Kertominen

Jannina, oon miettiny ihan samaa. Jos ei kertois kellekkään, sietten ku näkyy niin näkyy ja ne tietäis silloin kenen kuuluis tietää. Laskettua aikaa en kerro kellekkään ! Tai lisään sen 14pv siihen päälle. Viimeksi meni hermot kun tyttö syntyi 41+6 niin kyllä kaks viikkoo puhelin soi, kaikilla oli kummasti niin asiaa että.

Me ei kerrota kellekään pitkään pitkään aikaan. Itse oon sitä mieltää että jouluna kerrottais, mies haluaa varmaan aikaisemmin omalle suvulle kertoa. Heti ekan ultran jälkeen mut mun mielestä vielä aikaista. Varmaan pitää joku sopuratkaisu keksiä... Mies ei kyllä suostu jouluun asti odottamaan ja näkeehän sen päällepäin jo siinä vaiheessa :D
Mä oon vaan niin pelokas koko jutun suhteen,en halua ostaa edes yhtään vauvanvaatetta tai tarviketta ennen kuin vasta silloin joulun aikoihin. MIes vitsailikin että välipäiväalessa vaimo sekoaa, tsih.

Meillä on huomenna ultra ja jos kaikki on hyvin niin oma isä ja miehen vanhemmat saa tietää. Oma äitini tosiaan tietää jo. Mies haluaa kertoa myös muutamalle työkaverilleen huomisen jälkeen. Tänään siis 8+4.

Missä vaiheessa kerrotte pomolle raskaudesta? Ku mietin ite että mun pitää varmaan jo hetimiten kertoa, ku palaan töihin koska laskeskelin että varmaan joululle voin olla töissä ku kaksostenodottajat saa yleensä saikkua ennen äippäloman aloitusta niin kerkeis työnantaja ettiä mun paikalle toisen ihmisen.. Toisalta mietin että pitäskö oottaa se nt-ultra ja sit kertoa?

Mä oon kertonu heti ainaki viimeks ja kerron nyttenkin ku pomo tulee huomenna lomalta, nii tietää hänkin etten voi mennä kaikkien asiakkaiden luo, esim. joku jolla on esbl bakteeri. :)

Ite en oo pomolle kertonu mut mun esimies tietää. Kerron varmaan pomolle sit ku on eka kolmannes menny.

Mä varmaan kerron ekan kolmanneksen jälkeen. :)

Minäkin ajattelin kertoa ekan kolmanneksen jälkeen tai sitten en vielä sillonkaan :) Teen duunia pätkäsopimuksilla joten jos sopparit menee sopivasti, niin ei tarvitse kertoa vielä aikoihin. Tässä vaiheessa oon töissä vaan yrittänyt välttää sellaiset tilanteet, joissa voisi joutua kertomaan (esim. säteilevät ja infektiopotilaat).

Kerron esimiehelle myös tästä raskaudesta aikaisin, eli seitsemännellä viikolla. Toisin sanoen siis ensi viikolla, kun palaan töihin. Neuvola-ajat ja muut osuu väkisinkin hieman työajalle ja toisaalta olo on välillä sellainen, että töissä täytyy varmasti istuskella ja lepäillä vähän enemmän. Ei tarvitse selitellä sitten sen enempää, kun tietää mistä johtuu.

Ninni22: Mikset voisi hoitaa asiakasta jolla on esbl? :eek:

Moniresistentit mikrobit (MRSA, VRE, ESBL, CRE): raskaana olevat työntekijät voivat hoitaa
normaalisti
o Tartuntareitti: kosketustartunta.
o Potilaat hoidetaan kosketuseristyksessä.

Toi on lainattu nykyisistä ppshp:n sivuilta, eli voit hoitaa :)

Muokattu viimeksi:
Varmaan vois, mutta meillä on pomot päättäny ettei tarvi mennä niiden luo nii ei tuu turhia riskejä. :D ihan siis käytäntö ollu, ettei tarvi mennä. Mutta siis varmasti _voisin_ hoitaa :)

Hui, tänään kerrottu äidille :) tai siis kyllä se oli kuulemma sitä jo aavistellut. Kerroinkin jossain keskustelussa siitä onnittelukortti episodista. Itse sitä siis multa kysyi ja enhän mä viittiny valehdella :) onnellinen oli ja innoissaan 3. Lapsenlapsesta <3 nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin <3

Onnellinen, sama juttu täällä. Meillä on lapsirakas pomo ja oli onnellinen mun puolesta ku kerroin olevani raskaana ja sympatiat sain ku kerroin keskenmenosta. Kyllä hän aavistaa että pian kerron uutisia taas. :)

Meillä pomo tietää km:sta, mutta aion kyllä yrittää olla paljastamatta raskautta töissä ennen nt-ultraa. Muuten paras kaveri tietää. Odotan tuleville isovanhemmille kertomista ihan hirveesti, mutta ottivat km sen verran raskaasti, että aion nyt odotella ainakin ar-ultran yli, ellei pidemmällekin.

Ite tänään kertonu mun kaverille ja mun isommille lapsille.. Teinit on vaa huolissaan miten me mahutaan tähän kotiin :D

Mun mielestä Kättärillä ei ollut rajoituksia kuka saa tulla, mutta hyvin antoi esikoisen kanssa ihmiset olla rauhassa ja tulivat vasta kotiin katsomaan. Miehen vanhemmat ja veli tyttöystävineen kävivät sairaalassa, mutta hekin ymmärsivät, että siellä tosiaan vain piipahdetaan. Toivat onnittelukukat ja suklaat, ihastelivat vauvaa ja lähtivät pois. Jäi hyvä mieli, kun muistettiin, mutta ei jääty liian pitkäksi aikaa.

Mä en aijo kertoa vielä vähään aikaan, näillä viikolla tää on vielä niin epävarmaa. Nyt sen tajuan vielä paremmin, kun 9. viikolla on tipotellut verta :(
Musta olisi ikävää kertoa ihmisille ettei vauvaa tulisikaan.

Takaisin