Kenelle kerrotte ja koska?

Meidän tessissä on että, jos ei neuvolakäyntejä yms pysty käymään omalla ajalla, sitten on palkallista työaikaa. Mulla on vuorotyö, niin saan kaikki lääkärit yms käytyä omalla ajalla. Kerroin esimiehelle kun piti ultran takia vaihtaa työvuoroa. Lisäksi piti parin neuvola- ja lääkärikäynnin takia saada iltavuoro. Helpompaa kun tietää eikä kerro muille. Jos kaikki hyvin np ultran jälkeen saa muutkin työkaverit tietää.

Kerrottiin läheisiksi kokemillemme henkilöille molemmat heti plussauksen jälkeen, muille ollaan kerrottu vähän siihen malliin, että millon tulee väkisten esiin, ts. yleensä liittyy alkoholitarjoilutilanteisiin. Töissä olen kyllä nyt onnistunut puhumaan työkaverin töihintulomaljoja jo kaksi kertaa eteenpäin siirrettäväksi (kun kaikki olisi tulleet lomalta jne.) mutta kolmatta kertaa ei taida onnistua enää, luulen että nytkin jo epäilevät kun yleensä en ole hirveästi skumppajuhlia vaststellut :D Mutta nyt on onneksi sentään ultralla todistettu että elävä olio löytyy ja kohta alkaa yhdeksäs viikko että ehkä se sei enää niin katastrofi ole vaikka paljastuisikaan :)

Kerrottiin läheisiksi kokemillemme henkilöille molemmat heti plussauksen jälkeen, muille ollaan kerrottu vähän siihen malliin, että millon tulee väkisten esiin, ts. yleensä liittyy alkoholitarjoilutilanteisiin. Töissä olen kyllä nyt onnistunut puhumaan työkaverin töihintulomaljoja jo kaksi kertaa eteenpäin siirrettäväksi (kun kaikki olisi tulleet lomalta jne.) mutta kolmatta kertaa ei taida onnistua enää, luulen että nytkin jo epäilevät kun yleensä en ole hirveästi skumppajuhlia vaststellut :D Mutta nyt on onneksi sentään ultralla todistettu että elävä olio löytyy ja kohta alkaa yhdeksäs viikko että ehkä se sei enää niin katastrofi ole vaikka paljastuisikaan :)

Vau kävittekö siis yksityisellä vai miten jo ultraan pääsitte? :)

Meillä ei vieläkään kukaan muu tiedä, viikkoja on 8+4, viikon päästä neuvola. Vähän vielä sulatellaan asiaa vaikka toivottu lapsi onkin (vaikkakin tuli rakkauden yllätyksenä ;). Neuvolan jälkeen varmasti lähipiirille kerrotaan, kerrottaisiinhan me siitäkin jos jotain sattuisi. :)

Vau kävittekö siis yksityisellä vai miten jo ultraan pääsitte? :)

Meillä ei vieläkään kukaan muu tiedä, viikkoja on 8+4, viikon päästä neuvola. Vähän vielä sulatellaan asiaa vaikka toivottu lapsi onkin (vaikkakin tuli rakkauden yllätyksenä ;). Neuvolan jälkeen varmasti lähipiirille kerrotaan, kerrottaisiinhan me siitäkin jos jotain sattuisi. :)

Joo yksityisellä. Minulla ei ole ollut mitään oireitakaan ja kun ikääkin on jo 36 v niin jotenkin tuntui, että on pakko päästä tarkistamaan onko siellä joku oikeesti :D MInun mielestä kanssa toi on aika hyvä ohjenuora et kertoo alkuvaiheessa niille kelle haluis kertoa sit jos jotain sattuiskin. Mutta nyt alkaa mennä vaikeemmaksi kun tää alkais laajentua jo työporukkaan ym...

Mä oon kertonut monille, mulla ei oo miestä tässä matkassa niin oon saanut ajatuksia purettua lähimmäisten kanssa. :) "virallistan" asian sitten np ultran jälkeen jos kaikki on ok!

Saako Anna-K kysyä ihan puhtaasta myönteisestä uteliaisuudesta, että päädyitkö ihan harkitusti vai miten ilman miestä odottamaan? Itsellä tuttavapiirissä useampia naisia, jotka yksinään harkinneen lapsen hankkimista, yksi vasta kyllä toteuttanut sen, mutta itselläkin jo tuossa jossain vaiheessa kävi mielessä kun ikää tuli ja sinkkuvuosia vaan lisää.

Me ei olla vieläkään kerrottu kenellekään. :D On ollut ihan jännä salata tätä asiaa. Varsinkin työkavereilta. Kerrotaan sitten vähitellen ens maanantain jälkeen, jos nt-ultrassa kaikki ok. :) Pitäisi vaan keksiä jotain hauskoja tapoja kertoa, eikä mitään "meitä on ens keväällä kolme"-tyyppistä ilmoitusta.. :)

Mekään ei ole kerrottu vielä kenellekään. Nt-ultraan on vielä kuukausi aikaa ja olimme ajatelleet odottaa sinne asti, ennen kuin edes omille vanhemmille kerrotaan. Voi olla, että se tapahtuu aiemmin, mutta onhan tämä tosiaan aika jännää aikaa varsinkin kun pahoinvointi tuli kylään. Kropassa muutokset ovat kuitenkin vielä niin vähäiset ettei sen puoleen tarvitse mitään vielä piilotella.

Saako Anna-K kysyä ihan puhtaasta myönteisestä uteliaisuudesta, että päädyitkö ihan harkitusti vai miten ilman miestä odottamaan? Itsellä tuttavapiirissä useampia naisia, jotka yksinään harkinneen lapsen hankkimista, yksi vasta kyllä toteuttanut sen, mutta itselläkin jo tuossa jossain vaiheessa kävi mielessä kun ikää tuli ja sinkkuvuosia vaan lisää.
Toki saa kysyä :) Lapsi on täysin vahinko, ja suhde lapsen isään päättyi alkuvuodesta. Tavattiin kuitenkin sillointällöin ja vahinko kävi. Itse alun paniikin jälkeen totesin että lapsi on tervetullut, mutta mies ei halua ottaa osaa tähän. Otti raskaasti enkä halua painostaa, ymmärrän hänen syynsä miksi ei tahdo olla mukana, elämän tilanne on huono uudelle muksulle.

Mää kerroin tänää ultran (12+3) jälkeen meijän perheen wa-ryhmässä missä on mun sisarukset ja puolisot. Äiti tiesi jo ennen ekaa ultraa (joka oli 9+5) ja muut ei vielä tiiä. Anoppilaan ois tarkotus lähtä parin vkn päästä käymään nii eiköhän tuo maha sit kerro jo kaiken :D

Meillä on hääjuhla viikon päästä lauantaina, silloin tästä taitaa tulla julkista tietoa. Mun vanhemmat ja veli perheineen ei vielä tiedä, selvinnee niille sitten silloin. Ne ei ollu listalla kovin korkeella, kun mietin kenelle kerron. Asiasta tietää mun kummitäti ja hänen miehensä, mun 4 hyvää ystävää ja niiden mahdolliset miehet/läheiset sekä koko työporukka, pomot ja kollegat (koska oon saikulla koko ajan ja oksensin aina kun olin toimistolla, hankala salata mitään). Sitten miehen vanhemmat tietää ja toinen veli avovaimoineen. Melkonen porukka jo ja aina kun se luonnollisesti tulee esiin, niin kerrotaan.

Me aiotaan kertoa varmaan sitten 12 viikon jälkeen kun aletaan olla vähän "varmemmilla" viikoilla. Kun keskenmeno takana, niin en kaipaa sitä sääliä sitten, jos tämä ei nyt päätykään hyvin... Tällä hetkellä tietää tietenkin lapsen isä, jonka lisäksi paras ystäväni perheineen :) Miten olette kertoneet uutisista? Oletteko vain möläyttäneet kahvipöydässä, että meille tulee vauva!

Tänään kerroin yhdelle työkaverille :) Varmaan lopuille ens viikolla jos nt ultrassa hyviä uutisia. :nailbiting:

Äitille kerroin vaa et lapset tulee hoitoon ku mennää ultraan. Perheen wa-ryhmään laitoin ultrakuvan ja kerroin koska tää suunnilleen syntyy. Anopille kai kerron lasketun ajan sit ku kerron ja muut saa kysyä :D

Mä oon kertonu parhaille kavereille, ja molempien vanhemmat tietää :-) ens torstain nt-ultran jälkee jos kaikki on kunnossa ni lopetetaan salailu :-D

Me ei olla vielä kerrottu muille kuin mun äidille ja yhdelle ystävälle. Mun pomoille mun piti kanssa sanoo, kun sunnittelivat mun asiakaskuntaani jotain muutoksia. En muuten olis vielä kertonut niille. Ei oikein vielä oo uskaltanut kertoa kenellekään, kun ar-ultrakin on vasta ens maanantaina. Ehkä sitten sen jälkeen uskaltais jo kertoa, mutta voi olla että odotetaan sinne nt-ultraan asti. :)

Tänään oli nt-ultra eli nyt aletaan kertoa ihmisille asiasta. Minä kerroin jo lähimmille työkavereilleni. :) Ai että oli mukava päästä kertomaan ilouutiset... :D Pian päästään ilmoittamaan muillekin. Ajateltiin kertoa läheisille facetoface, pitää vaan ensin keksiä joku hauska keino miten.. <3

Vanhemmille ja lähimmille ystäville kerrottu. Reilu viikko odotetaan vielä nt-ultraa ja sitten vois kertoa työpaikallakin :)

Vielä ei ole kerrottu kenellekään. Taidetaan odotella NT-ultraan, johon on aikaa vielä yli kolme viikkoa. Sen jälkeen vanhemmille ja sitä mukaan ystäville, kun heitä nähdään. Myös töissä uskaltaa tuon jälkeen asian varmaankin jo julkistaa tai sitten odotan siihen asti, kun alkaa selkeästi näkymään ulospäin.

Takaisin