Kenelle kerrotte ja koska?

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille, sekä mä olen kertonut 3 tosi läheiselle ystävälle :-) varmaan rv 14 aikaan aletaan puhua ihan julkisesti asiasta tai kerrotaan :-)

Meillä tietää mun äiti ja veli. Pari hyvää ystävää sekä miehen pari hyvää ystävää. Anopille yritän kehittää jonku hyvän tavan kertoo ku se on jo vuoden verran kyselly et koska koska :D

Keskisellä tuurissa kyl myytiin sellaasia paitoja jois lukoo "ladataan vauvaa" mut en mä oikeen tierä et mikä olis sellainen ärsyttävä tapa sen kannalta :D en mä ilkee oo. Mut kyl me yritetään pimittää asiaa viel ainaki tonne 12 viikoille.

4 Läheisintä kaveria tietää. Muille kerrotaan ehkä joskus rv 12 jälkeen jos silloikaan. Jos joku arvaa aikasemmin niin en ala kieltelemään :)

En voinut pidätellä, kerroin kahdelle kaverille, jotka tietää yrityksistä ja on eläny mukana tätä tarinaa. Kaikille muille kerrotaan sitten kun selviää, että kaikki etenee normaalisti ja on jotain kerrottavaa :) Tää turvotus jos pahenee, niin pomon kanssa täytyy varmaan puhua piakkoin

Tänään oli pakko pomolle kertoa raskaudesta, kun meinas oksennus lentää :) oli tarkoitus pimittää tietoa hiukan pidempään.

Miehen kaa yhdessä tehtiin testiä eli hän sai tietää heti. Omille vanhemmille ja yhdelle kaverille kerroin myös heti. Miehen äiti ja mummo tavataan huomenna niin heille saa silloin kertoa kasvokkain. Emme ole heitä tavanneet keväällä tapahtuneen keskenmenon jälkeen niin vaikka vasta raskaus aluillaan niin kiva kertoa, että "taas mennään". Viimeeksi raskaana ollessa viivyttelin kertomista, jos vaikka ei kestä kyydissä. Kun keskenmeno sitten kävi, kerroin joka tapauksessa siitä aika monille. Joten samapa tuo kertoa raskaudesta jo alkuvaiheessa, jos myös keskenmenosta joka tapauksessa kertoisin. Nyt kun tilastollinen "joka kolmas nainen kokee keskenmenon elämänsä aikana" on suoritettu heti ekalla yrityksellä pois alta, niin voipi olla pikkaisen rennommalla mielellä.

Ekasta raskaudesta kerrottiin omille vanhemmille ja mun siskolle ihan muutama päivä plussasta, mutta nyt jostain syystä tahdottais odottaa vähän :D Varsinkin siskolle ja parille hyvällä kaverille kyllä tekis mieli kertoa, mutta jos nyt ainakin ekaan neuvolaan odottais, se on kuitenkin 2,5 vkon päästä.

Anoppi ja appi tietää. Muulle perheelle kerrotaan varmaan sit ar-ultran jälkeen. Elleivät arvaa jo aiemmin, kun on juhlat tulossa ennen sitä. Olis vaan niin ihana kertoo ensin tulevalle isoveikalle ennen kuin muut kuulee tai arvaa:happy:

Miehen kaa yhdessä tehtiin testiä eli hän sai tietää heti. Omille vanhemmille ja yhdelle kaverille kerroin myös heti. Miehen äiti ja mummo tavataan huomenna niin heille saa silloin kertoa kasvokkain. Emme ole heitä tavanneet keväällä tapahtuneen keskenmenon jälkeen niin vaikka vasta raskaus aluillaan niin kiva kertoa, että "taas mennään". Viimeeksi raskaana ollessa viivyttelin kertomista, jos vaikka ei kestä kyydissä. Kun keskenmeno sitten kävi, kerroin joka tapauksessa siitä aika monille. Joten samapa tuo kertoa raskaudesta jo alkuvaiheessa, jos myös keskenmenosta joka tapauksessa kertoisin. Nyt kun tilastollinen "joka kolmas nainen kokee keskenmenon elämänsä aikana" on suoritettu heti ekalla yrityksellä pois alta, niin voipi olla pikkaisen rennommalla mielellä.
Mulla vähän samat mietteet. Töissä tai somessa ei ois tietty kiva alkaa kertoa keskenmenosta jos ois jo hehkuttanut raskautta mutta mäkin kerroin keskenmenosta monille keille en ollu ehtiny kertoa alunperin raskaana olevanikaan. Ehkä siis voin kans astella et ei se osu uudestaan omalle kohdalle!!

Olen kertonut ainoastaan ystävälleni. :) Hän oli todella iloinen puolestani, mikä lämmitti kovasti mieltäni. Muille kerrotaan vasta sitten kun varmasti on jotain kerrottavaa, eli ensimmäisen ultran jälkeen. Mitä sitä turhaan hoppuilemaan, niin alussa vasta mennään, että mitä vaan voi vielä tapahtua.

No ei se sitten ihan suunnitelmien mukaan mennyt :D Siskolle oli pakko kertoa perjantaina nähdessä ja vanhemmille tuli kerrottua eilen! Tuntui hankalalta kierrellä ja kaarrella ja keksiä "tekosyitä", nyt on helpompi!

Päätettiin miehen kanssa yrittää pitää salaisuutena sinne nt-ultraan asti. Viime raskaudessa kaikki sai tietää jo rv7 tienoilla niin rajun pahoivoinnin ja sairaalassa olon vuoksi.:hungover:
Nyt toivotaan että onnistuu pitää tonne asti!:)

Isoisoäidille kerrottu, muiden kanssa odotellaan johonkin määräämättömään aikaan asti. Kerrotaan, jos fiilistä tulee!

Takaisin