Kertominen

Mulla tietää töissä pomo, sh ja muutama työkaveri. Kaikki ei läheskään tiedä keiden kanssa töitä teen.. Pakkohan niillekin on kertoa kohta, niin ei tartte sit odotella kun ne alkaa kyselee multa..
 
Kerrottu on todella laajalti. Tähän tosin vaikuttaa jonkin asteinen "julkinen edustustyö" - noh kuitenkin. Kuvista näkyy jo niin halusin itse kertoa, jotta säästytään epämukavilta tilanteilta.

Jossain vaiheessa mietin, että olisi kiva pitää ns salassa, mutta sitten olisi pitänyt jättää edustuksia tekemättä, tuleehan tämä ennemmin tai myöhemmin esille kuitenkin.
 
Meillä kanssa alkaa kaikki olla tietosia joiden kanssa ollaan tekemisissä ja vähän muutkin, kyllähän tuo tieto nopeasti leviää :wink onneks, saa nyt ihan rauhassa kulkea pömppömahan kanssa ilman piilottelua ja ärsyttävää salailua...
 
Me ollaan kerrottu vasta lapsille. Esikoinen sanoi että no, ei se haittaa jos en saa sitä isosiskoa, pikkusisko tai velikin on ihan hyvä. Tyttö siis pian 6v ja on tässä jo jonkin aikaa toivonut isosiskoa :hilarious: Ja poika 4v sanoi että jes, en olisi halunnutkaan toista isosiskoa, vauvaa on kivempi hoitaa. Ihanat :) Pienempi tyttö ei oikein sanonut mitään. Ja pienin ei edes ymmärtänyt yhtään mitään, raukka :grin

Ja sitten toissaviikolla perhekerhossa uskaltauduin tunnustamaan raskauden kun toinen ohjaajista kuiskutteli mulle että onko meille tulossa vauva kun on katsellut mun mahaa jo parisen viikkoa. Öh no joo onhan se tulossa :grin Ihanaa kuitenkin että oli niin vilpittömästi kiinnostunut ja onnitteli ja kyseli vointia, tietää että mulla on tämä pahoinvointi+oksentamistausta. Tykkäävät hoitaa tuolla perhekerhossa vauvoja ja tämähän olisi jo kolmas lapsi minkä saan sillä välillä kun ollaan tuolla samassa perhekerhossa käyty.

Saa nähdä milloin sitä uskaltautuu kertomaan muille! Onneksi menee varmaan lähemmäs kuukausi ennenkuin pakko viimeistään paljastaa mutta nyt kun lapset tietää niin saattavat tietysti mummolleen möläyttää. Mun serkku sai vasta keskenmenon joka paljastui vasta nt-ultrassa kun oli jo ehtinyt raskaudesta kertoa kaikille :sad001 Niin pelkään tämän aiheuttavan pahaa mieltä, hän kun on vauvakuumeillut jo viimeiset 4v kolmatta lasta ja mies suostui vasta nyt niin sitten käy näin...
 
Meillä tietää töissä oman yksikön kaikki työkaverit, muutama henkilö toisista yksiköstä. Tai siis varmaan muissa yksiköissä tietävät on kertoneet myös omassa yksiköissään mun raskaudesta. Ja sit oikeestaan kaikki kaverit ja sukulaiset tietää. Myös miehen työkaverit ja pari hyvää kaveria tietää.
 
Vaikka ollaanki vasta 16+1, niin oikeastaan kaikki tietää jo kavereissa, sukulaisissa ja molempien töissä. Miehellä oli vaikeuksia päästä nt-ultraan muiden lomien vuoksi, ni kerto kehotuksestani kaikille suoraan, miksi lähtee kesken päivää kolmeksi tunniksi... Itsellä kahden työkaverin kanssa ollaan 10 päivän sisällä jäämässä pois, eikä meidän hommia pysty kuka tahansa tekemään/oppimaan. Päätettiin porukalla kertoa avoimesti töissäkin jo nyt, että on hyvin aikaa löytää tilalle ja perehdyttää. Jossain vaiheessa iski epätoivo, että ollaankohan liian ajoissa liikkeellä, jos kaikki ei menekkään toivotulla tavalla :nailbiting: mutta koska itselle ei ole esim kkm mikään tabu, uskon pystyväni kertomaan siitäkin! Mutta kaikki toistaiseksi vallan mainiosti :happy: Ja töissäkin on helpompaa pyytää esim apua tai ymmärrystä huonon päivän sattuessa, kun ei enää tarvitse salailla! Joulukuu oli tarpeeksi pitkä... Aattona (9+3) kerrottiin perheille ja siitä pikku hiljaa muille...
 
mutta koska itselle ei ole esim kkm mikään tabu, uskon pystyväni kertomaan siitäkin! Mutta kaikki toistaiseksi vallan mainiosti :happy: ...

Tossa SusuPala sama, kuin itsellä, eli on tullut elämän varrella töissä kerrottua elämän huonoja puolia, kuolemia ja muita epäonneja niin tiedän, että tuossa tilanteessa olisin saanut vain tukea. Onneksi kaikki mennyt hyvin :).
 
Mä yritän töissä pitää matalaa profiilia sinne rakenneultraan asti, mikäli nyt vaan onnistuu :bored:
Meinaa toi maha alkaa pömpöttää siihen malliin että..
 
Miten kauan täällä ihmiset on pystyneet piilottelemaan masujaan? Onnistuuko vielä väljällä paidalla? Mulla on nyt 19+6 ja vielä haluttaisiin rakenneultraan asti pitää salassa puolitutuilta, mutta maha alkaa näyttää jo pallolta.

Esikoisen kohdalla kävi niin, että olimme viettämässä kaveriporukalla iltaa ja mulla oli oma alkoholiton viini pullotettuna normaaliin viinipulloon :D kaikki meni hyvin, kunnes yksi hieman humalaisempi kaveri yritti väkisin juottaa mulle tequilaa pitämällä kasvoista kiinni. Hänelle sitten kuiskasin, että olen raskaana ja siitä tietysti koko huijaus kosahti kun hän alkoi asiaa muillekin huudella. Viikkoja tuolloin oli vain 7 ja muistaakseni viikkoon 14 mennessä tieto oli levinnyt tuntemattomillekin. Itseäni harmitti todella paljon, kun tätini kuuli raskaudestani työkaveriltaan :sad001 Työkaverin lapsi oli vanha lukiokaverini. Oltaisiin kaikille läheisille haluttu kasvotusten kertoa. Muutenkin silloin ahdisti, kun kaikki tiesi niin aikaisin, että mitä jos jotain menee vikaan ja tarvii kaikille selitellä. Nyt onneksi "salaisuus" on pysynyt salassa kriittiset viikot ja RU onkin viimeinen etappi (jos synnytystä ei lasketa :D)
 
Mulla pysyy piilossa vielä kireälläki paidalla 18+6 :D monet kysyy että onko mulla sielä ees mitää... Viikon päästö RU :) minä oon kyllä jakanu asiaa melkee alusta asti, en osaa pelätä km. Mies nyt ei varsinaisesti oo halunnu puhua vieraammille mutta eipä hän lähisukulaisiaan enempää ketää tunnekkaa..
 
Ei pysy piilossa, kunnon massu on jo. Miehen talvitakki on lainassa vielä nämä viimeiset pakkashetket. Ei oo pystyny piilottelemaan rv13 jälkeen yhtään.
 
Ekaa odotan eikä tätä masua ole piiloteltu viikkoihin. Nyt 18+2. Hoikka olen mutta masu jo kiitettävä :D löysimmissäkin paidoissani maha tekee selvän kummun. Raskaudesta tietää nyt kaikki tärkeät ihmiset ja töissä kerroin kk sitten.
 
Meillä ei oo mitään syytä olla kertomatta, ihan vaan huvin vuoks ei kerrota enkä kuitenkaan sitä missään somessa aio edes mainostaa. Voihan sitä sattua mitä vaan vielä mut sille ei sit mahda mitään. Yhden kohtukuoleman kokeneena on aina loppuun asti pieni pelko takaraivossa vaikkei mun arkeeni sillai vaikuta.
 
Kerroin muutama päivä sitten esikoiselle, että äitin mahassa on vauva. Poika vastasi naurahtaen: "Eheeiiiiiiii.... Sinä olet syönyt" :grin Minä: No ompas. Poitsu tuli laittaa käden massulle ja taputti varovasti. "pum pum sydän siellä pumputtaa!" :p Näin meidän 2v 9kk :grin
 
Mun esikoinen katseli mua ja sanoi: "äiti katso, sun maha on ihan täynnä!" :D Ei olla hänelle vielä juteltu, kun en halua että vielä huutelee sitten asiasta päiväkodissa tai muualla. En ole edelleenkään kertonut kuin parille kaverille, yhdelle läheiselle ja toiselle vähän pakon edessä. En oikeastaan tiedä, miksi olen tästä haluton kertomaan. Toisaalta olen aiemmistakin lapsista laittanut mm. facebookiin sitten vasta syntymän jälkeen jonkun kuvan, jolloin todennäköisesti suurin osa tutuista ja vähemmän tutuista sai edes tietää lapsen meille olevan tulossa. Raskaus on samaan aikaan maailman tavallisin ja itselle maailman ihmeellisin juttu, ehkä sen takia sitä jotenkin hautoo itsellään...

Mites muuten teillä muilla on kanta vauvajuttuihin somessa? Päivittelettekö sinne jo raskaudesta juttuja avoimesti? Entä kuvia tai juttuja lapsista? Itse olen fb:iin laittanut vain ihan muutaman kuvan lapsista, aluksi toki sen vuoksi ettei vaan halunnut jakaa kaikille kaikkea. Nyt niitä kuvia on tuhansia niin en koskaan jaksa alkaa selata että hei tämä olisi hyvä jakaa :grin
 
Toissapäivänä kerroin taas kahdelle työkaverille kun vein saikkulapun töihin ja ne ei kans olleet osanneet arvata mitään. Ei kukaan kelle oon kertonut oo tajunnut paitsi miehen sisko joka tajus siitä kun en enää polttanut :D
Nyt tosissaan 19+2 ja ei ilmeisesti vielä läskin läpi pahasti näy ja tämä levinnyt vaan sivusuunnassa et tyttökai se sitten ompi :Heartred :)
 
En oo pahemmin jakanut. Instassa tulin ultra videolla kaapista. Esikoisesta oon laittanut muutaman takaraivo kuvan.. :)
 
Ei olla someen laitettu mitään, ajateltiin miehen kanssa, että ru:n jälkeen lisäisi kuvan esim. Pienestä bodysta. Sitten sen jälkeen saa mun masukin näkyä kuvissa, harvoin kuvia julkaisen itsestäni mutta kuitenkin :) vauvan kuvista ei ole vielä tehty päätöksiä.
 
Löysällä paidalla pystyn vielä just ja just piilottelemaan. Ei kyllä enää kauaa.. Kavereille kerron sitä mukaan kun heitä tapaan ja suurelle osalle sukulaisistakin kerrottu jo pari viikkoa sitten.
 
Takaisin
Top