Kesäkuu

Saigon veit sanat suustani ; Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että vauva vois jo tulla. Helteet vauhdittaa kivasti tätä tuskastumista. :)

Me ollaan lähdössä vielä reissuun  juhannuksena ja tullaan takasin kuun viimeinen; joten 
 mä luotan, että vasta heinäkuussa meitä on neljä. . . 
Mutta jos huomenna lääkärillä ilmenee jotain, niin tietysti sen mukaan mennään sitten ja reissu  perutaan; mutta tuskimpa. 
 

Heippa kaikille!
Mä aattelin ootta tonne juhannuksen jälkeiseen aikaan, ennen kun "sais vauva tulla" saa ottaa vallan. Oon ite keskonen, jotain noin rv 34 syntyny, ja vaik itse selvisin ilman minkäänlaisia ongelmia (en ollu keskuskaapissa tms.) en silti kuitenkaan toivois sitä omalle vauvalle, ku eihän se aina näin mee vaik turvallisilla viikoilla ollaankin jo. Mut joo, kieltämättä näin helteellä ajatuksessa on taikaa emoticon

Mekin ollaan vielä lähössä mäkille ja junannusreissuun. Tietenkin pitää seurailla oloja, mut näillä näkymin ei ongelmaa. Mökille päästään ens viikon loppupuolella ja sit juhannukseks vielä toinen reissu. Mut kivaa se on mennä, jos on vielä yhtenä kappaleena, ku ei sitä sit kuitenkaan tuun varkaan mökille (ajoa noin 3,5h) tänä kesänä mentyä enää vauvan synnyttyä...

Lasken oikeesti melkein minuutteja oman äippälomani alkuun, mut tulis nyt ees ensin se viikonloppu ;)

Joku laitto tuolla neuvolalääkäristä, ni meillä on tosiaan vasta kesäkuun viimonen päivä se (sitä ennen toki neuvolatädillä käynti) et ainakin meillä melko myöhään... Myöhäisestä tuli mieleen, et naistenklinikalla ilmeisesti ruuhkaa, ku sillon joskus soittelin sitä tutustumiskäyntiä, ni päästään vasta reilusti heinäkuun puolella...

Ja joo, tänään "repsahin" ja ostelin pikkaselle kaikkee pientä, kivaa, ja osin käytännöllistäkin (mm. tuttipullo, aurinkolasit & kuumemittari). Mut kertokaas hei fiksummat et millanen sen nenänniistojutun pitäis ollakaan et ois hyvä?

Iloista loppuviikkoa kaikille!

ElliX & pupu

 
Mulla on kyllä sama juttu et vaikka äiti onkin tosi rakas ja meillä on hyvät välit ja hän tulee synnytykseenkin mukaan niin tulisin hulluks jos se asuis mun luona kuukauden! :D

Kauhea pesänrakennus vietti iskenyt mutta sitähän hankaloittaa kovasti edessä oleva muutto. Ei voi paljoo kotia laittaa kun kaikki tavarat pitäs saada laatikoihin.. Oon kovasti suunnitellu et miten sisustan sitten sen uuden kodin :D siihen tarttis vaan rahaa aikalailla.. Mutta oon hillinnyt ajatuksiani ja sisustanut sitä paperille ihan nykysillä tavaroilla :)

Muakin nää helteet tuskastuttaa mutta en silti oo yhtään valmis siihen että raskaus ois ohi vielä.. saa vauva pysyy masussa vaikka olis miten tukalaa :D
Huomenna täälläkin neuvolalääkäri niin sittenhän se selvii mikä tilanne :)

ElliX: tuolla vauvalle tarvikkeet osiossa on ollu siitä niistäjästä juttua :) Mutta siis jos en oo ihan väärin nyt käsittänyt niin sellanen mitä ite imetään on paljon parempi kun se sellanen mitä painetaan mikä sitten omasee ne räät :) Mekin tänään ostettiin kaikkea tollasta pientä :) tuttia ja pulloharjaa ja korvikkeita (ihan varmuuden vuoksi) ja puhdistusliinoja :)

Tänään on ollut kyllä kiva päivä ja piristi taas mieltä kun eksäkin jakso jeesaa mua ja jakso innostua vauvantarvike ostoksista :) ei ollu taas onneks yhtään riitaa koko reissulla :) Jäi parempi fiilis huomisellekin kun huomenna mennään taas yhessä neuvolalääkärille.
Huomennakin tulee toivottavasti olee kiva päivä :) Ois se lekuri eli pääsee näkee vauvaa ainaki vähän ja kuulee et mitä tuolla alapäässä on tapahtunut vai onko mitään. Ja iltapäivällä meen äitin, sen miehen ja siskon pojan kanssa pilvijärvelle grillaa ja uimaa :)
 
Eilen jo kirjoittelin pitkät pätkät, mutta sitten iski sivuihin joku läpöpiikki ja teksti katos.Otti sen verran päähän, etten viittiny uudestaa kirjoittaa.

Noh, neuvolääkäri meinas, että ALAKERTAKIN  on alkanut pehmenemään eli oikeesti kait tässä aletaan olemaan loppusuoralla . Remonttisiivouksesta aiheutui sitten eilisen päivän kestävä ÄRRRRRRSSYTTÄVÄ polttava/pistävä tunne tuonne alavatsan alueelle, joten tänään vain huilataan, ja korkeitaan suunnitellaan .

Me löydettiin eilen kirpparilta sisarusrattaa sellaiset junamalliset...toisella kasvot eteenpäin ja toisella selkä menosuuntaan. Siihen voi sitten laittaa vauvan kopan (joka tuli mukana), joten meidän poppoo olis sellaisessa kivassa kompaktissa sitten liikkuessa. Jos löydän netistä kuvan niin laitanpa kuvan sitten tänne. Musta ne vaikuttaa kätsyiltä, ja pakkokin olla, koska laitettiin vaunut just kiertoon, koska ei me muutenkaan pystytä liikkumaan "yksitellen" tulevaisuudessa.
 
annel taidan tietää millasia meinaat; joskus katottiin
samanmoisia kirppiksella . . .
Toivottavasti ne on kätevät ja niistä tykkäät !


Tuonne neuvolakuulumisiin jo kirjoittelinkin, että täälä alakerta ennallaan;
joten erittäin hyvillä mielin lähdetään juhannus reissuun !vaikka siitä reilu viikko LA:han

Tänne ei oikein kummempia. Maha kasvaa niin ku varmaan meillä jokaisella

Tänään on esikoisen 1-v kuvaukset ja otetaan samalla perhe kuva; aikaa olis lähtöön sellaset reilut 3h ja en tiedä vieläkään mitä laitan päälleni! JA täälä mä koneella istun kun Turo-Eemil nukkuu . . . huoh.
Meillä on kuvaukset ulkona; ja muutenkin halutaan sellasia "rentoja" kuvia; ei todellakaan mitään sellaisia, että puku miehellä ja Turo-Eemilllä. nou nou !
T-E:lle otan perit erilaiset vaatteet ja  mies laittaa myös siistit rennot kesä vaatteet ja mä oon kysymerkki 
 
Kuullostaa Jenni ihanalta idealta tuollanen perhekuvaus! Ja just nimenomaan jokainen ihanissa kesävetimissä :) Koita löytää itselles jotain päälle laitettavaa.
 
Tollanen perhekuva on kyl kiva idea :) Mäkin käyn tässä ottamassa sen taidemahakuvan heti kun vaan flunssa on kokonaan ohi.. Kaveri kyselikin jo että koska kuvaillaan :)

Eilen oli kiva päivä kyllä :) Tuli otettua aurinkoa ja grillattua ja söin jopa ekaa kertaa elämässäni jotain grillipossupihvijuttua. Se oli ihan hyvää :) en oo ikinä ollu kova punasen lihan ystävä ja siksi jäänyt pihvit syömättä, mutta nyt raskaus aikaan oon maistellu aikalailla kaikkea :) Ja oon löytänyt uusia ruokia mistä tykkään kovasti :) Kotimatkalla iski hyttyset mun kimppuun ja nyt kutittas aikaslailla.

Eilen oli vielä helteiden kannalta aika siedettävä päivä mutta tänään! huhhuh! tänään on aivan liian kuuma ollu. meinas taju lähtee heti ku ulos astu..
Tänään ollu muutenkin inha päivä.. heti aamusta herätessä tuli vertanenästä aivan tajuttomasti, kauheita kuukautiskipuja ja supistuksia tullu koko päivän ja vauvakin myllää tosi kivuliaasti.. ulos ei viitti ees harkita menevänsä kun siel on niin tukalaa.. kyllä mua rannalle pyydettiin mut en jaksanu millään lähtee kävelee yhtään mihkään.. jos ois ilmastoitu auto niin vois jopa liikkuakin johki mut kävellen ei vaan pysty. Jos ehkä illalla kävis jossai kävelyllä jos jaksaa.
 
nyt hehkutan !
Saatiin aivan ihania 1-v kuvia + perhe ja masu kuvia ! 

En malta odottaa, että saadaan koevedokset kaikista ja ennen 
kaikkea teetettyä kuvat ! Kannatti maksee 140 euroa koko paketista !
Kyyyl tään leidinkin kanssa mennään  1v kuvaan ulos; ihan erilaisia
tuli kun sisällä. Vähän erilaisia ! 8]
Oon ihan haltioissani!

Ja löysin kuin löysinkin jotain päälle pantavaa. . .  Mä 
voin tänne laittaa sitte niitä koe vedoksia esille kunhan ne saadaan; 
lupas, että menee korkeintaan viikko. . . 


Ja mitä vielä, esikoiseni sanoi, kun hain hänet päikkäreiltä ulkoa, kun mut näki; nii
äiti ! <3 mun elämäni toiseksi hienoin hetki, heti synnytyksen jälkeen.
Oma poikani sanoi äiti !
Mutta ei ole sen jälkeen sanonut; mutta näitä lisää ! !

miiima ihanaa, että sulla oli kivaa ! <3
 
Jenni90, juu laita kuva näytille tänne vaan. Me otettiin aikaan sisällä ne kuvat tosin kotona, joten rekvisiitta oli tuttua. Perhepotrettia ei otettu, koska todellakaan en ole niitä ihmisiä, jotka tykkää olla kuvissa.
Onhan se jotenkin häkellyttävää kun "joku" kutsuu äitiksi siis ekaa kertaa. Meillä on tälllä hetkellä ÄIIIIIIIIIIIIIIIITIIIIIIIIIIII ja KIKA -vaihe päällä. Mun miehen nimi on Mika ja vaikka puhun likalle iskästä hänen aikana niin hänelle on tarttunut MIKA siitä ku mulla hänelle asiaa. Kikaa ja äitiä huudetaan vuoron perään koko ajan ja vierastaminen on myös tullut kuvioihin.

Siis meillä oli viime yönä todella "mukavaa" emoticon ! Likkaan oli ulkona hyökänny lintukirppu parvi tai sitten yksi sukkela yksilö, joka oli käyny napsimassa maistiaisia, ja arvatkaa vaan kutisko ne paukurat??! Juu kyllä, näki oikeen kun toiselta menas oikeesti mennä hermo kun ei saanut nukuttua ku 20 min pätkiä kerrallaan koko yön. Meillä ei ollu mitään rohtoa kotona Hydrocortisonia eikä mitään muutakaan. Kyllä kävi likkaa sääliksi, koska mullakin pelkät hyttysen pistot kutiaa niin vietävästi. Tässä sen huomaa kuinka terveitä me ollaan oltu kun ei oikeen mitään ole  varastossa.
 
NYT oli pakko päästä jonnekin hehkuttamaan!! Ärsyttää kun oon tähän aikaan ihan sekasin onnesta eikä oo ketään kuka kuuntelis! Mieskin kuorsaa jo!

Mutta siis, kuukauden piinan, pelon, jännityksen, hermoilun ja stressin jälkeen mulla oli äsken normaali verenpaine! Kuulostaa varmaan höperöltä, mut mulla tosissaan on nyt ollu pitkäään koholla paineet ja koko ajan on saanu juosta kaikennäkösissä kokeissa ja tarkkailuissa eri laitoksissa.. Viimeks äippäpolilla lääkäri sitten sanoi että on pakko aloittaa lääkitys kun ei ne paineet laske (eikä ONNEKS ole myrkytyksen merkkiäkään)..
AI ETTÄ! Alapaineet on lähinnä ollu 100 ja yli koko ajan, mutta äsken 83! Huhheijaa..

Mulla on niiiiin kuuma! Hiki valuu vaikken tee mitään.. Ihanaa mennä siis sänkyyn, mutta väsyttää hirveesti eli on pakko. Eipä oikeestaan haittaa, on niin ilonen olo. On mulla tuuletin.. Tein kaiken hyvän lisäks ihan sairaan hyvää pitsaa, pohjaa myöten siis itse. Voisin syödä sitä vieläkin mut salpaa tuo vauva hengityksen ja kaikki muut elimet, eikä ruokaa mahdu sekaan

Että moi vaan, en oo tainnu hirveesti kirjotella oikein minnekään mut nyt oli PAKKO. Toivottavasti nään vielä kivoja unia :):):)

Ainiin piti vielä sitäkin sanoa että oon myös ilonen siitä, että hieman kärtsähdin ulkona tänään.. Ei onneks koske. Mutta ihanaa on saada edes vähän väriä pintaan. Kai se siitä rusketukseks vielä muuttuu ;-) after sun- rasva on aika tehokkaassa käytössä..
 
Helou mammat!

En ole ehtinyt tänne kirjoitella.. Lauantaista torstaihin olin kipeänä; Oksennus lensi,maha oli kipeä (ummetusta) ( aiheutti kovat supistelut), ym. Tiistaina sitten olin tiputuksessa ja suoli tyhjättiin sen jälkeen olo alkas pikkuhiljaa helpottamaan. Nyt levolakkia nassuun joka aamu että saadaan maha toimimaan normaalisti,eilen pystyin ekankerran syömään ja liikkumaan normaalisti.

Eilen olikin ihana päivä/ilta. Oltiin hyvien ystävien ja miehenkanssa powerparkissa ja kiertelemässä illalla terasseja ja lopuksi käytiin amarillon terassilla syömässä ..NJAM! En paljon saanut alas ,mutta kumminkin 

Tänään saadaankin 1w. pikkuinen tädin rakas yökylään ,huomenna aamulla saakin taas herätä kun vauvan huoneesta kuuluu "äitiii" . Jännä ajatella ettei aikaakaan kun meidän oma poika siellä huutelee samalla tavalla emoticon. Tänään & huomenna luvassa menoa juoksevan taaperon perässä . Illalla sitten grillaillaan,tulee taas ystävä pariskunta kylään . Täällä ollut koko viikon niin ihanat ilmat,+30 asteen rajat vain paukkunut rikki ja tuskallisen kuuma..HUOH!

jossunen : Hienoa että verenpaineet laskenu :)
 
Ompas sulla Mira ollut viikko, itseasiassa ihmettelinkin kun et ole tänne mitään kirjotellut. Onneksi olet tervehtynyt :) Tukala olo jos vatsa ei toimi "oikein". Ja kuullostaa sun eilinen päivä ihanalta, on ollut hienot terassi-ilmat.

Mä ajattelin tänään vihdoin ja viimein lähteä tohon läheiseen kauppakeskukseen ostamaan niitä vauvan tarvikkeita, ja jotkut kivat kotiutumisvaatteet. Saas nähdä mitä tuo toinen osapuoli on asiasta mieltä, sillä en ole vielä sille kertonut suunnitelmasta...no pääseepähän ilmastoituun ostariin, koska ei yhtään siedä tätä kuumuutta. Musta on ihanaa kun on näin lämmin, käyn vaan vilposessa suihkussa välillä niin hyvin pärjää!

 
Hellurei vaan kaikille!!

Ilmat olleen mitä ihanimmat joten päivät menneet lähinnä rannalla maatessa ( tai siis yrittäessä ) joten ei oo tännekkään tullu kirjoiteltua. Pien mainoksen paikka: ne sellaset festarituolit on ihan mahtava keksintö ( esim. honkkarissa mainostavat ).. voi tälläi valaskin nauttia rannalla olosta kun voi nojata johonkin ja musta ei löydy tarpeeksi erähenkisyyttä roudata sellaista retkituolia sinne rantsuun =)
Nyt tuntuu et aika sujuu jotenkin ihan mukavasti eteenkin päin kun tuntui joku viikko takaperin että se vaan junnaa paikallaan.
Vatta kasvaa ja napa häviää ( jotenkin kamalaa mun mielestä ).. kauhistuttaa nyt et mitä kaikkea pitäis tehä..
ei oo esim. mukulalle laittanu viel sänkyäkään, sairaalakassi pakkaamattaa, kämppä näyttää kuin sodanjäljiltä ku ollu ulkona vaan, osa muksun vaatteistakin pesemättä.. aarrghh.. kriisi =)
täällä tuo vattaasukki meinaa ilmotella tulostaan aina välillä. Varsinkin jos istuu pidempään ja sitten illalla käydessä lepoon supistelee välillä kovastikin.. kaikkein ilkeimpiä supparit selässä. Neuvola lääkärille puhuin asiasta ja sano et no problemo tulee nyt jos tulee tai sit 41 + 4 who knows! =)
Ukkokin perui vihdoin ja viimein ( kiitos kiitos kiitos ) lähtönsä sodankylään ens ke - su. Yrittänyt noin viikon verran selittää sille että mitä eroa on ns. oikealla ja harjoitussupistuksella.. ja että nyt kun on supistellut ns.  " ihan oikeasti " et en haluaisi että se on pohjoislapissa kun synnytys käynnistyy ! mut voi armas perkule sentä ku piti vääntää rautalangasta, ei kait pitäis huokaista ennen ku keskiviikkona 00:00 koska voihan se vielä saada päähäsä lähteä...
Ikävää muutenkin kun joutuu elää sellai epävarmuudessa tän muksun tulemisen kanssa. Esikoista ku odotin et supistellut millään lailla ennen ku sit synnytys käynnisty, nyt jotenkin ollu kaikki mahdolliset vaivat ja enteet, mut tällästä tää elämä näköjään on.

Toivottavasti ootte saanu nauttia rauhaisista ja lämpöisistä päivistä!
 
annel; voi jeee . .  :S
Mun miehen veljenkin lapset sanoo, äitiä äidiksi ja isää nimellä . . 
Sitten se aina hermoaakin, että EIKUN ISÄ!  Nojoo, siitähän muksut vasta yltyykin.


Mä oon koittanu, että aina puhutaan kotona ja joka paikassa, että isä ja äiti...
Katotaaan kuis käy. 

Me ollaan koko viikonloppu menty paikasta A paikkaam B ja vielä C !
Ihanaa kun huomenna alkaa taas arki ja "saa" rauhoittua. . . 

Täälä tosiaan ihanat helteet ollu; mutta tuksaa esikoisen nukkumisien kannalta; kun tuo ei suostu nukkumaan kun vaunuissa. . .
No tein niin, että nukutin ulos koska ei sisälle suostu nukahtamaan, ja kunnukhati toin sisälle; koska meillä ilmalömpöpumppu niin sisällä koko ajan tasaisen viileä; mutta eihän tuo nukkunut ku hyv äjos max tunnin ja yleensä se on sen 3 tuntia. . . 

No  josko sekin asia huomenna korjaantuis kun on luvattu viileää taas . . 

jossunen mulle tuli NIIIIN hyvä  fiilis kun luin sun viestin !
Voin kuvitella kuinka sielä oot into piukeena ! IHANA! 

Enään muka viikko ja me ollaan leidin kanssa täysiaikaisia!!!! mitä hemmettiä ? 
 
Hyvää alkanutta viikkoa mammoille!
Täällä kylmeni ilma ihan kunnolla, lämmintä on varmaan se +15, mutta aivan järkyttävän kylmä tuuli! Kävin äskön koiran kanssa lenkillä ja mulla oli t-paidan päällä paksu huppari niin piti kääntyä aikasemmin ku normaalisti kotiin päin kun niin otti tuuli vaatteiden läpi. Ei se tämäkään oo kivaa, mutta ei oo ne +30 asteen helteetkään. Miksei vois vaan olla n.+22 ja aurinko paistaa? Kun mikään ei kelpaa!
Asiasta kukkaruukkuun, me ostettiin anttilasta miehen kanssa pyörä perjantaina. Nyt meillä on molemmille pyörät ja olin ihan yllättynyt kuin hyvin jaksoin polkea. En tietenkään nopeasti enää jaksa polkea, mutta jaksanpa kuitenkin! Kohta oiskin tarkoitus käydä kaupungissa asioilla pyörällä, matka yhteensuuntaan on n.4km. Kunhan ei vain olis kauhea vastatuuli.
Täällä päivät menee muutenkin itselle tekemistä keksien. Miehellä on nyt pelkkää iltavuoroa, joten istun iltapäivät/illat yksin kotona. Tuntuu, että kaikki kaveritkin ovat niin kiireisiä. Niiden kanssa pitää sopia viikkoa aikasemmin jos jonkun kanssa haluaa sen tunteroisen kahvitella. Noo, mulla on paljon projekteja kesken kotona. Mm. vauvan lakanoiden pesu, iha normipyykin pesu, kaappien järjestelyä, siivousta yms.. Niin ja äitiyspakkausta ei oo vieläkää tullu, tulis se nyt edes niin pääsis niitä vaatteita pesemään ja ihastelemaan pakkauksen sisältöä muutenkin.
Olipas tässä taas maanantai aamulle löpinää. Jaksamisia muille mammoille ja joko meistä joku kohta lähtee synnyttään, että pääsee lukeen synnytystarinoita?
-Kare ja masuasukki 34+4-
 
Mä kans innolla odottelen sitä ensimmäistä heinä - vauvaa  syntyväksi ja
 synnytys tarinoita ja kokemuksia. 

Täälä hädin tuskin on se +10  astetta!
Eilen oltiin biitsillä läkähtymässä ja tänään sai esikoiselle pukea
nukkumaan välikausi haalarin ! 

Tänään tipahti postiluukusta aika mammapolille;
eli se on 21.6 eli ens viikon tiistaina heti aamusta puoli 9
Lantiopohja kuvaukseen, käyrille makoilemaan, paino arviooon ja 
lääkärin vastaan otolle. 

Täälä pähkäilen, että pitääköhän mun ottaa kielikoru pois . . . 
En ottanut synnytyksenkään, ettei se sinällään haittaa ja kukaan ei edes sanonut, että ottaisitko pois; mutta mietin tuota kuvausta . .. 


 
Missä on mun vatsalihakset??!!! emoticon

Riipputuolista noustessa kädet huitoo kuin helikopterin lapa että saisi jostain ponnistusvauhtia sieltä pussin pohjalta :D Ja tanssiessa ei voi yhtään käyttää keskivartaloa kun heti alkaa supistaa... eli kai siellä jotain lihaksia vielä on, mutta ne vain on poissa käyttöreservistä?
 
Viirukhan mä en ole tota tiennyt ollenkaan !

ja voihan olla, vaikka ei napakoitunut tositoimiin saakka VIELÄ; niin
ovat kypsättäneet paikkoja 
 
Heh, naurattaa tuo riipputuolissa räpiköinti :D Ite kokeilin kaupassa semmosta ihanaaaa mallia ja upposin aika komeesti sen syleilyyn... Tais kanssaostajia hihityttää, piti ihan ystävä pyytää kaveriks siihen nostamiseen :) Jospa sitä ens kesänä sitten hankkis semmosen.

Minä voisin omasta puolestani jo kirjottaa tänne synnytystarinan, vaikka ei ehkä ois tarkotus
vielä pamahtaa. Mutta kun kyllästyttäääää. Nyt vielä kun sain nuo verenpaineet vähän kivemmalle tasolle niin tuli sata uutta vaivaa tilalle! Söin sitäpaitsi liikaa mansikoita, hirvee ähky tuli..

Ihan mielenkiinnosta kysyn semmosta, että kun ootte oottanu esikoista tai jos nyt odotatte, niin onko teillä muuttunu ajatukset omaa äitiä kohtaan johonkin suuntaan? Mulla on nyt loppuajasta koko ajan äitiä ikävä (:D) vaikka se tossa lähellä asuukin. Ja nähdään tosi usein.. Liittyykö sitten siihen, että muuttuu roolit aika hurjasti, en tiedä.. Jotenkin vaan tuntuu hassulle että otat vastuun kohta pienen ihmisen elämästä ja apua pyydetään omalta äidiltä lapseen liittyen, eikä enää pelkkiin omiin huoliin.. 
 
Mulla ei ainakaa oo muuttunu ajatukset omaa äitiä kohtaan mitenkää. Tai ainakaan en oo huomannu et olis..

Mites noista vatsalihaksista niin, et millon ne on sit palautunut synnytyksen jälkeen takaisin omalle paikalleen? Onks kellään tietoa. Tietää vaan, et millon sitä uskaltaa taas jumppaan lähteä.

Huomasin tässä tänä aamuna, et mullahan on maha jo hiukan laskautunut. Tuntuu hengittäminen ja istuminen paljon helpommalta, kun ei tuo maha paina koko ajan rintsikoiden kaaritukia.
 
Takaisin
Top