä seuraavana päivänä ei neuvolassa saatu ääniä vielä kuulumaan. Sen jälkeen olen kuunnellut kolmisen kertaa jolloin yhdesti kauheassa iltaturvotuksessa jäi äänet kuulumatta. Mutta tänään heti aamusta innostuin kokeilemaan kun vihdoin sain sovelluksen kännykkään, niin löytyi syke tosi nopeasti. Aina löytynyt samasta kohtaa alhaalta vasemmalta ja mulla ainakin selvästi vaikuttaa tuo vatsan turvotustila, aamuisin ilman turvotusta ei ole tarvinnut sykettä etsiä. Nyt siis 14+1.
 
Mä saan kuulumaan aamulla helposti mut illalla ei kuulu kun suolien möngerrystä. :D
 
Mulla on sama ja kokeiltu ja huomattu että ihan paska laite!! Istukan viuhviuh kuuluu ja minun oma syke tosi huonosti rinnan kohdalta, itse sovellus ei näytä edes minun sydämenlyöntejä. Vauvan ääniä en ole saanut kuuluviin, rv 14. Kokeilin myös esikoisen sydänääniä, kuuluu mutta sovellus ei näytä mitään.
Turhaan siispä ostin, onneksi ei maksanut kuin 15€
 
Murr!! :mad:
Joo kokeiltiin miehen kanssa myöskin omia sydänääniä ja ei näyttänyt lukemia, käyrät kyllä näkyivät toisin kun vaavin sykettä etsiessä.

Onpa ärsyttävää.
 
Mulla on tossa istukka edessä ja se hitsin myoomakin... ja turvotusta melkoisesti :woot:
Joten ehkä ne sit vaikuttaa. En suostu huolestumaan..paljon..

Ja ehkä koklaan joku aamu! Kiitos vinkeistä ja vastauksesta, ootte ihania!! :Heartpink
 
Mulla sykkeet kuuluu tosi huonosti, etsiä saa kauan ja vain hetken voi kuulua jne. Kuopuksesta kuului paljon paremmin. Mä en tiedä istukan paikkaa mutta epäilen just tän takia että on tällä kertaa edessä. Rv mulla nyt 15+4.
 
Mä kysyin tost nostelusta neuvolassa, ku ite töissä joudun kantaa ja purkaa kamaa. Sanoi ettei vielä oo mitää painorajoitteita. Pitää kuunella omaa kroppaa, jos alkaa supistelee niin sit heti lopettaa! Mutta muuten normaalit nostelut jotka ei vaadi suurta ponnistusta ei aiheuta vahinkoa, kohtu ei voi revetä kuten kysyin ku välil voi sit juilasta ku kannatinsiteet venyy ja löystyy. Tärkeintä olis yrittää muistaa ergonomiset tavat toimia ettei aiheuta selälle ongelmia kun kaikki nivelet ym. Löystyy raskauden aikana :) mulle vaikeinta ku en osaa noudattaa niitä..
 
Meiän kone on siitä hyvä et saa valittua myös et etsii 2sykettä. Vauvan syke kuuluu usein mun sykkeen alta muttei näytä lukemaa kuin ajoittain välttämättä ja kone pitää olla isolla sekä geeliä kunnolla
 
2veetä ja kauppakasseja kannan. Mitään huonekaluja en ala siirtelemään esim huonekaluja. Viime raskaudessa en kantanut yhtäkään muuttolaatikkoa, johtui kyllä siitä että mies ei antanut ja oli paljon muutto apua :hilarious:
 
Siis mutta miten saa käydä esim salilla jos ei sais nostella :O
 
Muokattu viimeksi:
Mä en kyllä enää uskalla riuhtoa salilla painojen kanssa. Aika monessa liikkeessä kuitenkin vatsan seutu tekee töitä. Ja jos painot on kovat, joutuu ponnistamaan erityisen paljon. Toki vatsalihaksia on hyvä jossakin määrin vielä vahvistaa. Mä teen nyt kaikkea vaan ylläpitävillä tai jopa vähemmillä painoilla. Ja jotkut liikkeet jättäny kokonaan. Oon varmaan liian pelkuri ja pitäs joku raskauteen erikoistunut PT varmaan palkata :joyful:

Monet tosiaan treenaa ihan normisti pitkällekin asti!
 
Epäilen että mulla meni se lonkka niin jumiin viimeksi salilla vaikka en edes tehnyt jalkoja ollenkaan ja muutenkin pienillä painoilla. En tiedä miten enää uskallan mennä kun kaks pv oksensin kivusta ja ei voinut mitenkään päin olla :sad001 taitaa olla niin että tein sittenkin liian kovasti tai jos pailat on löystynyt niin menee helpommin tolleen pinteeseen?
 
Takaisin
Top