Kauniita unia, oman kullan kuvia

No huhu ☺️ meillä nukutaan kans 3 päikkäri yhteensä ihan maks 2h.. Jollain on hyvät unen lahja

Nanna, kyllä mä siitä hinnan maksan :D nimittäin mun on oltava vieressä tisseineni tai vaunujen oltava liikkeellä.
Nimittäin neiti tarkistaa välillä että oon siinä, jos en niin tulee itku.

Vauva nukkui eilen eka kertaa 8,5 tuntia putkeen!!! Yleensä heräilee neljän tunnin jälkeen syömään, eli kello on silloin vähän yli kakstoista. Nyt kun alko sängystä kuuluu ääntä ja katoin kelloa niin PUOLI VIISI!! Jess, jee ja hurraa! Mun äiti just sano pari päivää sitten, ku mietin miks ei vieläkää nuku pidempii pätkii yöllä, et jos nukkuis ni me varmaan herättäis jo monta kertaa kattoo et miks ei viel herää. Ja pskat! Niin vedettii hirsiä! Tälläsiä lisää!

Nii no meillä on kans aina nukuttu hyvi. Ni en oikee osaa antaa vinkkejäkään:(

Ei tää aina helppoo oo

Miten saatte iltasin pidettyy vauat hereillä iltasin että ne ei torkahda enään 6-7 aikaa? Jos 4 on nukkunu vikat päikkärit?

Meillä otetaan monesti viimeiset lyhyet voimanokoset vielä joskus 7 jälkeen. Ei pitkät, mutta niin, että jaksaa sitten yöunille asti. Eikä ole vaikuttanut yöuniin. Päiväuniahan tämä nukkuu yhteensä maksimissaan reilut 3 h, mutta yöllä nukutaan sitten n. 9-10 h.

Nii kauanko ne 4kk hulinat voi kestää? Joskus 4,5 kk tämä rupes heräämään aamuyöstä tunnin välein tissille. Ei todellakaan syönyt joka kerta. Ens viikolla on 6 kk ja sitä heräilyä on edelleen, en kyllä tiiä kuin usein, kun mamma toimii unissaan autopilotilla. Tiiän vaan sen, että kuuden aikaan alan toivoon joka heräyksellä, että nuku vielä yks tunti... Ja tää heräilee sen n. tunnin välein illallakin, kunnes nukahdan ite kellottamasta.

Näillähän on n. tunnin unirytmi. Ihan kuin tää ei osais jatkaa omaa sykliään kuin ihan sydänyöllä. Päikkäritkin vedetään 30 - 60 min pätkissä vaikka sitä yhteensä sit tuliskin kerralla se 2,5 h (tissi suussa sängyssä).

Pitää muistaa kysyä nlassa.

Edit: Tää nukkuu siis omassa rytmissään illasta n. 8-9 aamuun 7-9 ja kahdet päikkärit. Siis yleensä. Esim. nyt klo 19:03 vetelee kolmansia uniansa, mut ekat oli vaan tunnin ja tokat mettässä liinassa.

Meillä myös otetaan pienet voima nokoset 18-19 eikä oo vaikuttanu nukkumaan menoon ja yöuniin mitenkää.

Hei kaikki perhepeteilleet: miten lapsi laitetaan nukkumaan yhteiseen sänkyyn hereillä, niin ettei se yritä karata?
Tuo olis saattanut jäädä tänään itekseen nukahtamaan, mut enhän mä tommosta venkulaa voi jättää vahtimatta parisänkyyn, kun se nykyään lähes kiipee seinää ylös...

Ripitii, meillä on pinnis sivuvaununa, eli tippumista ei tartte pelätä vielä. Mä jään siihen pinniksen viereen sohvalle lukemaan kun pistän Beben sänkyyn (jätetään yövalo päälle), ihan ypöyksin ei oo koitettu vielä nukuttaa.

Meillä kanssa pinnis sivuvaununa niin sinne oon jättäny ihan yksikseen nukahtaa. Toki viljo vasta kierii eikä varsinaisesti ryömi. Mutta en mäkään kyllä uskaltais ihan pari sänkyyn yksin jättää. Ehkä just jos jäisbsiihen hollille tarkkailee ettei ipana karkaa. :-)

Meillä ekan pätkän nukkuu pinniksessä, juurikin turvallisuuden kannalta, kun ei vielä itse olla makuuhuoneessa.

Meidän ihanuus heräs viime yönä varmaan 30 kertaa. Pari edellistä yötä oli jo vähän normaalia levottomampia, mutta tää oli ihan omaa luokkaansa. :dead:

Mä en viittiny kirjottaa edes mitään viime yöstä koska se oli kyllä todella surkee.. Hirmu huutoo 23.30 ja 02.00.. Eikä meinannu millään rauhottuu. 2 aikaa jouduin jo syöttää kun ei millään rahottunu takasin vielä nukkumaan..

Täällä vedettiin viime yönä unta palloon 21-07:30 :) Annoin illalla 19:30 puuroo ja ennen nukkumaanmenoa velliä, taidan tehdä noin tänäänki :)
Yleensä herää kerran yössä syömään (04-05), ei sekään haittaa mut jos tyttö nukkuu puurolla ja vellillä koko yön en laita yhtää pahakseni :)

Mitä mä teen väärin kun mun lapsi ei todellakaan nuku tollasia yöunia?!?

Tuskin teet mitään väärin.. Empä usko että ne vellit/puurot tai kiinteitten lisääminen toimii kaikilla...

Joo ei meilläkään illalla sen kummempia määriä enää syödä, yleensä tetra velliä joskus maitoa lisäks. On vaan tottunu nukkumaan yöt läpensä, ei kaipaa yöllä ruokaa eikä heti herättyäänkään vielä.

Takaisin