Minä päätin, että nyt loppuu tää järjetön mässäily ja tää mamma alottaa taas jotenki hyvät elämäntavat, että saadaan lihasta muijaan vähän.
Raskausajasta 2/3 osaa meni lähes jatkuvalla oksentamisella ja kun ruoka alkoi maistua, annoin luvan syödä kaikkea mahdollista. Harmi vaan, että putki jatkui myös pojan synnyttyä.
Liikuntaahan tulee työni puolesta ihan riittävästi, mutta kun kroppa ei saa proteiinia, eipä ne lihaksetkaan oikein jaksa mukana. Nyt sitten syön sen vähintään 100gr proteiinia päivässä ja aivan järjetöntä tämä kulutus. Jos luettelen tähän nyt eilisen syömissaldon (samalla joku voi saada vinkkejä protskupitoisista ruuista :))
Aamupala: Maitorahkaa purkillinen ja kylkeen jokin piltti (ei siis yleensä juuri pilttipilttiä sen lisätyn sokerin vuoksi, mutta jotakin vastaavaa) Maitorahkassa 22g proteiinia.
Välipala ak'a järjetön makeannälkä: Leaderin protskupatukka 29gr proteiinia
Lounas: Tonnikala-katkarapusalaattia (riisiä, tonnikalaa, katkarapua, pakastevihanneksia, purjoa, omenaa, tilliä) ja siihen lisänä raejuustoa. Neljä kananmunan valkuiasta. Arvioitu proteiinin määrä 29gr.
Välipala: Protskupatukka 29gr proteiinia.
Ruoka: Soitin miehelle töihin, että jos toisi kaupasta kanapihvejä (maustamattomia). Mies toi ja oli kuulemma sanonut minulle, että siinä on sitten 8 pihviä, että jää huomiseksikin. Oli vissiin mennyt ihan kuuroille korville. Pilkoin kanapihvejä pannulle ja yritin pitää poika tyytyväisenä vieressä. Kanat tuli paistettua ja heitin pannulle wokkivihanneksia. Ladoin kaikki lautasella ja istuin lattialle pojan viereen lautanen sylissäni ja aloin syödä. Eipä mennyt aikaakaan, kun lautanen on tyhjä ja mulle jäi vähän nälkä. Mies tulee kotiin ja kysyy, missä loput kanat on. Ai mitkä?? Olin siis syönyt 8 kanapihviä siinä huomaamattani :D Lisänä raejuustoa. Protskua 42gr
Iltapalaksi: Purkillinen maitorahkaa ja granaattiomenaa (kokeiltaa, ihan älyttömän hyvää, eikä kaipaa mitään makeutusta!) 22gr proteiinia.
Maha saa siis järjettömät määrät ruokaa, mutta kokoajan on nälkä ja se nälkä on se makeanhimo, joka on tähän saakka tyydytetty päivittäin pussillisella karkkia. Kaupassa käynti on ihan kauheaa, kun olo on kuin tupakkariippuvaisella haistellessa irtokarkkihyllyn tuoksua
Mutta muillekin makeannälkäisille, ostakaa proteiinipatukoita, on edes vähän terveellisempää, kuin aidot suklaat :)