kertominen..

jl86

Päivystävä dosentti
Ookko te kertonu raskaudesta kellekkään /kelle?, miten siihen on suhtauduttu. Ja koska ylipäätään ootte ajatellu kertoa?
 
Mulla oli pakko sanoa äidille ja parhaalle kaverille, kun en saanut pidettyä suutani :D mutta muut saavat itse huomata aikanaan.
 
Oon kertonut parhaalle ystävälle ja yhdelle toiselle ystävälle kun hänen kanssaan piti lähteä baariin samana päivänä kun tein plussatestin :)

Tultiin mun vanhempien luokse keskiviikkona ja torstaina ne kysyi, että oonko raskaana :D en ois muuten kertonut vielä, mutta en nyt valehtelemaan ruennut. Mies kyllä sanoi ennen ku tultiin mun vanhemmille, että appiukko arvaa varmasti että oon raskaana. Ja oikeessa oli :)

Ja toki miehelle olen kertonut :)
 
Raskaudesta tietää tulevan suunitellut kummit ja mun paras ystävä sekä tietty mies :D
 
Muokattu viimeksi:
Vanhemmat ja sisko tietää, sekä myös yksi kaveri ja lapsen isä tietysti. Kaikki on suhtautuneet tosi iloisesti, äiti vaan totesi, että "toivottavasti tämä nyt sitten menee loppuun asti". Siskolle piti päästä heti kertomaan, kun plussasin hänen syntymäpäivänään. Sanoin sitten synttärilahjan olevan se, että hänestä tulee helmikuussa täti. : )

Muille kerron varmaan joskus viikolla 12 tai mahdollisesti vähän ennen sitä. Pitää nyt katsoa. Parhaalle ystävälle, josta olen kummia kaavaillut, voisi ilmoittaa hieman aiemmin.
 
Työkuvioiden takia useampi kuin haluaisin saa tietää melko nopeasti. Miehen kanssa kerrotaan muulle lähipiirille sitten taas vasta ekan ultran jälkeen.
 
Ite oon sanonu töissä (työnantaja on mun hyvä ystävä) ja siskolle, mies kertonu yhdelle kaverille.. Loput saa tietää sit myöhemmin :) toki tää mun turvotus saattaa aina pian jo paljastaa ihan yleisesti :D
 
Mä olen kertonut vasta yhdelle ystävälle ja monelle kyllä on tehnyt mieli kertoa! Ehkä tässä lähipäivinä tulee paljastettua lähimmille kavereille sekä omille vanhemmille. Mies on selvästi edelliskerrasta muuttunut aremmaksi... Ei halua kertoa vielä kenellekään eikä useimmiten edes puhua koko raskaudesta. :grumpy: Ja sehän hormonihirviötä harmittaa! :grin
 
Mä haluisin kertoa kaikille, mutta en uskalla. Parille kaverille ja yhdelle työkaverille olen kertonut, ja tietty miehelle :P Kauaa tää ei salassa mahan hurjan turvotuksen, ja sen, että mun työpaikka on aivan neuvolan vieressä (jään siis jo siitä kiinni, kun meen sinne).

Ensin ajatuksena oli se, et kerrotaan sit kun tulee se 12 vkoa täyteen, mut voi olla, et kerrotaan heti ekan ultran jälkeen sit vanhemmille jne, eli tossa parin viikon päästä.
 
Me ajateltiin kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Tosin tekisi mieli kertoa jo aiemmin äidille ja siskolle ja uskon että kerrotaankin mutta muille vasta ultran jälkeen. :)
 
Mä möläytin jo eilen ravintolassa serkulle ja sen miehelle että "pissasin kaksi viivaa tikkuun, en mä uskalla syödä tätä". Oon hiton huono valehtelemaan.

Lisäksi tuntuu hassulta kun luulin että tehdään verikoe ja se vasta varmistaa tämän. Tikun perusteella sitten pitäisi kertoa tuleville isovanhemmille? Huomisen neuvolasoiton jälkeen varmaan päätetään koska kerrotaan. Perheelle kuitenkin pian :)

Miehelle kerroin työpaikan neukkarissa :D ollaan työkavereita ja testin tein työpaikan vessassa. Se vielä oli kiireinen töittensä kanssa ja mä ollut kiukkuinen 2vk. Siinä sitten yrittää saada toisen huomion. Huomaamattomasti. Illalla oli työpaikan bileet ettei työpäivän jälkeenkään voinut kertoa. Ja halusi kertoa heti! Bileiden (juoko vai ei) takia oli pakko tehdä vaikka menkat vain 2pv myöhässä ja epäsäännöllinen kierto.
 
Mä oon kertonut parhaille ystäville keiden kanssa oon vauva- haaveista jutellu ja sit äiti ja tietenkin mies tietää :) yritän pitää tiedon itelläni noin muuten niin pitkään kun vaan kykenen :)

Rv 4+2
 
Luulen että juhannuksena tulee kerrottua muutamalle ystävälle koska juhannus ollut aika kostea tähän saakka enkä oo ikinä lasiin sylkeny ni se jo heti paljastaa :)
 
Olen kertonut aika monelle kaverille, koska kävin aiemmin lapsettomuushoidoissa, ja he myötäelivät myös niissä. Sukulaisille en ole vielä kertonut. Varmaankin varhaisultran jälkeen kerrotaan, koska sitten jo tiedetään, että oikeassa paikassa on jotain kasvamassa.
 
Nyt mies vaan tietää. Äidille haluaisin kertoa mutta yritän sinnitellä vielä pari viikkoa. Työkuvioiden takia saatan joutua kertomaan muutamalle ihmiselle, mutta yritän lykätä sitä kesän yli. Järjestelen kyllä jo asioita niin että mun äitiyslomasta syntyisi mahdollisimman vähän harmia muille.
 
Kutsuin just hyvät ystävät (4kpl) ravintolaan ns-tyttöjen iltaa viettään ni ajattelin samalla kertoo... Muille kerron varmaan vasta ultran jälkeen ku tietää varmaksi. Mies tietää tietysti. Esikoiselle josta tulee isosisko (3,5v) kerrotaan ku alkaa kysellä masun kasvamisesta.en koe et tarvis naamakirjaan yms. muualle tiedottaa asiasta
 
Tästä raskaudesta tietää vasta mies ja minä itse. Juhannuksena saatan kyllä kärähtää, kun yleensä tulee edes pari siideriä juotua ja nyt ei tietenkään tule juotua. Viitsisiköhän kehitellä jotain valepulloja itselle, hmm... :grin
 
Sisko tietää ja yksi ystävä. Muuten ajattelin olla kertomatta vielä aika pitkään jos vain suinkin maltan. Esikoiselle kun kertoo niin luulenpa että hän tiedottaa sen sitten sukulaisille ja naapureille ym. :D

Miehestä en tiedä onko vielä kertonut kellekään.
 
Itse kerroin äidille tänään. Ei oikein osannut reagoida kun oon aina sanonut että biologisia en hanki, adoptoin :D mutta niin se mieli muuttuu :)
 
Takaisin
Top