Mulla meni JUST niin päin helvettiä se neuvolalääkäri, kuin vaan voi mennä. Vai mitä itse sanoisitte, jos neuvolalääkäri, joka puhuu huonoa suomea, sanoo mm. seuraavaa:
"Älä itke, sikiö saa vaurioita jos itkee, ei vauva halua että äiti itkee"
"Miten sinä sitten sitä vauvaa nostelet, jos nyt ei töissä voi mitään nostella?"
-Lisäksi kirjoitti verenpaineen väärin. Kirjoitti neuvolakorttiin 117/79 vaikka oikeat lukemat oli 138/90.
-Ei löytänyt sykettä, vaan laski kellon avulla kaiusta sikiön sykkeen.
-Ei mitään noteerausta siihen että mulla on SF-mitta yläkäyrällä, ja helvetin kovat liitoskivut nivusissa ja lantiossa -> "Käytä kylmägeeliä ja panadol" (neuvolantäti kertoi myöhemmin puhelimessa että pitäisi siitä nopeasta kohdun kasvustakin jo todeta, että varmasti aiheuttaa kipua tavallista enemmän)
-Kysyin että miksi napaa koskee, "ei tiedä, vatsalihakset varmaan kipeät, laita kylmägeeliä" (neuvolantäti kertoi myöhemmin puhelimessa että etuseinässä oleva istukka aiheuttaa napakipua)
-Pisti tekemään masennustestin kun mulla paloi hermo tähän kaikkeen, kun oli niin suuret odotukset tän lääkärikäynnin suhteen. Tulos oli normaali joten ei tarvinut sitten henkisestä jaksamisestakaan puhua sanallakaan, vaan pisti mut viikoksi taas saikulle ja hakeutumaan työterveyteen. Ja melkein heitti mut pihalle sieltä.
Oli kyllä niin kylmä nainen. Nyt mä tiedän, mitä kaikki tarkoittaa kun puhuvat siitä että neuvolassa ei saisi mikään olla huonosti, ja sitten jos onkin, sitä vähätellään eikä puhuta. Mulla taitaa olla vaan liian kiva se omahoitaja.