Kauniita unia, oman kullan kuvia

Täällä on kans pikku-ukko oppinu, että äitiltä saa tissiä ja iskän sylissä saa kakata! Meneekin luonnostaan meillä niin, että isukki vaihtaa suurimmaksi osaksi vaipat... Ens viikolla isukki menee töihin, niin toivottavasti poitsu huomaa, että naisten seurassakin saa kakata :grin tulee muuten herralle piiiiitkät ja tukalat päivät ootella kakkamiestä töistä!
 
Mein pikku-ukko kähisee ja puhisee aina ennen heräämistä parhaimmillaan tunnin verran, välillä itkeskelee, mutta ei kovin herkästi mennä herraa syliin hakemaan, kun on sitten äkänen kun unet jääny kesken. On nää lapset vaan niin erilaisia. Mm. vanhin poikani aloitti aina hirmu metakan heti kun sai silmät auki ja jos ei tissi ollut suussa alle minuutissa heräämisestä, niin syömisestäkään ei huudon takia tullut mitään. Uusin tulokas saattaa möllöttää hereillä toistakymmentä minuutti sängyssä ennenkuin huutelee, että tulkaa hakemaan.

Yöt on alkanut sujua mallikkaasti. Viiden tunnin syöttövälit viimesen viikon aikana. Siinä saa jo levättyä.
 
Perhepedissä nukutaan. Poika miun vieressä, rauhoittuu parhaiten miun kainaloon imetyksen jälkeen. Sairaalassa nukkui osan yöstä omassa sängyssä mut jossai vaiheessa otin aina viereen kun tuli ikävä. Saa nukkuu vieressä niin kauan kun imetän.. Ehkä puolivuotiaana aletaan vähän harjoittelemaan omaan sänkyyn.. Päiväunia nukkuu välillä äitiyspakkauslaatikossa jos pitää saada tehtyä jotain ja kohta varmaan alan nukuttaa ulos vaunuihin myös.

Iltasin nukahtaa 22-00 välillä yöunille.. Ja yöllä syödään 2x eka unipätkä usein on 3-4h ja sit seuraava syöttö
3h päästä.. Aamulla heräillään 8-10 väliin yleensä.. Esikoinen mönkii jossai vaiheessa aamua aina viereen jatkamaan unia meidän kanssa.
 
Su-ma yö oli kyllä luksusta: neiti nukahti yhdeltätoista, söi kolmelta, viideltä ja vähän ennen kasia. Ja sitten viime yö, noh, oli aika vastakohta. Neiti ähisi ja puhisi ja itkeskeli koko yön, herätti varmaan parikymmentä kertaa enkä millään meinannut keksiä mikä auttaisi :/ kahdelta yöllä katsoin kelloa kun oltiin jo joku kuus kertaa herätty ja mietin miten pitkä yöstä tulee *haukotus* josko tästä yöstä tulisi taas vähän parempi?
 
Su-ma yö oli kyllä luksusta: neiti nukahti yhdeltätoista, söi kolmelta, viideltä ja vähän ennen kasia. Ja sitten viime yö, noh, oli aika vastakohta. Neiti ähisi ja puhisi ja itkeskeli koko yön, herätti varmaan parikymmentä kertaa enkä millään meinannut keksiä mikä auttaisi :/ kahdelta yöllä katsoin kelloa kun oltiin jo joku kuus kertaa herätty ja mietin miten pitkä yöstä tulee *haukotus* josko tästä yöstä tulisi taas vähän parempi?

I feel you!! Ihan silmät ristissä ollu koko päivän, haukotus.........
 
Miten te nukutatte vauvan? Siis sylissä, vieressä, omaan sänkyyn, tissille? Kikkakolmosia?
Meillä tuntuu nukahtavan vain tissille ja jos itse nousee, herää vauvakin. Vaunuihin nukahtaa myös mutta herää kun tullaan sisään.
 
Välillä nukahtaa omaan laatikkoon, välillä tissille ja herää siirrettäessä, mutta hetken silittelyllä nukahtaa uudestaan..
 
Jossain luki että vie 20 min että vauva vaipuu syvään uneen jolloin siirtäminen esim sylistä sänkyyn on helpompaa.. Mene ja tiedä!
 
Yön pimeet tunnit itkevän vauvan kanssa on kyl pitkiä ja raskaita! Eilen koitettiin 22-03 välinen aika saada vauva tyytyväiseksi ja kyllä meinas usko loppua. Syöttäminen ja rinnallaolo itketti, makaaminen ja silittely itketti, kaikki asennot ja keinuttelut itketti. Tuli röyhyä ja pierua ja vaihdettiin kuivaa vaippaa, mut mikään ei auttanut. Oltiin just puhumassa, et sen on pakko olla kipee ja mietittiin et täytyy kuume mitata, kun vauva nukahti mun olkapäälle keinutteluun ja nukku koko loppuyön itkemättä, vaan välillä heräten syömään. Että olikohan tää nyt joku tällanen vauvat nyt vaan joskus itkee -juttu?! Kauheinta on vaan kattoo sitä huutavaa pientä, kun mikään mitä tekee, ei auta.
 
Meillä oli 3 viikon kohdalla niitä öitä kun mikään ei ollu hyvä ja valvottiin tuntikausia yöllä kokeilemassa kikkakolmosia. Onneks ne on nyt ohi. Mutta aina tulee uusia juttuja... Nyt eletään sitä aikaa kun maitoa pitää saada tunnin välein, myös öisin.
 
meillä neiti nukahtaa pullo suussa, imu jatkuu, vaikka on ihan tolkku pois.

eilen huudettiin mahaa kun jätin sen cuplatonin pois, niin kostautui heti ja ainoa apu oli jalkojen pumppaus,isin käsivarrella mahattelu ja pikku hiljaa neiti pieri ilmat ulos :smiley-ashamed004 kyllä koetteli hermoja, kun oli vaan itsellä hätä,kun näkee toisen olevan tuskainen.

öisin syötän imetystyynyn päällä, jolloin lapsi ei keikahda, kun saatan nukahtaa sohvalle.
5-15min annan kölliä syönnin jälkeen,ennenkun edes yritän siirtää sänkyyn... sitä oppii odottamaan,kun yhden yön valvoo väsyneen ja kiukkuisen ipanan kanssa :smiley-angry003.
 
Mä nukutan välillä peittoon käärittynä sylissä ja istun jumppapallolla ja siinä hytkyttelen. Jos ei oo nälkä nii itkut loppuu aina siinä ollessa. Sit joskus yöllä jos änisee muuta kun nälkää nii nappaan ihan kainaloon kiinni (on muuten siinä vieressä kuitenki) peiton kanssa ja silittelen nii yleesä rauhottuu. Yleesä tää nukahaa kyllä kun masu täynnä ja röyhtäyttää olkapäällä. Ulkovaatteita puettaessa nukahtaa myös usein ja vaunuun/kaukaloon ku pääsee nii simahtaa siihen viimestään..
 
Meillä oli tuo huuto jakso 2 vk ikäisenä. Muutamana päivänä huusi illasta tunnin pari, sit ku otettiin cuplaton käyttöön ei oo tarvinnu huutaa :smug:
 
Tää on kahtena yönä nyt huutanut yhdestä kuuteen. Huutoyön jälkeen nukkunut seuraavan vuorokauden, että jaksaa taas huutaa. Luulin johtuvan D-vitamiinista, mut ei kai ne aiheuta mahakipua vaan joka toinen yö? Nyt tänä yönä se näköjään taas nukkuis, mut ite en oo saanut nyt unta ekan syötön jälkeen pariin tuntiin :sad001
 
Meillä vauva nukkui ekan viikon meiän välissä, mutta sitten mies toivoi, että saatais sänky taas meille, joten vauva muutti laatikkoon mun viereen. Nyt yösyöttöjen jälkeen, jos itse nukahdan, saattaa vauva nukkua seuraavan pätkän mun kainalossa, mutta yleensä saan hänet siirrettyä omaan petiin.

Meiän neuvolaterkka, joka on oikeasti kätilö, sanoi noista nukutusasennoista, että ei sillä oikeasti ole niin väliä, nukkuuko vauva selällään, kyljellään vai mahallaan. Meille sairaalakätilö suositteli kyljellään nukuttamista ja lääkäri selällään. Meiän vaavi tuntuu kyljellään viihtyvän, mutta mun vieressä möngertää itsensä aina vatsalleen ja suurin piirtein mun alle nukkumaan.

Meillä nukutaan yöt yleensä kahdella varikolla, mutta vuorokauden pirtein aika ajoittuu usein klo 23-24 tienoolle. Eihän siinä malta mennä nukkumaan vaan sitten seurustellaan :) Sit eka herätys siinä 2-3 maissa ja toinen 6-7 maissa. Sen jälkeen jatketaan vielä unia niin pitkään, kun nukuttaa. Vähän jännittää, miten meillä alkaa sujua maanantaina kun mies menee töihin ja saa alkaa heräillä 6.30. Niin ja nyt mies on hoitanut yölliset vaipanvaihdot, mutta kohta sekin on mun heiniä, yhyy!
 
Meidän neiti nukkui viime yön omassa sängyssään!!! Edelliset 5 viikkoa meni siis äitin kainalossa, mutta nyt oli äiti niin loppu, että tainnutti lapsosen korvikkeella ekaksi pätkäksi nukkumaan sinne, ja jotenkin kummassa seuraavatkin pätkät suostui siellä nukkumaan. Nukahti 22:30, syötöt 01:30, 04:00, 06:30 ja sitten kasin jälkeen ylös. Lisää näitä!

Lisäksi nukkui tänään päivällä sängyssään 2h päikkärit, ja niin minäkin, ja oon aika eri ihminen kuin eilen kun kaikki vaan itketti. :) Yhtäkkiä oliskin energiaa vaikka mihin.
 
Meillä tää ei oikee nuku muuaalla ku äitin sylissä tai vieressä, aamusin saan turvakaukaloon nukahtamaan et saan ite syötyy ja tehtyy esikoisen kanssa aamutoimet.. Ja vaunuissa nukkuu pienen hetken kun ulkoillaan. Mut ei enää suostu nukkumaan äp-laatikossa tai muualla.. Ja mies on niiiiiiiiiiiin huomion kipee että.. Välistä pahempi kun esikoinen.. Haha.
 
Takaisin
Top