Kesäkuu

Mullakin tulee noita kivuttomia suppareita silloin kun liikkuu. Ja ne kestää aika kauan. Niitä saattaa tulla montakin peräjälkeen. En kans oo jaksanu niistä huolestua tai muutenkaan rajottaa liikkumista, koska ne tulee yleensä silloin kun ei oikeestaan tee juuri muuta kun siirtyy paikasta toiseen.

Sain vihdoin pestyä kaikki vauvan vaatteet! Ihan kamala homma. Mistä niitä olikin kertynyt noin paljon!? Mä, kun viel ajattelin, et meillä on varmasti ihan sopiva määrä niitä eikä yhtään ylimääräistä. Mut kyl niitä taitaa olla vähän liikaa. Varmastikkaan ei ehditä kaikkia käyttämään, kun jo vauva kasvaa niistä ulos. Vielä pitäis pestä kaikki peitteet, petivaatteet ym.. Ja pakata se sairaalakassi! Sit kun viel tietäis mitä siihen pakkaa. Meinasin sairaalassakin jo pitää vauvalla ihan omia vaatteita päällä, niin pitää nekin vielä valita mukaan.
 
ei pelkoa; ei ollu painajaista  Minttuliina !

Meinataan tänään esikoisen kanssa mennä Pomppulaan ( hoplopin tyylinen paikka)  ja sitte kaupungille ostamaan viimeset vaatteet 1v kuvaan. Koska haluan kahdet erilaiset vaatteet [:

Täälä on ihana sää ! Kivat fiilikset aloittaa viikonloppu [: 

Masuun ei kummempia. närästystä vain !
 
Eilen sattumalta kävin Kelan sivuilla ja päätös äitiysrahasta oli tehty...kiitos siitä. Ainut vaan, etten muistanu, että se maksetaan vasta ensi kuussa...noh, tuleehan palkkantynkä kuun lopussa mutta nyt on kyllä persus auki niin paljon kuin vaan mahdollista, ja kellään ei ole kivaa.

Viime yönä likka nukku huonosti ja nyt äiti on enemmän kuin kiree..., joten palaan asiaan myöhemmin.
 
Täällä Annel on persus auki kans, ja ei oo kellään kivaa..
Viimeinen palkantynkäkin on tullut ja kelan rahat tulevat 27.6. Samoten miehelle tulee vasta loppukuussa rahaa. Jippii! Ja joku väitti että raha ei muka tee onnelliseksi! :D
 
Hyvä niin, Jenni emoticon


Ne oli ne veljentyttöset (4v ja 2v) meillä nyt sitten eilen ja tänään ja yön siinä välissä, ja elossa ollaan edelleen :D Suht ongelmitta jopa! Matkarattaat oli jääneet kotiin, joten puistoreissuilla ja ulkoillessa 2-vuotiaan raja tuli siskoa nopeammin vastaan, joten välillä piti kulkea reppuselässä/sylissä, ja sit toki kiipeilytelineillä noiden termiittien hengissä pitäminen edellytti jonkinlaista toimintaa, joten treenisupistuksia kyllä saatiin parin päivän edestä hyvinnii, mutta ei ne onneksi menoa haitanneet :) Paremmin minä jaksoin kuin olisin kuvitellut. (Tosin mie olen aika tiukkis komentaja, joten konkreettista perässä juoksemista tulee rajallisesti.) Ihania ovat, mut ei mua yhtään haittaa että saan aloittaa täyspäiväisesti yhdestä :)
 
Hei hyvää kesäkuuta kaikille! :-) Mä ainakin ilmottaudun synnyttämään kesäkuussa. LA 3.7. joten juhannuksen tienoilla ois aika ihanteellinen aika. ;) Rupee jo nimittäin kyllästyttää tää kotona olo kun mihinkään ei jaksa lähteä. Ootan jo aikaa kun en oo enää raskaana ja motivaatio urheiluun on noussu pilvii. Saa nähä kuinka äkkiä se sieltä laskee. Tänään ultrassa painoarvio oli 2300g viikoilla 35+5. Eli ihan hyvänkokonen tytöntyllerö sieltä on tulossa.. :)

Miima harjotus supistukset kestää mullakin usein tosi pitkään. Joskus laskin että yli minuutin ainakin välillä. Aikasemmin olin hirveen tarkka ja koitin välttää supisteluja mutta nyt loppua kohen en stressaa. Ja parin viikon päästä voi jo tosissaan toivoa synnytyksen lähestyvän mahdollisimman pian. Uskomatonta!

Loppu ajan vaivoja on ruvennu ilmaantumaan ikävästi. Tällä hetkellä kohtu painaa rintakehää tosi pahasti ja istuminen on enemmän kun epämukavaa. Lisäks on ollu tosi heikko ja huono olo usein, eikä kävelykään enää suju kovin sutjakkaasti. Ärsyttävin ehkä on kuitenkin toistuvat hiivatulehukset joita mulla ei aikasemmin ole ollu. Onkohan siitä haittaa jos tulehus sattuu olemaan päällä synnytyksen aikana? :S
 
Jenni90: oliko pomppulassa kivaa? :)

Tuuli90: muakin vaivas noi hiivatulehdukset tossa jokunen aika sitten ja sillon neuvolassa sanottiin että jos ei mee kerralla ohi niin sitten ois syytä ottaa joku testi ettei oo jotain bakteeria päässy valloilleen. On tietääkseni joku sisäsesti otettava näyte.
Kysyisin neuvolasta jos tuntuu paljon vaivaavan..

Voi mikä päivä! heräsin 10 kun äiti ilmestyi oven taakse muuttolaatikoiden kanssa.. Sitten vaan heti pakkaamaan ja siivoomaan kun mun keittiön on vallannut jotkut inhan ötökät ja ne piti myrkyttää pois.. Onneks kuoli etikalla niin ei tartte mitään teollisuusmyrkkyjä haistella. Äiti se lähti vasta 4 jälkeen ja 6 aikoihin soitti yks kaveri piiiiitkästä aikaa ja pyys grillaa. Olin niin innoissani et vihdoin joku pyytää taas johki ja enköhän sitten menny ja nukahtanu! emoticon  Noh, sovittiin et kokeillaan huomen uudestaan, mutta kyllä harmitti. Kerranki ku ois ollu jotain kivaa ni sössin sen ihan itte.. Noh, minkäs tälle väsymykselle mahtaa.. Ja nyt ei tietty väsytä enää yhtää ku nukuin n. 19-21...
 
Oli mukava reissu kyllä.  POmppulassa viihdyttiin parisen tuntia
 ja sitten oltiin shoppailemassa. Esikoiselle ostettin kengät ja vanhan ajan lätsä
ja muutama huppari [:

voi ei miiima ! ihanaa; että kaverisi pyysi sinua grillailemaaan <3 !
 
Oikein mukavaa Sunnuntaita täältäkin!
Kiva, että Jennillä on ollut mukava reissu!
Täällä heräiltiin tuossa tunti sitten ja olin ihan ihmeissäni ku olin saanu nukuttua niin pitkään. Wau ja ihanaa! Meillä on tässä viikonlopun aikana ollu projektina miehen kanssa hoitopöydän entisöinti, ollaan hiottu ja petsattu sitä ja tänään se luultavasti saadaan valmiiksi. Meillä ei ollut tarkoitus hommata hoitopöytää, mutta saatiin hyväkuntoinen hoitopöytä mun kummitädiltä ilmaiseksi, niin sitten päätettii, että jos vähän entisöis sitä niin siitä tulee tosi hyvä! :)
Eilen illalla luin jonku verran synnytystarinoita (tän vuoden synnyttäneiden vaun sivuilta). Monet sanoo, että niitä ei kannata lukea, mutta jotenki mulla helpottaa oloa kun saan sieltä toisten tarinoista edes jonkinlaista tuntumaa, että mitä ehkä saattaa olla tiedossa. Vaikka tokihan kaikilla on niin erilaiset synnytykset. Mulla kun on vasta nyt alkanut synnytys pelottaan/jännittämään.
Meillä alkaa suunnilleen olemaan vauvalle kaikki valmiina, vaikka vähän pitäis vielä vauvanvaatteita pestä, niin ja eihän meille ole edes tullut vielä äippäpakkaustakaan. heh..

Mun äiti tosiaan ilmoitti, että se muuttaa meille heinäkuun ajaksi. Se myi keväällä oman asunnon, eikä sitten heti löytänyt itselle mieluista asuntoa. No nyt äiti on asunnon itselle löytänyt, mutta sen pitää tämä edellinen asunto luovuttaa kesäkuun lopussa ja uuteen se pääsee muuttamaan vasta heinäkuun lopussa. Mua ei haittaa todellakaan, että äiti meille tulee koska ollaan tosi hyvissä väleissä äidin kanssa ja se tekee reissutyötä, joten se ei täällä edes paljon ole, mutta kun sen pitää raahata sen tavaratkin tänne mm. astiat yms. Niin meidän asunnosta tulee taaaaas sekasorto, just kun oon saanut kaikki vauvanvaatteet kaappiin yms. :D Onneksi äiti myi kaikki sen huonekalut pois, kun haluaa ostaa uuteen asuntoon kaiken uutena. Sehän se tästä ois puuttunut jos se neki ois tänne raahannut! Tulipa mulla tekstiä, toivottavasti joku jaksaa lukea diipadaapa-juttujakin. :D
-Kare ja masuasukki rv 33+3-
 
Hip hei täälläkin ollaan mammalomalla! Ensi viikko olisi vielä ollut töitä mutta neuvolassa suositeltiin jo saikkua kun flunssa jatkui toista viikkoa ja selkä oli aika kipeä kun istui koko päivän. Hyvillä mielin jäin kotiin ja perjantaina kun oli helatorstain jälkeen töissä erittäin hiljaista niin sain rauhassa siivottua työpisteen ja palautettua tietokoneen, avaimet ja kännykän. Nyt ei sitten sinne päin tarvitse enää tehdä yhtään mitään. Ihan mahtavaa! Flunssakin hävisi eilen kokonaan eli taisi olla jotain alitajuista työstressiä kuitenkin kun ei millään mennyt ohi.
Eilen saatiin vaunut ja turvakaukalo eli nyt on kaikki aikalailla valmista. Vielä täytyis ostaa niitä lakanan alle laitettavia suojia, ettei mene patja märäksi jos vaippa vuotaa. Pinnasänky saatiin tutuilta ja se pitää vielä hakea kotiin mutta muuten on kaikki valmista pienelle. Veikkaan, että yliajalle mennään kun mitään oireita mistään ei ole vieläkään mutta mikäs tässä on odotellessa. Välillä haluisin kovasti pienen jo syliin mutta toisaalta nyt on aikaa tehdä muita juttuja vielä vähän aikaa. Monet lounastreffit on jo sovittuna lähiviikoille.
Täällä siis kaikki kaikin puolin loistavasti. Synnytys hirvittää edelleen kun ei tiedä yhtään mitä odottaa. Minkälaista kipua ja miten kovaa kipua ja jaksaako oma kroppa ja koska se tapahtuu. Mietin, että jos yrittäisi loppuajan olla miettimättä koko asiaa liikaa. Vauva tulee sitten kun on valmis. Toki se alitajunnassa pyörii koko ajan mutta en aio tuhlata päiviä stressaamalla ja huolehtimalla liikaa. Katsotaan kuinka pitkälle onnistuu ja ehkä sitten jossain vaiheessa tulee jo olo, että haluaakin vauvan ulos HETI. Nyt on vointi niin hyvä ettei ole mitenkään tuskallista olla raskaana.
 
Kare: joo jokainenhan sen ite tietää; jotkut kauhistuu toisten synnytys tarinoista ja toisia ne auttaa [: 
Eikä muakaan haittaisi vaikka mun äitee meille muuttais; ollaan äidin kans niin hyvissä väleissä ja ollaan hyviä ystäviä ! Äitikin kun on niin ihanan nuori; niin sama ajatus maailma [: 
 
On se ihana miten erilaisia äiti-tytär-suhteita maailmasta löytyy :) Meidänkään äidissä ei ole mitään vikaa, hyvä äiti ja fiksu tyyppi, mutta minusta oli sanoinkuvaamattoman kamalaa jos äiti muuttaisi meille kuukaudeksi lasketun ajan aikaan!!! :D Käyn mielelläni siellä kylässä, käyn äidin kanssa lenkillä, minusta on mukava kun hän pistäytyy käymään (kunhan ilmoittaa ensin), mutta mulla on ollut molempiin vanhempiin niin miljoona kertaa paremmat välit kotoa muutettua että en todellakaan haluaisi kummankaan kanssa saman katon alle mökkijuhannusta pidemmäksi aikaa!
 
Meilläki on ollu äitin kanssa ihan kauheat välit sillo ku asuin kotona, mutta nyt paljon paremmat ja viihdytään tosi paljon toistemme seurassa. Soitellaanki monta kertaa päivässä.. Ja mikäpä parempi aika ku mun loppuraskaudesta tuo sen muutto tänne. Onpahan joku täällä kotona mun kanssa jos mies ei ole sillä hetkellä kun sairaalaan pitää päästä.. Minä ku oon vähä sitä sorttia, että en saata ite tajuta lähtä ajoissa jos ei oo joku sanomassa..
 
Arvatkaa kellä oli tänä aamuna työhaastattelu emoticon Käsi ylös, kuka uskoo, että pallomahan kanssa saa viran? (Tiedän kyllä, mitä laki asiasta sanoo, mutta olen realisti.) Varsinkin kun työnantajalle on selvää, että olen heidän käytettävissään tulevaisuudessa sainpa viran tai en. Noh, olenpahan yhtä haastattelukokemusta rikkaampi!
 
Me kans äidin kanssa soitellaan joka päivä ja kerran viikossa ne käy meillä tai me siellä. 

Meille on iskenyt flunssa aalto !
Mä oon nukkunut viime yönä varmaan sellaset 2 tuntia; kurkku niin kipeä ja nenä tukossa . . 
Turo-Eemilillä myös kova nuha; raasu. . . <3 Mutta ei onneksi ole vaikuttanut pienen yö uniin.

Minttuliina; wow ! 

Me ollaan koko viikonloppu menty tukka putkella !
Ihana palata arkeen kun ei tarvii juosta joka paikassa.
 
Viimeinen rempparutistus ja sitten tämä olis valmis!!? Keittiöremppa alkoi tänään, ja voi sanoa että nyt kyllä alkaa TOSISSAAN olemaan remppaväsymystä ilmassa. Musta tuntuu, että mä olen pessy lattioita jo ainakin kymmenen vuoden edestä ja oikeesti ei varmaankaan ole viimeinen kerta tämän rempan osalta. Maha on jo tiellä, kumartaminen aiheuttaa verisuonien pullistumisen päässä ja henki salpautuu, ylähyllyille ei enää ylety, hyvä ku mahtuu eteisen peiliin profiili... Sitku tää homma ohi, laitan vauvalle sängyn valmiiksi, ostan kaupasta vaippapussin ja sen jälkeen makaan vaan ja odotan ajan kulumista (näkis vaan...).

Huomenna on lääkärineuvola, mut en usko että mitään erikoista on tapahtunut tuolla alakerrassa, jotenkin haluaisin mennä sitten vasta lekuriin, kun on oikeesti aika lähellä, mut joo, ymmärrän nää aikataulutukset.

Valitettavasti tää lämpö saa mut hulluksi, en siis kerta kaikkiaan kestä näitä 23+ asteita, en vaikka en olis raskaanakaan. Onneksi tässä meidän uudessa talossa on tämä ilmaläpöpumppu jolla saa mökkiä viileemmäksi, muuten mut sais viedä hoitoon. Tänään meinas vipata päässä kun en ollut juonut tarpeeksi...en edes huomannu kuinka olin hikoillut kun tuuli ulkona oli niin järkky...paitti sitten kun nousin tuolilta ja nupissa alkoi heittää.
 
Meillä on äidin kanssa myös IHANAT välit, mutta en kyllä haluisi häntä kuukaudeksi asumaan luoksemme. :)

Ärsyttää kyllä tänään kaikki. Kävin tänään sokerirasitustestissä, kaikki oli ihan ookoo, paastoarvo oli 5.2, eli ihan rajamailla. Toivottavasti en juonut liikaa vettä paaston aikana. Siitäkin on niin erilaisia ohjeita. Ei se niin kamalaa ollut oikeastaan kuin muistin. Hitto kun ei uni tuu ei sitten millään. Heräsin muutamaan tosi kivuliaaseen supistukseen, ja nyt jomottaa menkkamaisesti selkää ja alamahaa kokoajan. Pahenee kun käännyn kyljelle, mutta missä muussa asennossa sitä voi edes tässä vaiheessa enään nukkua..!!!! MUR!! Väsyttää, mutta vaikeeta nukkua kun sattuu.. :( Huomisesta päivästä esikon kanssa tulee varmaan tosi tosi mukava, täytyy varmaan lähteä uimaan että toinen ei ainkaan hirveesti kiukuttelisi.

annel: miten ihmeessä oot jaksanu rempata asuntoa vielä? :) Mä oon ite ollut niin laiska koko loppu raskauden että ihan hävettää.. Onneks on mies joka auttaa enemmän kuin tarviskaan.. Mutta ei musta kyllä remontoimaan olisi :) !!
 
Esteri87: Meillä on alkanut tää PIKKU projekti jo pääsiäisenä, joten nyt mennään enää hyvän tahdon voimalla. Ja oikeesti, mä tiedän, että meillä alkaa hulina arjen pyörityksessä ja se että moneen kuukauteen mä olen "vain" äiti...joka ei pääse toteuttamaan itseään.

Yö méni hereillessä vähän väliä, vaikka kuuma ei ollutkaan. Mun kroppa ei tahtonut millään laskea kierroksia alas ja olo alko jo tuntua siltä ku olis junan alle jäänyt. Onneks mies menee huomenna taas töihin niin ei ehdi tekemään omia juttuja ja pystyn lepäämään niinku nyt 1½ vuotiaan kanssa nyt levätään.

Ei maar mä menen puuron keittoon nyt kun vielä on talo hiljanen...
 
hellou mammat !
Täälä on pikkuprinsessalla menossa hikka!  Ei kovin mukavan tuntuista enää. 
Ei voi sanoa kun huh hellettä ! ! Raskaus pitäs kieltää tälläsillä helteillä . . .

Onneksi oon saanu itteni paranneltua jo flunssasta; enään pikku mies nuhainen .
Kyllä voi flunssa viedä aikuselta voimat; ja lapset ne jaksaa vaan hääriä; kuin ei olisi mikään . . .  Kuumeeltä ollaan onneksi kaikki vältytty. 
Turo-Eemililläkin vai nuhaa ja  viime yön yski koko yön !
 Mutta yskä oli onneksi sellaista kuivaa yskää, eikä esim. lima yskää . .  Annoin sitten yskänlääkettä, että sais pikkkunen paremmin unta. . . 

Meillä on makkarit yläkerrassa ja voin kertoa että viime yö oli kun olis nukkunut saunassa !  Mun oli pakko mennä yöllä yhden aikana kylmään suihkuun, että saisin nukuttua. . .  



Huomenna olisikin lääkärineuvola; ja ei ole mitään odotuksia sen suhteen kyllä. . . 
 
Moi vaan kaikki! Mä olen alkanut heräilemään joka aamu ennen viittä. Sitten valvon pari tuntia ja kun lopulta nukahdan, nukun 10-11 saakka. Koirakin on jo tottunut tähän uuteen aikatauluun ja vetää sikeitä monesti kun mä herään...Mikä on ihmeellistä tolta ADHD-tapaukselta! Vissiin helteet painaa silläkin.. Viime yö meni kera hurjien supistusten, heräsin oikein voihkimaan. En sitten tiedä johtuiko siitä, mutta koira nukkui melkein koko yön mun puolella sängyn vieressä, ei se yleensä semmoista tee. Kaipa nuo vaistoaa, että jotain on tekeillä!

Helteistä en sano enää mitään muuta, kuin että KAUHEAA. Silti jaksan painaa, eilenkin siivosin koko kämpän. Plus käyn joka aamu koiran kanssa yli tunnin lenkillä. Plus laittelen ahkerasti vauvan kamoja paikoilleen, pesen vauvanvaatteita, sisustan (joo, pesänrakennus meneillään, edelleen..siihen liittyy toi jatkuva siivoaminenkin), teen puutarhahommia ja siinä sivussa koetan opiskella. Huonolta tosin näyttää sen suhteen...Onneksi on vielä kesä aikaa kiriä rästihommia kiinni. Vauvakin aluksi pääasiassa nukkuu, joten siinä on aikaa vielä kirjoitella. Ainakin toivon niin... Eri asia sitten, mistä sitä motivaatiota?

Huomenna ois neuvola. Ei yhtään huvita astua sille vaa´alle kun tietää, että nestettä on tullut ja rutosti...Mitä lie näyttää?!!? Pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että vauva vois jo tulla. Helteet vauhdittaa kivasti tätä tuskastumista. :)

Huomenna alkaa äitiysloma, ei sillä että se nyt mitenkään muuttaisi meikäläisen arkea kun töissä en ole ollut koko keväänä.
 
Takaisin
Top