Kesäkuntoon 2014

Tilasin asos.comilta kaksi pari uutta kesamekkoa ihan vain jo pitaakseni ylla motivaatiota. Niihin on mahduttava ja niissa on naytetava hyvalta, piru vie!
Josko nyt ensi kesana pukeutuisi johonkin muuhunkin kuin rantamekkoihin ja flip-flop-sandaaleihin.:devil07
 
Olen saavuttanut oman virstanpylvaani tanaan. Olen juossut/holkannyt 10km tuntiin. Nyt varmaan joku juoksemista ahkerasti harrastanut nauraa partaansa, etta tuon matkanhan jo kavelisikin samaan aikaan, mutta minulle tuo on jo jotain. Aloitin juoksemisen noin kuukausi sitten. Joulukuun puolella juoksin 4-5 km lenkkeja, joihin aikaa meni reilu puoli tuntia. Nyt tammikuun puolella olen pidentanyt matkoja ja juoksemisesta on tullut minulle rutiini ihan kuin vauvan hoidostakin. 3 kertaa viikossa kayn tunnin juoksulenkilla ja sen lisaksi joka paiva 2 tunnin vaunulenkki.

Tavoitteena on juosta tuo 10 km ripeampaan tahtiin. :)

Alkuviikosta kavin ostoskeskuksen apteeksissa mittaamassa rasvaprosentin ja se tosin oli 27% (sellaisella laitteella, mista vaan sivuilla olevista kahvoista pidetaan kiinni, en osaa sanoa sen luotettavuudesta).
Olen kuitenkin armollinen itselleni, silla olen kuitenkin synnyttanyt vasta vajaat 3 kuukautta sitten. Ja painokin on pudonnut 10kg ja on nyt se +2kg ennen raskautta mitatusta painosta. Maha tosin on edelleen hieman pullea.

Tsemppia kaikille muillekin kesakuntoon pyrkiville! :)
 
Oon kyllä nyt kateellinen Littlred! Miten sulla on aikaa ja energiaa?? Musta tuntuu että on niin paljon kaikkea koko ajan että hyvä jos suihkussa /vessassa ehtii käydä :sad001 toivottavasti poika paranee pian niin saisi edes nukuttua inhimillisiä öitä...
 
Mun energiatasot nousi heti kun lopetin imetyksen. :) Lisaksi mies on aina osallistunut aktiivisesti kodinhoitoon ja nyt myos vauvanhoitoon... Ja varmasti siihen vaikuttaa sekin, etta vauva nukkuu n. 7 tunnin younet putkeen ja me nukutaan yhdessa vauvan kanssa paikkaritkin.
Ja viimeiset 10 vuotta tyoelamassa olleena ja melko laiskana ihmisena kotihommien suhteen olen oppinut tekemaan ruuan niin, etta sita tehdaan iso kattila kerran viikossa ja lammitellaan mikrossa lautasannoksia pitkin viikkoa. Joka paiva ei tarvi siis edes kokkailla... :)
 
Jes, olin laihtunu huomaamattani 2kg! Enää toinen samanmoinen ja ollaan takas lähtöpainossa :wink Sitte vaan lihasta rakentaan...
 
Huoh.. no ehkä sitä sitten jaksaa kuhan saa nukutuksi... Ja saa rytmistä kiinni.. pääsisi edes vaunujen kanssa ulkoilemaan, kun ei tuon reppanan kanssa viitti mihinkään lähteä :sad001 Mies on tosiaan ollut 7 päivää putkeen töissä ja mä kotona kipeän pojan kanssa kaikki päivät yksin, ja yöllä ei saa nukuttua. Onneksi mies on ensi viikolla enemmän kotona niin kaikki kotityöt/vauvanhoito ei jää ainoastaan mulle ja pääsen tekemään jotain omiakin juttuja :)
 
Mun sisko sanoi, että makeanhimo imettäessä/synnytyksen jälkeen johtuu siitä, että raskaus ja imetys tyhjentävät elimistön kromivarastot. Eli makeanhimosta pääsee eroon syömällä kromia! :eek: Tiedä häntä, mutta meidän vaunulenkki kulki tänään luontaistuotekaupan kautta, pakko tätä on kokeilla. Jos makeanhimon saisi kuriin niin tässähän saattaisi vaikka laihtua. :rolleyes:
 
Latteäiti, oletko nyt havainnut että kromista olisi ollut jotain apua makeanhimoon? Olen kuullut aiemminkin joltain tästä samasta niksistä mutta ei ole tullut vielä kokeiltua, vaikka syytä olis... :wink
 
Mun piti lahtea tanaan lounastreffeille mun kaverin ja sen miehen kanssa, mutta peruin menoni, koska aamupaivasella poika oli niin kakkatuskasen oloinen, etta ma jain kotiin odottamaan lastin tuloa. En ole muuten koskaan perunut sovittua tapaamista jonkun ulosteen takia... :) Ei vain huvittanut menna, kun sitten ois joutunut vaihtamaan kakkavaippaa jonkun kuppilan likaisessa ja haisevassa toiletissa. Pissavaipat poika kestaa itkematta, mutta kakasta saattaa tulla itkutkin... Ja mulle tulee itsellekin likainen olo, jos tiedan toisen hautuvan kakkavaipassa.
Noh, ei siina mitaan. Poika teki kakat ja me lahdettiinkin vaunulenkille ja kaveltiin 16 kilometria aurinkoisessa ilmassa! Mulla oli aivan upee fiilis kun tulin kotiin ja venyttelin... Saastyin punaviinilta ja ylimaaraisilta kaloreilta ja sain tilalle liikuntaa! Kiitos pojan olen taas askeleen lahempana kesakuntoa... :)
 
Henu, musta kyllä tuntuu että se auttaa, mutta tässä vaiheessa voi olla myös placebo-vaikutusta. Mutta ei se mitään, I'll take it! Viikonloppuna ostettiin suklaata, ja levy kesti useamman päivän!
 
-Kuntosali/uinti. Ei ole tilaisuuksia kayda niin usein, etta siita olisi mitaan hyotya.
-Ryhmajumpat. Sama juttu kuin kuntosalissa. Lisaksi en ole koskaan tykannyt mistaan ryhmajutuista.
-Kotijumppa. En koskaan saa aikaan niin kovaa treenia, etta siitakaan olisi mitaan hyotya. Lisaksi tylsistyn kotona.
-Vatsalihasliikkeet. Omalla kohdallani lellukkamaista nykimista.
-Laihdutusjuomat ja -pillerit yms. En usko niihin. Ei vaikuta minuun.

Peli on raaka. Minulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin lenkkeilla ja tarkkailla ruokavaliota. :mad:
 
Hei Littlered. Pari ystävääni ovat hankkineet tvshopin kautta sellaisen harjoitusohjelman kuin Tapout xt joka on kuulema todella tehokas ja sopii hyvin äideille kun voi tehdä koska haluaa. Voisko sellainen toimia sinulle? Molemmat ystäväni saaneet vissiin sen avulla tuloksia aikaiseksi ja oon jopa itse harkinnut sitä vaikka yleensä en noista tvshopin tuotteista perusta :)
 
Heipparallaa! Tämä mamma meni ja osti eilen wii fit plus "pelin" ja illalla pikaisesti tutustuin vähän tähän uuteen hankintaani ja vaikuttaa siltä että tämä mamma ehkä saattaa päästäkkin kesäkuntoon! Minulle niin sopii tuollainen "leikkimisen" kautta kuntoilu. PLUS että tuo tsemppaa tekemään paremmin ja lisää. Peli antoi tavoitteeksi pudottaa jotain reilut 7kg ja tavoite ajaksi asetin 3kk. :) Suosittelen muitakin hankkimaan tuon mikäli on samanlainen kuntoilija kun minä, että vaatii "patistelua". Tietysti siis meillä oli tuo itse wii jo olemassa (saatu ilmatteeksi kun tuttu hankki uuden konsolin) ja tuo fit+lauta oli -50% tarjouksessa. :)
 
Ruokavaliota tarkkaillaan ja vaunujen kanssa päivittäin kävelyllä, kerran pari viikossa body pump kotona ja lyhyt hölkkälenkki. Näillä mennään, se jää nähtäväksi millainen mursu mä oon vielä kesällä :eek:
 
Mulla on käytössä vielä raskaus&imetys ajan monivitamiinivalmiste ja siinä on kromia 100% päivän saantisuosituksesta. Kyllä mulle herkut maistuu silti joka päivä, mutta se taitaa johtua enemmän tästä kotona jurottamisesta. Päivän huippuhetkiä ja kohokohtia kun tällä hetkellä on noi ruoka-ajat... :)
 
Nää pakkaset pilaa mun arjen! :D Ei voi lähteä vaunuilemaan kun koko ajan ollut mittarissa melkein 20 pakkasta.. :sad001 Pojalla varmaan kylmäallergia kun posket on ottanu itteensä tosta pakkasesta :sad001 Just ne parhaat geenit sit periny..

Sais nyt vähän pakkanen hellittää ni tarkenis mennä ulos.. En ymmärrä miten oon viime ja toissatalven selvinny hengissä kun piti ilman hanskoja räpeltää pakkasella kaiken maailman käkrejä ym (olin siis vuoden armeijassa ja siellä ei saatu käyttää talvitakkeja, vaan mentiin sillä ohuen ohuella kesätakilla siihen asti kun mittari näytti 15 astetta... Hullun hommaa.. ) Niin ja takaisin aiheeseen, nykyään en voi raapata edes auton laseja kun sormet jo ihan tunnottomina.. :sad001 Intti jättäny jälkeensä kaikenlaista vaivaa.. Ennen sitä ei ollu näin kauheeta ongelmaa ton jäätymisen kanssa :D Ehkä musta on vaan tullu mukavuudenhalunen..

Nyt on vähän porkkanaa tähän kesäkuntoon pääsemiseen. Työpaikan kunniaksi lähden turkkiin mieheni, tämän äidin ja siskon kanssa. Ja siellähän minun pitää näyttää enemmän ihmiseltä, kuin valaalta.. Paino on jumiutunut ~57kiloon. Se kelpaa ihan hienosti, ei se siitä varmaan enää tule tippumaankaan. Enemmän merkitsee ulkonäkö. Kilpirauhaslääkitys hakee paikkaansa ja kyllä sen huomasi että oli aivan älyttömästi arvot vajaatoiminnan puolella, kun maha vain kasvoi ja kaikki hidastui. Nyt kun taas syön enemmän tyroksiinia niin on lähtenyt maha taas pienenemään ja aineenvaihdunta toimimaan. On pienestä kiinni tämäkin.. :D Vieläkin on pömppö, se lähtee pois kun pääsisi vaan lenkkeilemään. Toinen missä pitäisi käydä, on entinen harratukseni; taekwondo. Meillä on kiva pieni porukka, jossa hiki ja vitsit lentää :) Kaipaan todella paljon harjoituksia, mutta aika ei tahdo riittää kun miehellä melkein joka ilta töitä ja harrastus on 30km:n päässä, enkä saa hoitajaa muksulle :sad001

Ehkä tämä tästä suttaantuu ajan kanssa :) Olen silti vielä peruskuntoinen, ehkä vähän rapakuntoinenkin, mutta eipä se haittaa! :D
 
Tumelo, tiedän tunteen vanhan harrastuksen kaipaamisesta, mulla ihan sama juttu (joskin eri harrastus :)); logistiikka ei vaan anna periksi lähteä kauemmas treeneihin niin usein, kuin kunnon harrastaminen edellyttäisi.

Olen nyt päässyt kerran viikossa kuitenkin tähän kodin lähelle kuntonyrkkeilemään ja nyt ilmoitin itseni ja pojan vauvajumppaan, joka on myös kerran viikossa (menen ensi viikolla ekaa kertaa). Lisäksi puolentoista-kahden tunnin kärrylenkkejä koirien kanssa melkein joka päivä, joten eiköhän se kunto siitä vähän kohene :) Kahvakuulalla voisi myös treenailla, mutta toistaiseksi sitä ei varmaan lasketa, että n. kahden viikon välein muistan koskea siihen :p

Vaikka aikataulutettu ohjelma vähän stressaa, olen huomannut, että mun liikkumiseni vaatii sen aikataulun, muuten teen kärrylenkkejä lukuunottamatta kaiken aina "huomenna".
 
Ma jain koukkuun energiajuomiin vauvan syntyman jalkeen. Nyt sitten olen paattanyt lopettaa nekin, silla eihan niissa ole muuta kuin sokeria! Muuten olen saanut pidettya nappini erossa herkuista, en juo edes limsaa. Viimeeksi koskin johonkin makeaan jouluna... Vannon, etten enaa koskaan osta energiajuomia. :mad:
 
Takaisin
Top