Kesäkuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on alkanut viime viikkojen aikana paino nousemaan hurjasti ja nyt on tullut jo yhteensä 9 kg , viikkoja on 23+2. Maha on myös aika hyvin jo esillä, ja jotkut tuntemattomat tuntuu huomaavan että oon raskaana ja läheisemmät ei sit uskalla ihan varmoja asiasta olla ite en oikein tiedä että kumpaa se muistuttaisin enemmän lihomista vai raskautta

Mä oon ehkä ottanut "turhia" paineita siinä mielessä että mieskin sanoi ettei kyllä nää muuta kun vauvamasun. Jotenkin sitä vaakaa ja sen lukuja vaan tuijottaa pakko mielteisesti. :mad:
Se tuntuu kriisiltä siksi ettei mun oo juuri koskaan tarvinnut pohtia painoasioita kiitos super aineenvaihdunnan. Pelkään sitä muutosta. Mutta uskon että voisin hyväksyä itseni myös tulevien kilojen kanssa, jos ne tulisivat jäädäkseen.

Oon muuten ollut aina epävarma itsestäni ja kamppaillut sen kanssa. Vasta nyt aikuisiällä oon oppinut hyväksymään itseni sellaisena kuin oon. Joten jollain tavalla löytyy kyllä "itsevarmuutta" myös kantaa itseni tätä nykyä.

Nyt ajattelinkin unohtaa koko painoasian hetkeksi ja käydä ne pakolliset vaaka käynnit vain neuvolassa. :grin

Tsemppiä Miitu! Voin vain kuvitella, miltä susta tuntuu :/ Mutta uskon kyllä, että onnistut pääsemään kiloista eroon (jos niitä siis tulee) sitten kun sen aika on.

Terveisin sellainen, joka on ollut koko elämänsä väärän kokoinen ja luovuttanut jo...

Muokattu viimeksi:
Mullakin on melkein aina ollut hieman ylipainoa, niin ei haittaa vaikka synnytyksestäkin jäisi kiloja. Niihin on tavallaan "tottunut".

Mulla ekasta nousi se n.15kg paino , tokasta n.5kg jotka jäi synnärille, kolmannesta 4kg jotka ne +ylimääräiset jäi synnärille, nelosesta nousi kanssa n.5kg jotka jäi synnärille . nyt noussut jo sen verran paino varmasti ja paino hikan vuoden aikana nuossu melkein 10 kg. Mutta omaa tyhmyyttä voi syyttää kun ei oo jaksanut pitää huolta itsestä +edellisessä työssä ei kerinnyt Syyä ja ne korvattiin herkuilla autossa

Minulla esikon aikana nousi 15kg joista ensimmäiset kymmenen tuli hyvin nopeasti alussa. Puolessa välin vauhti hidastui ja loppuun mennessä (39+3) tuli loput 5kg.

Tässä raskaudessa paino on noussut n.350grammaa per viikko neuvolan mukaan. Tällä vauhdilla tulee tod näk samaiset 15kg synnytykseen mennessä.

Neuvolassa sanottiin että yleensä ensisynnyttäjillä paino tavallisesti pompsahtaa nopeasti ylöspäin ja tasoittuu loppua kohden. Uudelleen synnyttäjillä paino nousee tasaisemmin koko raskauden ajan

Ootteko ajatelleet vatsan rasvausta raskausarpia ajatellen? Tai ehkä jo alotelleet.

Vanha turhamainen ja pinnallinen pelko raskausarvista on alkanut mietityttämään. Viimeksi oli sama ja totesin raskauden loppuaikoina että ihan sama jos tulee. Sillon olin ihan sinut asian kanssa. Nyt taas huomaan jos jostain kohtaa mahasta kiristää tai kutisee niin heti pakko tarkistaa onko ensimmäiset ilmestyneet ..

Ootteko ajatelleet vatsan rasvausta raskausarpia ajatellen? Tai ehkä jo alotelleet.

Vanha turhamainen ja pinnallinen pelko raskausarvista on alkanut mietityttämään. Viimeksi oli sama ja totesin raskauden loppuaikoina että ihan sama jos tulee. Sillon olin ihan sinut asian kanssa. Nyt taas huomaan jos jostain kohtaa mahasta kiristää tai kutisee niin heti pakko tarkistaa onko ensimmäiset ilmestyneet ..

Rasvailen vatsaani muutenkin atopian vuoksi, mutta nyt aion tehostaa kun tulee yleensä tietysti keskityttyä kuiviin raajoihin. Ihan perusvoiteet, Novalan ja Aqualan yleensä käytössä. En sit tiedä pitäiskö jotain raskausarville tarkoitettua voidetta hankkia.

Mun mies sano mulle eilen että hänen mielestään mä syön vähän liikaa . Pitää varmaan alkaa syömään useammin ja säännöllisemmin niin ei ehkä syö niin paljoa kerrallaan. Mut on taas mennyt kaikki unirytmit niin sekaisin, (kun olen työttömänä) niin se sit on vaikuttanut myös siihen ettei syö niin säännöllisesti.. Tänään sit yritän ekan kerran pitkästä aikaa vähän muuttaa rytmejä

Mä oon käyttänyt sitä Biologia Oil öljyä varmaan kuukauden, ja ainakaan vielä ei ole raskaus arpia tullut eikä muitakaan oireita. Onhan se kallista, mut ajattelin että jos se ois myös tehokasta.. Onkohan muita vastaavia tuotteita?

Täällä kanssa nyt rasvailtu vähän normaalia ahkerammin, lähinnä siksi että iho on raskauden myötä jotenkin kuivahtanut ja kutisee herkästi. Otin nyt käyttöön myös Weledan raskausarpien ehkäisyyn tarkoitetun öljyn, ajattelin että parempi se kai on katsoa kun katua kun iho sitä kosteutusta tarvitsee joka tapauksessa. Toistaiseksi ainakin oon tuotteesta tykännyt ja jos arpia silti tulee niin voi sitten ainakin sanoa yrittäneensä. :)

Mä oon myös raskannut bio-oililla päivittäin suihkun jälkeen kun mulla maha ja tissit kutiaa herkästi. Muuta kroppaa sit tarvittaessa. Saa sit nähdä tuleeko arpia kun teini-iän lihomisarvet on yhä valkoisina rinnoissa ja reisissä.
Onhan se melko kallista kertaostoksens mutta riittoisaa - noin kuukauden oon rasvaillut ja pullosta joku 1/4 käytetty. Tuoksu oli aluksi aika tymäkkä kun on tottunut hajuttomiin tuotteisiin mut oikeestaan ihan hyvä yrttinen kun tottuu :)

Esikoisen odotusaikana rasvailin hysteerisesti Bepanthen raskausarpivoiteella, Bio-Oililla, Avenen raskausarpivoiteella, Sebamedin raskausarpivoiteella sekä Weledan raskausarpiöljyllä. Ei mitään apua sitten alkuunkaan. Ensimmäiset pienet arvet tuli viikolla 36 ja synnytyksessä ne sitten repesivät kunnolla pitkiksi ja leveiksi. Raskauden jälkeen jatkoin kaikilla noilla rasvailua, eipä nyt sen kummemmin haalenemiseen vaikuttanut. Joten en usko että rasvailulla voi vaikuttaa sen kummemmin arpien tuloon, kudostyyppi vaikuttaa enemmän....

Mäkin oon sitä mieltä, että kudostyyppi vaikuttaa arpien syntyyn eikä rasvauksella juurikaan olis vaikutusta..niin paljon näitä kokemuksia että rasvaa hurjana ja silti repee, kun taas esikoisesta rasvailin sillon tällön joskus ko muistin eikä tullut mitään.

Samaa mieltä että enemmän geenit vaikuttaa kuin se rasvaako. Jos iho kutiaa tai kiristää niin toki se rasvaus siihen on hyväksi, mutta muuten en ole rasvaillut. Esikoisesta sillointällöin jaksoin suihkun päälle rasvata mutta en mitenkään säännöllisesti. Ja varsinaisia raskausarpia ei tullut, vain pieniä vaaleita venytyksiä joita nyt oli jo ennestäänkin. En edes huomaa mokomia. Mutta esim jos oma äiti on saanut karmeat arvet että ehkä olisi niille alttiimpi, niin eipähän siitä haittaakaan ole jos rasvailee jos se omaa mieltä rauhoittaa.

Samaa mieltä, rasvailin esikoisesta hulluna eikä raskausarvista tietoakaan. Nyt tästä toisesta en edes oo eikä silti näy arpia missään.. *kop kop* Koputan nyt kuitenkin puuta kun pääsin tästä sanomasta. :grin

Onneksi jollain muullakin on tullut reilummin painoa, mulla nyt rv 23+5 tullut +8 kg lähtöpainoon... mahakin näkyy jo niin selvästi että kommentteja on kyllä jo tullut sekä tutuilta että tuntemattomilta, mikä on sinänsä ihan mukavaa! :) Toivottavasti tää painonnousu tosiaan vähän tasottus, muuten päästään aika hurjiin lukemiin lopussa... :(

Onneksi jollain muullakin on tullut reilummin painoa, mulla nyt rv 23+5 tullut +8 kg lähtöpainoon... mahakin näkyy jo niin selvästi että kommentteja on kyllä jo tullut sekä tutuilta että tuntemattomilta, mikä on sinänsä ihan mukavaa! :) Toivottavasti tää painonnousu tosiaan vähän tasottus, muuten päästään aika hurjiin lukemiin lopussa... :(

Mulla yks kaveri just sano että hänellä tuli yhdestä raskaudesta +20kg . Pakko varmaan alkaa vähän kattomaan omaa syömistä.. Mut toisaalta ei kauheasti viittis kyttäillä kun raskauteen nyt vaan kuuluu se painon tulo.. JA voihan se olla että tää painon tulo on vaan joku äkillinen juttu ja alkaa laantumaan.. Tänää näin yhtä kaveria (edellisestä näkemisestä reilu viikko) , ja sano että mun maha on pullahtanut nyt esiin ihan kunnola. Kunhan ei liian isoksi menis

Mulle tuli esikoisesta muutama arpi. Rasvailin silloin, kun muistin perusrasvalla ja oon nyt ajatellut ostaa jonkun oikein raskausarville tarkotetun öljyn jos siitä nyt jotain hyötyä olisi, mutta vieläki se odottaa hakuaan kaupasta :rolleyes:

Mä tykkään kyllä enemmän käyttää ihonmyötäisiä vaatteita. Niissä näytän raskaana olevalta, kun taas löysissä vaan lihonneelta :grin

Takaisin