Kauniita unia, oman kullan kuvia

Meidän yöt on keskimäärin paljon parempia kuin ennen unikoulua mutta ei ne mitenkään säännönmukaisesti hyviä ole. Viimeyönä jouduin nousemaan vaikka kuinka monta kertaa, mutta onneks oli parempia öitä taustalla niin ei väsytä pahasti. Meillä taitaa liha ummettaa Bebeä sen verran et jos tulee liikaa annettua niin sit on yöllä masu kipee ja heräillään. Pitää siis edelleen pysytellä minipienissä annoksissa. Muuten ei oikeestaan heräillä, eli jos masu ei vaivaa saan parhaimmillaan nukuttua 6 h putkeen :)
 
Kiva teille :) Mäkin ootan sitä. Vaikka taitaa olla turha ootella: eilen menin ajoissa nukkuun niin pyörin sängyssä vielä yhdeltä. Ja nyt ei silti päikkäreillä nukuta :eek: Kuutamo vissiin.
 
Meillä on tän viikkoa herätty kerran yössä tankkaamaan maitoa. Herää, tempasee pullon maitoa ja sammuu taas. Kiinteiden määrää ollaan päiväsajalle lisätty. Mietin, että pitäiskö maitomäärääki lisätä josko sitten ei olis tarvetta yöllä herätä maidolle? Ei sillä että mua haittaa herätä yöllä, mutta jos jollain kikkakolmosella voitais jättää yötankkaus pois niin voitais lopettaa tää touhu alkuunsa ku ei oo puoleen vuoteen muutenkaan tarvinnu yöllä evästää. Tai ehkä mä ny vielä kattelen, voihan tää olla joku kausiki. Tarvii enempi masun täytettä ku on niin kauheesti harjoiteltava päivisin kaikkia jumppaliikkeitä, kuten konttaamisen jaloa taitoa ja istumista :happy:
 
Ootko kokeillu antaa vettä? Jos sillä vaan on jano? Leevi ottaa välillä vähän vesihörppyy ja sit nukkuu taas.. Muutenki viime aikoina nukuttu vähän paremmin.. Heräilly vaan 3-5 kertaa = )
 
En oo vettä antanu. Selkeesti maitoa kaipaa ku alkuviikosta annoin yöllä eka vaan puoli pulloa niin ku se oli juotu ni jatko ränäämistä. 150 ml (Vekan normaaliannos) ku oon nyt sit antanu ni nukkuu sen jälkeen aamuun asti.
 
Minä yllätyin siitä miten hyvin meillä ruettiin nukkumaan heti sairaalasta pääsyn jälkeen. Poika täyttää huomenna 3 kuukautta ja ´unirytmi´ on ollut aivan samanlainen ekasta kotiintulopäivästä asti :joyful: :angel2 Poika menee yöunille omaan pinnasänkyynsä (joka on meidän huoneessa) joka ilta 7-8 aikaan ja nukkuu yhteen asti. Yhdeltä syödään siis ekan kerran ja unille poika nukahtaa aivan samantien, koskaan ei ole yöllä ruennut valvomaan ...:wideyed: Toisen kerran herra herää viiden maissa syömään, jonka jälkeen vetelee sikeitä yleensä kahdeksaan asti :happy: Saan itse aina nukuttua reilun 8 tuntia yössä, enkä ole koskaan ollut väsynyt yöunien jäljiltä, heh :angelic: Vaippoja en ole myöskään koskaan yöllä joutunut vaihtamaan, eikä poju ole koskaan yön aikana tehnyt kakkaakaan. :angel5
 
Oi ku kiva! :-) Sullahan kiltti poika on.
Minäpä toivotan teille oikein hilpeitä neljän kuukauden hulinoita, hauskoja hampaantuloaikoja ja kivoja kiinteiden aloitusaikoja ;-) Jos ei nuilla millään ole vaikutusta yöuniin niin melkosen turhapuron olet saanut ♡
 
Meillä oli kyllä niin hulinayö että oksat pois. Neiti nukahti kiltisti kasilta, vanhempi neuti ysiltä. Tämä helmikuinen heräsi yhdeltä syömään. Ennenkuin ehdittiin nukahtaa uudestaan, heräsi vanhempi tyttö ja kipitti huoneestaan äitin viereen. Ennenkuin nukahdettiin tuli idi kaupungilta, ja tyttö kipittää isin seuraksi. Isi pesee hampaat ja tulevat sänkyyn molemmat. Tyttö pyörii ja hyörii. Isi muuttaa vierashuoneeseen. Tyttö perässä. Vauva herää. Tyttö tulee "auttamaan äitiävauvan kanssa". Ärähdän tyttelin takas isin viereen. Vauva, joka eilen oppi seisomaan tukea vasten, ja jonka pinnis meni eilen pohja-asentoon, päätti sitten loppuyön heräillä n. tunnin välein ja puol seiska vääntää kakat. Kun oli aamu. Eli sitten noustiin. Ja toki neiti heräsi samantien isin vierestä. Että näin. Kahvilla saatiin tämä aamu alkamaan, isäntä sentään sai nukkua ysiin niin jaksaa ajaa tänään sukuloimaan. Itse jäisin niin mielelläni kotiin mutta kai se on näiden tyttöjen isoisoäitiä mentävä juhlimaan...
 
Meillä nukuttiin reilut 12 tuntia jonka aikana käännytiin 3 kertaa mahalleen ja muu aika möngittiin ihan äidin iholle.
 
Mies joutui heti aamusta moottorisahan kans heilumaan kun oli puita kaatunut tarhojen päälle, aidat nurin niin ei saanu polleja ulos. Minä tilasin puolestani lisää näitä säitä!
 
Heräilisköhän tyttö tänä yönä vähemmän, kun annoin panadolia. Viimeyönä en tuntia nukkunut. Hammas tulossa läpi ja epäilen johtuvan siitä. Voi kun se osais kertoa mitä se tahtoo, kun pelkään myrkyttäväni sitä turhaan koska ei toi itkeskele, tahtoo vaan yöllä kolmen vartin välein tissiä.
 
Jihuu.. Tänään kun taas katottiin Leevin suuta nii olihan sielä nyt jo kunnolla 2 alahammasta puhjennu = ) että ei se haittaa vaikka heräilee kin sen 3-5 kertaa.. Mut ei oo kyllä muuten ollu mitenkään erityisen kiukkunen ja kaikki ruoka on maistunu ihan normaalisti = )
 
Se hampientulo voi sit vaikeuttaa vähän imetystä, vauvan imuote muuttuu kun hampaat tulee eteen. Meillä roo vahingossa puri mua pari kertaa mutta niistä selvittiin.
 
Joopajoo, meillä on ollut pari aika hirveetä yötä. Taidanpa skippaa tänään vehnät enkä anna Bebellekään ainakaan maissia ja toivon et sit pierettäs vähemmän yöllä. En oikein muutakaan keksi.
 
No nyt minäkin kirjoitan tänne ekan valituksen. O. ei ole nukkunut kunnolla kahteen yöhön. Äiti on vähän väsynyt. Ei auta viereen nostaminen. Ihme yninää tunnin välein, johon välistä auttaa maito ja välistä tutti, välistä äidin kainalo ja välistä oma sänky.
Itse olen yökukkuja sorttia ja arvostan niitä paria tuntia, jotka voin viettää lapsen nukkumaanmenoajan jälkeen itsekseni. Mutta kun menen itse nukkumaan klo 00 aikaan, yöhulinat alkaa.
Iskä taas nukkuu samalla kun lapsikin ja en vaadi osallistumaan aamuvuoro viikolla yöheräämisiin, kun joutuu jo klo 04 heräämään töihin.
Ollaan mietitty et josko omaan huoneeseen siirtäminen rauhoittaisi öitä, ettei me omilla kyljenkääntämisillä herätettäis lasta.
Oishan meillä itkuhälytin (ja mun hypervirittyneet vaistot), niin kuultais kun on hätä. Eikä se iso vaiva ole hakea viereisestä huoneesta perhepetiin tarvittaessa.
Hampaita ei vielä ole, eikä ikenetkään ole turvoksissa, vatsa hieman kovalla mutta toimii säännöllisesti.

Mut nyt kahvia, kahvia ja kahvia naamariin :coffee
 
Dalila, voimia, tiedän kuinka pahasti hajottaa jos on pari huonoa yötä putkeen!

Meillä sen sijaan oli oikein hyvä yö :). Mä nousin vaan kerran imettämään ja kerran tai pari vähän paijasin. Vähän tietty heräilin kun kroppa ei taas oo tottunut täysiin öihin, mutta kuitenkin nukuin enkä valvonut.

Yks hassu juttu kävi, nimittäin joku kerta kun havahduin sekoitin miehen yöpaidan hihasta pilkistävän käsivarren vauvan päähän. Mutku se piti käyttä pään alla niin unenpöppörössä se vaikutti ihan päältä ja sit kylki vauvan vartalolta...! Ryhdyin sit paijaamaan miehen kättä takas uneen ja tajusin virheeni vasta siinä vaiheessa kun mies heräs :D. Ja sit meinasin tehdä saman tempun toisen kerran! Vieläkin naurattaa :D
 
Takaisin
Top