Kauniita unia, oman kullan kuvia

Meilläkin päivät on aika erilaisia. Eilen piti herätellä kun jotkut päikkärit meinas mennä jo lähemmäs 5 tuntisiksi, yöllä kukuttiin. Sitten eilen illalla syötettiin kunnolla, annettiin vielä pullosta 40ml pumpattua päälle ja tyttö nukku 4h(!) putkeen ja tänään on asunut rinnalla eli pitkiä päiväunia ei ottanut vaikka oltiin vaunulenkilläkin. Millanenkohan yö on tulossa?
 
Täällä kanssa perhepeti ei rauhoitu omaan sänkyyn tarvii läheisyyden ja lämmön huonona yönä syö tunnin välein viime yönä söi vaan 3 kertaa ja nukuttiin 2-3 tunnin pätkiä aina aamu 9 saakka. Vaihdoin vaipan syötön yhteydessä iso pieru paljon pissaa ja yksi iso kakka, herää vaihtoon mutta sammuu samantien pienellä tissihörpyllä tai isommalla ruualla riippuu kuinka nälkäinen on.
Tarvii vielä kenguruhoitoa on rauhallisempi jos on saanut olla päivän aikana pari tuntia kengurussa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meidän neiti ollut nyt päiväunilla 2h 15min ja vielä jatkuu \o/ ja siis nukkuu ihan sängyssä, ei siis liikkuvissa vaunuissa tai äidin sylissä! Tätä ei ole tapahtunut vielä kertaakaan! (Okei, nukahti siis äidin sänkyyn ja tissi suussa, mutta siis kumminkin! Ehkä ensi viikolla kokeillaan sitä omaa sänkyä...)

Olo on ihan hämmentynyt. Tietenkään en itse tajunnut torkkua kun en arvannut että kestäisi noin kauan, mutta oon saanut lounaan syötyä, tein vielä jälkkärinkin, pyöräytin iltaruuaksi lasagnen jo valmiiksi, ripustin pyykit, inventoin esikoisen kengät, luin lehteä.. Mitähän sitä vielä pitäisi saada aikaan.. Ihan voittajalo jo tästäkin kyllä. Ehkä se kolmannen viikon tiheän imun kausi olisi menossa ohi?
 
Meijän neuvolatäti sanoi, että nukkukaa vierekkäin! Pesäkin on kuulemma hyvä, mutta äitin vieressä/perhepeti on paras! Vauva ei siinä kuulemma ehdi oppia pahoja tapoja ja omaan sänkyyn kerkeää myöhemminkin opetella. Huippu kiva täti, tykättiin! Ja minä saan syödä paaaaljoon, paastota/laihduttaa ei saa.
 
Mä en uskalla miehen takii ottaa viereen, korkeintaan sillo kun hää ei oo vieressä. Ja siihen en kuitenkaan lähe että vauva syrjäyttäis miehen sohvalle :/
 
Mä en uskalla miehen takii ottaa viereen, korkeintaan sillo kun hää ei oo vieressä. Ja siihen en kuitenkaan lähe että vauva syrjäyttäis miehen sohvalle :/
Entäs jos meet ite keskelle? Me ainakin mahdutaan vauvan kanssa yhdelle puolelle parisänkyä, vaikka se toinen puoli onkin tyhjä. Mut sen näkee sitten livenä parhaiten, miten mikäkin toimii!
 
Tyyny tmv väliin vielä ?
Mä nukun sen verran koiran unta että jos mies liikahtaa herään siihen aika lailla heti ja mulla on käsi suorana vauvan selän takana joten mies rullaa ensin mun käden päälle ennenkuin vauvan päälle.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ainut miten EHKÄ voisin koittaa on niin että laittaisin vaavin oman pään viereen kun siinä on pinniksen pääty mei sänkyä vasten. Mutta siis mies kun jyrää mutkin (mulla ehkä hätinä 60cm tilaa laidasta) niin en uskaltais vauvaa ottaa keskelle vaikka ois tyynykin välissä ja laidalla pelkäisin että putoo kun en huomaa.
 
Pinnis kokonaan sängyn viereen ja laita pois? Sit vauva olis omassa sängyssä sun vieressä :) No, edelleen, livenä sen teidän parhaan tavan sitten näkee!
 
Ei mahdu, tuo on nyt ainoolla tavalla miten sen saa mahtumaan mei makkariin ja mahdutaan viel kulkemaan vaatehuoneeseen ja sänkyyn. Muuten oisin noin laittanukin :/
 
Meidän poju huomenna kuukauden ikäinen ja nukkuu toooosi paljon. Yöt menee yhdellä tankkauksella ja päivällä jaksaa putkeen valvoa korkeintaan tunnin. Sitten tulee kauhia känkkis, jos ei pääse nukkumaan. Siitä kiva kaveri, että nukkuu missä vaan: omassa sängyssä, meidän vieressä, babysitterissä, sylissä... Ja syöminenkin sen verran reipasta puuhaa, että 10-20 minuuttia menee per syöttö, niin äijä on täynnä.
 
Mä en pysty nukkumaan vauva vieressäni kuin hätätapauksessa tai lyhyet päikkärit. En luota itseeni siinä, ettenkö tunkis peittoa sen naamalle, tms. Sen takia käyn yösyötötkin tekemässä olkkarin sohvalla istuen.
 
Meidän vauveli nukkuu tyynyistä tehdyn neliön keskellä suojassa :grin
 
Tämä on tosi herkkä heräileen. Eikös näitten kuuluis nukkua kuin tinaukot vielä tässä vaiheessa? Vai tulkitsenko mä "heräämisen" liian herkästi?
 
Meillä nukutaan sikeästi vain mun sylissä ja liikkuvissa vaunuissa. Heti herätään, jos yrittää siirtää sylistä pois ja kun kerran ollaan hereillä, niin pitää päästä tissille. Siinä sitten roikutaan, kunnes uni tulee (ja mieluiten vielä pitkään sen jälkeenkin). Isosiskon ja isän kanssa voi vähän seurustellakin, mutta äiti on pelkkä ruoka-automaatti ja turvallinen nukkumapaikka.
 
Täällä nukutaan päikkärit sikeästi vain sohvalla hälyn keskellä ellei ole todella syvässä unessa voi sen ehkä siirtää pinnikseen mutta siellä herää viim 5 min kuluttua.
Äidin vieressä tissin tuoksussa nukkuu hyvin ja äidin syliin nukahtaa mutta ei omaan sänkyyn


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä meni toissa yö upeesti, viime yö ei... silmät tikkuisena vetelen kahvia täällä ja mietin mikä ajoi yli... Syyllinen tuhisee vieressä, rekisterikilvessä lukee TIRP-PA... Mun tekis mieli kiukutella ja rähistä, mutta ei jaksa...
Meijän isi on muutes kakkakuiskaaja. Neiti känää ja kiemurtaa toisinaan kakatessaan, mutta kun isi tulee ja ottaa syliin niin johan toimii maha! Turvallinen syli :wink
 
Takaisin
Top