Kauniita unia, oman kullan kuvia

Toivottavasti flunssa menee pian ohi rosered.

Näillä beibeillä on selkeästi joku viidenkuunvillitys menossa. :-D

Mäkin heräsin kahdelt viime yönä siihen viljo rokkaa menemään. Jalat ylös ja täysillä potkastaan alas... Hyvä ettei pinnis heilunu. Tutin kans nukahti. Nooh kolmen aikaan isompi heräs ja kyseli mummon perään ja oli kovasti lähdössä koirien kanssa leikkimään :-o ja tietty uhma itkupotkuraivarit kun äiti tyhmä pakottaa nukkumaan. Taistelujen jälkeen en saanu unta ja viljo heräskin neljältä syömään. Seiskalta molemmat lapset valmiita heräämään... Mä olisin kyl voinu viel nukkua

Katotaan tuleeko uni tänään illalla paremmin ku väsytän jäbän kaikenmaailman terveysasema-ja apteekkireissuilla ja ulkoilulla. Ajattelin hyppykiikkuaki tänään kokeilla. Nyt ollaan terassilla ja jäbä harjoittaa mahalleenkääntymistä ihan vimmatusti :grin Vielä tarvii kehittää makkariin pinnasängyn viilennin, sellanen pikkuruinen tuuletin mulla olis laittaa vähän pinnikseen päin sohottamaan. Se kesäpeitto on vielä hakusessa. On mulla kyllä lastensängyn aluslakana, se saattais piisata.

Mitä enemmän luen näitä teidän juttuja vauvan plus ainakin yhden taaperon kanssa elosta, sitä enemmän vahvistuu mun kanta siitä että seuraava tulee vasta sitten kun tää on koulussa. :D

Vaikka aina toivoinkin lapsia pienellä ikäerolla, tällä hetkellä tuntuu oikein mukavalta että isompi on jo 5 ja osaa jo halutessaan monenlaisia asioita itse. Siitä on myös jo ihan apua eikä sen "auttaminen" aina lisää mun töitä ;-)

Meidän typy karkas yöllä kaks kertaa makuupussistaan ja potki itsensä puoliks tuosta sivuvaunusta sängyn puolelle. Hirveä potkotus ja ährääminen sieltä kuuluikin. Tuleekohan meille vähän myöhässä nuo nelikuisen hulinat?

Meillä alko ainaki hulinat ku nakutettu sen päivän yönä ku jäbä täytti 5kk ja on jatkunu siitä asti eli tän viikon. Tai sitte noilla viitosilla on jotkut omat yöjumpat... :wideyed:

Muistaakseni jostain luin että ne neljän kk hulinat tulee 3-6 kk iässä? Samoihin aikoihin opitaan paljon uutta ja aivot kehittyy.

Eiks ne hulinat oo 3-5kk iässä yleensä ja kai alkaa just sillon ku oppii kääntymää (?) korjatkaa joku jos oon vääräs..

No nii justiin nii. No onneks osu tällee kesälle ni ei haittaa vaikka herätäänki 5-6 aikaan jo viettämään päivää. Voi sitte iltapäivällä kuumimpaan aikaan viettää siestaa sisällä :joyful:

Nyt täytyy kyllä koputtaa puuta, mutta meilläkään ei oo vielä alkanu mikkää hulinat onneks. Tuo vetelee edelleen onnellisena noita 10 tunnin yöuniaan :smug:. Päivällä kyllä sit hulinoidaan sitäki enemmän, ku päikkäreitä nukutaan joinaki päivinä tunti ja joinaki 5 tuntia yhteensä, ja siinä välissä ollaan hyvinkin tyytymättömiä millon mistäki :sour:.

Meillä päivisin ei nukuta juuri ollenkaan, mutta onneks yöt menee suht hyvin. Aina välillä tulee öisin huuto kun neiti on mahallaan tai poikittain sängyssä.
Mutta joo viime perjantain jälkeen totesin ettei meille enää yhtään lasta. Oli hoidossa meinaa 2 pikku poikaa ja kyllä se 8 tunnin jälkeen oli ihan poikkinainen olo :grin
Ja kyllä mä oon niin kiitollinen noista meijän isoista kun autavat pikkusen kanssa niin paljon :joyful:

Onkos kuinka moni ollut pois vauvan luota yötä? Itse olin viime viikonlopun kun oli ne polttarit. Vauva oli miehen kanssa ja oli mennyt todella hyvin, ihan samalla kaavalla ku munkin kanssa.
Nyt jännittää sit hääyö. Kun vauvan pitäis olla yö mun äidin kanssa. Ne on kyllä tulossa tänne meille että on vauvalle tutut paikat, mutta vauva ei juurikaan ole ollut muiden kuin mun tai miehen kanssa.
Onko siis vinkkejä, ajatuksia, ideoita, tarinoita, kokemuksia?

Onko sun äiti kuin tuttu teijän vauvalle? Esim jos paljon käy teillä niin vois varmaan tunnistaa eri itkuja/kitinöitä. Se helpottaa. Jos ei hirveen paljon oo ollu vauvan kans tekemisissä niin voisko käydä ahkerammin kylässä ennen tuota hääyötä?

Meillä juurikin noin eli mun vanhemmat ovat pojille tuttuja ja pojat ovat olleet siellä yötä jo kaks kertaa. Hyvin on mennyt :)

Meniköhän meillä neiti jo yöunille... Kylvyn jälkeen oli nii väsyny et annoin 120ml velliä ja nälkä jäi Veti vielä päälle 90ml maitoo. Nukahti samantien ku sänkyyn kannoin

Mashnu meillä käytetään peittona ihan vaan lakanaa tytölle nyt kesällä :)

Takaisin