Kauniita unia, oman kullan kuvia

Hyi mä koitin tänään nukuttaa ilman tissiä. En mä pysty huudattaan tota, ei taida meidän unikoulut onnistua...
Vartin yritin saada likkaa nukahtaan ilman tissiä. Kun paan sylistä pitkälleen niin toinen nieleskelee ja yrittää olla itkemättä ja tyrskii js repee itkuun kuitenkin, kun en meekään viereen :'( Pakko oli antaa tissiä.
Tuli ihan kauhee olo, kun toinen oli ilonen ja hyvillä mielin menossa nukkuun ja sit kauhee henkinen kidutus alkaa. Me taidetaan nukkua tissi suussa vielä riparillakin...

Voi surku! Mä oon tosi huono kestään vauvan nyyhkytystä.
Rauhoittuuko jos sylissä heijaat ja taputtelet peppua? Siis sen tissin sijaan?
Mä oon mennyt tekeen itselleni karhun palveluksen kun oon viime aikoina ollut päiväunilla myös sängyssä kipeetä selkää lepuuttamassa. Eihän tuo ryökäle nuku enää kunnilla päikkäreitä ellen oo vieressä. Hitto pitää taas alkaa totuttaan yksin nukkumiseen...

Hö, ny mulle tulee huono fiilis. Ei venkku tarvi mua tuommossii.. Se nukkuu yssin, nukahtaa ilman mun läsnäoloo.. Venkku on varmaa kerra nukahtanu mun sylii.. Yhyy..

En koittanut, nukahtaako syliin. Koitin sänkyyn saada suoraan, olin vieressä, silittelin, lauleskelin, pidin kädestä ja halittelin pupulla (pupu on vaan joku lelu, yritän siitä tehdä unikaveria, kun tolla ei varsinaisesti ole lempparia). Sit kohta nostin syliin rauhottumaan, ettei mene hysteeriseksi ja yritin uudestaan.

Koitin lopussa myös mennä viereen tissinukkumisasentoon mut sittenhän se nyyhkytti ja haki tissiä topin läpi ja niin mä hävisin tän erän.

Mä en ota mitään paineita tosta tissille nukahtamisesta. Esikoinen oli ihan samanlainen tissitakiainen ja kainaloeläin kuin tää nuorempi painoskin, mutta oppi omassa tahdissaan nukahtamaan ilman tissiä ja ihan ilman itketyksiä. En muista enää tarkkaan, minkä ikäinen tyttö silloin oli; yli 6kk mutta alta vuoden joka tapauksessa.

Lapset on tosi erilaisia ja se mikä toimii yhdellä ei välttämättä todellakaan toimi toisella. Toiset lapset tarvitsee turvaa ja läheisyyttä nukahtaakseen. Toiset taas kaipaa samassa tilanteessa omaa rauhaa ja hiljaisuutta.

Tutut iltarutiinit ja rauhoittuminen ennen nukkumaan menoa ovat toki hyviä yleisohjeita kenelle tahansa. Mielestäni tärkeintä on kuitenkin luottaa omaan vaistoon ja siihen, että itse tuntee lapsensa parhaiten eikä ottaa turhia paineita siitä, miten joku asiat tekee.

Vinkkeja voi ja pitää tietysti jakaa. Kukin poimikoon niinstä itselleen sopivimmat. :)

Kiitos, samsam! Tuo sai olla vähään aikaan viimenen yritys unikoulua. Senkin takia, ettei se huomaa kuinka hellämielinen äiti sillä on ja kun ei mulla ole mitään erityistä tarvetta saada tytärtä oppimaan sitä. Paitsi yöheräämiset mutta tossahan ne sujuu kun vaan kylkeä kääntää. Ja nyt ton yrityksen jälkeen tää tuntuu heräävän 30 min välein tissille. Ihan kuin se varmistais, ettei täällä nyt yritetä mitään ;)

Meillä on nyt kaksi yötä menty vain kahdella syötöllä, jee!!

Jaa mitenkä tähän päästiin niistä n. viiden syötön öistä? Noh, illan puuroannoksen koko kasvoi äidin päätöksestä jääpalallisesta n. desiin (siis puuro + hedelmäsose yhdessä). Jotenkin tuo neiti ei niin haluaisi puuroa syödä, mutta kun vaan jatkaa sinnikkäästi lusikan tarjoamista, näyttää suurempikin annos menevän. Ja nälkä pysyvän vähän paremmin poissa. :)

Nyt vaan muitakin aterioita isommiksi ja iltapuuroa vielä vähän lisää niin eiköhän kohta olla lähellä vielä pienempää syöttömäärää.

Siis jos ei toi nyt tänä yönä nuku nii sit ei nuku millonkaan.. Tänään syöty se 5 kiinteetä ruokaa ja ny ilta palaks söin 1dl kaurapuuroo + 1dl bamaani-päärynä sosetta ja sen päälle vielä 75ml mun omaa pumpattuu tissimaitoo.. Jokanen kiintee ruoka annos mitä se tänään on syöny on ollu yli desin kokosia. Lounas ja päivälis annokset on noin 1,5-2 dl..

Joo meillä ollu vähän levottomia öitä |-O viljol on yskä ja köhii aika ikävän kuulosesti myös öisin. Mutta viime yönä katoin kun poitsu paini pupun kanssa ja ähisi mahallaan pupu kainalossa. Sit jonkun ajan päästä se olikin jo poikittain sängyssä. Ja hetkeä myöhemmin hakkas tuttia sängynpäätyyn. Siinä vaiheessa otin tissitainnutukseen.

Paranemisia Viljolle!

3 yö takana ja nukku taas ehkä vähän paremmin..
Nukahti 20.00, heräs 20.30 ja 23.30. Sit se heräs syömään 4.00 joka oli hyvä koska se tarkottaa sitä että nyt se pärjää öisin syömättä jo 8 tuntii.. Sit heräs taas 06.30 ja otin sen sit viereen nukkuu.. Ja nukuttiin 8.30 asti.. Jos noi turhanpäiväset heräilyt jäis pikku hiljaa pois nii hyvä olis.. Syöttö väli on nyt joka yö pidentyny 30min.. Paitsi viime yönä tunnilla..

Tunnin jo kohta nukkunu eikä vielä oo heränny! Jippijei! Yleensä se on heränny 30min siitä kun se on nukahtanu..

Tänään tässä just mietin että mitä mä oikeesti itken ja valitan kun asiat vois olla huonomin kin ja nyt on tullu kummiski nii paljon uutta viimesen kuukaudn aikana.. Kiinteet ja aikasempi nukkumaan meno.. Pitäis ite yrityää olla maltilisempi ja ottaa iisisti eikä stressata heti jos ei asiat heti onnistu ☺️

Meillä Joel nukkui ekat 3,5kk vaunuissa. Oli äidilläni viikon, jolloin saimme rentoutua mieheni kanssa tai miksikä 18v miespuolista kutsutaan.
Äitini opetti nukkumaan omassa sängyssä, joten kotona nukkunut myös omassa sängyssään ilman yhtään heräämistä (lukuunottamatta naapurin herättämisiä). Laittaa vaan sänkyyn ja tutin, sinne simahtaa ihanainen hiukseton poika <3

Aamulla vai? Herätään 8-8.30 välillä.. Viime yö oli kyllä taas tosi surkee.. Heräs ekan kerran 23.30 ja sen jälkeen tunnin välein suurinpirtein.. 5.00 luovutin ja otin sen sit meijän sänkyyn jatkaa unia..

Ootko kokeillu laittaa myöhemmin nukkuun? Meillä mennää aina ysin jälkeen nukkuu. Mutta eilen nikahti 20.45, nukku 30 min ja heräs:D sit oltiinki 23 asti hereillä... Tietysti kaikki on erillaisia.. Meillä vaan käy niin että kaikki mikä tapahtuu enne ilta ysiä on päikkäreitä:) aattelin vaan jos teiän pikkunen ei oo viä " tarpeeks" väsyny tuohon aikaa että nukkus koko yön.

Aikasemmin meillä mentiin nukkuu vasta 22.00 ja vikat päikkärit nukku 17-18 aikoihin.. Nyt kun ollaan 20.00 laitettu nukkuu nii on nukkunu vikat päikkärit 16.00 joten olla aina hereillä 4 tuntii ennen nukkumaan menoo ja aivan selvästi on väsyny kun on melko työlästä saada pudettyy sitä hereillä sinne 20.00 asti.. Hieroo silmii ja kitisee aika paljon.. Ainut mikä tulee mieleen on että aamuisin pitäis yrittää nousta aikasemmin että päivän pituus olis vähän pidempi..

Meidän yö on 11-12 tuntia (heräillen välillä syömään) ja päivällä nukutaan 4-6 tuntia päikkäreitä 3ssa osassa

Takaisin