Kukkis.mlk
Puuhakas puhuja
Mä tiiän, etten pärjäis ekoi viikkoi yksin muksun kanssa. Siks oon ilonen, et mies jää kotiutumisen jälkeen kotiin. Ehkä yrittää pitää talviloman perään, ni LA:sta laskettuna olis viel vuoden vaihteen kotona.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pöh.
Viime kevään kuljin vajaa sata kilometriä suuntaansa töihin, ja matkakuluja kertyi varsin reippaasti. Menin jo pöljänä ilmoittamaan ne verottajalle vähennyksiä varten, mutta nyt mietin, että todennäköisesti hyödyn verovähennyksistä vähemmän kuin isommasta äippärahasta ja mietin jos kuitenkin ottaisin nuo työmatkakustannukset takkiin.Pyysin nyt kuitenkin laskemaan tuon 6 kk mukaan kun menee niin lähelle. Mutta nyt ihmettelen, miksi ihmeessä matkakulut vähennetään tuloista äippärahaa laskettaessa. Ei kai siitä pitkästä työmatkasta nyt sentään tartte moneen kertaan rangaista, kun onhan siitä jo kertaalleen riittävästi kärsitty matkoihin menetetyssä rahassa ja vapaa-ajassa.Viime kevään kuljin vajaa sata kilometriä suuntaansa töihin, ja matkakuluja kertyi varsin reippaasti. Menin jo pöljänä ilmoittamaan ne verottajalle vähennyksiä varten, mutta nyt mietin, että todennäköisesti hyödyn verovähennyksistä vähemmän kuin isommasta äippärahasta ja mietin jos kuitenkin ottaisin nuo työmatkakustannukset takkiin.

Kela vetoaa siihen, että ei tulisi mätkyjä. Tietääkseni Kelalle voi vaihtaa veroprosentin halutessaan, "omalla vastuulla", mutta en tiedä kui käytännössä toimitaan.Mä ihmettelin tota äitiyspäivärahojen verotusta.. Oon siis ite vielä opiskelija, eli saan äippärahat siinä vähimmäismääräsenä. Kuitenki kelan lapuissa luki et siitä menee veroa muistaakseni jopa 20%?? Mikähän järki tuossa on, kun kesätöissä ollessaakaan mun veroprosentti ei ollut edes puolia tuosta.
Siis joo, ihan samaa mäkin ihmettelin! Mulla työmatkakulut menee yli maksimin eli sen 7 tonnia, se on iso raha vähentää tuloista. Ei todella mee mun kaaliin mitä tekemistä työmatkakuluilla on äitiyspäivärahan laskennan kanssa![]()