Hulivili onneksi nyt on uusi päivä, josko tänään menisi vähän paremmin :) Lauantai kun on, niin ei muuta kun karkki- ja herkkupäivää viettämään :D
Tuohon nimiasiaan. Esikoiselle halusin tietyn etunimen ja sukunimellä itselleni ei ollut väliä kun on ihan perus sukunimi molemmilla. En siis halua koskaan naimisiinkaan, eli en tule ottamaan jossain kohti lasten isän ja lasten kanssa samaa sukunimeä. Isälle tämä taas oli tärkeä, joten tehtiin "muka" (kun mulle ei tosiaan ollut kuin etunimellä väliä) kompromissi, et saan haluamani etunimen ja laitetaan isän sukunimi. Ristiäiset pidettiin vaikkei uskotakkaan. On jotenkin juurtunut tuo käytäntö. Ristiäiset pidettiin seurakuntatalolla kuten myös kahvittelut ja tehtiin tarjoilut itse.
Nyt tälle toiselle minulla on etunimi taas valmiina, enkä aio siitä tinkiä enkä muuttaa (vähän ilkeää ehkä, mutta sellaista sattuu). Isä ei ensin pitänyt nimestä, mutta alkaa nyt jo makustella suussaan nimeä ja lämmetä asialle. Meillä kun on niin, että isä pitää periniteisistä suomalaisista nimistä joita on 50000kpl saman nimisiä, kun itse taas haluan nimen olevan sellainen, joka osataan lausua myös ulkomailla eikä ole sielläkään täysin vieras. Eli ei super erikoista, vaan sellainen kiva ja helppo kuitenkin. R-kirjaimia en myöskään halua etunimeen. Tästä syystä pidän pääni etunimien kanssa, sillä minun lapsesta ei tule Ullaa eikä Jennaa ja siinä pysyn :) Sukunimihan on automaattisesti taas isän, kun on saman miehen lapsi tämä toinenkin ja ekalla on isänsä sukunimi.
Ristiäiset ajattelin, et jos kotona pitäisi. Tällä hetkellä asutaan ahtaasti kaksiossa, pakko olisi kyllä muuttaa kolmioon tai neliöön viimeistään kun on synnytyksen jälkeen muuttokunnossa, mutta pieni asunto on hyvä syy siihen, että voisin pitää vain ihan minimaaliset ristiäiset tosi pienelle porukalle ja perustella -ei kutsutuille-, että kun ei istumapaikkoja eikä tilaa valitettavasti ole ja voihan sitä nähdä muulloinkin. Tästä pitää vain lapsen isän kanssa vielä keskustella, et sopisiko myös hänelle, kun kuitenkin viimeksi esikoisen ristiäisissä oli jos ketä. Että kuinka verisesti sitten hänen sukunsa loukkaantuu, jos ei kutsuta kuin lapsen isän veli perheineen (muut sukulaiset asuu muutenkin monen sadan kilometrin päässä).