Muistaakseni äitiysraha ja vanhempainraha oli samassa lomakkeessa. Itekkin ihmettelin, ku en hae vanhempainrahaa ollenkaan, et mistä saan äippäloman rahat haettua :) Muutenkin tuntu turhalta täyttää, ku saan palkan, mut työnantajaa vartenhan se sit täytetään, et se saa hyvitystä, jos haluaa.
Ollaan nyt siis päätetty, et mies on vanhempainvapaan kotona. Vaik sainki keskiviikkona äidiltä haukkuja asiasta. Prkl. 28 vuotta sitten asiat oli eri tavalla + isällä on aina ollut äitii korkeemmat tulot. Äiti ei myöskään tykännyt, ku kerroin, et muksu saa korviketta. Sisältää kuulemma niin paljon säilöntäaineita. Teki mieli pamauttaa, et nykyruoka on ittessään jo niin täynnä säilöntä- ja muita lisäaineita, ettei varmasti muksu saa niitä korvikkeesta enempää, ku mun tissiä imemällä.
Käly taas totes, et entä jos mä kiinnyn siihen muksuun. No vittu, ei kiinnosta! Mä tuon perheelle rahat ja saan viettää töitten jälkeen aikaa lapsen kanssa. Jos se yhtään tulee meihin, ni se tuskin ees herää montaa tuntii ennen ku pääsen kotiin :D
Kyl välil miettii, et olis helpompaa, jos antaisin kaikille periks ja mielistelisin kaikkii, mut jos mä ja mies ollaan päätetty jotain, ni niin tehdään. Muutenkaan mennä muiden käskyjen mukaan.