Kesäkuntoon 2014

Lady Murmeliini, et ole yksin täällä kymmenen vuoden kuluttua :D Täällä kans on painon tippuminen pysähtyny siihen 57-58 kiloon. Syömistä en uskalla vähentää, joten sitte painetaan tän verran ainaki niin kauan ku imetän.... Rinnat on edelleen mallia valtava, luovutin jo ja tilasin itselleni F-kupin normaaliliivit bravissimolta joululahjaksi. Ois kuitenki kiva ku ois jotkut vähän tukevammat ja kivemmin asettuvat liivit kun lähtee ulkona käymään.
Lantiolta häipyny jonkin verran senttejä, mutta näköjään mulla on päinvastoin kun Lady M:llä, kaikki häipyy ekana persauksesta, housut nimittäin tippuu päältä.. :angry1"
Mulla on kans tavotteena että minähän en rupea samanlaiseksi kuin äitini (joka on yli 50 ja on vasta lähivuosina ruvennut pudottamaan painoa) tai siskoni, joka kiroaa että hanelle ei mitkään vanhat housut mene jalkaan. Prkl minähän mahdun vanhoihin vaatteisiini! :D Paitsi ehkä rintaliivien suhteen voi joutua luovuttamaan.
Lyhyitä lenkkejä käyn sillontällöin ja tolla kotipunnuksella reenailen :wink Pitäis ruveta kyykkyjä vaikka tekeen jäpikkä sylissä :DD
Tsemppejä kaikille laihduttajille, kyllä me tässä vielä onnistutaan! Ja annetaan itselle vähän anteeksi joitain asioita ja aikaa, kellään meistä ei ole synnytyksestä vielä niin kauaa että tarvisi ollakkaan ihan timmi :)
 
Vihdoin sain itsestäni niskasta kiinni ja vedin kotipuntilla body pumpin youtuben avustuksella!!! Ja jotta motivaatio pysyisi korkealla niin vedin peilin edessä pelkillä rintaliiveillä. Olipa mukava seurata tota lölleröä "töissä"... Lihaskunto on kadonnut ihan kiitettävästi, jaksoin juuri ja juuri kolmas osalla ns normipainoista. Vähän on työnsarkaa tällä mammalla edessä. Kiloja edelleen Se kolme, ja ei nämä juhlapöydät ainakaan kuluta tota löllöä ...
 
(Villiä uutta vuotta kaikille täältä sohvan ja näppiksen välistä :p)

Sain nyt aikaiseksi järjestää / sopia miehen kanssa pari kertaa viikossa kuntoiluaikaa itselleni ja ilmoittauduin paikallisen työväenopiston kuntonyrkkeilyyn. Ei korvaa vanhaa kamppailulajiharrastusta, mutta ihan hyvä vaihtoehto tähän hetkeen, ja niin lähellä, niin ei tarvitse olla koko iltaa pois pojan luota joka viikko. Lisäksi miehen työpaikan rakennuksessa on kuntosali, jossa saa kuulemma käydä rouvakin. Ajattelin iskeä sinne koko perheen voimalla viikonloppuisin, kun toimisto on kiinni :)

Ja siihen kärrylenkit päälle. Saa nähdä, maalailenko liian ruusuisia kuvia kuntoilustani, mutta toivotaan, että tästä se lähtisi!
 
Juu, tosi villiä uutta vuotta :) täällä sängynpohjalla oksennuksessa ja poika tissillä. Jospa nukahtaisi edes hetkeksi niin saisi vanhemmat nauttia rauhassa yhden drinksun :)
 
Kuukauden verran olen jo käynyt päivittäin n 10km kärrylenkeillä. Kyllä eron edelliseen jo huomaa. Paino pysynyt suunnilleen samoissa.. Uutena motivaattorina on ehkä ensi kesänä tehtävä turkin reissu, jonne lähden miekkosen ja hänen perheensä kanssa, joten täytyy olla suht tikissä. Siskot ovat siis kovia kommentoimaan ja arvostelemaan, joten täytyy olla kunnossa ihan vaan sen takia, että pääsisin näpäyttämään :wink
 
Synnytyksen jalkeen paino 68kg ja nyt reippaat 10 viikkoa synnytyksesta paino seilaa 58-59kg. Paino ennen raskautta 56kg.
Tiukassa ovat olleet, ihan liian tiukassa. Vaunulenkin olen tehnyt joka paiva ja 2-3 krt viikossa ilman vauvaa noin tunnin hikilenkin. Kotona olen silloin talloin koittanut tehda vatsalihaksia tyyny peffan alla lattialla, mutta ei maha silti ole entisensa.
Vaatteet paalla nayttaa ihan siedettavalta, mutta muuten se on viela kaukana bikinikunnosta.
Muutaman kilon ajattelin viela tiputtaa...
Ja vaikka tuo maha nyt onkin mika on, niin olen iloinen, etta kuitenkin mahdun takaisin vanhoihin farkkuihin. :)
 
Mulla paino tippui itsestään eli varmaankin imetyksen ansiosta ennen raskautta -lukemiin jo muutama viikko synnytyksen jälkeen. Tosin se paino oli valitettavasti hieman noususuhdanteessa ennen raskautta, joten matkaa toivomaani (parin vuoden takaiseen) painoon olisi nyt ehkä n. 5 kg. Sitten menisi ne vähän vanhemmatkin housut kivasti jalkaan. En ole kyllä tehnyt toistaiseksi yhtään mitään tuon painon tai kunnon kohottamisen eteen. Ensi viikolla alan kuitenkin käydä taas sählyssä mikä oli kevät- ja syyskauden tauolla sattuneesta syystä. Ja jos vaan sais itseään niskasta kiinni niin tekis vähän ylä- ja keskivartalojumppaa kotona. Tuo pullataikinavatsa ei varsinaisesti silmää hivele... Oli myös kovat aikeet alkaa hiihtää, mutta tänä talvena se kyllä jää ihan ajatuksen asteelle tällä huikealla lumimäärällä. :sad001 Mieskin on aloittamassa kuntokuuria ja me uudistetaan vähän meidän syömistapoja, joten ehkä yhteisvoimin saadaan jotain tuloksiakin aikaiseksi.
 
Mä taidan olla ainoa joka on onnistunut lihoamaan näin joulun alla. :sad001 kun ei tuosta nukkumisesta ole viime aikoina tullut mitään niin myös mun energiat on nollassa, ja herkut ovat maistuneet ihan liian hyvältä. Mutta nyt loppu tuo itsesäälissä rypeminen ja tekosyiden keksiminen! Jos te pystytte, niin kele kyllä minäkin. :)
 
Viimeisen 5 vkon aikana -200 grammaa. True story. En oo kyllä pahemmin tehnyt töitäkään laihduttamiseksi vielä. Mut jos lasketaan vaikka niin, että vauvalle on tullut sinä toista kiloo lisää painoo ja kaikki kalorit peräisin minusta, sisäinen maitotehtaani lienee ulkoistanut tavaranhankinnan. Mun kropasta ei ainakaan oo peräisin. :sad001
 
Itse olen todella tyytyväinen painooni juuri nyt koska olin ennen raskautta alipainoinen ja nyt olen normaalipainoinen, mutta ajattelin siitä huolimatta kuntoilla seuraavaa raskautta varten että jaksaisi paremmin. Kun äskeinen raskaus oli niin kamala ja kivulias ja olin aivan rapakunnossa. Painoa ei ole tarkoitus kuitenkaan saada tippumaan. Kunhan kunto kohenisi vähän :) Tsemppiä kaikille ja liikunnan iloa!:wav
 
Levikset repee...

Vanhat 25-tuumaiset farkut "meni jalkaan". En ehkä lähtisi vielä ne jalassa julkiselle paikalle kuitenkaan... :laughing005

Kiloja on vielä Ne Pari ylimääräistä, tuo joulusuklaata täynnä oleva kaappi ei ainakaan auta yhtään. Tää paino on oikeestaan ihan ok, kuntoilen ihan vaan kiinteytymisen ja kestävyyden kannalta. Tällä hetkellä tää mun kuntoilu tarkoittaa tosin vaan vaunulenkkejä koiran kanssa... :biggrin
 
Kaksi päivää ollut dieetillä, tai siis yrittänyt palata samaan ruokavalioon kuin ennen raskaaksi tulemista.. Tuloksena hillitön nälkä koko päivän ja tissit täyttyy hitaammin ja kahtena iltana mä oon räjähtänyt täysillä miehelle ja / tai pojalle (en kyllä rähjännyt pojalle, vain dumppasin hänet miehelle sen jälkeen kun oli huutanut aikansa pää punaisena. Itse olen joutunut lähtemään tilanteesta pois ja rauhoittelemaan itseäni pari tuntia.. Mä taidan olla vielä ensi kesänä näiden kilojeni kanssa tai muuten mä saan kiukutella keskenäni kun pojat ovat karanneet rauhallisemmille mestoille... Hitto mua ällöttää toi vatsan löllerö.. Grrrr... Mutta minkäs teet? Miten te muut jaksatte tämän asian suhteen?
 
Mun maha on kyllä epämukavan näkönen kaikkine raskausarpineen. Pieno pömppö jälellä. Saa nähä kerkeekö sitä sittenkää kesäkuntoon kun kuulin ettei vatsalihaksia saa tehdä kuin vasta 4-6kk synnytyksestä. Hmmh. :confused:
 
No joo, mulla on pysynyt aika tasan sen -10kg mikä oli synnytyksen jälkeen. Löllökin on vähän kiinteytynyt, tosin mullakin joulu teki tepposensa ja lisää tuli 2 kg, siitä on nyt vähän lähtenyt. Iloisena asiana suklaaövereillä oli kuitenkin se vaikutus, että imetyksen tuoma hullu suklaahimo tuntuu helpottavan. :cool05 Joten nyt sitten yritän syödä normaalia ruokaa ja lisätä liikuntaa ja imetyksen loputtua katson sitten mikä tilanne on ja vaatiiko se lisätoimia. Mulla on ainakin kovempi nälkä nyt ja varsinkin kun on noita tiheän imun kausia, mutta pyrin siihen että syön siihen nälkään kunnon ruokaa enkä herkkuja.
 
Täällä kilojen puolesta menee hyvin, puntarissa on nyt 8 kg vähemmän (jee!) kuin ennen raskaaksi tulemista. Toisaalta taas, kilot ovat ainakin mulla vähän huono mittari sellaisenaan, lihakset ovat aika surkeassa kunnossa ja keskivartalo myös sellainen arpinen löllö, jossa ei ole mitään pitoa. Vaikka puoliksi olen vähän ylpeäkin noista "elämän jättämistä jäljistä" :)

Aloitin eilen kuntonyrkkeilyn tässä kodin lähellä, täytyy sanoa, että tunti vierähti todella nopeasti ja tuntui aika ylelliseltä saada ensin omaa aikaa liikuntaan ja sitten vielä marssia kotona suoraan saunaan! Miinuspuolella, olisin odottanut isompaakin rääkkiä, tulihan siellä hiki mutta olin jotenkin kierosti pettynyt, kun en ollutkaan oksentamisen tai pökräämisen partaalla. Kertoo kyllä enemmän treenistä kuin kunnostani :grin

Syöminen on mullekin vähän ongelmallista, nyt on ollut tavallaan kiva tilanne, että on voinut syödä ihan mitä vaan eikä paino ole lähtenyt nousemaan. Mutta en kyllä haluaisi rakentaa riittävää energiansaantia sen varaan, että vedän suklaata kaksin käsin... Ja tuo Sophien mainitsema maidon riittäminen huolettaa myös. Tännekin siis hyvät ruokavaliovinkit tervetulleita!
 
Täällä lähtenyt nyt kaikki raskauskilot (13 kg) sekä vähän enemmänkin. Nyt puntarissa 53kg. Kiinteytyminen ja lihakset takaisin tavoitteena vielä. Itse oon syönyt aamupalaksi puuron, lounaaksi ruokaisan salaatin ja välipalaksi rahkaa, sit lämmin iltaruoka ja iltapalaksi leipää ja jotain maitotuotetta. Hedelmiä ja vihanneksia silloin kun tulee pikkunälkä.
 
Mulle ei kumma kyllä tullut yhtään raskausarpia. Maha on vähän pömppö, mutta on mikä on ja synnytyksestäkin vasta kolme kuukautta, joten en aio ottaa itselleni minkäänlaista stressiä tuon mahan suhteen ja kun on kova hinku vielä toistaiseksi imettääkin, ei tässä nälkäkuuriakaan pidetä. Painoa tällä hetkellä 4 kiloa enemmän kuin ennen raskautta, mutta koska olen normaalipainoinen en lietso itseinhoa noista. Päivittäiset vaunulenkit hiki päässä on Liikuntaa isolla ällällä ja näillä mennään. Minä olen siis niitä kauheita äitejä joille se oma ulkomuoto ei ole tällä hetkellä kaikkein tärkeimmästä päästä.
 
Painoindeksi ok, 172/58. Ennen raskautta 56kg. Kilot lahti, mutta massuun jai ylimaaraista. Kaikki muu on entisellaan, mutta mahasta en tykkaa. Periaatteessa mun ei tarvitsisi enaa tiputtaa painoa vaan kiinteyttaa mahaa.
Olen nyt tammikuussa kaynyt ekan kerran kaverin kanssa naisten kuntosalilla, tasan kerran. Kavisin useamminkin, mutta se on tama aikataulu/lastenhoito-ongelma...
 
Päätin että niin kauan kun imetän nämä muutaman kerran päivässä niin syön sen verran että nälkä lähtee. Ekaksi kaikki herkut pois, katsotaan miten pitkälle sillä pääsee... Ja pitäisi saada nuo vaunulenkit pidennettyä.. Ja ei noita raskauskiloja nyt ole kuin 3-4, joten ei tässä hengenhätää ole :) enemmän varmaan harmittaa heikko kunto ja rappiolla olevat lihakset...
 
Takaisin
Top