Kesäkuun höpinät :)

mäki ihastelen vauvoja jokapuolella! Tuun iha höpsöks tässä viel:joyful: ne on niin suloisia!

Jos ensimmäinen vauva on ollu jo isokokoinen, ni eiks oo aika todennäköistä, et seuraavat olis isompia?
Meil esikoinen oli 4kg ja mietin mimmonen möhkäle nyt mahtais olla tulossa:grin
 
Hyvää kesäkuuta! Vielä vähän kesäopintoja jäljellä ennen lomaa ja sitten ainakin jokski aikaa porukoille löhöömään ja oksentamaan :/ saa isovanhemmat leikittää välillä tuota taaperoa
 
Meritähti90 meil esikoinen paino 3955g ja 51cm, tosikko oli 4040g ja 52cm ja kuopus 4670g ja piuutta tais olla 51 tai 53cm (en nyt muista kumpi :D ). Esikko synty 41+2, tosikko 41+1 ja kuopus 41+3. Eli kaikki men yli. Kuopus piilotti ittesä niin hyvin et kätilökin luuli 3,8-kiloseks synnärille kirjauduttaessa :D Mut ei se aina noin mene et seuraavat ois isompia. Voi mennä niinkin et on pienempi :)
 
Meritähti90 meil esikoinen paino 3955g ja 51cm, tosikko oli 4040g ja 52cm ja kuopus 4670g ja piuutta tais olla 51 tai 53cm (en nyt muista kumpi :D ). Esikko synty 41+2, tosikko 41+1 ja kuopus 41+3. Eli kaikki men yli. Kuopus piilotti ittesä niin hyvin et kätilökin luuli 3,8-kiloseks synnärille kirjauduttaessa :D Mut ei se aina noin mene et seuraavat ois isompia. Voi mennä niinkin et on pienempi :)
Mutsilla ainakin meni niin, et minä olin pienin. Oon siis keskimmäinen. En muista oliko isoveli vai pikkusisko isompi.
 
Meillä ultrattiin yliaikaiskontrollissa rv 41+4 ja todettiin, että sopusuhtainen 3,5kg tulossa. Samana päivänä kun kätilö laittoi mulle sydänkäyrää varten niitä juttuja, niin totes masua tunnustelemalla, et varmasti 4kg vauva tulossa.
Siinä vaihees aloin kauhistelee, et jos onkin iso vauva:grin
Ja syntyi sit 4040g ja 52cm! Eli kätilö voitti ultran tässä tapauksessa:wink
 
Vihdoin on sairastelut ohi eikä oo enää huono olokaan :) Jos vihdoin voisi vaikka urheillakin välillä. Yövuoroja tulossa, ne vähän jännittävät, on muutenkin ollut niin kovin väsy viime aikoina...
 
Mulla ennen synnytystä tarkkailuhuoneessa ollessa suoritettiin ultra ja arvio lapsiveden määrästä. Todettiin että vettä ei oo jäljellä oikeastaan ollenkaan ja n.4kg vauva tulossa. Syntyi sitten 3448g. mutta ultrannu lääkäri totes heti, että kun ultrataan lapsiveden menon jälkeen nii on hankalempi arvioida lapsen kokoa ja kokoarvio voi heittää jopa 10-15% :)
 
Mulla esikoisesta synnärillä päältä tunnustellessa veikattiin semmoista päälle 3kg vauvaa ja 3kg tuli :) Seulaultrassa kätilö tokaisi että näin pitkältä naiselta voisi tulla hyvinkin 4kg vauva :nailbiting: Oli työtä jo tossa 3kg niin mielummin semmoisia 3-3,5kg vauvoja kiitos! :p
 
Viime päivinä elämä on alkanut taas voittaa pahoinvoinnin suhteen - tänä aamuna oksensin kyllä, mutta enpä oo muutamana aiempana päivänä oksentanutkaan. Ja kuvotuskin pysyy entistä paremmin aisoissa. Eilen sai tehtyä vaikka mitä kotihommiakin, kun olo on parempi :) Tänään 10+5 ja viikko nt-utlraan. Jännää!

Esikoinen oli syntyessään 3862g ja 50 cm ja toivon, ettei tuleva olisi ainakaan isompi.
 
Mieki olin! Mua huvitti ku kaikki taivasteli että kuinka mun on varmaa paha olla yms. Mä vaa tyytyväisenä makasin kaiket päivät bikinit päällä aurinkotuolissa. :D
Hehe! Irse olin kanssa viime kesän viimisillä raskaana. Mulla oli piksut päällä ja vuorasin talon ulkoseinää tai tapetoittin sisällä aurinkooen pystyny kuitenkaa ottaa ku makaaminen oli iha kauheeta sattu jokaseen luuhun...
 
Hehe! Irse olin kanssa viime kesän viimisillä raskaana. Mulla oli piksut päällä ja vuorasin talon ulkoseinää tai tapetoittin sisällä aurinkooen pystyny kuitenkaa ottaa ku makaaminen oli iha kauheeta sattu jokaseen luuhun...

Joo myöki rempattii ja mun äiti oli ihan kauhuissaa. Muaki supisteli mutta empä sitä silloin tajunnu! :D Mä en oikeestaa oo missää kohtaa silloin tajunnu. Luulin että selkä vaan vähä väsyy. Kaikki kyllä toitotti ettei sitä voi olla tajuamatta... Eipä! :D
 
Eilen yritin kuunnella fetalin kotidopplerilla sydänääniä, kuulin vain istukan viuhviuh. Viikkoja 12+5.
Tosin kuulin omatkin sydänäänet tosi huonosti, 2,5v tytön sydämensykkeen kuulin hyvin. Tosin puhelimen näytössä oleva se appi ei näyttänyt sykettä ollenkaan.
Summasummaarum, taitaa olla aika paska laite...
 
Eilen yritin kuunnella fetalin kotidopplerilla sydänääniä, kuulin vain istukan viuhviuh. Viikkoja 12+5.
Tosin kuulin omatkin sydänäänet tosi huonosti, 2,5v tytön sydämensykkeen kuulin hyvin. Tosin puhelimen näytössä oleva se appi ei näyttänyt sykettä ollenkaan.
Summasummaarum, taitaa olla aika paska laite...

No kyllä jos ei omaa sykettäkää sillä kuulumaan saa. Se nyt kuuluu aina
 
Istukan viuh viuh on melkein jopa tärkeämpi, jos sitäkään ei kuuluis niin huonosti ois asiat. Viuh viuh kertoo että veri virtaa siellä, joten silloin toimii sikiön sydänkin. Sikiö ite voi vielä olla niin piilossa ettei kuulu/karkailee anturin alta. Tietty aina voi myös tosiaan laitteessa olla vika :)
 
Mä onnistuin eilen kuulemaan ekan kerran sikiön sykkeen dopplerilla. Viikkoja 13+6. Edessä oleva istukka vähän hankaloittaa. Miehelle kun yritin löytää sykkeen uudestaan, en enää löytänyt, mut onneksi oli puhelin tallentanut 140 sykkeen. :Heartred
 
Meilläkin onneksi löytyy nykyään sykkeet helposti rv 11+3. 165-175 jyskyttää :)
 
Mulla löydettiin neuvolassa hetkessä tosi helposti sydänäänet, mutta eipä vaan tolla koti doplerilla löydy. :rolleyes: Vaan istukan äänen kuulen, mutta en pikku vauvelin sykettä.
 
Hei miten se nyt on. Ja ollaanko tästä jo puhuttu, en muista :joyful:

Pitääkö jo tässä vaiheessa 15+6 rajoittaa raskaiden nostamista? Ja jos, niin mikä on nk liian raskasta? :wideyed:

Yks jonka kanssa juttelin, samassa vaiheessa, sanoo ettei nostele oikeestaan mitään koska haluu olla supervarovainen. Ja sit toiset jo lapsia saaneet kaverit sanoo että saa nostella kunhan ei megaponnistuksia tule.

Olen kyllä roudaillut raskaita kauppakasseja ja töissä pitää välillä pakkailla pahvilaatikoita ja kannella.

En halua leikkiä mitään prinsessaa mutta jos noita kannattaisi rajoittaa niin olis hyvä tietää. Mitä mieltä te?
 
Mietin tuota asiaa maalaisjärjellä, olen raskaana en sairas.
Jos olen tottunut kantelemaan raskaita niin miksi sitä nyt rajoittamaan? Kantelen 2,5 vuotiasta esikoistakin päivittäin, miksi en kauppakasseja?
 
Takaisin
Top