Kesäkuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en raskaana uskalla käyttää noita tavisrasvoja kun ovat täynnä niin monenlaista :( siksi en juurikaan auringossa oleile kun tosiaan ne fysikaaliset on on usein aika niljaisia

Onneksi vauva syntyy syksyllä, niin ei tarvitse häntä suojata auringolta juurikaan enää siinä vaiheessa. Itse en viihdy yhtään auringossa, tosin välillä on pakko, kun kaikkia pihahommia ei voi tehdä aikaisin aamulla tai myöhään illalla. En käytä aurinkorasvoja, suojaudun vaatteilla, mutta en silti olisi tullut ajatelleeksi niiden koostumuksia, jos niitä käyttäisin :O

No mä ihan apteekista kysyin mitä suosittelivat raskaana olevalle että luotan että hekin jotain siellä tietävät...ei tuolla ulkomailla ilman rasvaakaan viittiny olla :grin

Mä löysin Frezydermiltä hyvän aurinkorasvan jossa oli erikseen maininta että raskaana oleville tarkoitettu, imeytyy tosi hyvin eikä jätä tahmeaksi, että pystyy ihan kaupunkioloissakin käyttämään. :) Täällä kun UV indeksit on 8-9 päivittäin tulee kyllä esim käsivarret, hartiat ja nenä suojattua aina kun yli puoleksi tunniksi on lähdössä ulos..

Tota oon miettinyt että kun näissäkin maissa missä kesä kestää yli 6kk, raskaana olevat käy rannoilla ja käyttää aurinkorasvoja siinä missä muutkin ja lapset syntyy ihan yhtä terveinä kun Suomessakin, että onkohan näissä kemikaaliasioissa nyt vähän samanlaista ylireagointia kun ruoka-rajoituksissa tuntuu olevan. Tuntuu että nykyään raskaana olevan naisen tulisi viettää 9kk kellarissa ilman ihmis- ja eläinkontakteja ja syödä pelkkää (ylikypsää) kanafilettä ja brokkolia että olis kaikkien suositusten mukainen. Ihme että ihmisrotu on näinkin pitkään selvinnyt hengissä. :D

Pohdinnan loppuun täytyy vielä mainita, että käytän itse aika vähän kosmetiikkaa ja pyrin käyttämään tuotteita joissa olisi mahdollisimman vähän "epäluonnollisia" aineita. Ihan sama kun ravinnossa, vaikea uskoa että keinotekoiset väriaineet, lisäaineet ym olisi hyväksi sen enempää aikuiselle kun vatsassa kasvavalle ihmisen alullekaan. Nämä on kuitenkin kaikki tosi henkilökohtaisia valintoja ja uskon että ihan jokainen tuleva äiti meistä tekee niin kuin katsoo omalle lapselleen parhaaksi. :)

Rasvoista en tiiä mutta ainakaan uv säteily ei oo terveellistä :grin

No mä ihan apteekista kysyin mitä suosittelivat raskaana olevalle että luotan että hekin jotain siellä tietävät...ei tuolla ulkomailla ilman rasvaakaan viittiny olla :grin

Juuri näin! :)
Vaikken ulkoilla ookkaa niin herkkä iho joka palaa helposti hetken ulkoiltua. Pakko jotenkin suojata.

Löyty meijänki pikku kaupasta se therm mikä olikaa, mies osti vielä jonku toinenki laitteen, jospa auttas vähä.
Fysikaalisen suojan ostin itekki taaperolle, itelle ei tullu mitää nyt ostettua sitte.

Mä en on niihin rasvoihin perehtynyt, pitäs käydä apteekissa ostamassa kunhan täällä parannuttais kokonaan. Meille iski kunnon vattatauti torstaina 3/4 lapsesta oksentanu,ripuloinu ja ollut kuumeessa, nyt tänään onneksi kukaan ei voi oksentanu mutta voimat pois. Onneksi ite oon säästynyt tältä taudilta. Ainakin vielä.

Vauva mesuaa mahassa ja töissä huomaa kun alkaa Jo tietyt asiat ärsyttää ja tulee liitos kipuja. Ei onneksi pahoja.

näkyykö teillä jo vauvamasut? Mulla ei muutako läskimaha ahdistaa kun vuodessa muutenkin lihonut yli 10kiloa ja painoa paljon enemmän kun viime raskauksien synnärille mennessä .mutta Selällään kun makaa ni silloin hoksaa pienen pömpön ja huomaa et on istukka edessä. Eikä mulla ennenkää tässä vaiheessa oo näkynyt mihinkään. RV 20+3 tänää.

Täällä näkyy kyllä hyvin jo, on tututkin erottaneet jo pari kuukautta mahan, kun se on ennen raskautta ollut sen verta olematon :)

On näkynyt jo piiiitkään, oikeastaan ihan alkumetreiltä. Joskus rv 12 pompsahti kunnolla ja toista odotellaan saapuvaksi. :)

Kyl tän jo aikalailla on pitkään kaikki nähneet, vaikka omasta mielestäni ei oo muuttunut. Paino ei oo käytännössä muuttunut mutta painopisteet muuttuneet, koska mä käytin tällä viikolla äitiyshousuja, joita en alkuraskaudessa saanu päälleni. Toki ne hormonihoidot toi muutaman turvotuskilon, jotka on sit laskenu.

Täällä 22+3 ja näkyy kyllä maha. Riippuu mitä mulla on päällä, niin ei kyllä ole kaikki kehdanneet vieläkään kysyä että olenko raskaana vaiko lihonut :facepalm:
Viimeksi viime viikolla miehen työkaveri naureskeli että "jaa ei olekaan emäntä vain lihonut" kun mainitsin ohimennen lasketusta ajasta... Törkeää minun kuullen, tuli paha mieli :sad001

Törkeitä ovatkin ihmiset jotka utelee!
Turvallisinta vaan olla kyselemättä, kyllä se aikanaan selviää.

Kurjaa Niiinu että pahoitit mielesi. :sad001
Miehet ovat välillä aikas tampioita, oli varmaan olevinaan hauskakin heppu.

Joo noi miehet osaa kyllä olla tosi hauskoja, omani totesi eilen että trikoo t-paidat saa mut näyttämään siltä kun mulla olis kaks peppua, yks edessä ja yks takana. Kyllä nauratti tosi paljon, varsinkin kun oon viimeisen viikon taistellut vaatekaappini kanssa yrittäen epätoivosesti löytää sieltä jotain päälle pantavaa. :rolleyes:

Joo, mies sanoi että tällä kyseisellä työkaverilla on tunnetusti "hyvä" huumorintaju. Jotain yhtä nasevaa murjaisi esikoisenkin raskauden kohdalla... Taisi verrata Kimi Räikkösen Minttuun, joka oli raskaana samanaikaisesti :banghead:
Ulkonäköasiat on joo nyt aika herkässä, mies "oppi" jo esikoisen odotusaikana miettimään just tollaisia kaks peppua-vitsien ääneen sanomista koska olen aika herkkis yleensäkin mutta varsinkin tässä tilassa.:sorry:

Olin kerran menossa hakemaan kaveriani autolla, kun lupasin käyttää häntä kaupassa (mies puolinen). Odottelin pihalla autossa siinä jonkun aikaa ja sitten se sieltä tulee naama punaisena ja istahtaa repsikkaan sanomatta mitään. Sanoin että moi, ja melkein samaan hengenvetoon kysyin, et mikä on kun oli niin tuskaisen näköinen ja naama punainen. Pienen hiljaisuuden jälkeen totesi, että tästä lähtien vapaapäivinä kauppareissuja ei ajoiteta enää postinkantoaikaan. Ihmettelin tätä, mutta selvensikin kaveri perään vähän lisää jotakuinkin näin: "En ollu ennen nähny tuota postinkantajaa meillä jakamassa postia ja kun satuin samaan aikaan rappukäytävään hänen kanssaan niin aattelin morjestaa. Jotenki olin niin innoissaan kun palkkapäivä ja hyvä ilma, et en kerenny edes vastausta saaman morjestamiselleni kun huikkasin perään hänelle et 'onnittelut vauvasta, toivottavasti tuo ei ole liian fyysistä työtä sulle kun olet jo noin pitkällä, törmäillään!' Ja jatkoin reipasta rappusien hyppelyä alas. Olin melkein jo rapun ovella kun kuulin äänen, joka huusi perään et 'toivottavasti ei törmäillä, en ole raskaana!' En voinu muuta kun poistua rapun ovesta sanomatta enää mitään. Menin ihan lukkoon edes pyytääkseni anteeksi."
Sillon ei naurattanut, nykyään jo vähän naurattaa kun muistan tuon tilanteen kuin eilisen :D Mutta voin vain kuvitella miltä siitä naisesta tuntui...

Apua :D

Multa jo vieraat mummelit kyselee kaupassa joko kohta syntyy.. että nähtävästi näkyy ihan hyvin :P

Mullakin on ilmeisesti nyt alkanut aika selvästi näkyä ylikiloista huolimatta, kun eilen joku nainen tarjosi istumapaikkaansa bussipysäkillä ja illalla yksi puolituttu kysyi odotanko vauvaa vaikka oli takki päällä :joyful: Mies oli viikonlopun poissa ja sanoi että maha oli kasvanut sillä välin huomattavasti. Mulla onkin sellainen olo, että olisin yhtäkkiä ihan valtava. Tähän asti näyttänyt mielestäni vaan siitä, että olen lihonut entisestään, mutta nyt on selkeä vauvamaha.

Ja ikinä ikinä ikinä ei pitäisi kysyä toiselta onko hän raskaana! Mun äitille on jäänyt kaikista lapsista ylikiloja ja hän on aika vatsakas ja joku työkaveri oli tullut onnittelemaan. Sellainen loukkaa todella pahasti ja kun kyseessä oli vielä työkaveri, niin meni aika kiusalliseksi se tilanne. Pappa meni kanssa joskus tädille sanomaan muutama kuukausi synnytyksen jälkeen, että joko sieltä on seuraava tulossa, kun täti ei yllätys yllätys ollut vielä kaikkia raskauskiloja karistanut. :shifty:

Huh hei, näitä juttuja. :grin Saattaisin itekin loukkaantua jos mies laukois jotain tollasta suustansa.. Ja tosiaan naiselta ei sais koskaan kysyä onko raskaana/onnitella!

Mullakin pullahti vaan masu yht äkkiä tässä!
Siis se oikea "koripallo". Vaikka masu on kyllä näkynyt jo alkumetreiltä asti mutta nyt se on sellainen timmi pallomaha.

Takaisin