Kertominen

Ja toi mun edellinen kommentti oli ton aiemman sivun juttuihin. En vielä tätä sivua tajunnutkaan lukea :D Lucy, ihan samat ajatukset tuosta kertomisesta. "Isolle yleisölle" kuulutan vasta, kun ollaan vähän varmemmilla vesillä. Esim. omalle äidille olis kiva jo kertoa, mutta se on niin kova stressaamaan varsinkin, kun asutaan niin kaukana toisistamme, että en halua joutua kertomaan huonoja uutisia, joten odottelen vielä muutaman viikon.
 
Mun äiti sai selville lauantaina. Oltiin mökillä ja äiti (tai mummi nykyään) kysyi, haluanko juotavaa. Tarkoitti siideriä. Vastasin, että "joo, olisko limsaa", ja kysymys kysyttiin samantien. Mutta mummi tiesi odottaa pientä väliä lapsissa ja oli jo aiemmin kysynyt ihan spontaanisti, että odotetaanko jo toista. Muutama kuukausi sitten kun valitin tota pömppövatsaa, sanoi miettineensä että joko me odotellaan seuraavaa :wideyed:
Mulla ei siis pömppis eroa aiemmasta tällä hetkellä.
 
Mä oon varmaan outo, mut en odota mitenkään riemulla kertomista kenellekään. Haluisin pitää tiedon ihan vain mun ja miehen välisenä. Tosin mun sisko jo tietää, koska arvasi myöskin juomattomuudesta + tiesi edellisestä kohdunulkoisesta, että yritetään. Jos vain odottais, että kaikki arvaa vatsan koosta.
 
Täällä on nyt kerrottu lapsille ja molempien vanhemmille. Lapset oli ihan innoissaan, varsinkin nuorempi (hänkin jo iso) kyselee koko ajan, ja taisipa hän arvata/toivoa tulevaa nimeä oikein... Isovanhemmat otti asian hyvin, toinen mummi kiljui ja suunnitteli tulevaa eläkettään, ja toinen alkoi suunnitella vuorotteluvapaata :) Kertomiskielto annettiin vielä ainakin pariksi viikoksi.
 
1820 mulla sama fiilis! Tärkeimmille oon kertonut, mutta muuten ei vois vähempää kiinnostaa kertoa. Tietää jo valmiiksi kuinka paljon ketuttaa, ku reaktiot on tyyliin "on sitä jo odotettukin" "jo oli aika" jne. :p
 
Nyt meilläkin tietää kaikki tulevat isovanhemmat ja ilon kiljahduksia saatiin kuunnella. Muut saavatkin sitten odottaa vielä ainakin ensi kuuhun. :)
 
Me ollaan kerrottu fiiliksen mukaan millon kenellekkin, minun ja miehen vanhemmille ensimmäisenä. Lapsillekkin kerrottiin ja uutiset otettiin hyvin vastaan. :) Mies on vissiin kertoillu enemmälle ku minä. :D
 
Me kerrottiin muutamia viikkoja sitten mun vanhemmille, käytiin siellä päin ja mulle jotenkin tärkeetä et ne tietää.
Sovittiin et mun isälle kerrotaan jos tulee puheeks. Joo. Alta kahden minuutin tuli puheeks siitä kun pihaan päästiin, mulle kun ei "kelvannut" skumppa (mikä ei oo epänormaalia mutmut..). :grin

Äitiä oli pakko vähän juksata. Kysyin kahvittelujen lomassa et voisko se maaliskuussa tulla koiravahdiks meille. "Ootteks te lähössä johonki reissuun vai?"nii vastasin että piipahdettais tuolla Kätilöopistolla pari päivää :grin. Ihan parasta oli, kun se ei ensin tajunnut ja sit se alko huutaa :grin ihan hyvillään oli molemmat, iskä etenkin fiilistelee vieläkin puhelimessa miten "aika hieno asia" tää on.
Muut ei sitten tiedäkkään, kerrotaan tilanteen mukaan myöhemmällä ajalla.
 
Emillanaatulia84, ihanaa että jollain muullakin on sama olo :happy: Vaikka mä en niinkään odota mitään riemunkiljahduksia, ollaan aika tasaista ja rauhallista väkeä, mutta mä inhoan sitä julistus-hetkeä, kun vaikka miten yrittäisi, niin se tuntuu olevan vähän sellainen keinotekoinen ja juhlallinen. Ja meillä kun on kolmas lapsi tulossa, niin musta tuntuu, ettei isovanhemmat nyt ole niin erityisen innoissaan uutta lapsenlasta enää odottamassa.
 
Up!

Vieläkö täällä on niitä ketkä eivät ole kertoneet raskaudesta muille, vai joko on kerrottu? :)
 
Täällä odotellaan nt-ultran tuloksia ja sitten kerrotaan tuleville isovanhemmille. Muutamalle läheisimmälle kaverille ollaan kerrottu, mutta muut huomatkoon sitten aikanaan mahan :joyful:
 
Me ei olla kerrottu mun appivanhemmille vielä. Anopille kerrotaan vasta joskus, en jaksa sitä ja sen hössötystä. :D
 
Täälläkään ei ole kerrottu vielä. Tai, yhdelle kaverille mies kertoi, heillekin kun tulossa vauva ja samoilla viikoilla ovat. Jotenkin ei vaan uskaltaudu vieläkään kertomaan läheisille ja muille. Koskakohan sitä uskaltaisi ja luottaisi.. :sorry: (12+2)
 
Täällä vielä ootellaan nt-ultraa.. Aika vasta 18.9 sen jälkeen jos kaikki kunnossa niin julkistetaan uutinen :) omat vanhempani, sisko ja muutama ystävä tietävät jo, mutta en halua vielä liikaa intoilla ennen kun saa varman tiedon että onko masussa kaikki hyvin :) nyt siis vasta 8+3 menossa... :)
 
Meillä tietää mun vanhemmat, miehen veli ja jotkut kaverit. Äitin kanssa puhuttiin tänään, että vois anopille kertoa joskus lähempänä joulua :) Tuskin huomaakaan aikasemmin, lähtöpainoa kiitettävästi.
 
Meilläkin tietää vasta molempien perheet sekä muutama paras kaveri. Muu suku, työkaverit, ei-niin-läheiset kaverit ym on vielä ihan pimennossa ainakin nt-ultraan saakka :) Oon yrittänyt pitää asian tarkasti salassa ihan tarkoituksella. Nt-ultra on 17.9, joten varmaan sitten joskus syyskuun loppupuolella voidaan alkaa "julkisesti" odottaa.
 
Meillä ei tiedä kuin osa kavereista eli jos huomenna kaikki on hyvin ultrassa ilmoitetaan perheille :D mä oon niin raukkis enkö osaa oikeen oman perheen kanssa puhua niin ajattelin laittaa sisaruksille ja vanhemmille vaan ultrakuvasta viestin johon kirjoitan "Maaliskuussa:Heartred". Miehen vanhemnämille mennään sitten kertomaan.
Ei haluta kerota sukulaisille sitä tarkkaa lasketunajan päivää kun muuten sitten tulee hirvee kysely just siinä lähimain niin ympäripyöreä maaliskuu on meistä parempi :)
 
Mulla olis tänään tilaisuus kertoa mun äidille kun tulee kylään illalla, mutta en oo päättänyt uskallanko vielä kertoa, ja toiseksi että miten kerron :woot:
 
Niin ja töissä pomo tietää vielä :) huomenna myös kerron parille työkaverille kun olisi työkaverin kolmekymppiset viikonloppuna ettei pyydettäis tupakalle yms :D
 
Takaisin
Top