kertominen..

Mies nyt tietää tottakai, treeneissä yhelle kerroin, et ei taideta koiran kanssa korkata virallisia kisoja tammikuussa.. Lisäks töissä yks arvas ku pyys tupakalle ja yhdelle kaverille oon kertonut :) lopuilta yritetään säilyttää salaisuus nt-ultraan, mut tää kesä on kokemuksesta vähän huono aika salailla tällasta :D
 
Ihana tuo mummola kyltti idea! :) tuo juhannus tulee olemaan sellainen hetki, jolloin täytyy kertoa ainakin yhdelle ystäväperheelle :sad001
 
Lälly, Voi miten ihanaa että on serkukset saman ikäisiä :) vietättekö pyhiä samassa paikassa, esim joulu? Voi tulla vilskettä :wink
 
Foxwoods: saako sun mummolakyltti-ideaa lainata? :) olis niin mahti synttärilahja mun äidille, 4.7. olis sen synttärit ja minä ehkä jo niin turvallisilla vesillä et uskaltais jo kertoo :D
 
Mä oon kertonu parille läheiselle työkaverille ja pomolle. Mies asetti ehdottoman kiellon ettei kellekkään kavereille tai sukulaisille kerrota ennen ekaa neuvolaa joka on 6+5.
Oon sellanen hölösuu normaalisti että mun oli pakko kertoa jollekkin että saa purkaa tuntoja :) ja sen tietää ja voi luottaa että tieto ei firman ulkopuolelle ainakaan leviä :)
 
Ootteko ajatellut miten kertoa? Silloin tällöin näkee kaikkia kivoja kuvia/ideoita kertoa. Itse mietin josko nuorimmalle hankkis "isosisko"-paidan :D
 
Silv, saa lainata :wink itse ostin sellaisesta tilpehöörikaupasta (Punainen Rusetti), mutta eiköhän niitä löydy :)

Nuo "isosisko"-paidat on myös mahtava idea!

Sisko saa tietää niin, että sen ekaluokkalainen saa mennä julistamaan sille, että siitä tulee serkku helmikuussa :) Pitää vähän treenaa pikkupojan kanssa tätä.
 
Mä aattelin kertoo nyt lauantaina siskolleni.. pitäs vaan keksi joku kiva keino. Vanhemmat tietää jo. Isälle ostin paidan missä luki että "great dads get promoted to grandpas" ja se oli ihan superhauska :D hetki meni että tajus mistä on kyse. Hehheh. Tosiaan oon isän ainoa lapsi ja sen eka lapsenlapsi nyt :) melko hölmistyneen olonen oli.
 
Minä annoin vanhemmilleni lahjaksi kirjan "Muumi - isovanhempien rakkaat muistot". Tykästyin tuohon kirjaan niin paljon, että oli pakko se ostaa ja antaa heti, kun vain tiedon raskaudesta sain. Ei vain malttanut kauempaa pitää salassa. : D Siskolle näytin vaan kuvan raskaustestistä, kun oltiin kierrätyskeskuksessa lastenvaateosastolla.
 
Foxwoods oli hirmu pnnellinen ja sympaattinen mun puolesta. Sanoi että pitää muistaa etten missään vaiheessa riskeeraa raskautta ja että jos tuntuu ettei oo työkykynen ni saikkua vaan sitte :)
 
Mä tein testin eilen. Nyt rv 4+5. Eilen kerroin tietty miehelle, ja lenkillä oli pakko avautua hyvälle ystävälle :D kauhia hinku olis huutaa heti kaikille mutta kerrotaan varmaan kahdelle lähimmälle ystäväpariskunnalle "heti" ja muille vasta kun alkaa näkyä tms :wink
 
Ite mietin et haluaisin kertoo ihan normaalisti monellekki vaan en jotenki uskalla ku ois hirveen raskasta sit jos menee kesken tai paljastuu tuulimunaksi.koitan malttaa vielä ainaki kuukauden,ehkä.
 
Mä oon kertonut nyt jo kolmelle ystävälle. Itsellä on kylläkin taustalla se yksi keskenmeno ja silloin melkein kaikki jo tiesivät ja saivat tietää tietenkin keskenmenostakin, niin tietävät jo että kovasti yritetään! Eli osaavat nyt kysellä ja en halua heille valehdellakaan! Omalla kohdallani oli melkein vaan parempi niin päin että lähimmäiset tiesivät, ettei sitten tullut niitä tilanteita, että olisivat kyselleet, että noooh, koskas teille pikkuisia tulee ja minä olisin alkanut vollottamaan ja joutunut sitten kertomaan koko jutun! Mutta jokainen tyylillään! Itse olen niin huono huijaamaan ketään ja niin malttamaton kertomaan, etten pystyisi tätä salassa pitämään vaikka haluaisinkin
 
Ei olla vielä kerrottu kellekään, tosin plussasin vasta toissapäivänä. Ajateltiin kertoa lähipiirille ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen (silloin on 8+2) ja ystäville ja muille mahdollisesti kun toinen kolmannes alkaa, ellei joku jo hoksaa ennen sitä. Yhdelle ystävälle jouduin jo vähän valehtelemaan, kun en halunnut paljastaa vielä, mutta jouduin perumaan illanviettomme, sillä siellä olisi heti arvannut, jos en olisi juonut alkoholia..

Haluaisin keksiä jonkun hauskan tavan kertoa lapsesta isovanhemmille, tädeille ja sedille. Meillä ei ole ollut tapana vaan kertoa tämmöisiä asioita, vaan aina on keksitty joku hauska juttu, minkä kautta muut ovat oivaltaneet raskauden/häät tms. On ollut isosisko-paitaa tai kuva-arvoituksia. Onneksi on vielä aikaa kehitellä jotain kivaa : )
 
Takaisin
Top