kesäkuntoon 2011

Moikkelis!

Miä voisin ottaa haasteen jumppaamiseen, herkuttomuus ei kohdallani tule onnistumaan ainakaan tämän imetyksen yhteydessä, makeanhimo on jokapäiväistä - suolasta tekee mieli todella harvoin.

Viimeksi kävin vaa'alla jälkitarkastuksessa, jossa painoa oli 72,2 ja sen jälkeen olen jonkun verran kaventunut..

Tavoite olisi saada omat entiset farkut kiinni.. Jalkaan menevät, mutta röllyinen pallo estää menemästä kiinni..

Kuinkas moni tekee jo vatsoja?
Mulla vieläkin tossa melkein sormen kokonen rako, eli en vielä uskalla lähteä tekemään vaikka houkuttaisi ihan kauheasti, koska vatsalihasten teko on ollut mulle kauan sellanen kunnon stressinpoistaja ja nyt kun en ole vuoteen niitä tehnyt niin houkutus vaan kasvaa!!!

Luultavasti kuukauden päästä treenaan jo kaikkia lihaksia.. Tai ainakin toivon niin!


Tsemmpejä kaikille!
 
Punnituspäivä! Jostain syystä pelotti ihan hirmuisesti astua vaa'alle tänä aamuna. En tiedä miksi. Viime viikosta pudotusta 700g, eli paino tällä hetkellä 59,3kg.

Minun on kans tehny mieli herkkuja koko viikon. Koko ajan tekisi mieli mussuttaa jotakin, mutta onneksi kaapeissa ei ole mitään mussutettavaa!

Vatsoista: Mulla on myös sormenmentävä rako suorien vatsisten välissä, joten oon keskittyny tuon poikittaisen syvän vatsalihaksen treenaukseen. Hyviä liikkeitä on esimerkiksi hoover/lankku ja sen eri variaatiot. Lisäksi oon tehny ihan silleen, että makaan selälläni, polvet koukussa ja vaan vedän napaa "niskaa kohti", eli ylöspäin kohti selkärankaa (hankalasti selitetty). Tuo on ihan vaan tuon lihaksen aktivointia ja samalla voi sitten reenata lantionpohjalihaksiakin. Tuon syvän vatsalihaksen treenauksen pitäisi kai jossain määrin nopeuttaa noiden suorien vatsisten palautumista, mutta tiedä sitten onko totta...

Onnittelut kaikille pudotuksista ja tsemppiä seuraavaan viikkoon!

Onko kellään hyvää ehdotusta seuraavaksi viikkohaasteeksi?
 
Jee 89kg emoticon

Oli pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta käyttää kiloklubia sillä ote oli päässy pariks viikoks lipsumaan ilmeisestikkin hieman liikaa :)
Edelleen joutuu liikunnan pitämään aika minimissä tän lentsuilun takia ja kovasti tekis jo mieli reippailla oikein kunnolla mutta mutta

nyt vaan sit pidän itseni kurissa ja katsotaan mitä vaaka viikon päästä näyttää.
 
Viikonloppuna käyty kylpylän salilla ja 5km lenkki tehtiin miehen kanssa.
Tänään tiedossa 1h gymstick Muscle treeni ja saa nähdä minkälaista se on.
Miehellä, kun on yksi työyö tällä viikolla, niin mulla on hyvä hetki juosta salilla. Pasilaan asti kyllä joudun menemäänemoticon
Jos vaikka alkais käymään säännöllisesti, kun toi 1kk kortti menee umpeen.
Kylpyläs punnitsin itseni ja paino oli 74,5kgemoticon ja sitten kun peilistä kattelin itteäni, niin en tiedä olisinko itkenyt loppupäivän.
 
heips,
täälä kans vielä mukana ollaan vaik tossa vähän retkashdinkin ja ostin karkkia ja sit oli tyttöjen ilta missä tuli otettua. kyllä sit tiesi syöneensä ja juoneensa kun oli niin turvonnu olo :(

nyt taas siis ruotuun ja sain onneks mun vanhemmat jotka asuu tossa vieressä mukaan tähän laihdutus kuvioon ja punnitus olis perjantaina. pitäs mennä sinne asuun kylppäri rempan ajaks niin sit hyvä seurailla toisten syömisiä. saa nähä mitä siitäkin tulee, hyvät välit on mut varmasti stressaavaa kaikille.

ärsyttävää noi pakkaset kun ei pääse vaunutteleen. eikä salillekaan niin usein nyt ehi kun mies iltavuorossa. ja kotona kuntopyöräilystä ei tuu mitään kun poika huutaa vieressä.

jotenki nyt on alkanu ärsyttään etten saa itteeni laihtuun mut taas toisaalta haikeeta kun olis kiva syödä kun on kotona paljon. vähän väliä tekee mieli makeeta.. ääh. no onneks ei sentään paino oo noussu et se on positiivista.

tehtiin kaverin kans sellanen kuukauen karkkilakko kun ollaan menossa laivalle et sit saa herkutella. mieskin lupas vahtia etten syö karkkia :D

mut tsemppiä kaikille painon pudotukseen ja terveellisempään oloon!!
 
Perjantai eli puntari päivä. Viikon saldo oli -600g, ei niin kauhiasti mutta enpä ole liikuntaakaan tällä viikolla harrastanu juuri ollenkaa eli laiskottelu viikko takana.

lähtö oli siis 94kg ja nyt 88.4kg joten eiköhän tää tästä...

Mites muilla sujuu?
 
Mä käväsen vaakalla maanantaina, mutten hirveästi henkeä pidättele. Tämä selkä jumi vei viikon ihan mutiin. Sohvalta käsin urheillu... ja syöny!

Tänään sain zumbattua uutta dvd:tä ja jäi mahtifiilis, myöskin selätin esikoisen karkkipäivän kun sai valita lelun ja karkkipussin väliltä (tämän hetken ehdoton ykkösasia ninjago vei voiton ja mamma selvisi yhdellä pikku patukalla normi ahto-mättö-karkki-läjän sijaan)

Pikkuhiljaa, mutta varmalla kädellä.
 
 
Meillä on hittinä tällä hetkellä baguganit ja ehkä ne myöskin voittaisi karkit mutta tällä hetkellä mulla on avan järkyttävät mässyt, voisin zyödä koko ajan jotain hyvää ja johtuu tasan tarkaa vain kuukautisista.
Olen täytellyt kiloklubia ja vain sen ansiosta olen saanut pidettyä itseni suurimmaksi osaksi ajasta kurissa. Ens viikolla kyllä saan luvan ottaa itseäni niskasta kiinni myös tuon liikunnan suhteen PRKL... nyt olen vain keksiny itselleni niin "loistavia"syitä laiskotella, ensin flunssa, nyt pakkaset ja muut ns. kiireet.
 
Eilen oli puntaripäivä ja 68.5kg näytti puntari joten hiljaa tippuu paino mutta tietääpä ainakin jotta pysyy poissakin varmemmin. (lähtö paino noin 71kg tammikuun alussa)Mutta nyt oon käynyt päivittäin kävellyt tunnin ja ellen pääse lenkillei niin olen polkenut kuntopyörää. Hiljaa hyvä tulee vaikka tuloksia haluaisinki enemmän ja nopeammin.

Eilen sitten pidin mässypäivän, mutta sitä varten teinkin tuplalenkin joten hyvällä mielellä sai syödä :) ja tänään taas reippailemaan jos vain tuo pakkanen vähän laskisi(-30 tällä hetkellä)
 
Täällä putosi paino reippaasti eli noin 3,5 kiloa vuoden ekojen 5 viikon aikana, joten mä olen nyt ihan tarkoituksella lomalla tästä projektista..
Keskityn syömään oikein ja liikkumaan.
Katson sitten miten paino oikein asettuu joskus ensi viikolla..

Kalorilaskuria olen käyttänyt ja mulle oli suurempi apu siitä kuin kiloklubista- tiedä sitten miksi.

Mulla ei ole enää pääasiallinen tavoite tiputtaa painoa vaan saada kroppa kuntoon eli hyvännäköisesti ja oikeassa suhteessa lihasta ja sitä naisellista rasvaa pitää olla kans emoticon - mies tykkää..
ja toinen tavoite on saada kunto rautaseksi- olenkin jo hyvällä tiellä tuon lätkän kanssa, koska siellä mennää kovilla sykkeillä ja  huomasinkin tuossa uimassa ollessani, etten enää hengästy samaan tahtiin :-D

Tänään siis uimaan nuoremman pojan kanssa ja sitten onkin muutama haastava päivä edessä, kun lähdemme anoppilaan ja isoanoppilaan...

Mutta eiköhän tässä kesään mennessä olla kaikki rantakunnossa (ovathan ne hylkeetkin emoticon ).


Nii- sellinen lisäys, että mua kyllä aina ajoittain syö toi navan ympärillä oleva puolipaketillinen rasvaa.

 
Täällä tuli herkuteltua lähestulkoon koko viikko ja lopputulos näkyi sitten vaa'alla. Plussaa tuli punnituspäivästä riippuen 400 (pe) tai 200 (la) grammaa. Eihän tuo sinällään paha lisäys ole, mutta kuitenkin! Tulevalla viikolla lupaan yrittää skarpata ton herkkujen syönnin kanssa!

Mulla on vähän sama tilanne kuin Kaikalla, eli kuntoon pitäisi päästä. Eilen sain konkreettisesti huomata, että kaukana ollaan vuoden takaisesta tilanteesta. Ja itteä kans ärsyttää tuo navan ympärys. Ihme löllöpallo.


 
Niimpä! ihan ällöttää täälläki tuo löllöpallo!

Nyt kun on ollu nämä pakkaset nii eipä oo kyllä ulos päästy :( mies on poissa ainaki arkisin aina 9-16 välisen ajan nii jotenki on jääny sitte taas tämän mamman kuntokuurit (ruokavaliota oon kyllä kovasti laittanu kuntoon) oikein ootan että ilmat lauhtus vähän niin pääsis menemään... koiratkaan halua pitkiä lenkkejä tehä! (on siinä meillä husky).

Lauantaina oli mullakin kunnon herkkupäivä kun mentiin appilaan syömään niin siellä ootti monet perhepitsat ja siitä mies kiipas mut  siskonsa luo, jossa "muutama" olut ja sidukka uppos siskon synttäreitten takia ennen kotia lähtöä =P

no jospa tää tästä vielä iloksi taas muuttuu, viime pe en käyny ees vaa'alla ja seuraavan kerran menen vasta 4.3. :)
 
Dodi. Lauantaina vaaka näytti 58,9kg, eli taas tultiin notkahdus alaspäin. Minä ostin loppukesällä 2009 semmoset housut, jotka mahtu just ja just kiinni ja jos maha oli yhtään turvoksissa, niin ne housut jalassa ei sitten istuttu. Mutta nyt ne oikein solahtaa päälle ja kiinni. Oon ehkä ihan pikkasen tyytyväinen!

Minua hirmuisesti huvittaisi rueta käymään kuntosalilla. Josko noihin lihaksiin saisi puntilla vähän kiinteyttä. Mutta yksin salille meneminen ei houkuta. Ennen pojun tuloa käytiin miehen kanssa samaan aikaan, mikä oli mukavaa. Gymstick ois kyllä tuossa nurkassa, niin sillä saisi vähän vastusta moniinkin liikkeisiin ja vatsojakin pystyisi vallan hyvin tekemään kotona, mutta mutta...

Minä oon koittanu miettiä jotain sopivaa viikkohaastetta, mutta ei kyllä tule mitään uutta ja innostavaa mieleen. Joku kotikuntopiiri voisi olla yksi, mutta melko tylsä. Toivottavasti jollain muulla tulee parempia ideoita mieleen! emoticon



 
Helmikuussa tipahti 1.8 kg :D
Yhteispudotus synnäriltä on nyt 6kg.
Vyötäröltä läks helmikuun aikana 7cm!!!!!
Eli niukan painon putoamisen voipi laittaa lihaskasvun piikkiin!!

Liikuntaan olen hurahtanut kunnolla. Latasin koneen täyteen kaikenlaisia jumppatouhuja ja niitä kotosalla touhuan. Vaunulenkkejä pääsee onneksi nyt myös tekemään. Zumbatunti on kerta viikkoon ja rullaluisteluharrastus alkaa maalis-huhtiikuussa. Eiköhän tämä tästä! Menee niin kivasti homma jo omalla painollaan.

Tsenppiä!!! We can do it!!!!!!!!
 
Pikaisesti laittelen viestiä, myöhemmin lisää...

Lähtiskö pääkaupunkiseudun mammat (miksi ei muutkin) naisten kympille? Olisi 2,5kk aikaa treenata, otettais tavoitteeksi se hölkkääjien porukka emoticon
 
Magdaleena: mä voisin yrittää, en tosin tiedä tuleeko siitä mitään näin lyhyessä ajassa. Oon jo muutaman kerran käynyt juoksemassa (= hölkkäämässä), mutta sitten pakkaset katkas aikas pahasti reenit. Mukana siis :D
 
Joopa joo... Mulla vaa tullut lisää kiloja  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/d030.gif[/img] 
Pitäs tässä nyt alkaa ihan kunnolla panostaa tuohon liikuntaan.
Mutta tällä viikolla tiedossa ainakin kaksi jumppaa ja salilla käyntiä+zumba sunnuntaina  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/sportlich/a010.gif[/img] 
 
Mammaliina: ai fiil juu, mulla on ollu nyt jonku aikaa motivaatio pahasti hukassa ja se ei painon pudotukselle kovin hyvää ole tehny. Nyt rupee tosin taas liikunta ja muu tervellinen hieman kiinnostamaan.

Magdaleena: mä voisin kyllä harkita lähteväni sinne.

löysin youtubesta mielestäni aika hyvän astanga joogan, se on kyllä useammmassa pätkässä mutta se mies osaa selittää selvästi ja kertoo miten eri tasoiset voivat tietyt liikkeet tehdä.
Laitan tähän 1 osan, siinä kerrotaan lähinnä hengityksestä ja lukoista.

http://www.youtube.com/watch?v=SsiwAw6OcZ0&feature=related
 
Moikka,

mulla on viime viikolla päässyt vähän repsahtamaan kaikenlainen itsekuri ja kaksin käsin ahminut kaikkea hyvää ja vaakalukemat vaan nouseeemoticon.

Toi naistenkymppi on aika hyvä motivaattori, kauhean kiva että innostuneita löytyi. Jos siihen alkaisi treenaamaan 2-3 krt viikossa. Laskeskelin tässä just, että jos aloittaisi ihan 5 min juoksusta (en ole nyt juossut yhtään pariin vuoteen) ja lisäisi joka viikko juoksua 5 min verran niin 22.5 alkavalla viikolla pitäisi juosta jo 55min lenkkejä eli aika lähellä 10km siinä ollaan jo emoticon.

Nyt vielä kun keksisi mistä sitä aikaa löytyisi salikäyntien lisäksi... No onneksi tulee valoisampaa ja päivät tuntuu pidemmiltä ja voi lähteä juoksemaan illallakin kun lapset on jo nukkumassa.

Lisäksi yritän taas noudattaa tota fitfarmin kovin proteiinipitoista ruokavaliota, jospa sitä vielä pääsisi kesäkuntoon, nyt olisi viimeiset hetket ryhdistäytyä.
 
No juu.. mulla on tuo ruokapuoli pysynyt kuosissa, mutta liikkuminen jäänyt vähälle. Taidan alkaa noudattaan tuota kuntoplussan ohjelmaa, kun tuntui sopivan simppeliltä ja helpolta, kun siinä on intervalleja, eikä tarvii heti pitkää lenkkiä juosta. Jos aloittaa ensi viikon alusta juoksemisen, niin on 10vkoa jäljellä naisten10, niin yhdistän 2 ja 3 sekä 4 ja 5 viikon ohjelmat jotenkin kompromissit minuuteissa ja

Tässä vähän juoksuohjelmia ja muita vinkkejä, mitä itselleni etsin:

http://www.pirkka.fi/vapaaaika/liikunta/juoksukoulu?nid=3709&n=Juoksukoulu

http://kuntoplus.fi/treeni/treeniohjelmat/10-kilometrin-juoksuohjelma

http://kalorilaskuri.fi/foorumi/terveys-hyvinvointi-liikunta-uutisia/aloittelijan-juoksukoulu/1/

Löytyipä sitten tällainenkin artikkeli. Taitaa olla seuraava tavoite naistenkympinjälkeen. Maratoni on haaveissa juosta joskus.. Jos oikein innostun, niin tuo puolikas vielä tulevan kesän lopulla. Saa nähdä jääkö haaveeksi :D Mutta nythän on sitten julkisesti tullut siitä mainittua :DD

http://kuntoplus.fi/treeni/treeniohjelmat/5-kilometrista-puolimaratoniin
 
Takaisin
Top