Kertominen

Mä kerroin pomolle kun oli puhetta talven lomista ja siinä oli sitten hyvä sauma. Muuten ei olla kerrottu kenellekään. Viikon päästä ultra ja sitten kerron ainakin parhaalle ystävälle :)
 
Meillä tietää mun sisarukset ja vanhemmat, niille jo 3. lapsenlapsi sekä muutamat kaverit tietää. Miehen vanhemmat kuulee lähipäivinä, voi sitä hössötyksen määrää mikä alkaa anopin suunnalta.. :P töissä aattelin olla kertomatta, katotaan kuinka pian joku huomaa kun lomalta nyt palailen. :) Pomo kuulee kyllä pian kun mulle on syksyksi suunniteltu vähän erilaisia töitä mitä en välttämättä pysty tekeen.
 
Meillä raskaudesta tietää mun kaks parasta kaveria (jotka on siis siskokset ja mieheni serkkuja, heheh :D) ja miehen paras kaveri. Lisäks molempien yhdet lapsuudenkaverit tietää :) lapsi on minun vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, eikä tiedetä yhtään miten kerrotaan! Kohta on kuitenkin pakko kertoa, sillä veljeni kihlajaiset ovat syyskuun loppupuolella ja illanviettoon en pysty jäämään.. Appivanhemmille tuleva lapsi olisi neljäs lapsenlapsi :)

Nyt siis rv 10+5, ja ollaan ajateltu ettei haluta kertoa vanhemmille ja sisaruksille ennenkuin ekassa ultrassa on käyty ja näkee että kaikki on hyvin
 
Mun äiti ja sisko saivat tietää eilen ja vähän taisivat hönähtää molemmat ku saivat tekstiviestit kukin tahoillaan.:scratch:happy093 Sisko oli ruvennut itkemään ja nauramaan julkisella paikalla ja äiti laitto illalla jo viestiä että oli ostanut kaupasta jotain isoäidin keksejä ku oli niin fiiliksissä. Anoppi taas on tienny jo jonkin aikaa ja on sekin kyllä ihan innoissaan painellut ostamaan jotain vauvanvaatteitakin.(Itse emme ole viitsineet tässä vaiheessa mitään vielä ostaa.) Tää on ensimmäinen lapsenlapsi sekä anopille että mun äidille.. Ihan kiva kun innostui toi lähipiiri tolleen, ku itte en tienny yhtään mitä odottaa niiden reaktiosta.. Nyt on sit viel edessä noi "papat".. se onki sit vähän vaikeempi homma. Ite en oikein koskaan oo isäni kans ollu tekemisis, vast aikuisiällä tutustunu siihe ja tuntuu jotenki oudol tapaa kiusalliselt kertoo tästä.. ja oon vähän miettiny et vois jättää väliinki.
 
Muokattu viimeksi:
Voi apua, mun pitäs tänään uskaltaa kertoa pomolle :S koko päivän miettiny mitä sanon. Se ei välttämättä ole kovin riemuissaan, edellinen odottava työntekijä oli nimittäin jatkuvasti saikulla. Pelottaa miten se suhtautuu..
 
Silvergrinda, tsemppiä!! Tota mäkin pelkään kun kolmen viikon päästä loppuu loma. Kerro sit, miten meni!
 
Mies otti kännykällä kuvan esikoisen parhaasta 12-viikon ultrakuvasta ja lähetti sen äidilleen. Profiili oli niin selvä, ettei kuvasta voinut erehtyä.
Tällä kertaa nähdään appivanhemmat samalla viikolla kuin on tuo 12-viikkoisultra, näytetään varmaan uudet kuvat kun nähdään.
 
Ai niin, ja joidenkin kohdalla on hyvä kertoa laskettu aika hieman todellista myöhemmäksi ja mahdollisimman epäselvästi. Itse synnytin 2 päivää lasketun ajan jälkeen, ja kaksi viikkoa ennen synnytystä yhdellä jos toisella oli asiaa ja samalla udeltiin että joko olisi syntynyt tai syntymässä. Ihan hauskaa tiettyyn rajaan asti, mutta ei sitten kun itsekin alkaa harmittaa kun SE VAAN EI SYNNY. Eikä mullakaan siis mennyt paljon yli.
 
Me ei kerrottu tarkkaa laskettua päivää uteliaille sukulaisille :D jotkut kaverit tietäö mutta sukulaisille ei nimenomaan kaikkien kyselyiden takia haluttu alkaa kertomaan laskettua aikaa :D
 
Me kerrottiin viikonloppuna mun siskolle ja sen miehelle. Kellekään muulle ei olla kerrottu vielä, katsotaan sitten nt-ultran jälkeen. :)
 
Meillä tietää kaikki.. Sukulaiset, parhaat ystävät, pomot ja työkaverit. Aika vaikeeta ollut salata pahoinvoinnin takia, kun on ollut sairaalassa ja nesteytetty kaksi viikkoa kotona. Eipä siinä, kaikki on ainakin ollut todella iloisia uutisista :)
Tarkoitus oli alunperin pitää salassa ainakin viikolle 12 mutta masukki päätti toisin :D
 
En oikein tiedä miten tän toisen kohdalla kertomisen kans tekisi. Periaatteessa ihan sama, vaikka kaikki tietäisi samantien ja välillä tulee tilanteita missä tekee kovasti mieli kertoa, mutta onneksi olen malttanut mieleni ja pantannut tietoa. Toki molemmille kolmoissiskoilleni kerroin samantie, kun plussasin. Myös pidemmällä raskaana oleva pikkuksiskoni tietää ja pari mieheni siskoa.
Anoppilassa käyntiä ollaan vältetty nyt melkein tarkoituksella. Ekan raskauden kohdalla ärsytti, kun utsi asiasta ihan alkumetreillä, silloin, kun ei vielä oltaisi tahdottu kenellekään kertoa.
Ajattelin kertoa pomolle mahdollisimman pian ja eiköhän sitä lähipiirikin ala pian hoksailemaan, vaikka ei itse kovasti asiasta puhetta pitäisikään.. :)
 
Olen aika uusi täällä sivustolla, joten näkeekö jostain onko vastannut jo tiettyyn ketjuun? :grin

En siis tiedä olenko vastannut tähän, mutta vastaanpa uudelleen jos olen. :p Täällä vk10+1 eikä kukaan vielä meidän lisäksi tiedä raskaudesta. Odotellaan kärsivällisesti ensimmäiseen ultraan menoa, joka on 14.9. Olen siis käynyt vasta yhdellä neuvolakäynnillä eikä siellä otettu sydänääniä tai ultrattu, joten mitään varmuutta ei vielä ole. Halutaan olla ensin varmoja ennen kuin kerrotaan asiasta muille. Toivotaan tietenkin, että kaikki olisi hyvin:Heartred Ensimmäinen plussaus 31.7.-15 ja lapsihaaveet alkoivat syyskuussa -14.
 
Oi, onnea Neitinuttura! Ihanaa, että nyt yrityksen jälkeen hyvällä alulla :) :) Just luin ajankuluksi unta ootellessa nämä kaikki ja n ainakaan huomannut sun kommanneen aiemmin. Pystyy myös selailemaan omia kommentteja tuolta "etsi foorumilta" ja laittaa käyttäjä hakukohtaan oman käyttäjänimen.
 
Me ollaan tosiaan kerrottu jo hyvin monelle, töissä eivät vielä tiedä mutta ens viikolla kuulevat. Tiedän että kovasti sitä jo odottavat vaikka ei ne kai musta eroon halua :D
Appivanhempien ja mun yhden ystävän reaktio on ollu hyvin outo kun kuullut raskaudesta. Olen ajatellut että halattais ja onniteltais mutta jäädäänkin ihan monttu auki ja vaihdetaan aihetta. Appivanhemmat odottanu niin monta vuotta että ehkä kestää sulatella. Melkein paha mieli tuli itelle mutta syytetään hormooneja :P
 
Minä olen kertonut yhdelle työkaverille ja kahdelle ystävälle. Tuleville isovanhemmille ja mun sisaruksille kerrotaan varmaan ensi viikolla. Viikkoja on jo 13 ja risat, ja ultrassakin oon jo käynyt. Pikkasen ehkä vielä keväinen keskenmeno (rv 7) kummittelee mielessä että sen vuoksi pitkitän kertomista.. Mut kohtahan se alkaa näkyä jo muillekin
 
me ollaan kerrottu jo molempien vanhemmille ja sisaruksille sekä muutamille ystäville. Nt-uä jälkeen ajattelimme kertoa sitten lopuillekin jotka vielä uutispimennossa.
 
Onko mitään hyvää ideaa kuinka kertoa tulevalle supermummulle? Tulossa siis hänelle ensimmäinen lapsenlapsen lapsi :D
 
Takaisin
Top