kertominen..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jl86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse laitoin äidille tekstiviestin heti, kun sain hoitajalta tietää verikoetuloksesta. Enkeleitä ja onnea lähetti, edellinen meni pieleen - kohdunulkoinen mahimmasta päästä.

Menin isää auttamaan ruokaostosten kanssa seuraavana päivänä, ja hän kysyi heti, että mikä täällä kasvaa? No, en voinut sanoa muuta kuin totuuden. Meni hiljaseksi, ja alkoi hymyillä, kun "on niin kiva uutinen, se pikkuinen". No, hän toivoo minulle kaksosia kovasti. Niitä ei ole nyt tiedossa, koska minulle on siirretty vain yksi alkio (paitsi voihan sieltä identtiset tulla).

Aiomme puhua melko pian lähipiirille, vaikka viikkoja on vasta 5, koska tarvitsen ihmisten tukea kävi miten kävi. Olemme yrittäneet lasta 9,5 vuotta.

Minä tein ekan testin ja näytin sen miehelleni. Meistä kumpikaan ei tiennyt itkiaikö vai nauraisiko :D tehtiin sitten molempia. Miehen piti mennä kaljalle kaverin kanssa kuultuan asiasta ja minä lähdin siskoni kanssa syömään ja puhumaan asiasta. Samalla kun söimme lähetin kännykällä äidilleni ja isälleni kuvan testistäni. Kauheet paineet niskassa siskon kanssa odotimme vastauksia ja puolen tunnin päästä tuli vasta että onneksi olkoon (:

Vaikka olen vasta 7 viikolla niin oli siitä pakko kertoa kaikille facessa että eka neuvola käynti ohi :D

Tiedän että minulla on iso riski vielä keskenmenoon ja että on aika aikaista unelmoida kaikkea, mutta positiivisella asenteella kaikki järjestyy ^^

Hui heitti ihan kylmille väreille Katjusha. Emme tunne, mutta sydämestäni toivon, että raskautesi sujuu hyvin loppuun asti. En voi edes kuvitella fiiliksiäsi vuosien yrittämisen jälkeen. Onnea ihan hirmuisesti!

Ollaan tiedetty raskaudesta nyt 5 päivää ja olen kuin tulisilla hiilillä. Mies ei haluaisi vielä kertoa, mutta mä en malttaisi. Miehen vanhemmat on jo isovanhempia, mutta kun omilleni tämä on ensimmäinen, niin haluaisin niin kovasti päästä kertomaan!
Hyvälle ystävälleni olen jo kertonut. Aloitimme yrittämään samaan aikaan ja hän sai vauvan kuukausi sitten. Oli ihan itkeä yhdessä ja halata keskellä katua. Nyt mua alkaa taas itkettään...hormoonit.

Katsotaan kauanko pystyn olemaan hiljaa :angelic:

Minullekin lälly tehty sektio vajaa vuosi sitten,mutta en edes ole osannut moista pelätä. Mistä tiedät,että sinulla on paljon kiinnikkeitä?

Lälly,

Mä ymmärsin että useimmat kohdunulkoiset paljastaa itsensä ennen viikkoa 7. Mulla lähti munajohdin vuotamaan 7+4, kun sitä sikiötä tarmokkaasti etsittiin alkuraskauden ultrassa. Lääkäri sanoi, että oireita tulee yleensä aiemmin. Mutta toivotaan että toukka löytyy oikeasta osoitteesta meiltä kaikilta. Myönnän että hermoilen itsekin ja meinaan pissata viikkotikkuun että olen henkisesti jo puskuroitunut erilaisiin uutis-vaihtoehtoihin 6.7. Ultrassa.

Oon kovasti miettinyt kertomista. miehen vanhemmat asuu briteissä ja seuraavan kerran kun voidaan molemmat mennä niin joulukuun alussa enkä usko et mies haluisi pidetellä niin pitkälle.. Itse ajattelin piilottaa mahan lahjanpaketin sisää tai siis yks niistä "seinistä" leikattu et mahtuu maha ja sit tadaa.. No jaa en usko et onnistuu tämä.. Mun äitille tulee ultra kuva johonkin en vaan tiedä mihin :facepalm:

Me tai siis mä oon kertonut kahelle siskolle, parhaalle ystävälle joka on mun kolme vk vanhempi täti ja yhdelle työkaverille :) heti eilen plussan jälkeen :D kyllä varmaan np ultran jälkeen jo vois vähä muillekki kertoo koska viimeks kerrottiin useimmalle rv16 ja heistä oli tukea kun kkm todettiin ♡

Tästä taisi tänään tulla julkista, kun näytelmäharjoituksissa oli pakko kertoa. Pahoinvointia on jatkunut ties kuinka kauan, enkä jaksa enää vältellä kysymyksiä siitä, miksi minulla on huono olo. Enkä tahdo kenenkään pelkäävän, että tämä on jotakin tarttuvaa. Hyvin kaikki onneksi ottivat ja ymmärsivät sen, miksi tänään piti ottaa rauhallisemmin ja välttää kaikkea pomppimista.

Mä oon kertonu asiasta toiselle isosiskolle ja sen miehelle sekä kahelle kaverille. Mun sekä miehen vanhemmat saa tietää kolmen viikon päästä kuhan varhaisultra ollu ja siellä kaikki todettu ok. Kaikki muut saa sit tietää rv 12 ku ollu ultra

Meillä oli eilen eka ultra josta saatiin hyviä uutisia ja tarkoitus oli että kerrotaan tuleville isovanhemmille sen jälkeen. Noh, ultran jälkeen selvisi, että mies olikin mennyt möläyttämään isälleen asiasta jo pari viikkoa sitten! Eli se siitä yllätysmomentista! :D Mies oli kuitenkin sentään käskenyt isäänsä olla kertomatta äidilleen ennen ultraa. Mieheni äiti sitten uutiset kuultuaan kertoi, että oli kuulemma aavistanut asian, kun olin ollut juhannuksena niin väsynyt

Omille vanhemmilleni en ole vielä kertonut, täytyy varmaan tänään soittaa ainakin isälle. Äitini inhoaa lapsia, joten en tiedä kerronko hänelle ennen np-ultraa ollenkaan...

Läheiset kaverit tietää jo, ei niin läheisille kerron sitä mukaa kun tapaan heitä kasvokkain.

Kerrotaan ekan neuvolan jälkeen. Meillä katsotaan jo ekassa neuvolassa ultralla,eli sillon viikkoja menossa 8+. Samalla tavalla tehtiin esikon kanssa. Ensimmäinen yritys oli tuulimuna,josta möläytettiin jo heti alussa kaikille mahdollisille ihmisille ja sitten etsittiin ultralla monta viikkoa pikkusta. Vihdoin rv 11 yksityisellä lääkärillä saatiin todettua ettei siellä ketään ole kasvamassa. Voi sitä mielipahan ja surun määrää kun piti kertoa kaikille ettei tulekaan vauvaa :/ Siitä oppineena pidetään siis suu kiinni siihen saakka kunnes todistetusti siellä joku kasvaa.

Aamupala pöydässä kerroin tulevan isosisaruksille, kerroin myös että ennen kun saadaan kuva vauvasta ei saa kertoa kellekkään (mummut tietää jo) viimekski esikoinen piti hienosti salassa :)

Muokattu viimeksi:
Itse tänään yksityisellä eka ultra ja jos kaikki hyvin niin varmaan tulee varovaisesti sanottua serkulle ja lapsuudenystävälle asiasta, kun haluaisin heistä myös kummit lapselleni. Heille olisin halunnut kertoa jo viikkoja sitten mutta kun en ole uskaltanut :D

Mä kerroin miehelleni tänä aamuna, tein siis testin tänä aamuna kun mies oli jo töissä... Työterveyshoitajalle kerroin myös, kun arvelutti päällä olevan lääkekuurin jatkaminen ja hyvä että sanoin sillä kuuri loppui nyt siihen...söin tulehduskipulääkettä ranteen oireiluun.
Kenellekään muulle en ole vielä kertonut, mutta mieli kyllä tekisi...

Onko joku kertonut jo työpaikalla raskaudesta? Mua pelottaa ihan hirveesti kertoa. ( enkä vielä kerrokkaan) Sain vakituisen paikan, joka alkaa syksyllä. Olen kylläkin ollut sijaisena pitkään samassa työpaikassa. Vakipaikkaa ei meikäläiselle pitänyt tulla, mutta peruutusten takia sain sen. Pari viikkoa sen tiedon jälkeen plussasin, joka sekin tuli täysin yllätyksenä.

Takaisin