Kainalossa, imetän, ei ole huolinut tuttia ollenkaan ja yleensä tyrkytän rintaa heti ku itkee ja silloin hiljenee ja nukahtaa rinnalle. Välillä syö ahnaastikkin mutta selvästi huomaa välillä ettei ole nälkä vaan haluaa sen tissin vain suuhun.. yöunille nukahtaa imetyksen jälkeen itsekseen mun viereen tai sit rinnalle.. ollaan kokeiltu pinnasängys nukkumistakin mutta ei silloin ainakaan tapahtunut mitään muutosta.. Pinnasänkyyn nukuttaminen oli ihan hirveetä huutoa kun sitä kokeiltiin!!
Juuri siltähän tämä kuulostaa, että vauva vain on oppinut sen, että nukahtaminen tapahtuu tissin avulla/kanssa ja äidin viereen ts. ei osaisi nukahtaa itsekseen. Vai osaako sitten päivällä nukahtaa itse? Tähänhän esitetään avuksi sitä, että vaikka imettäisi siinä sängyssä, ennen kuin ruvetaan nukkumaan, niin ei anna nukahtaa siihen tissi suussa, vaan vaikka kevyt herätys tissistä irrottaessa ja sitten nukahtaminen ilman mitään hössötystä siihen viereen. Kokemusta tästä ei ole, kun meillä on alusta asti pyritty siihen, ettei nukahtamiseen liitetä mitään äitiä (tai muita) vaativia rituaaleja, vaan että nukahtaisi itse. Ja varmasti osaltaan tämän vuoksi meitä on siunattu kahdella hyvin nukkuvalla lapsella, joista viimeisin tulokas on aivan huippu. On jo pidemmän aikaa nukkunut yöt yhteen putkeen n. 22-04, minkä jälkeen jatkaa vielä unia klo 7/8 asti joko syöttämisen tai pelkän tutittamisen jälkeen.