Kertominen

Aloitan itse. No tänään oli eka pakko. Suututtaa hieman, kun oli pakko. Olisin halunnut kertoa sykkeiden kuultua vasta tai varhaisultran jälkeen. Tämä pakko siis tapahtui siksi, kun tänää oli äitini synttärit ja mitä näinkään.. Hyydykekakun! Olin et eiiiiiiiii, en halua kertoo. Olin ihan paniikissa, kun tuorejuustoha on kiellettyjen listalla raskauden aikasessa ruokavaliossa.. Kirosin mielessäni, että ei oo totta. No pakkohan se oli sanoo, että en voi syödä, koska..... Sit ois tullut järkyttävä syyllistys, että ei kelpaa jne jne.. Mut sit kerrottuani selvis, että äitini oli tehny sen rahkaan vaikka esitteli ensin tuorejuustoa. Voihan lärvi sanon mie.. No onpa sanottu. Ainahan mie oon äidilleni kertonut plussasta, mut täl kertaa halusin odottaa. Varsinkin, kun tammikuussa oli keskenmeno, jonka takia yrittää tehdä kaikkensa välttelemällä kaikkea kiellettyä!

Ps. Tos paniikissa tuli googlattua Valion tuorejuustot jotka on tehty niin, että imettävät /raskaana olevat saa syödä! :)

Niin ja muille yritetään jättää kertomatta ainakin ens kuun loppuun (elän jo huhtikuuta :D tarkoitan toukokuun loppua). Rv12 ultran jälkee ilmoitellaa miehen sukulaisille tai jopa myöhemmin :)
 
Mä oon kyllä jo möläytelly vähän kaikille, äääks. Vanhemmat tietää, siskokset ja muutama paras kaveri. En jaksa "jemmailla" tätä kolmatta, varsinkin nyt kun pääsiäinen on vietetty yhdessä suvun kanssa-ne olis ehkä kuitenkin ihmetelleet miks makea ei maistu :wink

Ens viikonloppuna lähden parin ystävän kanssa viikonloppumatkalle ja pakko niillekin varmaan on kertoa varsinkin jos on illanviettoa luvassa.

No, omille lapsille ei oo vielä kerrottu, odottelen ehkä niiden kanssa vähintään sen kolme kuukautta ettei tule pettymystä :)

Mä en oo muuten ees vielä aatellu ruokajuttuja!! Eilen söin pakastevadelmia, pitääpä ruveta keittämään nekin :wink
 
Mä kerron vasta np-ultran jälkeen :) siskolle ehkä varhaisultran jälkeen jo. Esikko (1V) tuskin ymmärrä ennen kun jo uusi tulokas saapunut :D
 
Ainii ja esikoiselle kerron sitku oon kunnon pallo :D Liian aikasin en halua eli menee varmaan kesän lopulle/alkusyksyyn. Iha tarpeeks aikaa hällä sit vielä totutella joulu beibiin :)
 
Valion tuotteet on pasteroituja eli niitä saa syödä!:) Mä kerron kaikille toukokuu-kesäkuu vaihteessa. En halua perheiden pettyvän ja kiva kertoo sit muillekin. Kahdelle kaverille kerroin koska toinen on kans raskaana niin tavallaan hain vähän neuvoa/apua ja tänään juttelin toisen kaverin kaa ja hän on tosi tärkee mulle vaikka harvoin nähää mut skypetettiin pitkään ja mä kiehuin,nauroin ja sit en enää kestäny mun oli ihan pakko kertoa! Reaktio oli et täh etkä oo sanoin et joo ja meinasin alkaa itkee mut en kumminkaa. Sit se oli et mitä ihmettä oikeesti ja se meni ihan shokkii ennen kun tajus mut oli tosi ilonen meidän puolesta. Se luuli et oon pidemmällä mut sanoin et en kun vasta ite sain toissa päivänä tietää. Tuli hyvä olo sit äiti soitti mut en kertonu mitään ei ees tullu semmosta oloa että haluis kertoo mut tän mun frendin kaa tuli et ihan PAKKO!
 
Ite en kerro kavereille ennenkuin alkaa maha näkyy. :) Kaverit kaikkos esikoisen kohdilla heti, kun kuulivat että odotan, tai no pari säilyi, mut ei niin hyvää kaveria oo jolle kertoisin heti. Niitä paria nään niin harvakseltaan, et ei tee ees vaikeeta salata. Sinällään vapauttavaa niin eipä tuu sitä tyhmää salailu tunnetta :D
 
Siis ei mun kaa tee pahaa muilta salata. Töissä noi kyl varmaa arvaa heti kun laatta lentää, kun sanotaan et mee kotiin niin siinä kohtaan tulee et tää nyt on ihan perus. Sen takia vähän jännittää mennä töihin kun nyt joutunu oikeesti 2h välein syömään jotain et ei tuu oksettava olo ja töissä se ei oo mahdollista kun niin hektistä toi päiväkoti työ.
 
Joo, mulla oli vähän sama vanhustyös esikoisen aikaan. Mulla kun olot oli iha hirveet. Olin töistä pois pari kk. Yritin välillä käyä tekee, mut ei kesken päivän pois. Kiva oli yrittää töissä olla, kun "huippaa, kun on nii äkklöööö yäkkkk". :bag: Niin oli pakko kertoo töis heti, että joo ei se ollukkaa mahatautia, tai siis joo, mut tää kestää semmoset 9kk:grin
 
Ajattelin kertoa vasta ekan ultran jälkeen äidille ja muille.
Siskolle tietty menin jo juoruamaan :D ja mies päätti kertoa omalle äidilleensä. Ei pystynyt salailemaan kauemmin.
Toivotaan että kaikki menee hyvin ja loppuvuodesta olisi yksi perheenjäsen lisää. :Heartred
 
Meidän molempian vanhemmat ovat tienneet plussasta saakka. Mutta muille kerromme kun np-ultran jälkeen.

Ottamme perhekuvan, jossa esikoinen pitää taulua jossa lukee: "minusta tulee isoveli"..sen sitten postitamme sukulaisille samaan aikaan ultran jälkeen. :D
 
Meille oli esikoisen aikaan tosi tärkeää, että tulevat isovanhemmat saavat tietää ensiksi ja heillekin haluttiin kertoa vasta ar-ultran jälkeen. Nyt suhtaudun jotenkin ihan eri tavalla. Olen jo kertonut muutamalle läheisimmälle ystävälle, mutta omille tai miehen vanhemmille ei. Tuntuu, että haluan jakaa tämän asian sellaisten ihmisten kanssa, joiden apua ja tukea tarvitsisin myös silloin jos raskaus ei etenekään toivotunlaisesti. Omiin vanhempiinkin on hyvät välit, mutta en vaan näe, että esimerkiksi keskenmenosta heidän kanssaan keskustelisin. Siksi menee nyt tällä kertaa jotenkin ihan nurinkurisesti tää homma. Ja tosiaan, esikoisen kohdalla ei olisi tullut mieleenkään kertoa kenellekään näin aikaisin, mutta tällä kertaa se tuntuu jotenkin luonnolliselta.
 
Me taas kerrottiin esikoisen kohdilla plussasta perheille heti ja myöhemmin fabossa, kun kumpu oli kasvanut huomattavaksi rv14. Nyt tästä tietää vain mun vanhemmat ja veljeni. :)
 
Meillä kerrottu vasta miehen siskolle, ihmetteli mökillä miksen ottanut ruoalla viiniä ja arvasi.. :joyful: muille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen. En malttaisi kyllä millään enää odottaa!
 
Kerroin heti siskolle,me jaetaan aina kaikki tälläiset heti toisillemme :Heartred
Ja aiempien lasten facebookin mammaryhmissä oli heti pakko kertoo :'D

Muut saa kuulla ultran jälkeen :)
 
Itse kerroin muutamalle parhaalle kaverille ja en kyennyt oleen kertomatta kun isä kävi kahvilla :) töissä haluaisin kertoa vasta heinäkuunjälkeen,mutta tää turvotus on nyt jo niin iso että olen aika varma että maha näkyy jo tänkuunlopulla. Täytyy mennä hommaan peittäviäpaitoja nyt näin alkuun kun ei kaapista löydy kuin ihonmyötäsiä :D
 
Mie en taas haluis kertoo kenellekään enää, kun vasta oikeesti paremmilla viikoilla. Mut tosiaa tää turvotus on iha hirvee. Pitää opetella tosi nopeasti valehtelemaan.. Lue: Oon sika huono valehtelija, ei ikinä onnistu, never!
 
Mä oon kertonut yhdelle kaverille joka tiesi meidän yrityksestäkin, muuten ollaan hiljaa sinne 12 viikolle saakka, ellei ala näkymään ennen sitä. Jos joku arvaa niin en mä kyl valehtelemaankaan rupea.
 
Eilen kerroin yhdelle pitkä aikuiselle kaverille, jolle kerroin keskenmenostakin vaikkei hän silloin tiennyt mun edes odottavan. Nyt ajattelin kertoa sitten plussastakin, kun voin kertoa hänelle huonot uutisetkin. Toiselle kaverille taas en sano ennenkuin sen (mahan) todellakin huomaa.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään ja ajateltiin että aletaan kertoa vasta 12vkon/niskapoimu-ultran jälkeen. Esikoisesta kerrottiin vanhemmille jo hyvin varhaisessa vaiheessa ja mua jotenkin ärsytti erityisesti miehen vanhemmat jotka olivat silloin koko ajan että " kaikki menee hyvin" kun itse sanoin että näillä ekoilla viikoilla voi tapahtua vielä vaikka mitä. Siksi haluan nyt rauhassa päästä tuon "maagisen" 12 viikon yli ennen kuin kerrotaan kenellekään.
 
Takaisin
Top