Meillä vauva nukkui ekan viikon meiän välissä, mutta sitten mies toivoi, että saatais sänky taas meille, joten vauva muutti laatikkoon mun viereen. Nyt yösyöttöjen jälkeen, jos itse nukahdan, saattaa vauva nukkua seuraavan pätkän mun kainalossa, mutta yleensä saan hänet siirrettyä omaan petiin.
Meiän neuvolaterkka, joka on oikeasti kätilö, sanoi noista nukutusasennoista, että ei sillä oikeasti ole niin väliä, nukkuuko vauva selällään, kyljellään vai mahallaan. Meille sairaalakätilö suositteli kyljellään nukuttamista ja lääkäri selällään. Meiän vaavi tuntuu kyljellään viihtyvän, mutta mun vieressä möngertää itsensä aina vatsalleen ja suurin piirtein mun alle nukkumaan.
Meillä nukutaan yöt yleensä kahdella varikolla, mutta vuorokauden pirtein aika ajoittuu usein klo 23-24 tienoolle. Eihän siinä malta mennä nukkumaan vaan sitten seurustellaan :) Sit eka herätys siinä 2-3 maissa ja toinen 6-7 maissa. Sen jälkeen jatketaan vielä unia niin pitkään, kun nukuttaa. Vähän jännittää, miten meillä alkaa sujua maanantaina kun mies menee töihin ja saa alkaa heräillä 6.30. Niin ja nyt mies on hoitanut yölliset vaipanvaihdot, mutta kohta sekin on mun heiniä, yhyy!