Kauniita unia, oman kullan kuvia

Siks mäki mietin et miten herään ku ei tuokaa itke ku se yöllä herää... Heiluu ja potkii vaa. Muutamana yönä heränny ku se on ollu sängyssä poikittain tai pää jalkopäässä ja naureskellu/porissu seinille tai unileluille.

Veka heräilee aina aamuisin kaikessa rauhassa ja annan sen niin tehdäki. Se leikkii ja jorisee, pyörii ympyrää. Joskus nukahtaa jopa uudestaan. Kyllä sitte ilmoittaa ku kaipaa jo palvelua kun on saanu rauhassa "venytellä" ja sen palvelun vaatimisen sitte kans kuulee :grin

Tietääkö kukaan että onko asia niin että vauvat jotka on pelkällä rinta ruokinalla nii nukkuu vaan 3-5 tunnin pätkissä? Rinta maito on kai nii laimeeta ja vauva hajotaa sen maidon nii nopsaa että on useesti nälkä?

Meidän esikoinen nukkui jostain 3-viikkoisesta 4-kuiseks 8 tunnin yhtäjaksoisia unia tissimaidolla. Sit tuli hillittömät yöhulinat ja nukuttiin 20 min. pätkissä, kunnes palattiin taas täysiin öihin. Tää nuorempi painos on sit nukkunut noita max. 5h:n pätkiä toistaiseksi.

Muoks. Ekat 6kk mentiin siis täysimetyksellä esikoisen kanssa ja sama ois suunnitelma tän pienemmänkin kanssa.

Maaliskuisista kommentoin. Meidän neiti 4kk saa vielä pelkkää rintamaitoa ja on kuusiviikkoisena nukkunut jo kuuden tunnin pätkiä ja nyt on viikon sisään vetäissyt kaks kertaa yli yhdentoista tunnin yöunet ilman tankkausta. Normaalisti nukkuu n. 8h ekassa unipätkässä, jonka jälkeen tankki täyteen ja vielä neljä tuntia lisää... meillä yö on huono, jos joutuu kolmen neljän aikaan syöttämään. Näitä juttuja lukiessa olen kyllä tajunnut, että taitaa olla aika harvinaista tällainen. Neuvolassa th totesikin, että taitaa tulla kermaa tisseistä, kun normipäivässä 6 syöttöä äidin aikataulun mukaan ja painoa on siunaantunut jo yli 7 kg (syntyessä 3065).

Meillä harrastetaan myös "maitounia"... lussuttaa joskus unissaankin sen 40 min. Taitaa olla iso mahalaukku tai suora putki tällä tytöllä.

Toki äm sulaa nopeammin, mutta yöunet ei välttämättä pitene kiinteiden aloituksen jälkeen. Meillä oli 2-3 kk jakso missä nukuttiin 8-9 tuntia putkeen, mutta nyt ollaan heräilty 2-3 kertaa yössä syömään. Mutta kun tiedostaa, että nyt on tämmöinen vaihe menossa ja kohta kun on tottunut tähän niin johan alkaa uusi. Todennäköisesti kohta kitistään hampaita ja heräillään 15 kertaa yössä :D

Meillä tuli jotku ihme hulinat kylään. Daniel heräs kolme kertaa ja Oliver kaks kertaa. Lisäks mamma ei illalla saanu nukutuksi heti, joten sanomattakin selvää, että vähän väsyttää :D Onneks mies on lomalla <3

Mä niiiiiiin arvasin että herätään ennen aikojaan ku jäbä ei syöny illalla vellistä ku vajaa puolet. Nukku 22-5 ja sitte tankattiin. Sitte heräs 7.15 ja taas maitoa huiviin ja vielä nukuttiin 7.30-10 :rolleyes:

Siks mäki mietin et miten herään ku ei tuokaa itke ku se yöllä herää... Heiluu ja potkii vaa. Muutamana yönä heränny ku se on ollu sängyssä poikittain tai pää jalkopäässä ja naureskellu/porissu seinille tai unileluille.

Mutta miksi ihmeessä sinun pitäisikään sitten herätä, jos toinen herää vain heilumaan ja potkimaan? Kyllä se ihan varmasti rupeaa sitten itkemään, jos nälkä on eikä äitiä näy tai jos jää jumiin niin, ettei ole asentoonsa tyytyväinen.

Tai no riipuu miten sen ottaa. Leevi nukahti eilen 22.15 ja heräs 00.00 jälkeen mut mies kävi nostaa sille tutin ja hyssytteli 5-10min.. Nukahti hyvin uudestaan ja sit kun se heräs 03.20 nii nousin ite syöttämään.. Nyt kun mies on lomalla nii ollaan sovittu että jos se herää alle 3 tuntii siitä kun se on yöunille menny nii mies menee nukuttaa.. Jos ite yrittäisin sitä nukuttaa uudestaan nii ei siitä varmaan mitään tulis kun tuoksun maidolle nii ei varmaan jatka nukkumista ☺️ Mut toivottavasti saatais noi väli heräilyt vielä pois kokonaan. Usein kyllä nukkuu hyvin se 3-4 tuntii ilman väli heräilyy ja sillon mies saa nukkuu koko yön ☺️

Jos mun mieheltä kysys, niin se varmaan sanois että meillä nukutaan hyvin koko yö...se ei herää vaikka pommi räjähtäs vieressä. Niinpä öiset toimenpiteet hoidan meillä minä ;-)

Samma här! Mies vain kääntää kylkeä kun Roosa rällää! Lapsetkin kuulee pikkusiskonsa yöheräilyt paremmin :-) Sitten tuo vielä sanoo "voit sinä lähteä ulos, kyllä minä hoidan tytön..." :rolleyes:

Mun olis tarkoitus lähtee 6 viikon päästä pois kotoota yhdeksi yöksi ja mies jää hoitaa jäbää. Mulla on semmonen tunne, että äijä valvoo varmuuden vuoks koko yön vaikka meidän poika ei öisin heräile! :grin

Miten niin oon amatööriäiti kun meinaa huolestuttaa kun Bebe vetää edelleen sikeitä :p. Kelpais kyl tälläset +12 h yöunet, jos ne vaan nukuttas vähän pidemmissä pätkissä...

Jäbä veti taas hyvät unet! Kuuden tunnin pätkä voittaa kolmen tunnin pätkät mennen tullen ja palatessa...

On kyllä hyvä, että on noin säännöllisin väliajoin neuvola ja painon tarkistus. Heti ku ukko on saanu enemmän evästä, niin on ollu selvästi tyytyväisempi. Äitikin alkaa jo tottua ajatukseen, että ei oo enää pelkästään tissimies vaan kasvava nuori herra :)

Takaisin