Kesäkuu

Mulla on vielä KUUKAUSI rakenneultraan, ääh! En jaksais odottaa, mutta kaipa nää viikot menee nopeasti kun aloitin nyt (tosi ihanan) kesätyönkin :) 
Mulla on nyt puolen vuoden määräaikainen työsopimus eli oon ymmärtänyt että ainakin mulle maksetaan palkkaa sen loppuun (marraskuun loppu). Aattelin hakea tukea tän vuoden tulojen mukaan koska ne on nousseet niin huimasti nyt tän sijaisuuden myötä Mut ens kerralla neuvolassa katotaan noita papereita niin ehkä nekin jutut sit selviää...

Mut mä en ymmärrä miten te jotkut voitte tuntea jotain potkuja??? Mä tunnen vaan jotain epämääräistä möyrintää mahassa, enkä tiiä yhtään onko se edes vauvan liikkeitä vai mun ilmavaivoja tms... Iltaisin varsinkin tulee jotenkin "huono" olo, joka tosin voi johtua turvotuksesta ja liiasta sohvalla makaamisestakin :P
 
butter 6kk tulot lasketaan siitä mitä oot saanut 6kk just ennen kuin äitiysloma alkaa, ei 6kk siitä taaksepäin kun tulit raskaaks.

Manque paljon onnea 1-vuotiaalle! Meillä myös esikoisen vauva vuosi suoritettu! :D
 
jouduin jäämään äippälomalle samana päivänä ku plussasin, eli mulla lasketaan siitä :/ oon eritysiäiteyslomalla ku semmonen duuni mitä ei saa tehdä, varsinkaan alkuraskaudesta myrkyllisten aineiden takia..
 
Itse en jaksa mitää juhlia ruveta järjestämään, eilen nimittäi juhlittiin omia ylppäreitä joten en kyl hetkeen halua juhlia:D ehkä kavereiden kanssa myöhemmin jotain illanviettoa:)
 
Niin no sehän on sitten eri juttu joo jos on heti pitänyt jäädä pois töistä :/ Ehkä saatte jotenkin järjestettyä niin että saat töistä palkkaa, ja päivärahat maksetaan sitten sinne.
 
mulla on rakenneultra vasta 22+1 joten aika myöhälle menee nooh pysyypähän jännitys yllä kun ei saa ihan vielä tietää sukupuolta vaikka olis se jo kiva tietää etenkin jos on poika tulos niin sais sitten jo ruveta katteleen pojan vaatteita kun kumminkin tytön vaatteita meillä on ihan riittävästi... :P vaikka tietysti jos tulis tyttö niin ostaisin siltikin jotain "omaakin"  vaatetta :P
 
Höh, eikö aikuisten ihmisten pitäs osata käyttäytyä sen verran, että jos ystävälle järjestetään juhlat niin siellä voidaan sietää sellaisiakin ihmisiä, joista ei välttämättä pidä...? :O Mun kaveripiiri on kans aika repaleinen, suurin osa ei oo missään tekemisissä keskenään, jotkut ei ollu ees nähny ennen mun babyshowereita, mutta hyvin ne silti sai järkättyä. 

Meillä rakenneultraan on alle kaks viikkoa ja kyllä matelee aika... :D Ultra on siis 18.6. maanantaina ja viikkoja on silloin 20+2. 
 
Kyllä noi mun kaverit ainakin toimeen tulee keskenään. Lähinnä tää yks ei pidä yhdestä ja itse ratkaisee ongelman sillä että välttelee kyseistä tyyppiä jos vaan mahdollista. Eikä kukaan koskaan ole mitään tappelua tai muutakaan saanu aikaan. Siinä mielessä sivistynyttä porukkaa.

Aika vaan matelee joo. 2 viikkoa ja 1 päivä ultraan :D
 
mulla ei oo kovin sivistyneitä kavereita :DD tosin ehkä noin selvinpäin ei syntys catfightteja, mut mihkään mis on alkomaholia ei kyllä ainakaan voi pyytää samaan aikaan :DD
 


Täällä mulla on ultra 21.6. ja toivon, että ne kurkkis nyt tai jossain välissä 4D:llä, kun muillakin  diabeetikoilla on välillä kurkittu :)


Mä ehdin olla nykysessä työssäni muuten just puol vuotta ja mun tulot on noussu vuoden 2010 tuloista sen verran paljon, että uskon saavani tuen sitten tän nykyisen palkan mukasesti.
 
Rosebud hieno juttu! :) Ittelläki on noussu tulot siten vuoden 2010, muttei oo kuitenkaan sitä 20% ni saan 2010 tulojen mukaan vanhempainrahan :) Mut meinaan silti esittää ne 6 kk työtulot siihen hakemukseen iha varalta vaan, vaik ei ne mitään siin auta. Ei siin mitään kuitenkaan menetä :)
Hitsi ku menis tää 1,5 viikkoo nopeesti ni pääsis kesälomalle!!! :) Mut ilmatki sais kyllä lämmetä, kauheen kylmä ollu! Haluun vähintään +25 helteet ni asun kesäloman rannalla :))
 
Hei!
Oon siis nyt uus täällä tai aikaisemmin v.2010 oon samoilla sivuilla, mut lokakuisten ryhmässä ollut ja nyt en taas muista miten tuon alajutun saa vaihdettua? Tuo missä on tuo aikajana raskaudesta ja missä kohti ollaan menossa, en taas nyt ees muista miksi sitä kutsutaan, mutta antakaahan vinkkejä miten sen sais vaihdettua :D
 

Meillä on rakenneultra  ens viikolla. Halutaan tietää sukupuoli ja aiotaan sen jälkeen pitää sellaset gender reveal partyt kavereille ja vauvan kummeille. Se on kans joku jenkkien hömppäjuhla minkä mun sisko bongas jostain ja alkoi heti innokkaasti kaupitella ideaa. Kaikessa ällöttävyydessään juhlaidea alkoi innostaa, lähinnä vitsin pohjalta kylläkin, mut kiva saada kaverit koolle :)

Mulla alkaa olla jotenkin raskas olo jo ajoittain. Tulee sellasia et ei oikein jaksais seistä kovin pitkään paikallaan tai välil tulee semmonen olo et pakko päästä istumaan tai lepäämään. En tiedä mistä johtuu mut kai kuuluu asiaan. Mulla on hirveen matala verenpaine,et en tiedä liittyykö osittain siihenkin...

Lisäks sain sellaisen pikkubonuksen tässä viikonlopun aikana. Mulla nimittäin puhkes herpes, elämäni ensimmäistä kertaa. Olin aika puulla päähän lyöty koko asiasta kun se todettiin. Ja seuraavaks alko ahistaa ihan sikana kun on 50% mahdollisuus että se tarttuu vauvaan synnytyksessä (eli todennäköisesti alatiesynnytys on poissuljettu mikäli en saa vaivaani hoidettua pois ennen sitä). Toivottavasti lähtis vaan pian pois!!! Että tämmöstä kivaa tällä erää...

H-hetki todellakin lähestyy, pitäiskö alkaa jo panikoimaan? :)
 
Armi no voi harmi! :( Onko tää sun eka herpes ? Vai oleks aiemmin sairastanu..? Raskaus voi tosiaan laukaista herpeksen, sellaisellekin, joka ei edes tiennyt että kantaa sitä virusta itsellään. Se kun voi olla piilevänä. Mulla kans on genitaaliherpes, puhkesi joku 4 vuotta sitten kerran, eikä oo sen jälkeen kuulunut. Kovin tuskallinen vaiva on mut lääkkeillä menee kyllä ajastaan ohi. Jos herpekseen sairastuu raskauden aikana, on tosian vaara et tarttuu sikiöön, mutta jos se on uusiutumistapaus eli sekundääri, ni siinä tapauksessa sikiölle on jo muodostunut vastutstuskyky siihen. Toki neuvolaan ja synnärille on siitä hyvä sanoo, gyneko sitten tarkastaa ennen synnytystä onko näppyi ja suojaa ne ja alatiesynnytyskin on mahdollista :) Ja toki voi saada kk ennen lasketttua aikaa estolääkityksen ettei ne herpesnäpyt puhkeais.. :)
 
Hih, just eilen luin pikkujutun noista gender reveal partyista :D sen vois tavallaan yhdistää baby showereihin. Sinne kakku jommalla kummalla täytteellä.

Mulla iskee kanssa välillä väsymys ihan puskista ja pitäis päästä lepäämään tai pitäis saada olla rauhassa hetki. Toissä ei oikeen oo mahdollista, niin oon sitten vaan hetken tekemättä töitä ja haaveilen omiani/surffaan netissä. Kiva jos nyt jo tulee tämmösiä fiiliksiä ja tässä olis vielä 5kk jäljellä. Varmaan aika tuskaa varsinkin töissä sit ne vikat viikot. Verenpaine mulla on tosi hyvä, et siitä ei johdu. Mut ehkä sulla Armi  vaikuttaa se osittain?
 
Äääh. Pakko käydä täällä avautumassa, kun ehkä jopa kohtalontovereita löytyy. Mulla menee hermot mieheen ja sen saamattomuuteen. Ei se ole se pahin, vaan mulla menee siinä sivussa hermot itteeni, koska pari päivää tässä oon vetistelly sit sen takia, kun palaa hihat kun asiat ei mene niinkun suunniteltu tai sovittu ja siitä loukkaannun. Ihanaa tää raskausaika! Oon siis muutenkin tosi herkkis, mut tää raskaus näköjään saa tunteet jotenkin tosi pintaan. Varmasti kuuluu asiaan, mut ei tää kivaa ole. Ihan 2min sitten viimeks tässä tuli tippa linssiin ja oli pakko paiskata työhuoneen ovi kiinni. Huoh. Krooninen väsymys ei näitä fiiliksiä helpota ollenkaan. Jos saisin nukuttua paremmin, niin jaksaisin nääkin aika mitättömät jutut itkemättä. No pitää edes yrittää ajatella positiivisesti, 2vko vajaa puolet takana jo ;)
 
On mullaki kyllä työtahti tipahtanu ku lehmän häntä, varmaan pomo tulee kohta jossain vaihees kysyyn et mikä mättää.. Sit oon just eristäytyny työhuoneeseeni, enkä käy ees kahvilla, yhen työkamun kaa käyn kuitenki syömässä :D Joudun kyl oikeesti kohta puhutteluun ja johonki työhyvinvointikyselyyn :D Työhuoneen ovi on mullaki koko ajan kii, en kestä et jokku tulee kyseleen mitä mulle kuuluu tms... Siks en oo kertonu viel tästä raskaudestakaan töissä, ku en haluu et ihmiset tulee utelemaan.. :D Mietin kyl et lähetänkö pomolle sähköpostin ja kerron raskaudesta, kun en oikein viitsis kasvotusten sitä kertoa..

Meil taas mies valittaa ku oon niin väsyny...Kai silläki menee hermot kohta, ku en saa kotona mitään aikaseks ja se tyyliin yksinään sit imuroi jne.. Pitää ehkä tänään reipastua ja täyttää tiskikone ja pistää se päälle nni ei ainakaan pääse sanomaan :D Mulla ei oo sellasii herkkis tai itkukohtauksia tullu, enemmän oon ollu pahalla tuulella ja valittanu kaikesta :(
 
Mulla ei kukaan täällä töissä kysele vointia tai mitään vaikka puolet talosta tietää raskaudesta. Yks kysy viime viikolla kun tulin neuvolasta, että oliko kaikki hyvin. Tai joo, sen lisäksi yks kyselee kyllä vointia kerran tai pari viikossa, mut ei utele liikoja. Joutuu varmaan alkaa pitämään ovea kiinni enemmänkin, kun vaimentaa muiden melua edes vähän, kun sekin ärsyttää tällä hetkellä. Kahvittelut jää mulla kanssa usein väliin nykyään. Menee vaan hermot yhteen naikkoseen, jonka pitää aina olla äänessä vaikkei mitään oleellista asiaa oliskaan.

Mä oon kyllä kanssa usein pahalla tuulella :( mut se menee väsymyksen piikkiin. Saatan hermostua ihan pienestä. Siinä samassa voi sitten itkettää taas.
 
mullakin menee hermot kokoajan tai oon muuten vaan huonolla tuulella, tressaan nyt kokoajan noita veritulppia ihan hulluna ku suonikohjuja tulee JOKA päivä lisää ja niit kuumottaa ja nippaillee ja nyt oli pari pv kipu pohkeessa ja googlehan heti osas kertoa että veritulppa.. murrr.. no huomen lekurille keskustelemaan (eli yhtä tyhjän kanssa lekurin tuntien, ei suostu kirjottamaan edes panadol reseptiä ) .. nyt pitäis lähtee labraan kivalle 6klm aamulenkille.. prkl! kukakohan on keksiny et labra menee kiinni 11? :O vois ees ottaa koirat sinne mukaan niin ois jollekin jtn hyötyä sinne talsimisesta kauheessa hedarissa.. hyvällä tuulella oon näömmä siis tänäänki :D
 
Takaisin
Top