Kesäkuntoon 2014

Sophie82

Kommentoinnin ninja
Leidit, nyt ollaan kaikki poksahdettu ja on seuraavan urakan aika. Ah, nämä ihanat turvotukset, raskauskilot ja rapistunut kunto.. No more!

Jos aluksi kerrotaan vaikka tavoite ja edistymistä voidaan sitten päivittää tänne kun olemme pystyneet tarttumaan haasteeseen :)

Omana tavoitteena on pudottaa jäljellä olevien kilojen (3) lisäksi muutama ylimääräinen (sanotaan vaikka 5, niin on sitten tavoitetta). Eli kesään mennessä pitäisi pudottaa 8kg. Tarkoituksena olisi aloittaa vaunukävelyillä, ja kuhan paikat sallivat niin aloittaa juoksulenkit. Toinen kesän tavoite on juosta 10km alle tunnissa (kesken jäänyt projekti viime talvelta). Kotikuntosalin käyttö pitäisi myös pikkuhiljaa aloittaa :)
 
Tavoitteena jäljellä olevien 3 kilon lisäksi 2 kiloa eli 5 kg yhteensä + kiinteytyminen.
 
Tavoitteena jäljellä olevan kilon lisäksi 3 kg, niin ja se sixpack takaisin tuohon keskivartaloon.
 
Ihan ensi alkuun ois tavotteena puottaa sinne 53 takas ihan vaan kaikki kertyneet rasvat pois ja sen jälkeen ruveta jatkaan sitä projetia mikä jäi raskauden takia kesken, kovat halut ois päästä nostamaan penkistä väh 70-80 ja maasta suunnalleen saman verran :D
Mukava ois myöskin saada peruskuntoa takaisin niin, että pystyisi taas käymään kymppikilsan lenkkejä joista vähintään 5 juoksemalla. Tosin voi olla hankalaa saavuttaa lantion kipuilun vuoksi mutta.. :P
 
Nostetaan tätä keskustelua.. Miten teidän projektit etenee? Jos joku voisi tulla tänne hehkuttamaan miten hyvin on edistynyt ja aiheuttaa morkkiksen mulle niin saisin aloitettua projektin tosissaan :)
 
Ei voi pahemmin hehkuttaa... Paino ennen synnytysta 73kg. Synnytyksen jalkeen 68kg. Nyt vauva on 1kk+1pv ja paino 64kg. Eli kilo viikossa lahtenyt vain... :smiley-ashamed008
Joka paiva teemme 1,5 tunnin (max 2 tunnin) vaunulenkin, mutta se on vaan semmosta raittiin ilman fiilistelya, ei edes hiki tule.
Olen aikas pitka, 172cm ja painoindeksin mukaan ihan normipainoinen tallakin hetkella, mutta eipa tuo painoindeksi ja peilikuva ole koskaan kulkeneet kasi kadessa.
Lahtopaino on 56kg ja siihen pyrin. Tai lahtopaino miinus 2kg. :smiley-angry016 ihan vain omaksi kiusakseni.

Vanhat farkut mahtuu jalkaan muuten, mutta suurimman osan kanssa tulee sellaiset hienoiset jenkkakahvat, jotka on puettava piiloon. Onneksi on talvi ja voi kulkea kaupungilla farkuissa ja ilmavissa neuleissa, tai neulemekoissa ja saappaissa sukkisten kanssa, tai muuten vain loysan paidan kanssa. Vaunulenkilla on college-housut.

Reidet ja takapuoli ovat onneksi ihan entisellaan. Kaikki ylimaaraiset kilot ovat kertyneet mulla lanteille ja mahaan.
Voihan maha miksi oot niin lellukka... :smiley-ashamed008
 
Mun on vielä tosi aikaista sanoa, mutta puntari on nyt parina päivänä pysähtynyt 68 kiloon (lähtöpaino siis ennen raskautta 74kg ja ekassa neuvolassa 76kg). Meidän kotivaaka on yleensä näyttänyt samat lukemat kuin neuvolan vaaka. Eli puhtaasti painossa mitaten pudotus on ollut huikea, mutta kaipa tuo on lähinnä nestettä, ja lihasta ei ole tällä hetkellä nimeksikään, eli senkin puute varmaan vähän painoa laskee. Ja sen verran äkisti ovat kilot hävinneet, että olen nyt koittanut katsoa, että varmasti saan tarpeeksi ruokaa (mikä ihana ongelma :)).

Mulla ns. hyvän kunnon paino on ollut semmoinen 62-63 kg, eli jos saisi varovasti hankittua niitä kadonneita lihaksia takaisin ja samalla pudotettua muutaman kilon, niin se olis aivan huippua :)
 
onko joku jo tehnyt lihaskunnolleen jotain? Mä testasin eilen kotona tehdä vähän punnerruksia, kyykkyjä ilman painoja ja vähän ylävartaloa pienillä painoilla.. Voi kevät, meinas itku tulla. :sad001 no, tästä on vain mahdollista mennä yhteen suuntaan! Jos jollakin on hyviä ja turvallisia liikkeitä kertokaa ihmeessä. :)
 
No nyt kaikki kyllä varmaan vihaa mua, mutta... Mulla paino laski alkuraskauden pahoinvoinnin seurauksena, eikä sitten noussutkaan. Viimeisessä punnituksessa olin 2 kg painavampi kuin ensimmäisessä. Laitokselle jäi 8 kg ja tällä hetkellä painoa on 11 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta mulla kyllä olikin silloin ylimääräistä, joten varaa ois vielä pudottaa. Ja mä olen aina rakastanut herkkuja ja ollut vähän pullukka, niin nyt ajattelin että oon saanut niin hyvän startin että ne kilot ei kerta kaikkiaan tuu takaisin!
 
On tuo maha kylla aikamoinen ilmestys. Linea negra edelleen tosi tumma (ellei jopa tummempi kuin raskausaikana) koko pituudelta alhaalta ihan ylos asti. Koskahan tuokin katoaa?
Raskausarpia ei onneksi ole eika sellaista selluliitti-ihoa. Tosin maha on ihan kamala loysa lerpsukka ja jos vedan mahaa sisaan niin silloin tulee esiin sellaista ihoa kuin tyhjentyneessa ilmapallossa. Napakin on jotenkin levennyt. Pinta-alaltaan paljon isompi kuin ennen raskautta ja paljon paljon syvemmalla kuin ennen. Oikea kunnon kraateri ja kuoppa. o_O

Minua ahdistaa nyt se, etta olen saanut kutsun firman joulujuhliin (vaikka olen siis mammalomalla)... Kuitenkaan mitkaan mun juhlavammista talveen sopivista vaatteista ei mene paalle. Kotelomekosta jaa vetoketju puoleen valiin selkaa kiinni, toisesta mekosta pursuaa tissit ulos, kolmannesta hyppii maha silmille... Mitkaan omistamani rintaliivitkaan eivat mahdu. Imetysliivit joo, mutta ne nyt ovat sellaiset lepsukat, ettei ne tue kunnolla ja tietyt osatkin sielta paistaa lapi. Ja urheiluliivit/topit kanssa, mutta kuka nyt sellaisia juhlavaatteiden alla pitaa. Oikein suututtaa, etta pitaakin nyt talla kropalla lahtee rintsikka- ja mekko-ostoksille. :BangHead
 
Mähä olin ennen ekaa raskautta sellane riisitautinen, et siihen en enää pyri. Olin siis 54kg ja pituutta mul kuitenkin on 168cm. ekas raskaudes lihoin 23,5kg, josta synnytyksen jälkee mulle jäi 8kg.
Eli ennen tokaa raskautta kiloja 62. viimoses neuvolas painoa 69 ja risat. Nyt j'lkitarkastukses paino oli 64.
Tarkoituksena olis päästä tuohon 60kg ja saada röllykkä pois mahastal muttei haittaa jos lähtöö enempiki.
Mut en ota mitää kiirettä asian kans :) hiljaa hyvä tulee :D
 
Liityn kirjavaan joukkoonne :)

Niinkuin olen jo johonkin aikaisempaan keskusteluun kirjoittanut, paino ennen raskautta oli 68, raskauden aikana nousi ~73-74 kiloon. Nyt on pyöritty siinä 55-58 välillä, eli siis aivan täysin sopiva, enkä aio sen kummemmin painon pudottamisen eteen tehdä töitä.

Nyt omalla kohdallani on tavoitteena saada entinen lihasmassa takaisin. Peruskuntoani ylläpidin raskauden puoleen väliin asti käymällä taekwondossa kaksi kertaa viikossa ottelemassa. On muuten hurja ero nykyiseen tilanteeseen, kun käyn vaan vaunuilemassa pari kertaaa viikossa. Oikeen hävettää kun kunto on kokenut hurjan kolahduksen.. Aloittelin tuossa viikko sitten pientä kotijumppaa ja nyt jo huomaa kuinka jaksaa tehdä paremmin :D

Kokeilin huvin vuoksi jotain vanhoja juhlavaatteita ja jopa peruskoulun päättärimekko mahtui päälleni! Se siis oli käytössä n 4,5 vuotta sitten. Samoiten kun vanhojentanssipuku meni päälle ym. SIlloin olinkin ihan ihme riisitikku, painoin 50kg ja kävin joka päivä pariin kertaan heittämässä 10km lenkkejä ym. Oikeen kaiholla ajattelen sitä viitseliäisyyttä mistä tällä hetkellä ei ole ollenkaan tietoa..

Vatsan seutua pitäisi pikkaisen saada kiinteämmäksi, siinä on sellainen löllö :P Ylävatsalihakset olen jo läskien alta saanut kaivettua esiin, mutta työnsarkaa riittää vielä..

Tässä nyt tiivistlmä pidemmän aikavälin jutuista.
 
Paino ennen raskautta huiteli siellä kuudenkymmenen kilon paikkeilla, pituutta löytyy 183cm, nyt kuitenkin paino on laskenut ihan liiaksi. Osa syy on varmasti täysimetyksessä, mutta olin kyllä suoraan sanoen järkyttynyt, kun synnärillekkin jäi 10 kiloa ja siitä kymmenenstäkin ollaan vielä pudottu.

Eipä sillä, onhan se ihan kiva kuulla, kun ihmiset ovat kommentoineen, ettei koskaan uskoisi, että olen ylipäätään synnyttänyt, mutta itseä hieman masentaa. Ei ole kivaa olla tälläinen tikku, varsinkin kun on niin pitkä tikku :sad001

Painon kanssa voi kamppailla siis kahdella eri tavalla..
 
Ah, me ollaan nyt saatu vaunulenkit hyvään alkuun, joten peruskunnon kohennus, here I come :) Ensi viikon neuvolassa ajattelin kysellä terkkarilta siitä, miten lihaskunnon kanssa olisi turvallista lähteä liikkeelle. Ja toivottavasti joulun jälkeen löytyisi joku hyvä säännöllinen liikka tälle mammalle. Mieluisinta olisi jatkaa vanhaa kamppailulajiharrastusta, mutta kolmen koiran ja pikkulapsen kanssa ei onnistu ainakaan vanhan seuran treeneissä käyminen, kun me olemme Espoossa ja sali Helsingissä, ja vielä ns. väärällä puolella kaupunkia (neljän tunnin treenireissut useamman kerran viikossa eivät vaan ole mahdollisia tässä kohtaa).

Littlered, olisit voinut kuvailla mun mahaani :D Mulle ilmestyi linea negra vasta ihan raskauden lopussa, mutta tuossa se nyt on edelleen...
 
Ma kavin eilen illalla tunnin lenkilla ekaa kertaa ilman vauvaa. Kuitenkin vaunujen kanssa mennaan melko hitaasti ja mulle vain tuli sellainen olo, etta on paastettava hoyryja ulos kunnolla. Musiikit korville ja ulos huitomaan. Tarkoitus oli vain kavella nopeasti, mutta koska kaikki ihmiset juoksivat mun ohi, niin otinpa itsekin pari juoksuaskelta. Ihan leppoisaa holkkajuoksua kuitenkin... Voi etta tuntui taivaalliselta tulla kotiin ja venytella sen jalkeen! :)
Tanaan on tuntunut hieman pohkeissa ja takapuolessa. Ja nyt rinnat hieman vuotelee ja ovat turvonneet, joten en koe mielekkaaksi ahtautua urheiluliiveihini. Jos nyt alkuun kerran viikossa paasisi niin se ois aivan mahtavaa.

Kuinka pian sita uskaltautuisi ihan oikeasti alkaa kunnolla juoksemaan saannollisesti ja vahan pitempia matkoja? Olen lukenut kaiken maailman kohdun-, virtsarakon- ja perasuolen laskeumista, kun on lahdetty liian pian treenaamaan. o_O En oikein tieda mihin uskoa ja mihin ei. Tai siis mielipiteita on niin laidasta laitaan.

Ma en oikein ole jumppaihmisia. Kotona oon tehnyt nyt vain lantiopohjalihaksia heti kun kotiin paasin, mutta mieluummin kuntoilen raittiissa ilmassa.
 
Yhyy, mulla painon putoominen pysähtyi.. Kuten tavallista, yläosa on jo entisellään, koska sieltä lähtee aina ekana. Sit tosta sikspäkistä näkyy ylimmät palat ja niiden alla on raitakoristeinen pelastusrengas. Reidet ja takapuoli on perinteistä afrikkalaista mallia ja kokoa, yhdetkään vanhat farkut ei mahdu. Hameita käytössä vain yksi, äitiysmallia. Mulla on hame, jota pidin vielä neljännellä-viidennellä kuulla, nyt en saa sitä reisistä ylemmäs puettua. :O
Meidän suvussa naisille jää raskauskilot to the bitter end, toivoin olevani poikkeus. Haa haa haa.
Kiloja on nyt 14,5 kg enemmän kuin naimisiin mennessä vajaa 4 v sitten. Eipä taida tänä keväänä hääpuku mahtua päälle, vaikka niissä mitoissa oon tähän asti pysynyt ja aioin pysyä. Katkeruutta ilmassa...
Valitusta vaan. Virallisesti aloin kirjoittaa siitä, että siitä lähtien kun yöt alkoi kulua vauvaa kanniskellen, olen käyttänyt ajan hyväkseni ja "treenannut", ts venytellyt. Vauva sylissä pystyy ainakin vyötäröstä alaspäin kaikkia lihaksia venytteleen ja harjoittaan vaikka vatsatanssia. :wink
Ja vauva on hyvä paino, tulee väkisin päivässä lähes punttisalitreeni käsille kun nostelee ja kanniskelee. Yritän vaihdella millä lihaksilla käsistä teen työn. :) Ja vastus kasvaa maltillisesti, lähti 3,5 kg:sta ja nyt 5,5 kg ja hyvin jaksaa käsitellä. :)
Joten vaikka muuten en pääsiskään kehuttavaan kesäkuntoon enkä ainakaan bikineitä tule käyttään, ainakin mulla on rantakunnossa haba. Ja jossain siellä jaloissa läskien alla paljastumassa vetreät lihakset.
Mä vielä aion rikkoa tradition ja olla suvun ensimmäinen nainen (äidin puolelta), joka ei äidiksi tullessa muuttunut pysyvästi maatuskaksi. What ever it takes..

Varmaan pidän tätä ketjua erossa vielä kymmenen vuodenkin päästä. "Viime kuussa onnistuin tiputtamaan sata grammaa (rinnoista reisiin)."
 
Takaisin
Top