kesäkuntoon 2011

Tere!

Mun paino on siis oikeesti jämähtänyt 68-69 kg, eli jos haluisin vikat 4 kg pois niin mun pitäis kai paastota ja se on niiin turhan turhauttavaa ja vähän sairasta mun mielestä..

Tilasin vaatteita ja sovittelin.. Tiukat kesäshortsit 36 kokoa meni jalkaan, muttei kiinni ja ei ollu hyvän näköstä.. 38 koko ois ollu taas vähän liian löysä, mutta sopiva ehkäpä tosta masun kohdalta.
Sit yhdet toiset 36 farkkucaprit oli toooosi liian pienet ja kireät, vaikka jalkaan just ja just menivättenkin.
Elikkäs, tästä tytöstä taitaa tulla kesällä mekkotyttö! Miä oon aina tykänny arkena käyttää kesällä enempi shortseja, ku ei oo paljasteluvaaraa :DD Mutta nyt siis, mitkään shortsit ei taida näyttää hyvältä, vaikka oonkin sen vaan 4 kg isompi lähtöpainosta..
Niin ja siis mun kaikki vaatteet lähti takasin kauppaan, mikään ei ollu oikein sopivaa.
Eli kaupasta ne vaatteet pitää käydä sovittamassa, aikaa vaan ei ole :/

Pisku: Eipä taida sellu lähtä muulla ku kunnon kiinteyttävällä jumpalla.. Mulla tuli peppuun ja vähän reisiinkin ulkopuolelle ja nyt kaikki kadonnu ku jumppaan 15-30 min joka päivä :)

Tsemppiä kaikille! <3
 
mä en nyt taas oo hetkeen puntarilla käynyt ku on just menkat ja turvottaa niin pirusti. Juoksemassa käyn 5xviikossa ja tankotanssissa kerran...alotin sellasen 12viikkoa kestävän juoksuohjelman, saas nähdä miten mun käy!?! =)
Mutta vielä on matkaa sinne 60kiloon joka on tavote...raskauskiloja on nyt lähteny 9kiloa ja 5vielä jäljellä...olen vain malttamaton ja haluan eroon näistä liikakiloista nyt heti =D
 
Jospas sitä tännekin vähän päivittelis kuulumisia :D

Vaaka: en oo käynyt, enkä vielä hetkeen käy. Vaatteet mahtuu paremmin päälle ja maha on mun mielestä kutistunut. Ennen synnytystä käytössä olleet farkut menee jo päälle, mutta ei niillä vielä istuta, kun talvella ne ei menneet ku polvien yläpuolelle. Tähän tilanteeseen oon siis tyytyväinen. Vaaka kun on ollut vihollinen jo vuosia tarkoitan siis sillä tavalla, että seuraan sen lukemaa liian tarkasti ja siitä seuraa masennus, eli peili ja oma hyvä olo tehdyistä treeneistä saa riittää mulle. Nyt tuli sitten hirveä hinku käydä vaa´alla, ehkä käyn, mutta en tänään. Kerron sitten teille, jos käyn, ettehän suutu, jos en joka viikko kerro tulosta.

Treenit: juoksemassa käyn 2krt/ viikko. Viikossa on yksi pitkä lenkki ja viime viikolla lenkin pituus oli 7km, joka taittui n. 50min. En siis vielä jaksa yhtämittaan juosta tuota matkaa, mutta oon ihan tyytyväinen, kun naisten kymppiä ajatellen vauhti tällä hetkellä riittäis omaan tavoiteaikaan. Nyt on tosin nilkka kipeä, että ainakin alkuviikon oon treenaamatta. Hankin tuollaisen painavan hulahula vanteen. Mun mielestä se on ollut kaikista tehokkain vyötärön kiinteyttäjä. Sillä sitten pyörittelen pitkin päivää, kun kerkiää. En laske mitään kierroksia, vaan pyörittelen niin kauan kun jaksan. Ja tän päälle päivittäiset vaunulenkit ja nyt uutena tuolla toisessa ketjussa mainittu zumbapeli, jota ois tarkoitus pelailla ainakin 2krt viikossa. Eiköhän näillä ainakin jonkinlaiseen kesäkuntoon pääse :DD

Sellulliittiihan voi koittaa sitä kuivahierontaakin, kun se laittaa veren kiertään ongelma-alueella, niin sitten ne rasvatkin lähtee liikkeelle. Niin ja tietty jo mainittu jumppakin auttaa.

Kirsikka: mulla on kanssa 12vk:n juoksuohjelma :D

Niin josko nyt niitä kotihommia...
 
Thilduska: Hyvinhän noilla kesäkuntoon pääsee varmasti :-)

Kirsikka: Täällä just yhtä malttamaton ihminen.

Omaa: 4 senttiä lähteny vyötäröltä muutamassa päivässä.. Ja vittu, tietenkin vaaka näyttää, että olen lihonut kilon! Todellakin se lihas painaa enempi ku läski! Hmm -mmm.
 
Kesäkuntoon täällä ei varmastikkaan päästä, mutta yritys hyvä 10..

Aloitin siis maanantaina pitkään ja hartaasti harkitun karppauksen. Oon pyrkiny pitää hiilarit 20-30 g/pv. Mieluiten siinä 20g. Nesteet on ilmeisesti lähteny nyt liikkeelle koska tällä viikolla paino tippunu 2,1 kg. Lähtöpainoo en edes kehtaa täällä sanoa, mutta nuista tiputuksista uskaltaa kehua :) Lenkillä käydään pojan kaa 3-4 krt/vkossa. Muuta en pysty nyt harrastamaan kun en saa poikaa mihinkään hoitoon. Tai varmaan saisin, muttei kehtaa aina olla hoitopaikkaa vinkumassa. Mutta näillä mennään..
Raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen mulla paino tippu yhteensä jonkun 14 kg mutta tiputettavaa on vielä n. 20 kg. Täällä siis varsinainen sotanorsu, mutta toivottavasti pienenemään päin :) Ehkä kesäkuntoon 2012?
 
CF: Onnittelut, karppaus kyllä toimii, jos ei siintä luista :) Ja on todella hienoa, että oot aloittanut sen karppauksen, koskaan ei oo liian myöhäistä päästä parempaan kuntoon :)

Oli pakko tulla tänne vielä avautumaan mun vatsalihasten kunnosta: JÄRKYTTÄVÄÄ! Mulla on aina olleet tosi hyvät vatsalihakset ja olen jaksanut tehdä paljon..
Nyt syvät vatsalihakset ei onnistu ku ehkä korkeintaan 10 kpl:ta kevyesti ja 5 kpl:ta menee vielä siihen päälle, niin että oon ihan maitohapoilla ja koko kroppa meinaa täristä :F
En ois kyllä uskonut, että ihan näin huonoon kuntoon noi menee? No, mutta toisaalta, 9 kk:ta tekemättä vatsan vatsaa + vatsan venyminen ja lihasten erkaantuminen... Tässä sitä ollaan. Äsken kun puhisin ja ähisin matolla tehden syviä vatsoja, niin ajattelin, että voi v#### uskalla enää lapsia tehä, jos näin rapakuntoon ihminen tästä menee ;D (Älkää ottako liian vakavasti tota lausetta..)

Vielä kysymys: Onko teillä muilla se rako vatsassa jo umpeutunut? Mulla on n. 1,5 cm ja oon alotellut jo kohta uskaltaa ne hemmetin suorat vatsat alottaa, ku himottaa ne kamalasti! Onkohan se oikeesti ees niin, että siintä ois haittaa, jos alkaa vatsoja vääntämään liian ajoissa? Ärsyttävää, ku ei oo mistään saanut varmaa tietoa. PLÄH!
 
vatsalihakset...minä ainakin oon tehny vatsoja noin joka toinen päivä, staattista jännitystä ja jalkojen nostoa 90asteen kulmaan ja ihan niitä normi vatsojakin oon vlillä tehny. En oo ees kokeillu sitä rakoa jotta onko vielä jäljellä jotta jos mä nyt pilalle meen niin sit meen koska en mä nyt kuitenkaan mikä hirviä niitä vatsoja oo tekemään, vähän toisotoja vain kerralla! mut siis joo, mä uskoisin et jos niitä vatsalihaksia tekee ihan hirveästi hulluna niin siitä on vaikutusta mutta jos sillain vähän rauhallisesti aloittelee hiljalleen niin tuskin siitä on mitään haittaa. Kertokaa viisaammat ken tietää?
 
Nyt ois hyvät neuvot enemmän kuin tarpeen...kävin sitten tänä aamuna taas vaihteeksi vaa'alla: paino 54,8kg. emoticon Ihan kiva, että kilot lähtee, mutta rajansa kaikella. Tuo lukema on tasan 10 kiloo vähemmän, kuin eka äitiysneuvolan punnitus, viime vuoden helmikuussa... Jotain energiapitoista pitäis alkaa syödä, mutta mitä?! Kun mielellään söisi kuitenkin terveellisesti, eli mitään karkkikuuria en haluaisi...ja pähkinät on pannassa....tarvii varmaan alkaa juoda rypsi- tai oliiviöljyä...

Ei kyllä ihmekään, ettei liikunta ihan kauheesti tällä hetkellä houkuta väsymyksen takia.

Noista vatsoista en osaa sanoa, että mikä se totuus sitten on...itelläni on vielä etusormen mentävä väli, joten en ainakaan ite lähtis vielä tavan rutistuksia tekemään, eli pysyttelen syvän lihaksen reenaamisessa, sikäli mikäli jaksan mitään tehdä... emoticon
 
vatsalihakset!
Näin olen ymmärtänyt kun olen asiaa lähemmin tutkinut:
Synnytyksen jälkeen aloitetaan samoite tein tekemään lantionpohjia ja syviä vatsalihaksia. ja kun siellä suunnalla ollaan saatu A)virtsan karkailu hallintaan ja B) vatsalihasten välinen rako pieneksi niin voi aloittaa kunnolla vatsojen teon. Vatsatreeniksi suositellaan aluksi ns. piltes tyyppisiä vatsoja sekä staattisia, mutta jalkojen nostoja suositellaan välttämään vatsalihasten lisävenymisen takia. (joku lääkäri oli jossain sanonut että 4kk jälkeen synn. voi aloittaa treenaamisen, silloin lantionpohja alkaa jo olemaan kunnossa varsinkin jos sitä on muistanut jumpata)
Raosta vielä. pieni rako n. sormenmentävä on ok. Se on jopa normaalitilanne joillakin ja ei siitä välttämättä koskaan pienene. Jos sormia solahtaa rakoon urakalla (näin kun synnytyksestä on jo kulunut runsaasti aikaa) niin on syytä ottaa yhteyttä vaikkapa fysioterapettiin janka kanssa suunnitellaan Treeni jolla saadaan tukilihakset kuntoon.
Sormen mentävästä raosta ei pitäisi tyrää mahtua joten antaa paukkua vaan, lähtekää kuitenkin varoen liikkeelle ettei heti rääkkäten.

Mä itse kuntoutan vatsaani kahvakuulalla ja zumballa joten en asiasta sen enempää tiedä. Olen kuitenkin erinäisten treenien yhteydessä tehnyt kaikenmoisia rutistuksia ja vääntöjä eikä mitään ole pullahtanut. Oma rakoni ( emoticon ) on sormen mentävä (reilu sentin) navan yläpuolelta, selinmakuulla kokeiltuna. Ja omasta mielestäni vatsat alkaa olemaan jo aika hyvässä kunnossa. (vaikkei röllykkä ulospäin kiinteä vielä ole läheskään)

Mutta siis tämmöistä asiaa on tullut vastaan kun olen kuukkeloinut.
Googlessahan se totuus yleensä on... hehheh!!
 
Elä Mammaliina masennu! emoticon Sulla ei kuitenkaan oo tainnu olla mikään helpoin talvi/kevät...kunhan vaan nyt yrität syödä mahdollisimman terveellisesti ja liikkua silloin tällöin oman jaksamisen mukaan. Painonhallintaa/kuntokuuria voit miettiä sitten, kun ei oo muuta ns. turhaa stressiä elämässä! emoticon
 
Apua hei, voiko imetyksen huomattava vähentäminen/lopettaminen saada aineenvaihdunnan taas normaalille tasolle? Olen ollut muutamat päivät imettämättä, tai välillä imetän kerran päivässä..

Mun kroppa alkaa just tuntumaan omalta, mullahan oli kerääntyny tiukasti reisien ulkopuolelle 2-3 cm.. Nyt yhtäkkiä hikoilen ihan kamalasti ja olen kaventunut reisistä ihan kamalasti tässä muutaman päivän aikana!!!

Eli siis kohdallani on varmasti imettäminen pitänyt noita kiloja ja nestettä minussa.

Tänään kun otin kaapista topin, jota käytin 2009 kun painoin jtn 60 kg, niin nyt se toppi meni päälle ja istuu nyt käytön jälkeen ihan hyvin päällä!!

Ja vielä viikko sitten tämä paita olisi kirrannut joka puolelta :o Huhhuh.

En ole liikkunut edes niin hirveästi, tai muuttanut ruokavaliota. Tänäänkin olen syönyt sipsejä ja salmiakkia ja ranskalaisia ja vappuna tuli dokailtua ja oltua siinä pahassa olossa ja syötyä sitten ihan kamalasti seuraavana päivänä :DD



Toivoa siis on! Olin ihan varma etten enää tuntisi kroppaani omakseni ikinä <3 Tänään tuntuu jo lähes omalta kropalta. Kummastuttaa vaan, kun kaikki sanovat, että imetys melkein "kuivatti" ja pienensi kroppaa.. Mulla kai sitten vaan hidasti ja siirsi säästöliekille aineenvaihduntaa, koska normaalisti mulla on aika hyvän aineenvaihdunta? :/



Ja sitten luin jostakin, että raskauden ja imettämisenkin aikana lihakset eivät kasva niin hyvin tai jotain?? Olenkin ihmetellut, kun olen treenannut ahkerasti joka puolta, eikä ole tuntunut hyvältä.. Tai siis, ihan ku tekis tuplatyön, eikä näkyis missään tai olis ettei ois edes treenin jälkeen tehnyt mitään? Tänään huomasin pienenkin treenin tuntuvan normaalilta ja siltä, että oikeesti auttaa ja hikoilee :D



Tää oli nyt omaa napaa aika pitkälti, pitää tulla lukemaan lisää muiden edistymisestä huomenna, kun kohta menen jo nukkumaan..

 
Minulla on nyt menossa 6viikko juoksuohjelmassani ja hyvin sujuu. Jaksan jo kevyesti juosta hieman reilun puolituntia yhteenmenoon. Matkaa en tiedä paljon menee tohon puoleen tuntiin mutta kun juoksin yksi päivä 24min niin pääsin melkein tasan 4km. Olen niin tyytyväinen itseeni. Huomaa jotta vaatteet istuu paremmin ja juoksun jälkeen on todella hyvä olo, ja tämä ei ole mitään pakkopullaa vaan nautin tästä. Tuo ohjelma on kyllä hyvä ollut niin tulee tehtyäkin "treenit" kun on ohjelma mitä seurata.
Ruokavaliota pidän normaalissa, syön normisti ja herkkupäivä yleensä kerran viikossa koska olen niin kauhia sokerihiiri että pakko saada herkuteltua eli en pidä mitään tiukkaa ruokavalio diettiä.
Puntaria en enää seuraa niin tiiviisti koska lukemat ei hirveän nopesti siitä tipahda mutta alaspäin kuitenki on menty hiljalleen koko ajan. Mutta centit on kadonnut kyllä, eli lihakset taitaa kehittyä :)
 
Perjantaina alkaa kuntoilu emoticon
2 vuoden määräaikanen soppari tehty lähi kuntosalin kanssa ja lapsillekkin on jumppaa ja hoitopaikka, jos en saa hoitajaa.
 
Mammaliina: Noni, tsemppiä sinne :)



Kirsikka: Oikein juoksuohjelma, kuulostaa hyvältä ja hienoa että sullakin tuottaa tulosta :>



PojanÄiti: Kiitos vastauksesta, googletin jo aiemmin paljon, mutta piti kysyä olisko jollakin omaa kokemusta täällä 8)



Mymmeli: Oho, oletpas pieni :o Onko väsymys helpottanut?
 
Jep jep. Nyt alkaa olla jo parempi fiilis. Paino on edelleenkin tosi alhainen (eilen 54.5), mutta ei tipu enää holtittomasti. Oon koittanu syödä suurempia annoksia ja sitten oon napostellu kuivattuja hedelmiä ihan hulluna. On muuten hyviä! emoticon
Kuntokin on noussut jonkin verran. Kävin eilen juoksemassa jo yli 40min. Tässä meidän lähellä on semmonen pikkunen järvi, jonka ympäri menee aivan ihana polku, jota pitkin on mukava juosta. Saa vähän erilaista ärsykettä lihaksille ja hermostolle, kuin pelkästään asfaltilla juostessa.
Tuosta vaa'an tuijottelusta...kun kerran saa läskiä korvattua lihaksilla, niin silloin ei kannata välittää vaa'asta, vaan luottaa siihen mittanauhaan ja peilikuvaan. Kun lihas todellakin painaa enemmän, kuin rasva ja mitä enemmän sitä lihasta on, sitä paremmin rasva palaa. emoticon
Tsemppiä kaikille kunnonkohotukseen ja hyvän olon etsimiseen!
 
Heippa vaan tännekin ketjuun!

vaakalla en vieläkään halua käydä, mutta juoksutulokset paranee, tällä hetkellä menee sellainen 6,5-7km 45 min, vielä 2 viikkoa aikaa naisten kymppiin.. Ja viime viikolla koitin taas yksiä housuja, mitä en oo pitänyt sitten raskauden (viimeksi tammikuussa 2010 :) ), että eiköhän ne kilot oo pudonnut tai ainakin kiinteytynyt kroppa. Mutta vielä on ihana etureppu jäljellä, missä on työstettävää! Viikko treeneihin kuuluu edelleen jouksut ja zumbat+ nyt otin kakkoselta tulleen joogavenyttely-jumpan nauhalle ja mukaan treenikuvioihin.

Itse aloitan ainakin karkkilakon tän kuun loppuun saakka, ei mitään herkkuja. Onko mukaan liittyjiä? Kannustakaa ainaskin mua ;D
 
Huomenna sitten salille vaakaan... Viimeksi näytti 77kgemoticonemoticon
Olen muuten alkanut taas käyttää tota
www.heiaheia.com minne saan kirjattuu liikunnat. Se on aika kiva, kun kaikki siivoukset, rakastaminen yms on listois emoticon Mä en kyl tajua tota rakastamista, mutta kai se on seksiemoticon
Huomenna sitten salille kokeilemaan kunto-ohjelmaa.
Perjantaina kävin taas 75min hatha joogassa, niin kyllä selkään sattui ja sitten noi nilkat.
Siis mun selkä ei oo vieläkää parantunut(24/7 kipua) ja sitten molemmista nilkoista on nivelsiteet mennyt+jalkapöytiin koskee oudosti. On niitä tutkitt+hoidettu mutta mitää ei oo löytynyt tai auttanut.
Sitten pitäs alkaa syömään magnesiumia ja koittaa juomaan enemmän, kun lihakset aina niin kipeet pienestäkin rasituksesta.
 
Thilduska: Sinähän kovaa kipität! Hienoa! Tsemppiä sinne kympille! emoticon

Mammaliina: Höh...toivottavasti jostain löytyis syy ja helpotus noihin kipuihin... Tuosta magnesiumista sen verran, että kannattaa hommata semmonen valmiste, missä se magnesium on sitraattimuodossa. Melko moni on magnesiumoksidia, josta ei oo mitään apua, kun se ei imeydy...

Omat treenit menee ihan hyvin. Juoksu tuntuu lenkki lenkiltä kevyemmältä. Pyöräilemään tekisi myös mieli, mutta vielä en oo saanu aikaseks...juoksemaan on kuitenkin niin paljon helpompi lähteä...
 
Naisten kymppi juostu, aika 1h 5min. Olen oikein tyytyväinen. Kesäkunnossa siis, paitsi kroppa ei ihan :D Vielä ajattelin kokeilla tuota kuntoplussassa ollutta 5viikon kiinteytys ohjelmaa.. Katsotaan onko siitä mihinkään ja uskaltaisiko tänä kesänä rannalle...
 
Takaisin
Top