Kesäkuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla taitaa olla läskimaha loppuun asti, ei vaa tarvi vetää sisää.

Mä jotenki vapauduin tosta asiasta vaikka vois luulla päinvastaista, kun toisesta raskaudesta jäi paha vatsalihasten erkauma ja kertyneet kilotkin tuntu jääneen just vatsan seutuun. Aikaisemmin mulla ei ylipaino oo hirveesti mahassa näkynyt mutta nyt näytin vuosi synnytyksestä samalta kuin ekassa raskaudessa puolivälin kieppeillä.. Vois luulla että tuo ois nyt sellanen arka ja hävettävä asia mutta jotenkin se on kääntyny niin etten järkyty muiden luuloista kun itsekin näin näyttäväni raskaana olevalta. Tai siis jos ekassa raskaudessa ihmiset ei olis saman näköisestä mahasta tajunneet mun odottavan niin varmaan oisin järkyttyny siitä :D Nyt sitte pidin ihan normaalina et joku saattaa erehtyä ja pystyin ilman ongelmaa vastaamaan jotain että "en mä ole raskaana, vaikka näytänkin siltä" tai että kilot vaan hämää, tällä pullalla ei oo laskettua aikaa.. ei ne tilanteet musta hirveen kiusallisiks muodistunut koska en ite kiusaantunu. Mut onhan mahalihavuus tai se jos ei raskaudesta oikein palaudukaan monille arka juttu, joten saishan sitä tarkkana olla sanomisissaan ettei tuu suotta pahaa mieltä.

Me oltiin viikonloppuna miehen kanssa luolaretkellä ja otettiin kuviakin. Mä kyllä kauhistuin kun katoin niitä, olin niin lihavan näköinen (edelleenkään raskaus ei näy). Mun maha oli ennen raskautta ihan litteä ja timmi, nyt se on osastoa foodbaby. Kiloja on tullut 5 ja kaikki tasaisesti keskivartalon tienoille, selkäänkin. Huhhuh. Jotenkin sitä kuvitteli ennen raskautta että maha olis sellanen sievä pieni pallo ja omissa vanhoissa vaatteissa pärjäisi pitkäänkin, mutta niin sitä vaan tuli siirryttyä isompiin kokoihin jo aika alussa. Alussa ostetut äitiysvaatteet entisessä normikoossa eivät enää mahdu päälle (paitsi mahassa ois vielä tilaa), oon siirtyny muutamassa viikossa koosta XS kokoon M. Toivottavasti tää ei nyt ihan tällaisena enää jatku, olis aika tympeetä uusia mokomat mammavaatteet vielä muutamaan kertaan tän odotuksen aikana...
Pääasia tietenkin, että terve vauva tulee! Harmittaa vaan nyt jotenkin tämä siiderivalas-lookki.

Inkeri, Samaistun! Täällä myös kokoa xs vaan eipäs mahdu enää. Ärsyttää jo ajatus siitä että täytyy mammavaatteetkin päivittää kokoa isompaan kun ei tuota rahaakaan liiaksi oo.. Sellainen ryhävalas olo kerta kaikkiaan. :(
Esikoisesta painoin tän verran kun lähdin synnyttämään.. että paljonko tässä ehtii vielä tuota painoa kertyä ja meinasivatko tulla jäädäkseen tähän kehoon. :mad:

Miitu, en sentään ole ainoa! Äiti lohdutti, että laiha ihminen tarvitsee vararavintoa imetystä varten ja kyllä silloin ylimääräinen häviää tasaiseen tahtiin vauvan kasvaessa. Toivottavasti on oikeassa ;)

Toivotaa että näin on! ;)
Samaa sanoi neuvolassa th.. Mutta huh, jos nää kilot jää roikkumaan. Sitten ne jää, koska mulla on niin huono itsekuri. Oon aina voinut luottaa mun kroppaan ja nyt se tekee näin..

Mua ärsyttää kamalasti kans kun oon mahan lisäks onnistunut kasvattamaan vararenkaan selkäänkin. Mä olin muutama vuosi sitten reilusti lihavampi ja onnistuin painoa aika mukavasti pudottamaan ja aloin taas viihtyä paremmin omassa kehossa ja nyt se kaikki on tullut takaisin. Mulla on tuon itsekurin kanssa aina pieniä ongelmia ja lihon tosi helposti, niin on vähän sellainen kutina, ettei raskauskilot niin helposti lähdekään.

Mulla Tiiiu sama. Esikoisesta tulleet kilot on ja pysyy eikä imetys vieny mihinkää, päinvastoin :( ja entinen ketuttaa ku ennen esikon raskautta sai hyvin painoa pois, oli liikkuvainen ja söi terveellisesti. Nyt ne kaikki on historiaa, ei itsekurista tietoakaan.
Mutta nyt onneks sellanen kutina et ku tän toisen jälkeen saa rueta liikkuu jne ni sit alkas muutosta tulemaan. Toivottavasti kutina on sit vielä ku on ajankohtainen.

Eilen mies kommentoi saunassa mun napaa et se on levähtänyt! Ja niin se tosiaan onkin, ei oo enää tavallinen pieni kuoppa vaan enemmänkin loiva monttu :D

Mua ei oo kyselyt haitannut, lähinnä ihana kertoa pitkään odotetusta raskaudesta kaikille :) Katotaan tilanne sit talvella/keväällä uudestaan kun on löllöpömppö, erkauma ja muut ihanat asiat vyötäröllä...

Täällä myöskään ei ole napaa enää paljoa jäljellä ja se on jotenkin hassun näköinen kun esikoisen kanssa napa oli tällainen vasta ihan ihan lopussa :D

Täällä myöskään ei ole napaa enää paljoa jäljellä ja se on jotenkin hassun näköinen kun esikoisen kanssa napa oli tällainen vasta ihan ihan lopussa :D
Joo, mulla napa myös samannäköinen kun esikoisen kanssa ihan viimeisillä viikoilla! :D
Esikoisen kanssa pidin napakorua loppuun saakka, nyt olen jo joutunut ottamaan pois kun napa on ihan levinnyt ja pullahtanut ulos.

Mie vielä ottelen millon toi napa tosta pullahtaa ulos :D Mut kyllä huomaa tosiaan miten paljo reippaammin maha nyt kasvaa kuin esikoisesta. Jotenkin toivoin sitä sama pientä ja siroa mahaa tähänkin raskauteen, kun oli silloin jo selkä kovilla, mutta haaveeksi kyllä tätä menoa jää pieni maha :D

Itellä on juuri se aika menossa ku ei tiiä näytänkö että oon raskaana vai erittäin hyvin syöny viimekuukaudet! Tänään oli pakko käydä shoppailemassa uusia kesävaatteita, ei hyvällätahdollakaan kehannu laittaa päälle niitä viimekesäsiä tiukkoja toppeja, ja shortsit ei menny enää viereenkään :'D Toivoisin jo että se vauvamaha tulis kunnolla esiin, sitä ei tarvitsisi sitten yrittää peitellä, tää möhökumpu lähinnä hävettää ja yritän kaikintavoin piilotella, vielä kun ei tästä raskaudesta tiedä juuri kuin tutut.

Heebeli, tiedän miltä susta tuntuu! Itellä ihan sama homma. Oon koettanut katsella uusia kesävaatteita mutta mikään ei oikein innosta kun olo on kuin muumimammalla. Vauvamahasta ei vielä tietoakaan, herkkumahalta tuo lähinnä näyttää :D Mä olen kyllä raskaudesta kertonut mutta ei silti huvita vetää tiukkoja toppeja tän tytinäkummun päälle...

Mä suosin noita telttamallisia vaatteita, en ole oikein koskaan tykännyt tiukoista, tai siis ihonmyötäisistä vaatteista, vaikken aina tämmöinen tynnyri olekaan ollut. Mutta se oli kai ihan positiivinen juttu, että raskauden aikana kiloja on tullut vain viisi, ja painon nousu on alun 700g/viikko jälkeen hidastunut, edellisen ja tämän päiväisen neuvolan välillä on ollut 200g/viikko :) pari kuukautta oli neuvoloiden väli. Kun nyt en retkahtaisi syömään aivan miten sattuu loppuaikanakaan...

Kävisipä täälläkin noin että painontulo tyssäis.. 800g/vko. Ihan hurjaa! Esikoisesta kiloja tuli kaiken kaikkiaan 10 ja jäivät synnärille. Tästä on tullut jo 11kg ja huomenna alkaa raskausviikko 25.
Elän toivossa että tää olis vaan ollut joku älytön spurtti ja se painontulo lakkais. Näillä viikoilla esikoisesta se loppuikin. :)

Esikosta tuli +20kg jotain, nyt tän aamu painon mukaan -1,7kg ekaan nlaan. Ei haittaa tippuminen, sitä on mistä tippua.

Olipas kitkerää litkua tuo glukoosilitku, yök... Nyt saa istua takapuolen littanaksi, kun ei saa liikkua juurikaan. Vielä ei onneksi ole mitään oloja tullut, pää ehkä tuntuu hieman kevyemmältä kuin normaalisti, kun en ollut syönyt enkä juonut mitään 12 tuntiin ennen ensimmäistä verikoetta. Mutta muuten on ihan hyvä olo ainakin vielä. Litkun juomisesta on nyt noin puoli tuntia aikaa.

Mä en ole noita ulkonäköasioita miettinyt, mutta ymmärrän täysin senkin puolen. Itsellä kuitenkin ikää jo sen verran, että peli on menetetty anyway ;) Nyt menossa rv 23 ja painoa tullut kaksosista 4 kg. Maha on ISO, vastaa jo lähes yksössynnyttäjän synnärimahaa :) Mutta vointi on hyvä ja raskausarpia ei ole tullut, vaikken jaksakaan rasvata masua.
Ehkäpä nuo ulkonäköasiat tulee ajankohtaisiksi sitten, kun todella näkee sen röllykän mahassa synnytyksen jälkeen...

Mulla ei muuten paineita mutta toivon et tuo maha muuttus vauvamasuksi paineet alkaa sitten ku tää yksiöstä ulkoistuu ja haluan oman entisen kropan takas (sen joka oli vielä neljännen jälkeen )

Takaisin