Kauniita unia, oman kullan kuvia

Mulle neuvolatäti sanoi että jos on ongelmia nukkumisen kanssa niin ei se yks yö aina joskus vieressä nukkuen maata kaada. Nää vauvat alkaa olla siinä iässä että saattavat tuntea voimakastaki eroahdistusta.

Mä en ite saa nukuttuu yhtään jos Leevi nukkuis mun vieressä. Miehen kin oon passittanu toiseen huoneseen nukkuu kun kuorsaa nykyään niin paljon.. Nuktaan aina päikkäreitä sillon tällön meikän parisängyssä ja se viuhtoo ja potkii niin paljon että ei siitä mitään tulis.. Ja kun noi kissat nukkuu mun kaa nii pelkään että me tulee ja menee vahingossa Leevin päälle yöllä jos se mun kaa nukkuis.. Leevillä ei tunnu ainakaan vielä olevan mitään kauheea eroahdistusta kun rauhassa saan hääräillä omiani ja juosta huoneitten välillä ja käydä yksin kaupassa iltasin kun mies on kotona ilman mitään huuto shouta.. Vois han sitä koittaa joku yö että ottais sen syöks viereen ja pistäis oven kii että kissat ei pääse makkariin.. En vaan haluis totuttaa sitä siihen että pääsee yöks viereen kun se on nukkunu nyt jo omassa huoneessa 4,5kk lähtien.. Paitsi joskus harvoin ottanu sen kyllä aamuyöstä viereen jos on ite ollu toooosti väsyny..

No mutta eihän se ole nukkumista jos tunnin välein herää? Toivottavasti rupeaa öiksi rauhoittumaan. Ei ole pitkän päälle sullekaan kauheen terveellistä hypätä tunnin välein ylhäällä pudonneen tutin takia.

Mitä jos vaan sängyn siirrät omaan makkariin? Että nukkuis omassa sängyssä mutta samassa huoneessa. Mietin kans sitä et jospa ei ole vielä valmis nukkumaan omassa huoneessa ja siksi heräilee? Tarkistamaan että olet vielä lähellä. Ja saisit itsekin nukuttua paremmin kun ei tarviis ravata eri huoneeseen.
Sitä tarkistamista toi meidän typy ainakin vielä tekee. Ei ole mun perään muuten kauheasti itkenyt mutta yöllä välillä herää tarkistamaan että olen siinä ja sitten nukahtaa samoin tein.

Täällä on nyt toinen ilta menossa ku Veka ei tahdo nukkua. Päivällä ei malta ja yöunille ei taho suostua jos en oo läsnä. Eilen kokeilin ekaa kertaa että nukahtaako yöunille makkarissa jos en oo samassa huoneessa.. Kaks tuntia se huusi mut aina takasi jos lähdin. Nyt on kurkkinu jo toista tuntia tuolta sängystä että oonko täällä ja välillä huutelee. Jos ei asetu huomennakaan (yleensä on semmonen että pää tyynyyn ja samantien nukahtaa) ni otan yheks yöksi viereen.

Joo ei se varmaan oo pitkän päälle terveelistä mut kyllä siihen jotenki on tottunu.. Ja kyllä hän mäki otan päikkärit päivällä jos oon tosi väsyny.. Mies nouseen aina v-loppusin kun sillä on vapaata ja arkisin kin jos on tarve.. Meillä on patja tossa Leevin huoneen lattialla että siihen voi jäädä pötköttelee jos siltä tuntuu mut meijän mielestä se heräili entistä enemmän jos oli samassa huoneessa nii seki on yks syy miks ei olla enään Leevin sänkyy siirety takas meijän huoneseen.. Ja muutenki kun se riehuu öisin nii paljon ja ite herään kyllä tosi herkästi että parempi se näin on. Tutteja kin sillä on sängyssä 6kp jos vaikka oppis ite löytää sieltä yhen yöllä.. Yö valoo kin ollaan koitettu jos se pelkäis vaikka pimeetä mut ei sillä kään oikeen ollu mitään vaikutusta. Ollaan kyllä kokeiltu ihan kaikkee ja pitää kyllä puhuu asiasta 8kk neuolalääkärissä. Tällä hetkellä en jaksa edes stressata tai miettii tota heräilyy.. Eikä se tästä enään voi pahentuu nii ei oo muuta suntaa kun hyvemmät yöt edssä jossain vaiheessa.. Taitaa vaan olla Leevin tyyli..

Meillä on niin säälittävä pikku reppana täällä että! Allergiat kiusaa, hampaat vaivaa, joka päivä oppii uutta ja jännää tai näkee jotain mikä tulee yöllä uniin. Yöunet on tällä hetkellä ihan vitsi. Roon sänky on mun sänkyä vastapäisellä seinällä mutta en jaksa hypätä montaa kertaa kun jo nappaankin tämän (nytkin sylissä) viereeni. Ahdastahan tässä on kun kaks isoo ihmistä väistelee pientä mönkijää, se on meidän välissä ettei pääse putoamaan. Varpaat on nyt isänsä suussa ja pää minun rintojen välissä. Minua pissattaa mutta en raski liikkua koska nukkuu. Näin meillä :-)

Veka on kanssa semmonen myllääjä että on millo missäki. Eilen meni 1,5 tuntia ennenku nukahti ja sitteki havahtu 3 kertaa vähän itkasee. Minä kun en ite nuku ennenku tiedän että jäbä nukkuu kunnolla niin tulee yön pimeinä tunteina maattua yksin hereillä sitte. Veka on kyllä nyt ollu aika räkänenki ni en tiiä miten seki vaikuttaa nukkumiseen. Pinnasänky on meillä makkarin nurkassa parin metrin päässä musta. Yöllä olis suotavaa nukkua ku päikkäreitähän meillä ei oo nukuttu nyt viikkoon lukuunottamatta satunnaisia pikanokosia jos on nukahtanu autoon.

Meillä on nyt pari päivää ollu sellanen rytmi että on heränny 7 aamulla, 8 syöny aamupuuron ja 9 jälkeen nukahtanu ulos rattaisiin ja nukkunu sit 2-2,5 tuntii.. Syöny lounaan 11-11.30 ja sit välipalan 14.00. Väsähtny nukkumaan 20min noin 16.00 ja 17.00 syöty päivällinen.. Ilta puuro 20.00 ja 21.00 nukkumaan yöunia.. Mut tosiaan heräilee sit vähän välii öisin.. Viime yönä en jaksanu enään edes laskee 6 kerran jälkeen..

Miettii, mietii ja miettii.. Mitä ei oo vielä tullu kokeiltuu että Leevi nukkuis paremmin.. Tuli just tänään mieleen että jos laitan mun paidan sille sänkyyn josko se tois jonkinäköstä turvaa, lohtua sille?? No sen näkee tässä taas viikolla että onko siitä mitään hyötyä vaiko ei.. Lupasin jo itteleni että en stressaa enkä mieti noita uni juttuja mutta toisin kävi.. Tää on kyllä nyt niin vimenen keino kun kun olla ja voi..

Täällä on Nanna ihan samanlaista noin joka toinen yö. Kerran vetää tissiä ja sit muuten heräilee tunnin tai parin välein itkemään... Tuttiahan se etsii, ja puhuttiinkin miehen kans jos yrittäis alkaa luopuu koko tutista, niin josko se siitä sit. Unirätti on kainalossa muutenkin, niin on joku vanha turva. Katotaanpa miten etenee...

Meillä ei ees olla syöty tissii öisin enään pitkään aikaan.. Ja mun paidan lisäks mikä eilen laitoin nii on 2 unirättiä.. Ei siitä mun paidasta ainakaan tänä yönä ollu mitään apuu.. Ja meillä on tälläsä heräilyä joka yö.. Nykyään minimissä 8 kertaa.. Olis meillä luxsusta jos heräis vaan edes 4 kertaa.. Mäki oon miettiny tota tutti juttuu mut seki tuntuu nii isolta ja pitkältä prosessilta kun pitäis alottaa eka päivisin vähentää sitä tutin syöntii ja sit pikkuhiljaa öihin siirtyy..

Nii ja sen voisin vielä lisätä että onneks tuli tehtyy kolmivuorotyötä melkeen 3 vuotta ennen kun Leevi synty joten sitä on niin rutinoitunu siihen että ei oikeen oo mitään rytmiä ja on tottunu yövalvomisiin ja heräilyihin joten siinä mielessä ehkä vähän helpompaa ja pää pysyy kasassa joten kuten..

Ootteko unikoulua ajatellut pitää? Esikoinen oppi sillä tavalla nukkumaan hyvin ja tälle toisellekin pidetään kunhan on voimia. Tuolla.unikoulu-ketjussa on hyviä onnistumisia tällä saralla! Toivottavasti teillä ja meillä yöt paranis! Mun kroppa meni 3-vuorotyöstä ihan sekaisin joten mulla on koko ajan kuuppa ja vatsa nyt väkkärällä...kaikkeen tottuu vaikkei tarttis!

Mä tein kolmivuoroo lähes 10 vuotta.. nyt en siihen palaa ainakaan ennen ku roo on iso! Ei tulis mitään pienen lapsen äitinä. Tai no teinhän minä sitä jo silloin kun nuo keskimmäiset oli päiväkodissa. Kyllä sitä vaan kaiken unohtaa :-)

Joo ollaan kokeiltu sellasta miedompaa uni kouluu mut ei siitä kään oo ollu mitään hyötyy.. Yli 2 viikkoo kokeiltiin sillon.. Joo ei mulla kaan oo aikomusta palata takas tonne töihin missä mulla on vakkari paikka.. Jään toistaseks hoitovapaalle äippäloman ja pidettyjen kesä ja talvi lomien jälkeen. Joulukuussa tulee niin kivat veronpalautukset että ei kyllä tarvii mennä töihin vielä pitkään aikaan = )

Mullekin tulis hyvät palautukset mutta niillä sit maksetaan miehen mätkyt ;-) mä palaan töihin 31.7.2017 2vuorotyöhön :-)

Oho = ) sä meinasit olla pitkään kotona knyttet =) uus pulla uusissa vai ihan muuten vaan hoitovapaalla?

Ihan muuten vaan mutta ei se uus pullakaan haittais :-) esikoisen kanssa olin 3 vuotta kotona. Välillä tein lyhyitä keikkatöitä ja niin teen varmaan nytkin että rahat riittää. Tykkään olla kotona :-)

Takaisin