Kertominen

Mä oon harrastanu grav maga tyypoistä lajia ja siinä ainakin potkitaan ja potkut mahaan on ilmeisesti se riski.

Mun tekis mieli kyllä jo kuuluttaa useammallekin tästä, mut pitäs malttaa ja oikeesti haluaisin kertoa pidemmillä viikoilla vasta :)

En oikein tiedä kertoakko vai ei. Ja missä kohtaa.
Esikoisesta oli selkeää ettemme haluneet kertoa heti (asiasta sai tietää vain perheet ja muut saivat odottaa) , km oli jättänyt arpensa ja pelkäsin toista km. Sitten kun olinkin jo yli puolen välin ja oikein kukaan ei tiennyt asiasta niin en enää osannut kertoakaan asiaa kerroin sitten jos jou kysyi että joko teille perillistä...yks työkaverikin yllättyi kun sanoin että juu...kahden kuukauden päästä ;D
Nyt jos kertoisi hiukan aiemmin ;)

Vanhemmille ajattelin kertoa niiden yhteisessä syntymäpäiväjuhlassa toukokuun puolessa välissä. Ja säänä main varmaan mieskin kertoo viimeistään omille vanhemmilleen. Vanhemmat eivät halunneet mitään tavaraa lahjaksi, mutta josko tällainen uutinen kelpaisi :) Heillä on jo useampi lapsenlapsi ennestään, mutta äiti on jo vuosia kysellyt, että missäs meidän osalta viipyy (silloin se on ärsyttänyt tosi paljon :mad: ), mutta nyt saa sitten toivottavasti ilouutisen.

Mä oon jo kertonut kahdelle kaverille ja kerron varmaan vanhemmilleni pian, kun heillä on sopivasti synttärit. Isoin ongelma on työpaikka, missä en haluais kertoa ennen ku on pakko. Ens viikolla mennään junalla toiseen kaupunkiin tiimipäivään ja siihen kuuluu illallinen viiniravintolassa...mitä hittoa keksin!? Joo, aina voin keksiä migreenin tai muun lääkityksen, mutta mieluiten oisin juonut alkoholitonta viiniä - ei sen tilaaminen oikein vaan onnistu istuvalla illallisella niin, ettei paljastuisi? Soitin ravintolaan, mutta ne vähän naureskeli... Oisin toivonut että oisivat olleet juonessa mukana.

Meillä myös odotetaan että ollaan ns. selvillä vesillä. Mun mies on ainoa lapsi joten oon aina ottanut hieman paineita tästä asiasta jo ennen plussaamista. Omalle isälle vois harkita ehkä kertomista jo aiemminkin mutta reiluuden nimissä kaikille sukulaisille ilmoitetaan sitten samaan aikaa :) eli muutama viikko vielä odottamista ennen kuin uskaltaa kertoa muille kuin ystäville.

Tänään paras ystäväni saapuu meille toiselta puolelta suomea. Tyttöjen ilta tiedossa huomenna joten kerron ettei odota mitään viini iltaa :) ystävä on esikoiseni kummi, saa nähdä mitä sanoo toisesta tulokkaasta.

Isovanhemmille ei jostain syystä tee mieli kertoa. En edes osaa sanoa miksi :) inhottavaa jos tulee kuittailuja siitä että loppuvuoden lapsi tai sitten siitä kun asutaan tukiverkoista reilu 400km päässä. Uskon kyllä että me pärjäämme :) minulla on paljon äitiystäviä nykyisessä kotikaupungissamme etten usko yksinäisyydestä kärsiväni :)

Esikoisesta kerroimme parille hyvälle ystävälle rv8-9 ja isovanhemmille rv11-12. Töissä paljastin rv 20-24 välillä kaikille mutta esimies tiesi rv7 :)

Munkaa ei tee mieli kertoo isovanhemille. Tai no mun äiti tietää että ei ollaan ehkäistyy niin ei ihan yllätyksenä tulee.. mut vähän sillai jännää kun mun sisko saa elokuusaa toisen lapsen ja mun veljev vaimolla nyt toukokuussa laskettu aika ja niilläkkin toinen lapsi :D mun ja mun veljen esikkoilla vaan puol vuotta ikäero. Anopin reaktio hieman jännittää koska tän vuoden aikana useasti todennut että älkää nyt vielä toista lasta tehkään :D silloin kun imetin esikoista vielä niin sanoi kans ettei imetys ole mikään ehkäisykeino :D ettei taitaa hän ihan vielä näitä uutisi odottaa

Minä kerroin äidilleni heti pari päivää plussan jälkeen, niin tein esikoisestakin. Olemme äidin kanssa tosi läheisiä, joten on tosi luontevaa hänelle kertoa heti, koska ollaan niin paljon tekemisissä koko ajan kuitenkin. Esikoisesta kerrottiin muille isovanhemmille (molempien vanhemmat eronneet, joten isovanhempia on neljällä suunnalla) vasta vähän ennen ekaa ultraa. Tästä toisesta kyllä tuntuu, että voisi kertoa jo ihan vaikka hetikin. Mies oli tänään soittanutkin äidilleen, eli mun isä ja miehen isä vielä tiedottamatta. :)

Parhaille kavereille varmaan kerron myös kohtapuoliin. Toisen kanssa on keikkareissu tiedossa kesäkuun alussa, täytyy varmaan "varoitella", ettei buukaakaan meille hotellia ja skumppaa, vaan luultavasti ajelen keikan jälkeen illalla takaisin kotiin. :grin

Pomolle kerron varmaan ekan ultran jälkeen, jos se ehtii ennen juhannusta. Meillä työmaa menee kiinni juhannuksesta viideksi viikoksi. Ja olen siis edelleen esikoisen kanssa kotona hoitovapaalla, enkä ehdi töihin tässä välissä palatakaan, kun hoitovapaani on sovittu 8.1.2017 asti ja jos tämä raskaus menee hyvin, jään äitiyslomalle jo loppuvuodesta. Töihin ei siis mikään kiirehoppu ole kertoa.

Yleisesti varmaan kavereille sitten kesän mittaan.

Kotimama, miksi tulis kuittailuja loppuvuoden lapsesta? Mä oon varmaan vähän pihalla ku en tajua ollenkaan :D Onko ne jotenkin huonompia? Nimim. itse joulukuussa syntynyt ja ihan hyvin elämässä pärjännyt.

Kotimama. En kanssa ymmärrä miksi loppuvuoden vauvasta tulisi kuittailua? Mun esikoinen syntyi viime joulukuun viimeisinä päivinä ja tämän laskettu on kanssa luultavasti samoilla päivillä. Tosin esikko syntyi 3vk etuajassa. :)

Bettyboob: Silloin kun esikko syntyi niin miehen vanhemmat olivat ihan innoissaan alkuvuoden lapsesta. Saa sitten mopokortit yms aina ensin. Ja kun vuodenvaihde meni niin heti puhuivat mahalle että "nyt saat syntyä". Ei varmasti pahaa tarkoittaneet mutta ärsyttihän se itseä. Ihan kun voisin vaikuttaa siihen millon vauva päättää syntyä :D

Kotimama, no jopas on. Tuo on just tollasta ajattelemattomuutta. Ymmärrän sinällään pointin joo, että alkuvuodesta syntyneet on kaikessa vähän etulyöntiasemissa, mutta tosiaan inhottavaa alkaa sinulle tuollaista puhumaan! Lapsia kun syntyy kaiketi vuoden kaikkina päivinä :)

Kotimama: hölmöä tuollainen kuittailu.
Meillä tosin mies on kuittaillut että ei sovi syntyä hänen syntymäpäivänään (23.12.) että on molemmille oma juhlapäivä :D

Meillä esimies ja useampi muukin työpaikalla tietää mun olleen IVF:ssä joten osa varmasti osaa odottaa jo tietoa vaikka en ole vielä mitään kertonutkaan

Pitkäaikainen kaveri soitti pitkästä aikaa on myös esikoisen kummi. Meinasin kertoa, mutta pidin suuni kiinni vielä. On tulossa uuden naisystävänsä kanssa keskiviikkona käymään etukäteen synttäreillä matkan takia. Tiistaina ultra.. Jos hyviä uutisia tulee niin en tiedä voinko pysyä hiljaa. Pitää vähä funtsia odottaako rv 12 ultraan vielä kuitenkin.

Nonni, nyt tietää jo aika moni kaveri. Poruksn bilettäjänä salaaminen risteilyllä oli mission impossible. Hyttikavereille kerrottiin jo heti ja muut kysy suoraan ekan kokislasin kohdalla :D No skoolailtiin sitten porukan toisen raskaana olevan kanssa alkoholittomilla.

Me kerrotaan mun vanhemmille Suomessa nyt äitienpäivänä :) jännittää kovin sillä tiedän että halkeavat onnesta! Teen kortin joka on tulevalta lapsenlapselta ja kirjoitan siihen että tavataan joulukuussa. Muille en vielä halua kertoa, paitsi puolison vanhemmille, mutta hän saa päättää milloin heille kertotaan.

Eihä tuohon rv12 ultraan ois enää kuitenkaa niin pitkä aika. Ehk jätän sinne/sen jälkee kertomisen muille. Nyt rv8. :) Kunhan siis jos selvitään ylihuomisesta ultrasta kunnialla.

Mä ajattelin miehen kans tän kolmannen kohdalla että ei kerrota kenellekään. :) huomaavat sit ku huomaavat :)

Täällä olot vain pahenevat ja väsymys myös, että ei tiedetä vielä kerrotaanko ensi viikon lopulla vielä kenellekään, kun esikoisen synttärit.. Turvotus ja olot voi tietysti herättää epäilyjä. Hmm. Ei tekis mieli kertoa vielä kyllä miehen suvulle, mutta saa nähä miten peli-piip sitä on ensi viikolla.

Takaisin