Kenelle kerrotte ja koska?

Meidän vanhempia nähdään yhdessä porukalla nyt viikonloppuna, niin ajattelimme kertoa vihdoin heille, jos kaikki menee hyvin torstain ultrassa. Aikaistahan se on, vkl on 7+0, mutta toisaalta kertoisimme molemmille, jos kesken menisi, niin miksei nytkin :)

Meillä kerrottu miehen siskolle ja yhdelle mun kaverille. Jotenkin edellisen keskenmenon jälkeen ei vielä itsekään ymmärrä olevansa raskaana joten varmaan odotellaan viikolle 12 ennen kuin kerrotaan muille. No töissä on pakko kertoa esimiehelle noiden poissaolojen takia

Meillä on maailmankirjat sekaisin, kun mies haluaisi kertoa vanhemmilleen! Viime raskaudessa oli sitä mieltä, että perheenjäsenillekin kerrottaisiin synnäriltä vasta :D

Vain puolisolle ja yhdelle hyvälle ystävälle kerrottu. Ekan ultran jälkeen sitten isovanhemmille. En uskalla näin alkuvaiheessa kailottaa kovin monelle.. Paljon on juhlia tiedossa alkusyksyksi, joten aikamoista kikkailua tiedossa, ettei lähipiirin epäilykset heti herää. ;-)

Vielä ei ole kerrottu kenellekään ja jos vain mahdollista, niin itse pitäisi tämän vielä pitkään omana tietona. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen.. (nyt 8+4 tms)

Kerrottiin tänään minun vanhemmille. Ois tuntunu hankalalta salailla kun ollaan tässä useampi päivä kyläilemässä. :)

Mies oli kertonu tytön tarhassa. Oikein oli kuulemma kaikki ultrat ja kaikki selvittäny. :D Eli taitaa olla nyt sit julkista tietoa, kun sinnekin kerran kerto. En nyt ihan asiakseni aio huudella, mutta jos tulee johonki sopivaan väliin puheeks.
Viikkoja nyt 8+3 ja piti odotella np-ultraan, mutta eipä tuo haittaa näinkään. Kutenki jos jotain käy, ni tulis kerrottua sitten.

Mulla on ongelma!!
Viikon päästä menossa 4 työkaverin kanssa mökille, muutenkin sillä porukalla käydään viettämässä aikaa ja on ihana porukka vaikka ollaan 27v, 29v, 36v, 36v ja joku 50+.

No. Tuolla porukalla AINA ostetaan pullo ja jaetaan se, oli sitten skumppaa tai viiniä. Ja ollaan siis koko vkl mökillä, skumppa-aamiaista yms suunnitteilla. Näille naisille ei varmasti mee läpi mikään tipaton tai lääkekuuri..

Kellekään ei vielä olla kerrottu, neuvola vasta 19.9.

Mun on varmaan pakko heille kertoa? Pitäiskö sitten ennen heitä kertoa myös vanhemmille, ettei työkaverit kuulisi ekana?

Miten sinä tekisit? :)

Mä kirjoittelin vähän samantapaisesta ongelmasta itse aiemmin. Mä oon vähän sitä mieltä että jos he on sen verran läheisiä että voit luottaa etteivät kerro koko työpaikalle niin kertoisin asian. Välillä jopa vähän ihmetyttää miksi läheisiltä ihmisiltä pitää niin paljon salailla koska vaikka tuliskin keskenmeno niin eikö heille kertoisi ehkä sit siitäkin? Itselle tuli km keväällä ja kerroin monelle sellaiselle siitä keille en ollut ehtinyt kertoa koskaan olevanikaan raskaana. Vaikeeta se joissain tilanteissa on yrittää keksiä tekosyitä ja on vaan kaikille kiusallista. Mutta tosi moni tuntuu olevan eri mieltä.,.

Mulla on ongelma!!
Viikon päästä menossa 4 työkaverin kanssa mökille, muutenkin sillä porukalla käydään viettämässä aikaa ja on ihana porukka vaikka ollaan 27v, 29v, 36v, 36v ja joku 50+.

No. Tuolla porukalla AINA ostetaan pullo ja jaetaan se, oli sitten skumppaa tai viiniä. Ja ollaan siis koko vkl mökillä, skumppa-aamiaista yms suunnitteilla. Näille naisille ei varmasti mee läpi mikään tipaton tai lääkekuuri..

Kellekään ei vielä olla kerrottu, neuvola vasta 19.9.

Mun on varmaan pakko heille kertoa? Pitäiskö sitten ennen heitä kertoa myös vanhemmille, ettei työkaverit kuulisi ekana?

Miten sinä tekisit? :)

Minä kertoisin, ja kertoisin ehkä ensin vanhemmille jotteivat kuule muuta kautta vahingossa. Kun kerran alkoholitarjoilua on luvassa, niin on vaan parempi kertoa suoraan jos kerran tekosyyt eivät mene läpi. :)

Mä kertoisin kanssa työkavereille, itse asiassa juuri tänään kerroin. Hän lupasi, ettei muut kuule sitä häneltä mutta tietääpä ainakin kommentoida muille jotain neutraalia, jos oon poissa. Vanhemmille ei olla vielä kerrottu, musta sillä järjestyksellä ei ole väliä, kenelle ensin kertoo. Omia vanhempia en näe edes nyt moneen viikkoon, joten ovat aika pitkällä sillä listalla, kenelle tässä on ehtinyt jo asian paljastaa.
Työpaikalla kertominen helpottaa myös suoriutumispaineiden kanssa, on ainakin syy siihen, miksi ei juuri nyt ole terävimmillään. suht elämää nähneitä nää sun työkaverit myös Siisseli, joten en usko että pienestä hetkahtavat tai että juoruilisivat siitä eteenpäin. Ostat itelles pullon alkoholitonta kuohuvaa ja juhlistat nykyistä tilannetta yhdessä työkavereiden kanssa. :gen014

Kiitos kaikille!
Itsekin aloin nyt miettimään tuota järjestystä, eihän sillä ole väliä.. Ajateltiin neuvolan jälkeen kertoa läheisille mutta jos nämä työkaverit olisivat se ainut poikkeus.

En nää mahdollisuutta selvitä tilanteesta kertomatta :D etenkin kun ei ole mikään "pilkkuun baarissa" rymyjengi vaan enemmän seurustelujuomaksi just otettu, vaikkakin useampi pullo.

Kiitos tsempeistä, varmaan alkuviikosta kerron niin ehditään vielä kertaamaan mun ruokarajoitteet samalla.. Niissä noudatan kyllä vaan thl:n suosituksia enkä vedä ylivarovaiseksi eli ei ole kovin vaikeita :)

Eilen oltiin lasten juhlissa, meitä oli n. 20 josta vain 1 tietää raskudesta ja muut varmasti arvasivat mahan koosta koska tulivat jopa vetämään paitaani tiukemmaksi että näkee paremmin. Ai että kun verisuoni meinasi rähähtää päässä :finger:

Eilen oltiin lasten juhlissa, meitä oli n. 20 josta vain 1 tietää raskudesta ja muut varmasti arvasivat mahan koosta koska tulivat jopa vetämään paitaani tiukemmaksi että näkee paremmin. Ai että kun verisuoni meinasi rähähtää päässä :finger:

Onpa ärsyttävää! Jännä miten raskaus antaa luvan urkkia ja kysellä. Sinullako siis näkyy nyt jo ensimmäisillä viikoilla? :)

Turvotusta se vielä on enimmäkseen, toka lapsi kyseessä niin varmaa alkaa oikea vauva maha näkyä aikasemmin :)

Yksi kaveri on usein kertonut arvanneensa jonkun olevan raskaana ja joiltakin jopa kysynyt asiasta suoraan. Mietin vaan, että eihän se taida kivaa olla jos joku tulee vaan ja kysyy. Varsinkin jos ei vielä halua asiaa paljastaa. Nyt tullut välteltyä häntä, koska ei olla vielä kerrottu kenellekään. Ja mies haluaisi pitää järjestyksessä ensimmäisenä vanhemmat.
Ensi viikolla on viikonloppu jolloin ei enää pysty pitämään kulisseja yllä, joten jännä viikko tiedossa jos tosiaan aletaan kertomaan. Silloin viikko 9 menossa.

Eilen kerrottiin miehen vanhemmille ja veljelle. Onneksi ne lupas olla viel kailottamatta koska ny vasta 9 viikko lähti käyntiin. Vieläku jaksaas hetken olla hissukseen nii sit olis ne kriittisimmät viikot takana. Onneksi menee niin nopeesti nämä viikot :)

Limbon meilläpäin ainaki tuntuu, että tosi moni on kysyny suoraan :rolleyes: etenkin töissä miespuoliset työkaverit. Toki, jos asiasta ei halua kertoa, niin sitten se on vähän kurjaa. Meillä ollu se kanta, ettei valehdellakaan, jos joku kysyy. Viimein saatiin kerrottua miehenkin veljelle, joten nyt kaikki lähimmäiset tietävät jo :)

Meillä on semmonen tilanne, että miehen äidille ja siskoille ollaan kerrottu kun ei pystyttäs onnistuneesti salaamaankaan. Lisäksi oon kertonu omille siskoille ja parille kaverille. Omille vanhemmille ja isovanhemmille en oo kertonu vielä. Ekan ultran jälkeen kerron niille ja mun veljelle ja lopuille kavereille. Ei oo ollu vaikee salailla, koska mun perhe on Suomessa ja minä en.

Nyt kun ultrassa selvisi, että raskaus on ok niin ajateltiin kertoa miehen vanhemmille :) Ja varmaan sitten miehen veljelle. Pikkuhiljaa lähipiiri saa tietää tästä.

Takaisin