Tämäkään ei pidä jalkoja peiton alla. Ja herää ja hermostuu, jos ei saa jalkoja vapaaksi.
Just leikkasin yhestä pitkästä yökkäristä hiharesorit pois, kun tällä on pitkällä niska märkä ja lyhyellä koipelot kylmät. Ehkä niitten jalkojen ei ole oikeesti kylmä mut eipähän tartte enää miettiä :)
Ristus meitin viimeyötä. Neiti nukku nätisti kasin jälkeen. Heräs vähän ennen 11 hirveeseen parkuun ja valvoi täysin virkeenä reiluun yhteen. 12 asti leikin sen kanssa, jos virta loppuis. Ei loppunu. 12 sammuin ite johonkin horrokseen likka tississä. Yhden aikaan havahtuessani tyttärellä oli ruvennut luppasemaan kanssa. Nukahti sit kai sillon.
Jossain vaihessa havaihduin sammuttaan meidän yövalon, likka tissillä. Luulen sen olleen koko yön tissillä. Ainakin heräsin sata kertaa siihen, että se tissi oli vissiin pudonnut. Ja sit tää herää puol ysi. Miten nää jaksaa?? Kun se menee normaalisti tohon samaan aikaan nukkuun, se herää 7 jälkeen. Nyt kun se valvoo välissä ainakin 2 tuntia ja tissin häviämiset päälle, niin se nukkuu vain vähän yli tunnin pidempään. Nyt pitäs mennä äkkiä nukkuun sen viereen päikkäreitä, että ehtis edes vähän.
Me oltiin maalla yötä, ei ääniä ei valoja, vain syvä rauha ja hiljaisuus... ja Roosa :-) ei nukuttu ei. Kuunneltiin kun kissa hiipi, no se jännitti niin että gagi tuli housuun. Pyllynpesulla vähän virottiin, se siitä vähästäkin nukkumisesta..
Meillä on nyt viitisen kuukautta menty ihan vellillä iltaisin. Nykysin vakiintunu määräks tetra (180ml) Onni-velliä ja sit ukkeli pinnasänkyyn. Joskus vaatii vielä maitoa lisäks mutta ei oo sitäkään tapahtunu taas vähään aikaan.
Aamupuuro, maito, ruokasose, maito, hedelmäsose, maito, velli. Joskus lisämaitoa, välillä sormiruokailua. Eikä herää yöllä syömään (ikinä). Ku joku sano että jos sen koko päivän aikana syö tarpeeks niin eivät sit herää yöllä tankkaamaan.
Riipitii: Meillä nukuttiin viime yönä oikeestaan aika hyvin; tissi suussa suurimmaksi osaksi ja pari kertaa havahduin, kun neiti unissaan kalasteli karanneen "tutin" takas suuhun, mutta ei ollu mitään suurempaa showta kuitenkaan toisin kuin aika monina öinä viime aikoina.
Meillä menee päivästä riippuen 1/2 desin puuroannoksesta valtaosa (tai ei juuri mitään) tai sit apinaeväitä sormiruokana. Just ennen sänkyä kasin maissa yks tissillinen ja nyt oon muutamana iltana havahdutellut kymmenen aikaan toiselle tissille. Mutta mä kyllä imetän vielä öisin!
Me laitettiin eilen pinnikseen laita, eli ei enää perhepetiä täällä! En oo vielä ihan varma oliko tää hyvä idea mutta enpä herännyt siihen että joku potkii... Pari kertaa nousin yöllä imettään sohvalle ja meinasin kyllä nukahtaa pystyyn :D. No, loppuviikosta unikouluillaan eli sillonhan tää olis viimeistään ollut edessä.
Meillä syödään puuroo noin 1,5-2dl hedelmäsoseella ja tissimaitoo päälle ja sit vielä tissii ennen kun menee nukkuu. Puuro syödään yleensä 20.00 ja 21-22 mennään nukkumaan.. Öisin heräilee jatkuvasti ilman mitään selvää syytä ja aamusin 8-8.30 syödään aamupuuro taas sama annos.. Öisin ei oo nyt syöny tissii hetkeen paitsi niinä kertoina kun ite oon ollu todella väsyny ja Leevi vaikutanu levottomalta nii oon sit ottanu sen viereen jatkaa unia tissille..
Ja mä kun luulin et meillä kaikki menee ku vettä vaan. Muutama yö meni ilman tissiä jo hienosti. Meillä bebe ei itke öisin vaan on riittänyt kun nostaa tutin suuhun ennen kuin mönkii itsensä hereille. Paitsi viime yönä! En tajuu mikä ihme oli hätänä kun itkustettiin moneen kertaan ja viimein kolmelta otin tissille ja viereen nukkumaan. Ei todellakaan tytön tyylistä. No, nyt sit nukahtikin aamupäikkäreille jo ysiltä ja äiti pääsi salille. Vielä ku jaksaisi tehdäkin täällä jotain...
Mene venyttelytilaan vähän oikasemaan kylkee...
Täällä on nyt joku juttu, että äitin pitää olla koko ajan näköetäisyydellä. Herää lähes paniikissa uniltaankin. No nytkin se heräs...