Kertominen

Mun oli pakko kertoa joukkuekavereille viime perjantaina, kun en osallistunut otteluun. Eivät sitten jää ihmettelemään miks yhtäkkiä peruutin. Ihanan vastaanoton sain, joukkueellisen haleja. Itkuhan siinä oli herkässä :')
Isälle oon aatellu kertoa jotenkin kivasti kesäkussaa hänen synttärijuhlissa. Toi kortti olis kyllä ihana idea :heart: :)

Me ei oo vielä kerrottu kenellekään! Oma mieli kun on vielä epävarma, niin ei vaan oo uskaltanu. Vaikka meillä on hirmusesti läheisiä, jotka olis tukena, jos tulis km. Meillä oli kans alustava ajatus, että äitienpäivänä jotenkin isovanhemmille viestiteltäis, että heistä tulee "taas" isovanhempia.

Tänään taas päivä kun olisi halunnut kertoa ystäville mutta jätin kertomatta.
Aikooko joku kertoa ilouutiset äitienpäivänä?
Käymme isovanhemmilla kylässä 3-5krt vuosi ja äitienpäiväksi sattuu hyvin pidennetty viikonloppukin ja olisi hyvä sauma kertoa. Mielummin kertoisi kasvotusten iloiset uutiset kuin puhelimessa. Tuntuu vaan että sekin tulee niin hirmu aikaisin..

Meillä oli alunperin mielessä just tuo äitienpäivä, mutta vähän myös mietityttää, kun ei olla kauheen pitkällä vielä silloin.

Me kerrotaan äitienpäivänä vaikka onkin vielä aikaista :) mulle mun äiti on mun paras ystävä ja jos kaikki ei tämän raskauden kanssa menisi hyvin, niin hänen tukeaan tarvitsen <3

Joopa anoppi on jäämässä siskonsa kanssa yöksi ens viikolla... Jaa onks se sitte, että kiinni itseteossa. Ei ois tehny mieli vielä sanoa :shifty:

Meidän oli tarkoitus kertoa kummankin vanhemmille juuri äitienpäivänä. Oloni on ollut kuitenkin niin kamala, että päätettiin kertoa jo viime sunnuntaina. Päätös oli hyvä siinä mielessä, että jo tällä viikolla äitini on tullut leikittämään esikoista kun omat energiat on olleet ihan finaalissa.

Meidän piti myös kertoa äitienpäivänä tuleville mummeille, mutta minä tyttö möläytin omalle äidilleni jo viime viikolla ja mies omalleen tänään. :p Molemmat mummit kyllä tiesi että yritetään - oma äitini kyseli ihan itse vauvaprojektin kuulumisia ja sillä tuon sitten paljastinkin. Oltaisiin varmaan kyllä kerrottu keskenmenostakin kun on sen verran läheiset välit. Mä olen lisäksi kertonut kahdelle parhaalle kaverille ja mies on kertonut veljelleen, bestmanilleen ja parille läheiselle kaverille.

Me kerrottiin myös jo miehen äidille ja mummille sekä mun isälle ja isän vaimolle. Oli tarkoitus jättää myöhemmälle mutta tän mun olon vuoksi oli pakko kertoa jo noille

Mä en ole kertonut vielä kenellekkään,tai siis me emme ole.. Ihan ensimmäisenä pitäisi kertoa tulevalle isommalle sisarukselle. Ikäeroa lapsille tulee melkein 15-vuotta ja parhaassa teini-iässä oleva ei välttämättä ota uutista pelkästään ilomielin vastaan.. Vähän hirvittää! Onko muita joilla lapsille tulee suuri ikäero? Oletteko kertoneet ja kuinka?
"mummuille" haluaisin kertoa heidän syntymäpäivien aikaan toukokuun lopussa, heillä synttärit ihan parin päivän välein. Ajattelin että olisi kiva laittaa synttärikortiksi joulukortti ja mukaan ultrakuva, viestiisi että joulu(aattona) nähdään? La mulla siis aattona.. Mut ultraa ei tuu sitä ennen ja en tiedä ehdinkö yksityiselle (ja raaskinko) sitä ennen käymään.. Tulee varmasti suurena yllätyksenä heille, me ei kuitenkaan olla kovin nuoria enää eivätkä osaa meiltä tällaista uutista odottaa..

Suuresta ikäerosta ei omista lapsista kokemusta mutta mulla itsellä 22v nuorempi sisarus. Kun äitini kertoi niin olin ensin järkyttynyt (nyt jälkeenpäin huvittaa ihan) ja ihmeissäni. Tuli niin puun takaa kuitenkin, mutta toisin kuin teidän tilanteessa olin jo pois kotoa muuttanut, asun satojen kilometrien päässä eli ei niinkään minun arkeeni tämä uusi perheenjäsen vaikuttanut. Olen silti läheinen nyt pian 4v veljeni kanssa :) monelle teinille voi myös olla järkytys että vanhemmat tekee "sitä" :grin onhan se monesta hassua että mulla niin nuori sisarus mutta en mä voi vanhempieni elämää määrätä tietenkään. Eli kuten arvelinkin voi aluksi olla järkytys ilmassa, lievänä tai suurempana mutta kyllä se siitä :) onhan tuo 15v ikä muuten aika mullistava. Toivotaan kypsää suhtautumista teillä :)

Salvia meille tulee myös isot ikäerot. Mun lapset on nyt liki 18, 16 ja 10,5. Vanhin asuu muualla jo koulun vuoksi ja tuskin enää nyt lakkiaisten jälkeen muuttaa kotiin.
Ei olla haluttu vielä kertoa heille, odotan mieluummin että päästään turvallisemmille viikoille.
Sinänsä luulen kyllä että suhtautuvat ihan positiivisesti, mutta tuskin kovin läheistä sisarussidettä tuolla ikäerolla saa aikaiseksi.
Itse muutin ekaa kertaa kotoa pois pikkuveljen ollessa 3v

Nyt tietää myös miehen vanhemmat ja miehen paras kaveri. Laitettiin sille synttärionnittelut myös "Toukalta". Mun vanhemmat tai sisarukset ei vielä tiedä. Kerron vasta parin viikon päästä äidin synttärijuhlissa.

Vähän kyllä harmittaa että jouduttiin kertomaan jo mun isälle kun jouduin yhden matkan perumaan kesäkuun alusta ja miehen osalle sukulaisista kun joudutaan niiden kanssa olemaan paljon tekemisissä. Mut no ei voi mitään ku pakko säästää ne matkaan ajatellut rahat ostoksia varten.

Mekku, kiva tietää etten ole ainoa. Haluaisin kertoa ehkä heti ekan neuvolan jälkeen, mutta katsotaan mikä fiilis sillon?

Toivon sisaruksillle hyvät ja läheisetkin välit ikäerosta huolimatta. Siihen varmaan vaikuttaa myös sukupuoli, onko sama vai eri? Itselläni on tosi hyvät välit nuorimpaan siskooni, vaikka ikäeroa meilläkin 13 vuotta... Aika se näyttää..

Tosta loppuvuoden lapsista, ni mun mies on tammikuun lopulla syntynyt, ja kuulemma joka joulu on tullut lahjojen avaamisen jälkeen kommentti "toi on sit kans sun synttärilahja". Ja sen sisko on saanut tyyliin saman arvoisen joululahjan, ja lisäks synttärilahjan. Ittee on aina ottanut päähän noi yhdistelmälahjat :/ Joulu on joulu ja synttärit on synttärit.

Vähän jälkijunassa kirjottelen, mut pää ei vaan meinaa kestää näytön tuijotteluu -> pakko vältellä vapaa-aikana.

Välillä ahdistaa, ku haluais kertoa, mut en kerro ainakaan ennen ultraa (juhannuksena). Äiti taitaa kyl suuttua, ku en oo kertonut aiemmin :D

Mun siskolla on synttärit 23.12. Ja se ei ole koskaan saanu synttäreitä. Raukka. . :( mä oon nyt aikuisena ostanu sille synttärilahjan, mutten joululahjaa :D

Takaisin